תקציר התחלת הטיול (שמופיע בבלוג קודם) ...

פברואר 2020 החלטנו לברוח מהחורף ובחרנו לחזור לפלורידה.

קנינו כרטיסי טיסה עם בריטיש 1000$ למבוגר, 700$ לילד.

הטיסות עם בריטיש עברו לא רע: מטוסים חדשים, מערכת בידור נרחבת וטובה מאוד, אוכל לא רע וצוות אחד הטובים שנתקלתי בהם: ידידותיים, יעילים, מהירים, נחמדים.. באמת אחת החברות הכי טובות שיצא לי לטוס איתן.

התחלנו בקרוז של שבוע בקריביים וסיימנו את הקרוז בנמל של מיאמי – אני, בעלי, אבא שלי, הבת שלנו (23) הבן שלנו (8) והאחיין שלנו (8).

הירידה מהאונייה בנמל הייתה סיוט – לא יודעת אם זה בגלל שהיו הרבה אוניות בנמל וזה יצר עומס או כי זו הייתה תחילתה של מגיפת הקורונה ... אבל הירידה לקחה הרבה מאוד זמן, עמדנו בתורים ברחבי האונייה הרבה זמן ללא שום הסבר.

אבל בסופו של דבר ירדנו!

הזמנו מהארץ רכב מחברת אלאמו ואמרו לנו שמהנמל יש שאטל שלוקח את האנשים למשרדי החברה בשדה התעופה של מיאמי.

אז נכון – יש שאטל כזה – רק שאין שילוט בשום מקום שאומר איפה השאטל עוצר, כל כמה זמן הוא מגיע, איך יוצרים קשר?

אז לקח קצת זמן לנסות לברר מהאנשים שעובדים בנמל, וטלפון למשרדי אלאמו בשדה התעופה ולבסוף אחד האנשים שמכוונים את התנועה בכביש מחוץ לנמל היה נחמד ופשוט עצר את שאטל ואמר לו שיש אנשים מחכים ....

אז הגענו למשרדי אלאמו בשדה במיאמי, הזמנו רכב מסוג DODGE GRAND CARAVAN, אנחנו 6 אנשים + מזוודות גדולות + מזוודות טרולי – לא היה סיכוי בעולם שנצליח להכניס הכל לרכב. למזלנו הבחור החמוד ואוהד ישראל הציע לנו לשדרג לרכב גדול יותר וגם עשה לנו הנחה במחיר – אז לקחנו שברולט SUBURBAN .... האוטו מדהים! אבל גם פה נכנסנו בקושי ... אם היינו עושים טיול מתגלגל שבו היינו צריכים לנסוע כל יום עם כל הציוד שלנו – היינו צריכים למצוא פיתרון אחר. אבל מכיוון ששבוע מתוך ה-10 ימים שהיו לנו היה טיול כוכב – לקחנו את האוטו ויצאנו לדרכינו.

חיכתה לנו נסיעה של 3 ומשהוא שעות ממיאמי לאורלנדו – התוכנית המקורית הייתה לעשות עצירה בדרך באחת העיירות בחוף המזרחי אבל אחריי שראינו עד כמה האוטו עמוס קצת פחדנו להשאיר את האוטו עם כל המזוודות והתיקים בחנייה – אז חוץ מעצירה קצרה לאכול וללכת לשירותים, נסענו ישירות לאורלנדו.

לקחנו יחידת דיור במקום שנקרא The Fountains at ChampionsGate באזור Davenport

הגענו ומצאנו וילה ענקית, מצויידת היטב, עם מכונת כביסה ומייבש, מדיח, מקרר, מיקרוגל .. 3 חדרי שינה, 3 שירותים, 2 מקלחות עם אמבטיה ואפילו נטפליקס בטלויזיה.... מה שכן המזרונים היו נוראיים, הרגשנו כאילו אנחנו ישנים במיטת מים.

פרקנו את המזוודות (לא היה פשוט) ויצאנו לעשות סיבוב בקניון FLORIDA MALL – הבת לא יכלה לחכות יותר ורצתה לקנות את האייפון החדש עכשיו! אז אחריי שקנינו אייפון, ובזמן שחיכינו שיעבירו לה את כל המידע מהטלפון הישן לחדש (השירות בחנות אפל פשוט יוצא מגדר הרגיל) נכנסנו לסופר לעשות קצת קניות שיהיה מה לאכול ולנשנש.

התמקמנו באזור אורלנדו ל-7 לילות, היו לי הרבה תוכניות לשבוע הזה: פארקי שעשועים, הרבה טיולי טבע, אטרקציות שונות, פרות-ים, תנינים, אגמים, נחלים, מעיינות ....

המציאות הייתה די שונה: הבת רצתה עוד זמן לקניות ולעשות קניות עם שני ילדים בני 8 ושני גברים ... בואו נגיד שלקח יותר זמן ממה שצפיתי ..., אבא שלי הודיע לי אחריי יומיים שהוא הבין את הרעיון וקצת קשה לו ללכת כל כך הרבה ...

אז בסופו של דבר בילינו לא מעט זמן בקניות ב PREMIUM OUTLET, ו FLORIDA MALL, לא מיהרנו להתעורר בבוקר ולא מיהרנו לשום מקום במהלך היום – הסתובבנו בין החנויות השונות, אכלנו בחוץ במשך היום ובערב ברוב המקרים הכנו ארוחת ערב בוילה וראינו טלויזיה – נופש!

הנה מה שכן הספקנו לעשות ולראות בשבוע הזה:

קניות

PREMIUM OUTLET – המון חנויות ומותגים מוכרים יותר וגם כאלו מוכרים פחות לישראלים, מחירים מעולים, סיילים מטורפים בחנויות כמו נייק, קולומביה, אדידס ....

UNIQLO – מותג יפני, עם בגדים שאנחנו מאוד אוהבים, איכות מעולה ומחירים ממש ממש טובים. מצאנו חנות שלהם בקניון וגם בדיסני ספרינגס באורלנדו וגם בקניון במיאמי.

ZARA – אין חנויות אאוטלט של הרשת אבל היו סיילים מטורפים ומחירים ממש שווים בחנויות הרשת בקניונים.

PRO BASS OUTDOOR MEN – רשת חנויות של כל מה שצריך בשביל ה OUTDOOR: דיג, ציד, מחנאות ... אז מעבר לציוד מטורף (סירות, חכות, קשתות, סכינים ...) יש גם נעליים ובגדים באיכות ממש טובה ומחירים ממש נוחים. שווה להכנס אפילו רק כדיי לראות – זה מדהים!

LAKE JESUP– אגם ענק שנמצא צפונית לאורלנדו, כשעה נסיעה מאזור הפארקים של דיסני. האגם משמש כמקלט לתנינים שנתפסים ברחבי פלורידה וצריכים להיות מורחקים מהאזור בו הם נתפסו – עקב כך יש באגם ריכוז גדול מאוד של תנינים .

נכנסנו ל LACK HAMMOCK AIR BOATS שמציעים סיורים שונים באגם. אנחנו לקחנו סיור של חצי שעה ברחפת – היה מדהים!

קודם כל השיט ברחפת הוא חוויה בפני עצמה, מעבר לכך ראינו לא מעט תנינים, המון ציפורים שונות, צבים, קיבלנו הסבר על בעלי החיים, הצמחייה, האגם והאזור בכלל.

SILVER SPRINGS– כשעה וחצי צפונית לאורלנדו נמצא הפארק המדהים הזה, אחד מיני פארקים רבים באזור .... אחריי התלבטות קצרה באיזה מהפעילויות שיש לבחור, בחרנו בשיט קאייקים.

לקחנו 2 קאייקים של שלישיות (2 מבוגרים+ילד בקאייק) ויצאנו למסלול של שעתיים. המסלול היה מדהים – הנוף עוצר נשימה, המים כחולים/ירוקים ושקופים לחלוטין וזה פשוט מדהים. המסלול לא היה קשה בכלל מבחינת החתירה וזכינו לראות תנינים, צבים, קופים ומלא ציפורים

DISNEY SPRINGS – מתחם ענק עם מלא חנויות, רובן יקרות מאוד אבל גם מיוחדות מאוד: חנות ענקית של קוקה קולה עם דברים מגניבים ממש… לא רק בגדים...

חנות של לגו עם דמויות לגו מטורפות

חנות ענקית של דיסני (הלכנו קצת לאיבוד בפנים)

מצאנו חנות של הארלי … לא זול, אבל אנחנו אוהדי הארלי אז….

וכל מיני חנויות מעצבים מיוחדות. יש המון בתי קפה ומסעדות, אולמות קולנוע, באולינג, מופעי רחוב שונים .... אפשר להעביר פה יום שלם בכייף.

COCOA BEACH – תכננו להתחיל את היום במרכז החלל ע"ש קנדי, הגענו, החננו את הרכב וירדנו ואז הבנו שכרטיס כניסה בסיסי עולה 64$ לאדם ... ועשינו חושבים שוב, הצטלמנו בכניסה

ויצאנו לדרך שוב ... לכיוון COCOA BEACH

הגענו לחוף – רצועה ארוכה של חול לבן, אנשים רוחצים בים, גולשים, משחקים כדורעף על החוף או סתם משתזפים להם ... אנחנו עלינו על המזח הארוך – הוא מתחיל בכמה חנויות של מזכרות וחנויות מעצבים קטנות (מצאתי כמה פריטים יפייפים) וממשיך במסעדות וברים, באמצע יש חלק שמוקצה לדייגים והוא מסתיים בבר שיושב רחוק על המים כבר.

שילמנו 20$, לקחנו חכה ודלי עם פתיון והצטרפנו לדייגים על המזח – בעלי הראה לילדים איך דגים, מה צריך לעשות מתי….

אני והבת פשוט נהננו מהשמש ואבא שלי נהנה מכוס בירה.

בילינו כשעתיים על המזח, היה מהנה ונינוח מאוד.

UNIVERSAL STUDIOS – הייתה לי התלבטות גדולה איזה פארק לבחור: היה ברור שאני לוקחת את הקטנים לפארק, אני מאוד אוהבת והייתי בטוחה שהילדים יאהבו גם, לצערי בעלי לא מבין את ההתלהבות, אבא שלי ממש לא בעניין של הפארקים והבת הסכימה לבוא איתי ולראות על מה מדובר ...

בסופו של דבר החלטתי ללכת על הפארקים של יוניברסל: אני חושבת שהם יותר מתאימים לילדים בגיל הזה מבחינת האטרקציות והמתקנים, והם יכירו הרבה יותר דמויות וסרטים. קנינו כרטיס ליום אחד לשני הפארקים של יוניברסל והיה ברור שהולך להיות לנו יום עמוס ולא פשוט.…

הגענו לפארק מעט אחריי שעת הפתיחה שלו ויצאנו משם עם שעת הסגירה – בילינו 10 שעות בפארקים.

הפארקים היו דיי עמוסים והקצב שלנו באותו יום היה די מטורף, לא היה לנו זמן לשבת ולהנות ממזג האוויר – אבל הספקנו לעשות כמעט כל מה שרציתי – כמעט!

בגלל קוצר הזמן (וקוצר הרוח של הבת ושל 2 ילדים בני שמונה) לא נכנסנו למתקנים שזמן ההמתנה שלהם היה מעל שעה, למזלנו הרב, ברוב המתקנים זמן ההמתנה היה סביר והספקנו המון. לצערי הרב מאוד בכל המתקנים של הארי פוטר זמני ההמתנה היו שעה וחצי/שעתיים ולכן לא עלינו אפילו לא על מתקן אחד של הארי פוטר – אכזבה גדולה מאוד! כן עשינו את הרכבת של הארי פוטר בין 2 הפארקים וטיילנו בכפרים של הארי פוטר בשני הפארקים ... טוב, בלית ברירה אני אאלץ לחזור שוב, בזמן אחר עם הילדים כדיי להשלים להם את הארי פוטר.

בסה"כ – היה יום אינטנסיבי, מהנה ומעייף.

פעם שניה שלי בפארקים של יוניברסל ואני מקווה מאוד שלא האחרונה.

אחריי 7 ימים עזבנו את אורלנדו, פנינו מועדות מערבה, לחופה המערבי של פלורידה.

היה לנו מלון מוזמן ללילה ב NAPLES והתכנון היה לטייל בסניבל וקפיטבה ( Sanibal & Captiva) , לבלות את היום בחופים .... אז כרגיל, תוכניות לחוד ומציאות לחוד ....

יצאנו קצת יותר מאוחר ממה שתכננו, כי לא ממש התחשק לנו לקום מוקדם, ואז כולם היו רעבים אז עצרנו לארוחת בוקר עצלה, וכך הנסיעה התארכה לה יותר מהמתוכנן ולכן לא הספקנו כמובן לעשות את המסלול שתכננו.

כדיי להגיע לסניבל נסענו על הכביש שמחבר את חופה המערבי של פלורידה לאי סניבל, כביש שעובר על הים, הדרך עצמה יפייפיה, לאורך הכביש יש מפרצים שמאפשרים עצירה וירידה לחוף ואפשר לראות לא מעט אנשים בחופים לאורך הכביש – יושבים עם מקל דיג, ילדים משחקים, זוגות שיושבים עם בירה מול הים, קראוונים חונים... עצרנו גם וירדנו להנות מהנוף, להכניס רגליים למים

והמשכנו בנסיעה - הגענו לסניבל (Sanibal)…..ופנינו ל Lighthouse Beach Parkפארק נחמד בקצה המזרחי של סניבל: חוף יפייפה מלא, מלא צדפים ושברי צדפים, פיר דייגים, מקומות לפיקניק .... בעלי מייד הוציא את ציוד הדיג שלו והלך לנסות את מזלו, אנחנו הלכנו לטייל על החוף, הילדים חיפשו צדפים, רצו על קו המים

ואפילו זכינו ל"הצגה" קטנה ומצחיקה: בחור צעיר שעמד על החוף ודג הצליח לתפוס דג, כשהצליח להוציא את הדג מהמים וניסה להוריד אותו מהקרס, הגיע שקנאי, והחליט שהוא רוצה את הדג. הוא לא נבהל מהבחור או משאר האנשים על החוף וניסה בכל דרך אפשרית לחטוף לבחור את הדג מהקרס. הבחור ניסה להוריד את הדג מהקרס ובו זמנית להרחיק ממנו את השקנאי עם הרגליים, עם המרפקים ... זה היה מאוד משעשע לראות מי ינצח בקרב הזה ... בסופו של דבר הבחור ניצח אבל כל כך התרשם מהעקשנות של השקנאי שנתן לו את הדג.

בילינו כשעתיים על החוף ואז החלטנו להסתובב לכיוון נייפלס ולמלון שהזמנו, עצרנו בדרך לאכול והגענו למלון. La Quinta by Wyndham Naples East (I-75) הזמנתי 3 חדרים זוגיים 155$ לחדר כולל ארוחת בוקר. המלון היה מעולה, החדרים גדולים, מרווחים, יש מיקרו ומקרר, המיטה הייתה כלכל נוחה .... הדבר היחידי שמצחיק ומאכזב אותי כל פעם זה "ארוחת הבוקר" בבתי המלון .... לא יודעת איך הם קוראים לזה ארוחת בוקר, באמת, זה כל כך עלוב שאם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק – עדיף לקחת חדר בלי ארוחת בוקר ולצאת לאכול בדיינר או מק'דונלדס.

בכל מקרה התארגנו בחדרים ויצאנו לעשות סיבוב קצת בעיר, החושך כבר ירד אבל לא רצינו לסגור את היום עדיין ... פנינו לכיוון הפיר THE NAPLES PIER פיר ארוך על חוף הים, אפילו בחושך היו שם כמה דייגים, מאוד הצטערנו שלא הצלחנו להגיע באור יום אני בטוחה שהמקום נראה מדהים ביום. עשינו סיבוב על הפיר, ירדנו להרגיש את החול הרך ואז יצאנו לרחובות מסביב ... מה אני אגיד לכם, שווה סיבוב רק לראות את הבתים בשכונה .…

עלינו מהחוף לרחוב GORDON DR. , רחוב של חנויות, מסעדות וברים. אפשר היה לשמוע מוזיקה בוקעת ממסעדות וברים שונים, העצים היו מקושטים, היו דיי הרבה אנשים ברחוב. הסתובבנו קצת וחזרנו לחדר.

למחרת בבוקר העמסנו את כל הציוד על הרכב ויצאנו לכיוון מיאמי, התכנון היה לחצות ממערב למזרח דרך האברגליידס EVERGLADES וזה אכן מה שעשינו .... מה שלא לקחנו בחשבון היא העובדה שזה היה יום ראשון והפארקים היו מפוצצים, היו תורים ארוכים מאוד בכל מקום ובחלק מהמקומות לא נתנו אפילו לעמוד בתור ...

עשינו עצירה ב Fakahatchee Strand State Preserveועלינו על ה- The Big Cypress Bend Boardwalk

שביל/טיילת באורך של 750 מ' בערך, עוברים בתוך צמחייה, מעל הביצות ומגיעים לבריכת תנינים. לכל אורך המסלול אמורים לראות בעלי חיים שונים ... לא יכולה להגיד שראינו הרבה בעלי חיים .... אבל ראינו כמה תנינים ומספר ציפורי מים. השביל נחמד, יש צל …

המשכנו בדרכינו ורצינו לעצור ב SHARK VALLEY לסיור אבל התור בכניסה היה ארוך מאוד והשומר אמר שכרגע לא נותנים אפילו לחכות בתור מרוב העומס ... אז המשכנו בנסיעה ... הנוף מסביב יפה, הרבה מים, הרבה צמחייה – ובלי לשים לב מצאנו את עצמינו בכניסה למיאמי…

הזמנו לילה במלוןHoliday Inn Hotel Port of Miami Downtown 2 חדרים של שלישייה במחיר של 310$ לחדר.

הגענו למלון, ואחריי תהליך צ'ק אין מתיש (הבחור בקבלה היה מתלמד ולא נראה שידע מה הוא עושה) קיבלנו את החדרים – המלון נחמד, המיקום שלו מעולה. יש אפילו בריכה קטנה, רק שהחדרים קצת קטנים, בטח לעומת מה שראינו עד עכשיו בארה"ב.. היה קצת צפוף והמיטות לא היו מאוד גדולות...

שמנו את הדברים בחדר והגברים רצו לנוח אחריי הנסיעה – אז השארנו אותם לנוח, הזמנו UBBER ואני, הבת ושני הקטנים קפצנו לקניון דולפין בעירDOLPHIN MALL לסיבוב קטן....

הקניון גדול, המון חנויות מותגים ולצערם הרב מאוד של הקטנים היו מבצעים מטורפים ב זארה ובויקטורי'ס סיקרט – אז עשינו קניות אחרונות ושוות במיוחד, קנינו עוגות גבינה ב CHEESE CAKE FACTORY וחזרנו למלון.

ממש מול המלון נמצא BAYSIDE MARKET PLACE מתחם פתוח של חנויות, באסטות, מסעדות ומרינה ... יצאנו לסיבוב ערב ...

המקום מקסים – עירבוב של חנויות כמו הוואיינס, ויקטורי'ס סיקרט, חנויות בוטיק קטנות, באסטות של מזכרות, מסעדות, ברים והכל יושב לחופה של מרינה.

מעבר למוזיקה שאפשר לשמוע מהברים, יש מעין מיני-אמפי ובשעות הערב בסופ"ש יש הופעות של מוזיקה חיה, להקה הופיעה עם מוזיקה לטינית, אנשים התיישבו מסביב, שרו, קמו לרקוד – הייתה אווירה נהדרת.

למחרת היינו צריכים להיות בשדה התעופה במיאמי בסביבות השעה 14:00 אז היו לנו כמה שעות להרוג על הבוקר – עשינו צ'ק אאוט מהמלון, שמנו את כל המזוודות ברכב וקפצנו מעבר לכביש להנות קצת מהמרינה בשעות היום, ארוחת בוקר קלה, לקנות עוד טרולי כי גילינו שהמזוודות שלנו לא מספיקות לכל הקניות... ואז בצער רב נפרדנו לשלום ממיאמי ונסענו לשדה התעופה.

תהליך החזרת הרכב היה פשוט מאוד, מהיר ויעיל, גם תהליך הצ'ק אין בשדה היה מהיר – הסיוט התחיל בתור לבדיקות הביטחון לפני הדיוטי פרי – בכל השנים בהם אני טסה בחיים שלי לא ראיתי תור כזה ארוך ... באמת, זה היה משהוא כמו מתוך סרט ... התור היה כל כך ארוך ומפותל שהיו צריכים להביא עובדים של שדה התעופה שחילקו את התור לכמה חלקים על מנת לפנות את הדרך וליצור מעברים כדיי לאפשר לנוסעים אחרים בשדה לעבור .... ההמתנה נראתה כמו נצח, הבדיקה עצמה הייתה יסודית בטירוף ואיטית כמו צב .... לסיכום – לא כייף!!!