מסלול בן שבוע-שבועיים בקמפניה

shir36360

”מסלול ברומא ודרום איטליה “

קרא עוד

אתמול חזרנו מטיול ברומא ודרום איטליה. התחלנו את הטיול ברומא. יומיים וחצי ראשונים ישנו בחדרי אירוח הנקראים Ripetta rooms מאוד מומלץ החדרים מעוצבים בסגנון איטלקי יש מקרר מלא בדברים טובים שאפשר לקחת באופן חופשי. החדרים נקיים מסודרים. מיקום קרוב לפיאצה די פופולו, גני בורגזה והמדרגות הספרדיות. חיסרון אחד אין כל כך מה לעשות באזור אחרי השעה 21:00 בערב.

יום ראשון - טיול בותיקן, גשר סנט אנג'לו, פיאצה נבונה והפנתיאון. לוותיקן מומלץ לתת מספיק זמן מהיום כי יש המון מה לראות. מומלץ ביותר לקנות כרטיס מראש באינטרנט ולא לחכות את התורים.

יום שני - פורום, קולסיאום, פיאצה ונציה וגבעת הקפיטול. מומלץ ביותר ללכת קודם לפורום ולקנות שם את הכרטיס המאפשר לכם כניסה לפורום, קולסיאום וגבעת הקפיטול (לא מוכרים כרטיס אחר) בזה שתלכו קודם לפורום ותקנו את הכרטיס שם תחסכו תור של לפחות שעה.

יום שלישי - השכרת רכב ונסיעה דרומה לפומפיי (עיר שנחרבה בעקבות התפרצות הר הגעש וזוב הנמצא ממש קרוב אליה). העיר נשתמרה באופן מלא כמעט ממש אפשר לטייל ברחובות לראות את התיאטרון ואת ההיפורדום וממש לראות איך חיו פעם. נוף מדהים פשוט וחוויה ארכיאולוגית מעניינת ביותר. מומלץ להקדיש לא יותר משעתיים לפומפיי. מפומפיי המשכנו לסורנטו שם נשארנו שתי לילות במלון עם אחד הנופים היפים בעולם. לכל חדר יש מרפסת לנוף עם כיסאות ושולחן ולמלון יש בריכת שחייה לכיוון הנוף. שם המלון Le terrazze. מומלץ לקנות בעיר לחם יין וגבינות ופשוט לאכול ארוחת ערב מול הנוף. מהמם! חיסרון יחיד קצת רחוק מהעיר, אבל לא נורא אם יש לכם אוטו.

יום רביעי - נסיעה מהעיר סורנטו במעבורת לאי קאפרי. אי מהמם במרחק 30 דקות נסיעה במעבורת מסורנטו. לוקחים את המעבורת מנמל סורנטו. האי מחולק לשניים אזור הנקרא קאפרי ואזור הנקרא אנאקאפרי. אנחנו נסענו באוטובוס הקטנטן של האי כדי להגיע לאנאקאפרי נסיעה של כ-15 דקות. ניתן גם להישאר באזור קאפרי, אבל זו כבר החלטה שלכם. חזרה מקאפרי לסורנטו בשעות אחר הצהריים. מכיוון שהיה יום שבת בעיר בשעות הערב היתה מלאת חיים. חנויות, ברים, מסעדות ומקומיים ברחוב. ממש כיף להסתובב בעיר הקטנה בשעות הערב, הרבה צעירים והרבה שמחה איטלקית. ניתן לבקר בסורנטו גם בשוק שנמצא במרכז העיר ומומלץ לטעום לימונצ'לו מקומי.

יום חמישי - נסיעה בדרך אמלפי ושינה באמלפי. דרך אמלפי היא אחת הדרכים היפות ביותר בעולם וכן גם המסוכנות ביותר. הדרך צרה מאוד בקושי שתי מכוניות יכולות לעבור ומהצד השני של הכביש זהו תהום לים, אך הנסיעה מאוד איטית בכביש זה ונותנת את היכולת לראות את הנוף המרהיב. יש כמה נקודות עצירה בדרך שאפשר להחנות את האוטו ולהסתכל על הנוף. בדרך עצרנו בכפר שנקרא פוזינטו (לדעתי הרבה יותר יפה מאמלפי, אבל שיקול דעתכם) הכפר הציורי והמקסים נמצא בדרך לאמלפי ומומלץ לתת שעה לטיול בכפר. משם ממשיכים לאמלפי. טיול בכפר עצמו רחצה בחוף הים ושינה במלון הנקרא H.H.LE PALM. המצחיק במלון זה שצריך לטפס עם האוטו בכביש העולה על ההר ואם אתם שמים Gps אז באמת תגיעו למלון בקלות אך לא תראו שום שלט של המלון. אז הסבר קצר שאתם מטפסים עם האוטו על ההר ורואים מלון Excesior ממש מהחניה של המלון יש שלט קטנטן שרשום עליו שם המלון. עכשיו לקטע המצחיק המלון נמצא באמצע ההר וכדי להגיע אליו צריך לרדת 300 מדרגות, אך אל דאגה יש מעלית כמו של נכים שבה אפשר לעלות עם המזוודות וזה מוריד ומעלה אתכם את כל המדרגות. החדרים שווים ביותר. החדר ענק עם מרפסת לנוף מדהים, יש בחדר אמבט ג'קוזי, מיני בר (בתשלום) טלוויזיה עצומה ומיטה ענקית ממש מומלץ למי שרוצה נוף יפה בכל זמן שהוא במלון.

יום שישי - חזרה לרומא בדרך נכנסנו לנאפולי וגילינו שהעיר הזו היא פשוט בזבוז של זמן. פקק עצום בתוך העיר, אין איפה להחנות את האוטו והעיר נראית כמו דרום תל אביב, למרות שהיא נורא יפה מהצד השני של המפרץ כשרואים אותה מסורנטו מבפנים היא ממש מזעזעת. מומלץ לא להתקרב. החלטנו לצאת מנאפולי ולחתוך לרומא בדרך עצרנו במקום שהוא כמו כפר קטן מלא בחנויות אאוטלט של מעצבים וגם חנויות כמו אדידס וריפליי ועוד ועוד מקום ממש יפה הוא נקרא The Fashion District Valmotone המקום נמצא 30 ק"מ מרומא ומומלץ ביותר לעשות קניות שם כי רומא יקרה. חזרה לרומא מסירת האוטו בתחנת טרמיני ושינה במלון Rome Kings Relais And Suite. המלון נמצא ליד מזרקת טרווי, המדרגות הספרדיות, פיאצה נבונה והפנתיאון. מקום מלט חיים בכל שעות היום.

יום שביעי - טיול רגלי ברחבי רומא ביקור בשוק Campo De Fiori ובשכונת טרסטברה - נווה צדק בגדול שכונה מקסימה, חוצים את הנהר ומגיעים לשכונה. כשחוצים את נהר הטיבר אפשר לראות שיש אי קטן ועליו נמצא בית חולים. כשעוברים את האי לצד השני מהשכונה ניתן לראות את בית הכנסת הגדול של רומא. מתחת לבית הכנסת ישנו מוזיאון יהודי שמספר את ההיסטוריה של היהודים ברומא ובית הכנסת פשוט מרהיב ביופיו והינו שינוי מרענן אחרי על הכנסיות והקתדרלות הנוצריות לדעתי יותר יפה מכולם ביחד. המשך טיול ברומא ועליה לגני בורגזה לראות את השקיעה כשאנחנו צופים על כל רומא העתיקה מלמעלה. מראה מרהיב.

טיפים אחרונים: מסעדת שף מומלצת - That's Amore מסעדה שנמצאת לא רחוק ממזרקת טרווי, מעוצבת בסגנון סרטים איטלקיים של פעם ואוכל טעים במיוחד. מחיר הארוחה קצת יקר אך שווה את המחיר ללילה אחרון ברומא.

לפעמים לא כדאי לקחת ארוחת בוקר של המלון ברומא יש כל כך הרבה בתי קפה שיעלה לכם ארוחת בוקר הרבה יותר בזול ותהנו ממנה הרבה יותר. ליד מזרקת טרווי יש בית קפה מאפייה שקוראים לו At @ הקטע של המקום זה שהם מכינים הכל טרי בבוקר ןבסוף היום מה שנשאר הם נותנים לתרומה. המקום מעוצב בצורה ממש מדליקה ונורא זול וטעים שם. אם אתם מגיעים למזרקת טרווי ויורדים עם הרחוב ישר לכיוון הפנתיאון תגיעו לרחבה בה יש בניין עם עמודים יוונים מצד ימין תוכלו לראות את המאפייה.

ממשיכים קצת עם הרחוב למטה ואז יש חנות מקסימה של סבא ג'פטו בה הכל עשוי מעץ פשוט מקסים.

טיפ אחרון - ברחבה של הפנתיאון יש מקום שמוכרים ומכינים קפה על הדרך. האיטלקים ידועים בזה שהם הולכים עם החליפות שלהם על הבוקר דבר ראשון לתפוס קפה על הדרך. למקום קוראים Tazza D'oro. אתר אינטרנט: http://www.tazzadorocoffeeshop.com/ - ממש מומלץ לשתות שם קפה ואפילו לקנות הביתה אנחנו לקחנו שלוש חבילות של קפה אראביקה בלנד.

תמונת הפרופיל של ref1
ref1

”מסלול בדרום איטליה - חוף אמלפי 2 מתוך 2“

קרא עוד

5. יום שלישי: הר הגעש ווזוב - יצאנו מהמלון והלכנו ברגל (7 דקות) למוזיאון הווירטואלי בהרקולאנו אשר נפתח ב-09:00 המוזיאון מאד מעניין ומיוחד, בייחוד אחרי הביקור בפומפיי והרקולאנו. חזרנו למלון, ונסענו עם הרכב לווזוב. הגענו ב-11:00. יש חניון לפני העלייה הסופית להר אשר מתבצעת ברגל. העלייה לראש ההר נמשכת כ-30 דקות במסלול שהוא לעיתים תלול אך לא קשה ומאד מהנה. מאד מומלץ. חזרנו למלון, השארנו את הרכב, הלכנו לתחנת הרכבת ומשם לנאפולי, תחנת גריבאלדי. בתחנה יש לשכת התיירות. מכיוון שהייתה שעת צהריים החלטנו שחייבים לנסות את הפיצה הנחשבת לטובה ביותר בנאפולי, פיצה Da Michelle בכתובת Unica SedeNapoli - Via Cesare Sersale, 1/3 angolo Via P. Colletta.

הגענו לפיצרייה, היה תור גדול, קיבלנו מספר וחיכינו כ-30 דקות בתור. בפיצרייה ישנם 2 סוגי פיצות בלבד: עם גבינה ובלי גבינה. פיצה גדולה עם גבינה עולה 4.5 יורו בלבד. הפיצה אכן מאד טעימה בעיקר הרוטב והגבינה. הבצק מעט צמיגי אבל כנראה שזו הפיצה הנפוליטאנית. משם המשכנו לכיכר פלאשביו (הכל ברגל) שם נמצאת עוד תחנה של לשכת התיירות. טיילנו בארמון המלך, בעיר העתיקה, בכנסיות היפות. חזרנו ללינה בהרקולאנו.

6. יום רביעי: נאפולי - מכוון שבימיי שלישי המוזיאון לארכיאולוגיה סגור חזרנו לנאפולי. הגענו ברגל מתחנת הרכבת בגריבאלדי. לא לפספס את המוזיאון למרות שייתכן שחלק מחדרי התצוגה יהיו סגורים. בדרך לתחנת הרכבת, ובסמוך אליה, נשנשנו מאפי בצק ממולאים בעמידה בבית קפה degustazione caffe del professore. מעולה. חזרנו ברכבת להרקולאנו, לקחנו את הרכב מהמלון ונסענו לרומא. מכיוון שלא רצינו להיכנס עם הרכב לרומא - לנו במלון הממוקם בטבעת המקיפה את רומא. חשוב ביותר למצוא מלון עם חניה לרכב, הנמצא בטווח הליכה לתחנת רכבת תחתית המגיעה למרכז רומא אחרת מתבזבז הרבה זמן.

7.יום חמישי: רומא - יום החזרה לארץ. חצי יום סיורים ברומא. עד הטיסה ביקרנו בשני מולים (אחד ליד השני). פארקו ליאונרדו ודה וינצ'י הנמצאים מספר דקות נסיעה משדה התעופה פיומיצינו.

תמונת הפרופיל של ref1
ref1

”מסלול בדרום איטליה - חוף אמלפי 1 מתוך 2“

מסלול הטיול - 19/3/2010 – 25/3/2010

1. יום שישי: סורנטו - נחתנו בבוקר ברומא, זוג ובת לאחר שירות צבאי. הרכב השכור שהזמנו היה מסוג פולקסווגן גולף. רכב זה, כמו רכבים אחרים מסוגו בעלי מבנה הצ'בק, מאפשר אחסון של שתי מזוודות גדולות למדי בתא המטען, בתוספת של צימידן קטן ועוד מספר שקיות. כוונו את ה-GPS לסורנטו, עיר היעד הראשונה שלנו, ויצאנו לדרך. קראנו המלצות על אתר מעניין בקאזרטה שבדרך - ארמון מלכותי שנבנה במאה ה-18 ע"י המלך שארל ה-3 שלו גנים יפים היכולים להתחרות בקלות בגני ורסאי עם מפלים, בריכות ומזרקות – אך בסוף, עקב השעה שהתחילה להיות מאוחרת, ומתוך רצון להספיק לנצל את הערב לטיול בסורנטו, ויתרנו על הביקור בארמון.

הגענו בשעות אחה"צ לסורנטו שם התאכסנו במלון מצוין (ויקר) בשם Hotel Antiche Mura שלושה לילות. המלון נמצא במיקום שקט, במרחק הליכה קצרצר ממרכז סורנטו וכולל חניון פרטי (פרט חיוני בהתחשב במצוקת החניה האדירה במרכזים העתיקים של הערים האיטלקיות). את אחה"צ ניצלנו לטיול רגלי ברחובות העתיקים של סורנטו – עיר מקסימה!

ביקרנו במפעלון ליצור לימונצ'לו וממתקים מבוססי לימון בשם Fabbrica liquor. יש נוספים, אך מפעלון זה נראה ה"מקצועי" מביניהם, ראינו בתי מלאכה ליצירת תיבות עץ מקושטות וסנדלים האופייניים לאזור. הטיול עצמו נוח מאד – כולו במישור, ללא עליות וירידות. בערב אכלנו בפיצריה בשם Pizzeria Da Franco. זוהי פיצריה עממית ללא התחכמויות מיותרות במחיר סביר ביותר. הפיצה עצמה שונה ממה שאנו מכירים, יותר יבשה, אך טעימה ומצדיקה את הביקור בפיצריה. 2. יום שבת: קאפרי - ניצלנו יום שמש נפלא לביקור באי קאפרי. ירדנו מהמלון בסורנטו לנמל (10 דקות הליכה) ולקחנו את הרחפת המהירה בשעה 08:35. זמן השיט כ-20 דקות. התלבטנו אם לבקר במערה הכחולה. בסוף החלטנו לוותר בגלל המלצות מעורבות. מהנמל בקאפרי עלינו בפוניקולור למרכז האי קאפרי ומשם עלינו ישירות באוטובוס לאנאקאפרי. הנסיעה אורכת כ-15 דקות בנוף מדהים בכביש צר ומפותל. את הכרטיסים לפוניקולור ולאוטובוס קונים בקופות הנמצאות במרחק של כמה עשרות מטרים מתחנות היציאה של הפוניקולור והאוטובוס.

באנאקאפרי ביקרנו בוילה סאן מיקלה, כנסיית סאן מיקלה וטיילנו בסמטאות העיר. בין השאר ביקרנו בכנסיה Chiesa S. Michele אשר לה רצפת אריחים מקושטים מדהימה. הכניסה בתשלום, אך המראה בפנים מצדיק תשלום זה. ירדנו חזרה לקאפרי באוטובוס שכן הדרך נראית מסוכנת להולכי רגל - היא צרה ביותר וללא מדרכה. בקאפרי טיילנו לגני אדריאנוס אשר מהם נשקף נוף מדהים של הים. ירדנו לנמל במדרגות מסומנות ונוחות להולכי רגל. זמן הירידה כ 20 דקות. יצאנו במעבורת של 15:30 ללינה בסורנטו.

3. יום ראשון: פומפיי והרקולאנו - חששנו שביום ראשון הכבישים יהיו צפופים ובחרנו לבקר בפומפיי. מומלץ מאד לנסוע ברכבת מסורנטו לפומפיי (כ-30 דקות). הרכבת יוצאת ממרכז סורנטו ומגיעה עד שער הכניסה לעתיקות פומפיי.

טיפ: כדאי לקנות כרטיס סוף שבוע לנסיעה ברכבת שמקנה נסיעה חופשית באוטובוסים וברכבות ל-24 שעות בעלות של 3.1 יורו. פומפיי מאד מעניינת. כדאי להצטייד בנעלים נוחות מכוון שיש הרבה הליכה.

מפומפיי המשכנו ברכבת להרקולאנו (כ-15 דקות). הרכבות מגיעות כל 20 דקות. המרחק מתחנת הרכבת של הרקולאנו לאיזור העתיקות הוא כ-10 דקות הליכה. לדעתנו הביקור בהרקולאנו שווה את המאמץ גם למי שביקר בפומפיי. הרקולאנו הרבה יותר קטנה אבל נשמרה יותר. חזרנו ברכבת לסורנטו. אכלנו ארוחת ערב מצוינת במסעדה – ל'לנטרה דואה (ניוקי + סלמון נפלא). לינה בסורנטו.

4. יום שני: חוף אמאלפי - יצאנו בבוקר לכוון פוזיטאנו. נסענו דרך Mate מכיוון שהיום היה מעונן והדרך קצרה יותר. בדרך עברנו במערת האיזמרגד Grotto Dello Smeraldo הכניסה ישירות מכביש החוף. נחמד – לא יותר, אולי בגלל שהיה מעונן. באמאלפי ביקרנו בקתדרלה מרשימה שבהחלט שווה ביקור וטיילנו בסמטאות העיר. הגענו למוזיאון תעשיית הנייר המסורתית והשתתפנו בסיור מאורגן במוזיאון. נחמד, אך לא חובה. אכלנו צהריים במסעדה טובה בשם Il Teatro. יש שילוט מרחוב הקניות הראשי Via Ercolano Marini, 19. המשכנו בדרך ועברנו בעיירות Ravello ומינורי. מכיוון שהתחיל לרדת גשם החלטנו לקצר את הסיור בעיירות אלה והמשכנו להרקולאנו שם התאכסנו יומיים במלון Miglio D'Oro Park Hotel המעוצב באופן נפלא ועם גן מרשים.

תמונת הפרופיל של אנונימי
אנונימי

”מסלול בחבל קמפניה“

קרא עוד

לאיזור הגענו ללא הכנה ושיעורי בית, רצינו להיות מופתעים. תכננו טיול לשבעה לילות ושמונה ימים, וזהו זמן אידיאלי. נחתנו ביום ד` ברומא, לקחנו את הרכב ששכרנו מהארץ, והתחלנו לנסוע לכיוון דרום. מכיוון שרצינו שהדרך תהיה מעניינת יותר, עלינו על כביש S7 ולא על האוטוסטרדה. יצאנו מרומא בשעות הבוקר, והתקדמנו לאיטנו בשל תנאי הכביש לכיוון נאפולי. לקראת הערב, הבנו שאת נאפולי לא נצליח לעבור ביום הראשון, והחלטנו לחפש מקום לינה בכפר קטן בשם BACOLI. מצאנו מלון קטן ונחמד שהיה די ריק בעלות ממש סבירה- 60 יורו לזוג ללינה וארוחת בוקר. שם המלון: HOTEL SORRISO טל: 081-523-14-69 (לא מצויין שיש אתר אינטרנט).

יצאנו לטייל בעיירה- נחמד, אך לא מאוד מרשים. בהמלצת תושבים הגענו למסעדה מקסימה שממקומת על צוק ממש בקו החוף (נאלצנו להמתין עד השעה שמונה, לא מקבלים סועדים לפני שעה זו). LA DRAGONARA -אוכל איטלקי טיפוסי, כמו בכל המסעדות שיופיעו בהמשך... על עוד מלון מומלץ ב- BACOLI שלא היה בו מקום תוכלו לקרוא ב- www.naples-hotels.villaoteri.it.

בבוקר המשכנו דרומה, תוך נסיון לא מוצלח לעקוף את נאפולי. כמו שהבנתם, מצאנו את עצמנו בעיר לפני שהצלחנו להבין כלל כיצד הגענו לשם. בעזרת כמה איטלקים אדיבים והרבה צפירות הצלחנו לעלות על האוטוסטרדה שהובילה אותנו לכיוון CASTELLAMMARE. וכאן אפשר לומר התחיל הטיול: דרך מדהימה, מתפתלת בכביש צר כשבצד ימין מלווה אותנו הים המדהים. מתקדמים מאוד לאט, לא פעם נאלצים לרדת לשוליים או יותר נכון לאין שוליים, על מנת לאפשר לרכב שמגיע מהצד הנגדי לעבור. היעד היה סורנטו, למרות שידענו שלא נלון שם, מכיוון שבתי המלון יותר יקרים בעיר. הגענו לעיירה מקסימה בשם META, לפני סורנטו, ולאחר ששאלנו בבית הקפה המקומי היכן כדאי ללון, הגענו ל- WWW.GIOSUEAMARE.IT. המלון נמצא על החוף ממש, וכשהחלון היה פתוח הגלים היו בתוך החדר- מדהים. עלות ללילה 65 יורו ועוד 5 יורו חניה במערה מתחת למלון. אחר הצהריים נסענו לסורנטו, עיר מקסימה, חמה ותוססת. ירדנו למעגן עם הרכב, אך עלינו בחזרה מכיוון שקשה ויקר למצוא חניה. חנינו בעיר, וטיילנו ברגל. מדרחוב מקסים, אנשים מאוד ידידותיים. ושוב בעקבות המלצה של מקומיים, הגענו לפיצריה מומלצת PIZZERIA DA FRANCO. פיצה אישית, זוגית או אפילו גדולה יותר, שנאפית בתנור לבנים בכל הוואראציות האפשריות, טעים שחבל על הזמן!

למחרת, השארנו את הרכב במלון בהמלצת עובד הקבלה, ונסענו ברכבת לפומפיי ונאפולי. בנאפולי קנינו כרטיס אוטובוס לכל היום ב- 3 יורו לאדם וטיילנו חצי יום במקומות העיקריים בעיר, בכיכרות, בנמל ובעיר העתיקה. אם אכתוב כאן שמיותר- הרי שזה יהיה מיותר... מכיוון שכולנו ישראלים ולעיתים צריכים להיות במקום מסויים רק על מנת לסמן וי, ובכן - נאפולי בעיננו היא עיר שצריך לסמן עליה וי. בנאפולי יש מוזיאון ארכיאולוגיה אליו לא הגענו אך הבנו שהוא מומלץ. בצהריים עלינו על הרכבת (בתחנה תפסתי כייס שכייס תייר מבוגר- זהירות!) ונסענו לפומפיי. חוויה! בכניסה מקבלים מפה וספרון באנגלית ובו הסברים על כל הנקודות המעניינות. ניתן לבקש לסמן את המקומות היותר שווים וכך להיות יותר ממוקדים. הלכנו צמוד לקבוצה אמריקאית, וכך הצלחנו קצת להקשיב להסברים מעמיקים יותר על העיר שנחרבה לפני כ- 2000 שנים לאחר שהר וזוב התפרץ. הבנו שלבה לא הגיעה לפומפיי והתושבים שנשארו בה מתו מחנק (חיו בעיר כ- 20000 אלף תושבים אך נהרגו כ-2000, מה שמלמד על כך שהיו התראות לפני ההתפרצות).

למחרת השכמנו קום ונסענו לסורנטו, משם לקחנו מעבורת לקפרי. המעבורת הזולה ביותר עולה 11.60 יורו הלוך חזור, והיא של חברת CAREMAR. בבוקר יוצאת בשעה 07:45 או 09:25. האי מקסים, אך לא זול. קנינו כרטיס נסיעה לכל היום שעלה קרוב ל- 7 יורו, וטיילנו ברחבי האי. מומלץ בחום להגיע עם בגד ים למרינה הקטנה, ולא לוותר על עליה ל- SOLARO. תצפית מרהיבה וגם הרכבל עצמו מאוד חווייתי. חזרנו לסורנטו ושילמנו את ``קנס`` החניה. מסעדה אליה היינו מוכנים לחזור שוב ובשמחה היא מסעדת LA FENICE - המון מקומיים וגם לא מעט תיירים. מסעדת דגים, בשרים וכמובן פסטה, ו... אנחנו בדרך לפוזינטו.

הרבה לפני שהגענו לעיר, ראינו מכוניות חונות בצד הדרך, ולא ממש הצלחנו להבין למה. עד שהגענו קרוב יותר למרכז וראינו ששעת חניה עולה 3 יורו!! בכלל לא נסחפו... סיבוב קצר בין חנויות (שוב) המזכרות במרכז העיר, ירדנו לחוף, ואנחנו בדרך לאמלפי. חובה להכנס למלון SAN PITRO בדרך בין POSITANO לאמלפי. תוכנית על המלון ראינו בערוץ החיים הטובים, וכך שמענו על המקום. נבנה ע``י איטלקי שהבית שלו היה ממוקם על הצוק, והתחילו להגיע אליו חברים לבקרו. לאחר שלא היה לו מקום לאכסן אותם התחיל לבנות חדר ועוד חדר, וכך הוקם המלון. כשהיה צריך להוריד את האורחים לחוף, פשוט פוצץ את הצוק מבפנים, ובנה מעלית שיורדת בתוך הצוק עד לחוף. המלון בנוי בהתחשבות ובהשתלבות מקסימלית בנוף ובטבע והשאיר אותנו חסרי מילים. הצוות מאוד ידידותי, וגם כשאמרנו שבאנו רק לראות, קיבלנו אותנו בסבר פנים יפות (לא יכולתי להמנע מההשוואה עם מלונות באילת שאינך מתאכסן בהם ורק מבקש לבקר במתחם המלון).

ב- PRAIANO מצאנו את מלון WWW.HOTELMARGHERITA.INFO. משפחתי, מקסים, מוקפד, עם חניה ואווירה ביתית. סואלה, בתה של בעלת ומקימת המלון מנהלת את הקבלה, עונה על כל השאלות, מייעצת והכל בחיוך וברצון טוב. אחר צהריים רגוע בחוף של PRAIANO, חוף לא גדול, ממוקם בין שני צוקי ענק, אווירת סטלבט אמיתית. בערב אכלנו ארוחת ערב במלון, 15 יורו לאדם- מאוד טעים ומומלץ.

בבוקר נסענו לאמלפי באוטובוס, טיילנו במדרחוב ובאיזור הנמל (בר יין מומלץ CANTINA S. NICOLA, SALITA MARINO SEBASTE 8). המשכנו באוטובוס לרוולו. העיירה ממוקמת בהרים, כיכר מקסימה, שתי וילות בהן ניתן לבקר (ביקרנו באחת - RUFOLO), הוילה עצמה לא מדהימה אך הנוף שנשקף ממנה עוצר נשימה. המון סמטאות קסומות יש ברוולו, והרבה הרבה מדרגות. את ארוחת הערב בילינו בחוף של PRAIANO מאוד רומנטי בערב, במסעדה מעולה LA PRAIA (פלטת פירות הים המטוגנים- מומלצת ביותר). לא להגיע רעבים למסעדות, כי עד שמגיע האוכל שקלנו לכרסם את המפה כבר... ותמיד משום מה, יש רק מלצר אחד.

בבוקר של היום האחרון לטיול יצאנו לכיוון SALERNO באחת מ- 10 הדרכים היפות ביותר בעולם. דרך שמתעקלת ומתפתלת ובנויה ממש על הצוק, נוף מדהים לאורך כל הדרך. עלינו על האוטוסטרדה לרומא, ירדו באיזור FRASCATI, איזור קרוב לרומא, שבו חיפשנו מקום לינה. ישנו ב - PARK HOTEL, VIA APPIA NUOVA, KM. 19+190, FRATTOCCHIE (RM) טל': 06-9300254 , שום דבר לכתוב עליו, אבל אם מגיעים מהדרום וצריך לישון במקום שקרוב לכביש הטבעתי של רומא, כדאי לשקול זאת.

תמונת הפרופיל של אנונימי
אנונימי

”דרום איטליה/ קמפניה“

קרא עוד

לא הייתי בסיציליה אלא בקמפניה. זה החוף מנפולי דרומית עד אמלפי. אבל אנחנו נסענו עד אציארולי. עיירת נופש מיניאטורית . החוף מהמם. תלול ביותר, עיקולים קשים בדרך, נהיגה מטורפת של האיטלקים אבל כדאית ביותר. הנסיעה איטית ומסוכנת. יש לקחת זמן לכל קטע של הדרך. לא פעם יש פקקי תנועה קשים.

העיירות בדרך עד אציארולי הן: פסטום (עיר עתיקה בת 2000 שנה נהדרת ומעניינת), פוסיטנו (יפה - לטייל בה), סורנטו (יפה, ממנה לנסוע לאי קפרי), רוולו (במעלה ההר- שווה ביקור כולל 2 הוילות שבה! לעלות לוילה הרחוקה ברגל, לא נורא ולא קשה!).

קפרי- להגיע מוקדם, לקחת את הרחפת (עולה כסף!!!), צריך להחנות את המכונית בעיר(הרבה כסף). כשמגיעים לקפרי, לעלות ישר לעיירה אנה קפרי (אוטובוס על יד הנמל, מצד ימין בכביש הראשי, כשעוזבים את המזח) לכשמגיעים לאנה קפרי ישר לקחת את הרכבל למונטה סולרו. שווה כל אגורה - אם אין כסף לזה - לא לנסוע כלל לקפרי! רק אחר כך ללכת לווילת סן מילקה (שווה). אם התור לאוטובוס גדול מדי, לקחת מונית כדי לרדת למטה(חבל על הזמן למרות שזה עולה כ-18 יורו).

לא לנסוע למערת האיסמרגד או למערה הכחולה (זולל כסף, חבל על הזמן, והמים היפים- הצבע שלהם כזה לאורך כל החופים). כמו כן לבקר בעיירה ריבלו (דר` מזרח לארציארולי, עיירת דייגים מדהימה. ריבלו - תלויה על קצה ההר, מימי הביניים. לטפס עד הקצה שלה - ליד הכנסייה, ללכת ברגל ולטפס במדרגות).

לבקר בוזוב - לעלות עליו (6 יורו) ולא לוותר על הכניסה - אל לוע הר הגעש. הנוף - מהמם. העלייה ברגל-לא קלה אבל שווה. להגיע אל ההר ברכב-לא באוטובוס, חבל על הזמן. לפומפי-שווה, חצי יום ביקור. כניסה יקרה כ-10 יורו.

יש לקחת מפת דרכים מעולה - האיטלקים נוטים לשכוח לסמן פניות, ואין בעייה לטעות, הדרכים מהממות ואין הרבה רכבים, כך שלא לסמוך על אנשים.

יום א: אין חנויות בעיירות האלה, אין בנקים ואין להחליף כסף ולקנות משהו. להצטייד באוכל מראש וכן בשתייה. הכל יקר. כל מנת ספגטי, פיצה ופירות ים-יקר יקר. אבל לקנות: לימונצ`לו- זה המקום שהעץ גדל ולכן זה זול מאוד וכן גבינת פרמגאנו המפורסמת. מחזיקה חצי שנה במקרר וטובה לכל מאפה. כאן זה זול והכי טעים!!!

יש לדעת: כל היום האיטלקים בעיירות האלה נחים (אלוהים יודע ממה!!!) משעה 14:00 - 17:00. אין לקנות ארוחת צוהריים ו/או מסעדה. האוכל מתחיל רק ב-7 בערב.!!!!

שווה לנסוע דרומית מאמלפי ומסלרנו - הנוף פשוט מהמם, הדרכים מתרוקנות, צריך רק יכולת נהיגה מעולה! זהירות!וסבלנות (הכבישים קשים לנהיגה וממש מסוכנים).

מתוך הבלוגים - פוסטים על מסלול בן שבוע-שבועיים בקמפניה

אין עדיין פוסטים על מסלול בן שבוע-שבועיים בקמפניה.