עכשיו כבר תחילת הקיץ .שיטוט בפורום של צפון אמריקה מראה שרוב הנוסעים בעונת הקייץ נוסעים לחוף המזרחי .עברו אמנם כמה חודשים ואני כדחיין כרוני מתפנה כעת לכתוב ולסכם את הטיול שערכנו ,אשתי ואני לחוף המערבי.
מדובר בשני חובבי טיולים ,בגיל 50 פלוס שאוהבים לטייל ברכב ,אוהבים מאד את ארה"ב ,אוהבים טבע ,אוהבים ערים מעניינות ,קניות ,אוכל טוב.
 הטיול התרחש מאמצע פברואר 2012 ועד תחילת מרץ 2012 .תחילתו בשדה התעופה הבין לאומי של לוס אנג'לס וסיומו באותו מקום.
כללי ומנהלות
מזג האוויר - מפתיע או לא,מזג האוויר בטיול הייה מצוין לכל אורכו ,נוח ,לעיתים קר אבל בשביל זה יש מעיל פליז ,למעט כמה דקות של "זרזוף" בסן דייגו מזג האוויר הייה פנטסטי .ולכן היתרונות בטיול חורף -האתרים אינם עמוסים וניתן להינות מבלי להתחכך בהמוני מטיילים ,מחירים נוחים,ספונטניות כתוצאה מהאפשרות להשיג מקומות לינה ללא קושי וכן -לא מזיעים.החסרונות -מספר מקומות לא נגישים להגעה ,כך למשל לא יכולנו להגיע לכניסה המזרחית של יוסמטי פארק.בסך הכל ובשורה התחתונה אני יכול לסכם בצורה נחרצת שלטיול חורפי בחוף המערבי יתרונות רבים מאד .כן ,צריך קצת מזל עם מזג האוויר והפעם המזל עמד לצידנו.
לינות - למעט לאס וגאס הלינות היו במוטלים ברמת מחירים של 50$ ועד 100$ במקום היקר ביותר סן פרנסיסקו בסוף שבוע.הממוצע הייה סביב 70-80 דולר ,חלקם הקטן ללא ארוחת בוקר וחלקם עם.ארוחות הבוקר השתפרו מאז טיולים קודמים וביעקר ברשת COMFORT INN ,אבל לא רק.את ההזמנות ביצענו לילה לפני ההגעה ,למעט הלילה הראשון והמלון בוגאס שהזמנו אותם מראש.כיוון שפעמים רבות ציבור המטיילים שבפורום מבקש המלצות ביחס ללינות השתדלתי לפרט ביחס לבתי המלון שלנתי בהם .
GPS קנינו בערב הראשון מכשיר TOMTOM במבצע בחנות TARGET במחיר 85$ -שווה כל סנט ,כולל עדכונים לכל החיים דרך המחשב בבית ודיווחים על עומסי תנועה והפניות לכבישים פנויים. רמז דק לישראלים -מי שרוצה יכול להחזיר את המכשיר תוך 45 יום ולקבל את הכסף חזרה -אנחנו לא החזרנו.
מיחשוב את פתרונות המיחשוב קיבלנו ממכשיר האייפד מדור ראשון שמשמש אותנו כבר כמה שנים בנסיעות לקבלת דוא"ל ,חדשות,עדכוני מזג אוויר ,עדכונים על מצב הכבישים ,הזמנת מלונות ושימוש בתוכנת סקייפ.
רכב בכל מקרה מומלץ מאד מאד לזמין את הרכב מראש ,שכן כל הזמנה ו/או תוספת שמתבצעת במקום תעלה הרבה הרבה יותר מאשר הזמנה מהארץ.דלק כפי שבארץ הדלק יקר כך גם האמריקאים סובלים ממחירים גבוהים (בעיניהם) ,אף שזה עולה חצי ממה שאנחנו משלמים בארץ ,המחירים מ3.7$ לגלון בוגאס ועד קרוב ל5$ בלוס אנג' לס .
קניות ברור שאי אפשר בלי זה.רוב הקניות רוכזו באאוטלטים של רשת PREMIUM OUTLETS ,להם סניפים רבים ליד ל.א. ,סן פרנסיסקו,וגאס ובדרך לסן דייגו. קניות בגדי הנשים רוכזו בחלקן לפחות ברשת ROSS DRESS FOR LESS שזו רשת ענקית לבגדי נשים ממותגים שהוצאו לעודפים.כמו כן רשת וולמארט זכתה לביקורים רבים מאיתנו.
מסלול הטיול
יום מס' 1 -לוס אנג'לס -קאמארייו -נחיתה בל.א. בטיסה ישירה מתל אביב ,לוקחים את הרכב השכור יונדאי סונטה מחברת "אלאמו" ויוצאים לדרך צפונה לכיוון כביש מס ' 1.כביש 405 ואחריו כביש 101 מביאיים אותנו לאחר כ40 דקות עד מרכז הקניות הענקי CAMRILLIO שמצפון לל.א. .מתארגנים בחדר במוטל GOOD NITE הסמוך במחיר 51 $ כולל מס וגלישה ,המוטל בסיסי אבל נקי לעונה לכל הצרכים כולל ארוחת בוקר קלה (מאד) .מהמוטל הדרך קצרה כ2 דקות בלבד עד מרכז הקניות ענקי ואפשר לבלות בו יום שלם ללא קושי ויש בו את כל המותגים המובילים .בילינו בו עד "שנפלנו מהרגלים".
יום מס' 2 כביש מס' 1 -כמו כל בוקר ראשון בארה"ב משכימים מוקדם ויוצאים בשעה 0700 לסולואנג .כביש 101 שעוד ילווה אותנו הרבה בימים הקרובים וכביש 154 מביאים אותנו לעיירה "הדנית ",או יותר נכון עיירה שגרים בה אמריקאים שאבותיהם יוצאי דנמרק .הסיור בעיירה כולל ישיבה בבית קפה דני סימפאטי ,שקט ,מצוחצח ,לצד תיירים יפאניים וכולל לחמניות ועוגיות דניות עם חמאה וריבה דנית ,ההמשך בשוטטות נעימה ברחובות השקטים והמצוחצחים.המשך הטיול הוא לפיזמו ביץ' וכולל ביקור באאוטלט המקומי -לא משהו.משם ממשיכים לכביש 101 / כביש 1 עד לטירת הרסט ,בינינו ,אף אחד לא שומע ,זה יפה ,נחמד ,אבל לא מעבר לזה,הסיור קצרצר ,לא מרשים ,אם כי שהנוף מהטירה פנטסטי. משם לקראת אחר הצהרים לאחר כ10 ק"מ נוספים צפונה מגיעים למושבת פילי הים הסמוכה.המקום פנטסטי ,עשרות רבות מאד של פילי ים שרועים על החוף ,עסוקים בשינה,נחירה,ריבים על בנות ושאר פעילויות חברתיות -מדהים.בשונה מביקור קודם לפני כ10 שנים ,הפעם לא ניתן לרדת לחוף כי הוא מגודר .לינה במוטל SILVER SURF בסן סימאון ,מוטל בסיסי ,חדר משודרג במחיר 50$ .
יום מס' 3 המשך כביש 1 עד סן פרנסיסקו  יציאה צפונה עם עצירות לתצפיות אל האוקינוס במקומות שונים.
מונטריי -עיירה מקסימה וחביבה .ביקור באקווריום ,מתאים מאד לילדים במחיר 26$ ומרשים.משם לרציף הדייגים הישן .יוצאות משם ספינות לשייט צפיה בלויתנים במחיר 38$ ,אך אותו יום הייה מזג אווויר סוער וים גבה גלים ,לכן נאלצנו לוותר בכאב לב.מי שבכל זאת רוצה לשוט צריך להגיע בשעה 1000 או בשעה 1330 .משם לרציף העירוני לצפיה באריות הים הרבים השוחים במקום ושלל ציפורים מרהיבות ,שקנאים ודומיהם ציפורי ים.משם ממשיכים ומגיעים לעת ערב /לילה ללינה בסן פרנסיסקו.
יום מס' 4 סן פרנסיסקו המוטל הוא מרשת TRAVELODGE ברחוב לומברד במחיר 100$ כולל חניה חינם שזה חשוב בס.פ. וארוחת בוקר קונטינטלית.המיקום טוב מאד ,סביבה בטוחה ,ברחוב ריכוז בתי מלון ומוטלים ומסעדות מכל המינים .המוטל נקי מאד ,חדר בינוני ,קומפקטי ,הקירות דקים מאד מאד מאד ,לאושרנו לרוב שכנינו היו שקטים .
 רציף 39 התחלנו את היום בביקור ברציף והתרשמנו מאריות הים שמספרם התרבה ביחס לביקור קודם לפני כ 10 שנים.
אלקטרז את השייט רצוי מאד מאד להזמין לפחות מספר ימים מראש עקב העומס.המחיר 26$ .כולל שייט מהרציפים וביקור באי,מעניין מאד ,מהנה ,מוצף בתיירים גם בחורף ומזכיר את כל הסרטים שראינו וכללו עלילות מהאי.
צ'יינה טאון הרובע גדול מאד ,ביקרנו בו ושוטטנו ברחובות ובחנויות כולל ארוחת צהרים סינית טעימה מאד.
יוניון סקוור ביקור בחנויות היוקרה המפוזרות סביבו ונסיעה חזרה למלון ברכב המסורתי CABLE CAR.
 בערב ביקור בגולדן גייט וסוסליטו והמשכוו במסעדה בסגנון אמריקאי מקורי ברחוב לומברד.
יום מס' 5 סן פרנסיסקו את הבוקר התחלנו בפארק מוייר וודס כ15 ק"מ מצפון לס.פ..בפארק עצי רדווד שהם "בני דודים" של עצי הסקוייה.הם יותר דקים מהסקויות ויותר גבוהים.הביקור חויתי ,מומלץ ומהנה מאד כהשלמה או במקום ביקור בחורשות הסקויות .חוזרים לעיר לרחוב לומברד המפותל שנחשב למזוגזג ביותר בעולם.משם טווין פיקס לתצפית מקיפה על העיר.המשך לחוף הים לקליף האוס כולל תצפית לים מבית שהייה לפני עשרות שנים המקום האיני ביותר ,אך מאז ,איך לומר בעדינות -זוהרו הועם .ההמשך בפארק גולדן גייט כולל גן התה היפני ,מרשים ונעים אך קצת צפוף מדי בסוף השבוע.אחר כך רובע קסטרו שהוא מעוז הקהילה הגאה וסיויק סנטר מרכז השלטון הממשלתי והעירוני ובתי הציבור של העיר.