טיול משפחתי (6 נפשות- הורים + 4 בנות 22,19,12,10) בליון ובלונדון- חודשים בודדים לפני שהקורונה פרצה לחיינו.
 אז איך ליון ולונדון השתלבו להן בטיול אחד? רצינו להגיע ללונדון המקושטת בדצמבר, אך כל כרטיס עלה מעל 400 ‏€. חיפשנו דרך פחות יקרה להגיע ללונדון- אז עשינו קונקשיין של יום וחצי בליון, בדיוק בתאריך של פסטיבל האורות השנתי בעיר. הפסטיבל יוצא בתאריכים ה5-8/12 כל שנה (Fête des Lumières).

הכרטיסים לליון עלו 25 ‏€ לאדם, מליון ללונדון (לוטון) גם כן 25 ‏€. בחזור רצינו טיסה ישירה אז הכרטיס כבר היה יקר יותר משמעותית (סביבות ה-180 ‏€), אך בהחלט אפשר למצוא טיסות כאלו גם בחזור. כל הטיסות הן של EASYJET.

חלק ראשון- ליון (LYON).

עיר יפה מאוד שמומלצת לא רק ל”קונקשיין” כמו שעשינו, אלא לטיול ארוך יותר, גם בעיר עצמה וגם בסביבתה (אנסי, ג'נבה ועוד..). למי שהיה בפריז- העיר תזכיר לכם את איזור המונמארטר, איזור כפרי ויפה עם המון (המון!) מדרגות. האנשים נחמדים והמחירים בפטסרי למיניהם זולים יותר מפריז!

השכרת רכב: בטיול שלנו לא צריך להשכיר רכב, אך בחרנו להשכיר בכל זאת (אותו מחיר כמו הסעה). כל הזמנת הסעה עלתה בערך 90€ לכיוון (אנחנו שישה בגלל זה המחיר היקר), ולא הצלחתי לברר את מחירי המוניות לעיר. הזמנתי את הרכב מהאתר הזה.
 מעולם השכרת הרכב לא הייתה מהירה יותר. יוצאים מהטרמינל של הנחיתות, מולכם תהיה תחנת מוניות ומימינכם תהיה תחנה שבה לוקחים שאטל קצר להשכרת הרכב. יש מספר עצירות- כל אחת על שם חברת ההשכרה.

הנסיעה משדה התעופה על לעיר היא בערך חצי שעה.

מלון/אכסניה: MEININGER. רשת מוכרת בכל אירופה. המקום נפתח לאחרונה, הכל חדש ונקי. מולמץ להזמין דרך האתר- הרבה יותר זול מbooking (יש גם אפשרות לשלם מעט יותר עם ביטול חינם). מבחינת הקרבה לעיר העתיקה- כ10 דקות הליכה. לא אכלנו שם ארוחת בוקר, יש פטיסרי כשחוצים את הכביש ליד המלון (Fournil'in).

החיסרון היחיד בליון: ההתנהלות בתחבורה הציבורית פחות מובנת מערים כמו לונדון ופריז. אך אני מניחה שאם היינו נשארים שם עד כמה ימים היינו מסתדרים טוב יותר.

יום טיול בליון:

התחלנו את היום בצעידה לכיכר ה-Bellecour.

משם לשוק על השפת הנהר Market Saint Antoine Célestins Quai St Antoine & quai des Célestins. את השוק גילנו במקרה ואני מניחה שהוא לא פעיל בכל הימים- שווה בדיקה.

הנוף על יד השוק-

המשכנו (הליכה ארוכה עם המון מדרגות) ל-FOURVIÈRE גבעה שעליה יש כנסיה. הנוף הנשקף מהגבעה יפה ושווה את כל ההליכה. יש אפשרות לעלות גם בפוניקולר, רכבת המובילה לגבעה, אבל הסתבכנו ולא הצלחנו להבין מאיפה לוקחים אותה.

בדרך לגבעה מטיילים בליון.. רואים רחובות יפים, בניינים עם ציורי קיר ועוד…

אחד מציורי הקיר הרבים שראינו בדרך : Rene Nardone.

בתמונה: רק חלק מהמדרגות שעלינו ...

הנוף מהגבעה:

ליון ידועה בציורים הרבים המקשטים את הבניינים. ציורי הקיר מפוזרים ברחבי העיר. אני לא חושבת שאפשרי לראות את כולם ביום וגם לא ביומיים (למרות שרואים הרבה ציורים תוך כדי הליכה בעיר). באתר הזה תוכלו לראות את ציורי העיר ומפה עם המיקום שלהם. אנחנו רצינו לראות את הציור המרשים ברחוב 36 Boulevard des Canuts, Lyon 4. הדרך אליו הייתה יפה אבל גם ארוכה ומרובת מדרגות.

בדרך לציור: עוברים ברחובות יפים וצבעוניים עם בתי קפה, מסעדות, חנויות בגדים...

ציור הקיר:

למי שמחפש את רשתות האופנה הגדולות.. כולן מרוכזות ברחוב: rue de la république lyon

ובערב- פסטיבל האורות! תתכוננו למצייגי אורות מרשימים ועם זאת- לצפיפות גדולה מאוד. מולמץ להכנס לאתר שלהם (לחצו כאן) ולבחור לאיזה מצייגים תרצו להגיע. אנחנו ראינו 3-4 מתוך 36! גם בגלל הצפיפות וגם בגלל שהיינו עייפים מכל ההליכה במהלך היום. *בסוף היום הצלחנו להשתמש במטרו.. וגם גילינו שבמהלך הלילה של הפסטיבל הנסיעות הן בחינם*

Place Bellecour, Lyon 2

Place des Terreaux

לחובבי האופנה, הייתה אפשרות להרשם (בחינם) לתערוכה של YSL באתר המוזיאון Musee de Tissus, מוזיאון ששווה ביקור גם בלי קשר לתערוכה.

מייצג אורות לפני הכניסה לתצוגה (פתוח לכולם):

למחרת בבוקר עזבנו את ליון.. קצת עייפים מהיום האינטנסיבי אבל גם מרוצים ובעיקר עם חשק לחזור..

בליון ישנם הרבה מוזיאונים, פארק גדול (Parc de la Tête d'Or), הרבה שווקים ומסעדות מומלצות שלא הספקנו להגיע אליהם בביקור הזה.. שווה לקרוא על כך באתר הזה (יש באתר גם אפשרות לסיורים בעיר באנגלית).

חלק שני- לונדון.

בלונדון ביקרתי בשנה שעברה גם כן בדצמבר.. והחלטתי שאני חייבת להביא את כל המשפחה לבקר בלונדון המקושטת בתקופה הכי יפה של השנה!

הסעה משדה התעופה ללונדון: אוטובוס עם חברת National Express. בהלוך היה בסדר גמור. האוטובוסים מחכים ביציאה מהטרמינל ומסיעים אותך עד ליעד שהזמנת. הזמנו כרטיסים מראש, שעלו בסביבות ה-5 פאונד לאדם. בחזור החוויה הייתה כבר פחות טובה, כשחיכינו בתחנת האיסוף עברו הרבה אוטובוסים של החברה ולא הסכימו להעלות אותנו בגלל סוג הכרטיס. חיכינו בתחנה כמעט שעה! אם בכל זאת אתם רוצים להזמין אוטובוס גם בחזור- צאו כשעה לפני הזמן.

דירה בלונדון: של חברת Sonder. זו חברה שמנהלת מספר גדול של דירות בלונדון. עם שירות לקוחות אפילו יותר טוב משל Booking. מענה של 24/7 דרך SMS ומייל. הזמנתי חבילות מאתרים שלא שולחים לארץ והם דאגו להביא אותן לדירה. במיקום של הדירה היה בCastle Road, כ-10 דקות הליכה מקמדן. לא מיקום אידיאלי אבל התחבורה הציבורית בלונדון כ”כ טובה ונגישה, שבכל פינה יש תחנת אוטובוס וזוהי דרך מצויינת להתנייד בלונדון.

כתבתי פה על ה oyster card- כרטיס נטען לתחבורה ציבורית. ובנוסף על אטרקציות בלונדון. אני אכתוב פה רק דברים חדשים שעשינו או המלצות ומסקנות מהביקור הנוכחי. מולמץ להסתכל גם בפוסט על הביקור הקודם כדי שתראו אטרקציות נוספות.

סיור “להכיר את לונדון- המיטב” עם: לונדון עם בר- London with Bar (חפשו בפייסבוק).
 מדריכה מקסימה בשם יובל עשתה לנו סיור באיזור Westminster (ארמון בקינגהאם, פארק סט ג'יימס, כיכר טרפלגר ועוד...). אהבנו מאוד את הסיור. סיור “המסכם” בצורה טובה את לונדון הקלאסית- מקומות עם הרבה היסטוריה ותרבות. כולם נהנו מאוד להאכיל חיות בפאק סט ג'יימס.

ארמון בקינגהאם:

מאכילים חיות בפארק:

האולפנים של הארי פוטר: חשוב מאוד להזמין כרטיסים כמה חודשים מראש! (גם לשאטל מתחנת הרכבת לאולפנים).
 לגבי האולפנים- דעותנו חלוקות. מצד אחד- הכל מאוד מושקע, נמצאים בסטים מתוך הסרטים, מסבירים לפרטי פרטים איך יצרו כל דמות וכל אביזר. ומצד שני- זוהי האטרקציה, אם לא מעניין אתכם מספיק איך ייצרו את הסרטים או שאתם מעריצים גדולים לא הייתי מגדירה את זה כחובה. סה”כ נהננו אבל לשלם כמעט 50 פאונד למבוגר ו40 לילד.. לא בטוח שהיינו משלמים בדיעבד.

סיור עם שרון (שרון מטיילת בלונדון- חפשו בפייסבוק) והפעם בשורדריץ!
 עם שרון לקחתי סיור גם בשנה שעברה באיזור הקובנט גארדן. גם בסיור בשורדריץ נהננו מאוד, עם הרבה אוכל ושרון תמיד מקסימה. אבל בכל זאת- אם זו הפעם הראשונה בלונדון- תקחו את הסיור בקובנט גארדן איתה- האיזור עצמו הרבה יותר “קסום” בתקופה הזו של השנה.

לאחר הסיור המשכנו לאיזור הסיטי של לונדון- לראות את גשר מצודת לונדון. לידו יש שוק כריסמס קטן וגם את Hay's Galleria- מקום מקורה להתחמם קצת מלונדון הקרה. משם המשכנו לתצפית בSky Garden שביקרנו בה גם השנה שעברה.

גשר מצודת לונדון

Hay's Galleria

Sky Garden- ביום ובלילה (תזמינו כרטיסים ל20 דקות לפני השקיעה בערך).

משם המשכנו לאיזור הקובנט גארדן Covent Garden (כדאי להגיע גם ביום וגם בלילה).

רחוב Seven Dials וסביבתו (קרוב מאוד לקונבט גארדן) תמיד מקושטים יפה. זהו גם האיזור של מלך האריות, מאמא מיה וכו'..

חנות Melissa בקובנט גארדן תמיד שווה ביקור (מקושטת יפה לכבוד הכריסמס):

Winter Wonderland (הייד פארק) כתבתי על פארק השעשועים הזה כבר בפעם הקודמת. הפעם הלכנו בסביבות השעה 15:00 (ולא בערב). הפארק לא היה עמוס כ”כ- מעולה עם ילדים. בערב מאוד צפוף (עד לרמה של דוחק). חשוב להביא דברים חמים ללבוש כי באיזור הזה קר יותר מבשאר לונדון.

מספר רחובות/חנויות שכדאי להגיע אליהם:

כיכר לסטר- leicester square. איזור עם המון חנויות ובינהן M&M וLEGO.

הכניסה לצ'יינה טאון- קרובה לחנויות של M&M וLEGO. בתוך צ'יינה טאון תמצאו הרבה מסעדות סיניות וחנויות עם מוצרים המגיעים מסין (בעיקר מוצרי מזון).

משם תמשיכו לכיכר פיקדלי Piccadilly Circus- עוד כיכר גדולה עם חנויות.

ולאחר מכן תמשיכו לאיזור הסוהו SOHO- בין האיזורים היפים בלונדון לדעתי. ה-רחוב הוא CARNABY!

באיזור הSOHO נמצא ה-Liberty. כולבו יקר (מאוד!) שהשמועה אומרת שגם המלכה עושה שם שופינג לפעמים.. מקושט מדהים לכבוד החג:

חנויות LUSH תמיד שוות ביקור- צבעוניות ויפות.

Neal's Yard- חצר צבעונית ויפה- לא הגענו אליה הפעם.

Harrods- הבניין עצמו יפה אבל בפנים אין קישוטים מיוחדים.

לחובבי השוקולד עם הקוקוס- כנסו לharrods באיזור האוכל וחפשו את השוקולד הזה של LINDOR.

Oxford street- תמיד יפה בלילה.

Natural History Museum- המוזיאון שווה ביקור וגם זירת ההחלקה (המוזיאון חינם, בשביל זירת ההחלקה מומלץ לקנות כרטיסים מראש)