טיפים לטיפוס לקלימנגרו, טיול מדהים !!! מידע חשוב להצלחת הטיול: חובה להגיע עם לבוש הולם להתגוננות מגשם: מעיל גשם, מכנסי סערה !!!, נעליים מוגנות מים, פונצו (לקחנו מהמדריך), בכל יום תפס אותנו הגשם במהלך ההליכה, מי שחסר לו פריט כלשהו סבל לאחר מכן מבגדים ונעליים רטובים שקשה מאוד לייבש. בעלייה לפסגה (בלילה האחרון) אין להשתמש בשלוקרים (שקית עם קש), המים קופאים תוך מספר דקות והעסק הופך ללא שימושי, מומלץ להשתמש ביום זה בבקבוקים, בשאר ימי הטיול השימוש בשלוקר יעיל מאוד ומאפשר שתייה מרובה במהלך היום (דבר החשוב להתאקלמות בגובה). שותים הרבה ואז בלילה צריכים להתרוקן - קר מאוד לצאת מהשק"ש ומאוד מבאס, פתרון יעיל לגברים - מביאים בקבוק עם פתח רחב וסגירה הרמטית - זה טיפ שווה זהב (מנסיון...), מומלץ להביא קצת חומר לניקוי שרותים ובכל בוקר לשפוך מעט לתוך הבקבוק (אחרי שמרוקנים אותו) שומר על חיטוי הבקבוק ועל ריח נעים. שרותים - בכל מחנה יש שרותים מסריחים!!! - ניתן בתשלום של כ-600 ש"ח לבקש מהמדריך שיביא איתו שרותים ניידים (מגיע עם אוהל קטן) - שווה כל שקל (אנחנו היינו שישה, עלה כ-100 ש"ח לאחד). שקיות חימום : מומלץ בחום - בכל ערב זורקים שקית חימום לתוך שק השינה לאזור הרגליים, פינוק אמיתי ללילות הקרים (כל הלילות קרים עד קפואים). שק שינה: קיימת תוספת פנימית לשק השינה - כמו שמיכת כרבולית דקה וסגורה - מומלץ בחום, מגביר את יכולת הבידוד של שק השינה, מגדיל את החום וגם בד נעים יותר לשינה (ישנתי עם כזה עם טרנינג דק, חולצה קצרה וללא גרביים והיה ממש נעים). ספר או אפילו שניים - מעניינים - הטיול מורכב משלושה חלקים: זמן הליכה, זמן אוכל, זמן שק"ש (מאחר וקר מאוד אז אין כמעט זמן איכות שיושבים בחוץ סתם), ולכן כדי להעביר את זמן השק"ש בהנאה - צריך ספר. מומלץ להביא מוזיקה ב-MP, נחמד לפעמים בהליכה להתחבר לטבע עם מוזיקה שאוהבים. צריך גם יכולת להטענה (מטענים ניידים). מצלמות - מומלץ מצלמות קטנות ולא DSLR גדולות, היתרון של הקטנות בשימוש הרב שעושים בהן, הגדולות נכנסות לתיק ויוצאות משם לעיתים רחוקות ואז מפסידים הרבה תמונות יפות. רכשתי לקראת הטיול מצלמת CANON SX260, מצלמה קטנה, איכותית מאוד עם זום אופטי20X, עשתה את העבודה מצויין, תמונות רבות ומדהימות. מומלץ לצאת עם לפחות 3 סוללות טעונות או עם אפשרות להטענת סוללת המצלמה. כשהולכים למקומות קרים (מתחת לאפס) צריך לקחת סוללה נוספת וכרטיס זכרון,שומרים עליהם במקום חם ומוציאים בזמן השימוש. אוכל-ברב הפעמים כשמישהו מאיתנו העז לאכול בשר או עוף - כאבי הבטן לא אחרו להגיע. מומלץ להביא מהבית טחינה גולמית, קבנוס, טבסקו למי שאוהב חריף, מרקים מוכנים, קפה ותה, עוגיות, פירות יבשים, חטיפי בריאות (לא צריך יותר מדי). בגובה התאבון נמוך, אוכלים מעט... את הציוד שהסבלים לוקחים מומלץ לשים בצימידן גדול. תבדקו שכיסוי התיקים שהסבלים מביאים עשוי מברזט ומבודד מגשם, אצלנו הם הביאו שקי יוטה וקרה לא אחת שהתיקים הגיעו רטובים. בעלייה הולכים לאט-הליכה קלה ושקט נפשי מדהים. תבלו !!!