מנצ'סטר 15.9-18.9

איזה יעד מתאים לזוג המעוניין בגיחה קצרה, בתום חופש גדול (מידי) ולפני תקופת חגים עמוסה? אחרי שבילינו ביעדים הפופולריים המתאימים לשהות קצרה (פראג-ברלין-ברצלונה-בודפשט) ואחרי שהובא לידיעתנו שאלעל פתחה קו תעופה ישיר למנצ'סטר, שמנו לנו למטרה לדגום את האחות הקטנה של לונדון.

הזמנו כרטיסי טיסה משתי חברות תעופה שונות, משיקולי ימים ושעות טיסה. הלוך אל-על, חזור איזיג'ט, לינה במרכז העיר, בדירת airbnb.

אתחיל מטיפ קטן שעשוי להתאים גם לכם ולחסוך לכם מאות שקלים. היה זה הטיול הראשון שלא הזמנו מראש מזוודה. לקחנו טרולי ושני תיקים קטנים שנפתחים ועשויים להתאים לקיבולת של עד 40 ליטר. בתיק אחד השתמשנו, התיק השני היה גיבוי למקרה שנצטרך עוד מקום. במקרה ה”גרוע”, נשלם בטיסת החזור לאיזיג'ט עלות כבודה של עד 15 ק”ג. התיק הזה שוקל כמעט חצי ק”ג ומתאים בדיוק למידות המדוקדקות של חברות התעופה. בונוס נוסף הוא שכשיש מגבלת מקום, לא קונים מה שלא צריך. כשיש מזוודה גדולה חצי ריקה לעומת זאת….

הטיסה למנצ'סטר ארכה קצת יותר מ-5 שעות. נסיעה קצרה ב-UBER והגענו לדירה מקסימה ומטופחת, שענתה על ציפיותינו. קרובה לתחבורה ציבורית ובמרחק הליכה ממרכז הקניות Arndale.

מזג האויר האיר לנו פנים לאורך כל הטיול. קריר, אבל לא בלתי נסבל. הרבה יותר נעים ממזג האויר בישראל בעונה זו. אמנם מנצ'סטר ידועה במזג אויר הפכפך וגשום, אך לשמחתנו, לא נתקלנו ולו בטיפת גשם אחת. לעומת זאת, יום אחרי חזרתנו לארץ, ראינו בתחזית 10 ימים רצופים - גשומים.

נקודה נוספת: החנויות, בתי הקפה והקניונים נסגרים בשעות מוקדמות יחסית. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר ביום ראשון. הסתובבנו באזור הדירה, קנינו דברי מזון בסיסיים יותר ובסיסיים פחות (אוכמניות, פטל אדום ופטל שחור… תענוג), ראינו שיש היצע יפה לבעלי רגישויות – ללא גלוטן, ללא חלב וכו', אז העמסנו גם גלידות, עוגיות וכל מה שהיה נראה מסקרן וטעים.

בפוסט הזה אני אתמקד לא מעט בקניות. אם בן הזוג היה כותב את חוויותיו, הן לבטח היו כתובות קצת אחרת (:

בימי ראשון מתקיים שוק באזור ה-Northern Quarter. השוק עצמו חביב והאזור מזכיר קצת את שכונת שורדיץ' בלונדון. אמנות רחוב וגרפיטי, חנויות לא שגרתיות.

נכנסנו למתחם Afflecks. מדובר בבניין בן ארבע קומות מלאות בדוכנים וחנויות קטנות עצמאיות. אופנה אלטרנטיבית ותחפושות,חפצי וינטאג', משחקי מחשב, תכשיטים ויצירות של אמנים. כגודל הציפיות כך גודל האכזבות.

ביציאה מצאתי מספר חנויות חביבות ואחת שסומנה כפנינה אמיתית:

חנות יצירה גדולה. קומה ראשונה – דברים “מוכנים” למכירה (תכשיטים, כרטיסי ברכה וכו'). קומה שנייה היא של חומרי גלם. אני אוהבת ליצור בנייר ואוטוטו חגים וזמן להכין כרטיסי ברכה.. פניתי מייד לקומה השנייה ויצאתי עם שלל ששימח אותי עד מאד.

כאן המקום לציין עובדה שהפתיעה אותי לטובה. מסתבר שכרטיסי ברכה הם קטע של ממש. יש במנצ'סטר (ולבטח גם בערים נוספות) חנויות ייעודיות ליצירה בנייר ולכרטיסי ברכה. זכיתי לפקוד כמה וליהנות מהיצע אדיר וזול בחנויות הרשת של poundland ו-the works. מוצרים מסוימים הזמנתי מבעוד מועד דרך amazon uk ואספתי בחנות בקניון ארנדל.

ת-ע-נ-ו-ג

יום שני

בחלק הראשון של היום השני היינו באזור הדירה. שתינו קפה, הסתובבנו באזור כיכר אלברט. התרשמנו מהמבנים והפסלים ומבית העירייה של מנצ'סטר.

ואז הגענו ישר לפתיחה של סניף PRIMARK. הסניף נמצא מול קניון ארנדל.

בסניף הספציפי הזה יש אזור שמוקדש כולו לסדרה “חברים”. שחזור של בית הקפה שלהם וביציאה ממנו מתחם של ביגוד ואקססוריז ברוח הסדרה.

אחרי שקנינו לילדים ולנו, שמנו את השקיות בדירה והלכנו לקתדרלה ובהמשך למוזיאון הכדורגל. שניהם במרחק הליכה זה מזה ומהדירה. הכניסה למוזיאונים אינה כרוכה בתשלום.

בשעות אחה”צ נסענו לאזור האולד טרפורד. שם נמצא האיצטדיון המפורסם ועוד מתחם קניות שניסו לשכנע אותנו להגיע אליו ולא רק בגלל הקניות (העיצוב המיוחד וה-sea life שמתאים לילדים ולבן זוגי חובב חיות הים.. מסתבר).

על האיצטדיון לא ארחיב. מדובר בחוויה חד פעמית, יקרה יחסית, אבל יוצאת דופן.

intu Trafford Centre – לעניות דעתי, לא שווה הגעה במיוחד, אלא אם באתם עם ילדים. המתחם מעוצב כספינה. ריצוף שיש, מזרקות בחוץ, פסלים, שנדלירים.. כל כך שנות ה-80. בתוך המקום הענק יש הרבה חנויות ורשתות מוכרות, לגולנד ואת ה-sea life.

כדי להגיע ל-sea life וללגו נדרשת הליכה ממושכת. בערך אחרי 20 דקות הליכה, תגיעו למתחם משותף שמתפצל לכל אחת מהאטרקציות. כאמור, נכנסנו ל-sea life. לילדים זה נחמד מאד. קצר יחסית, יש הסברים של מדריכה באנגלית, חיות ים בכלובים, אופציה להצטלם ולקבל בתשלום תמונה למזכרת. אפשר לראות איך מאכילים את החיות. למבוגרים המלצתי היא להימנע, או ללכת לאקווריום בברלין שהוא במאת בסדר גודל מרשים.

כמעט כל ערב סגרנו ב”טיול סופרים”. אנחנו משום מה נהנים לראות אלו מוצרים נמכרים במקום ולהתנסות באלו שנראים מעניינים במיוחד. גילינו שאנחנו ממש לא לבד. תודו שזו אטרקציה נפלאה.

יום שלישי

שמתי לב שהעיר צבעונית במיוחד וגאה. בכל מקום. מקסים בעיני.

החלטנו לצאת קצת לראות “ירוק” ב- Fletcher Moss Botanical Garden.

האזור עצמו יפה. לא התרשמנו מגן בוטני טיפוסי שכולל חממות, מפות התמצאות לפי סוגי צמחייה וכו'. פשוט מתחם של גנים יפים ומטופחים. חלק מהגינות הן תרומות של עשירים או לזכר מפורסמים, כוללות גלריות ויצירות המוצגות למכירה.

אני בטוחה שבאביב הרבה יותר יפה באזור. הכניסה ללא תשלום.

משם נסענו ל-People's History Museum.

מוזיאון שמוקדש להיסטוריה של הדמוקרטיה בבריטניה ולהתפתחות מעמד הפועלים מהמהפכה התעשייתית ועד ימינו. דגש מיוחד מושם על המאבק על זכותן של נשים להצביע. חנות המזכרות מעלפת.

מאד מומלץ. כניסה: חינם. כתובת: New Ct St, Manchester M3 3ER

היינו גם בספרייה המפורסמת – The John Rylands Library.

יש אווירה קסומה ומהפנטת בספריות של פעם. הספרים הכבדים, הכל מעץ, אורות מעומעמים וריח מאד ייחודי. עוד חוויה ששווה ביקור.

כניסה: חינם. כתובת: 150 Deansgate, Manchester M3 3EH

לאורך היום נהנינו גם מישיבה בבתי קפה, אספנו יום קודם את כרטיסי הרכבת שלנו ליורק, קניתי לי כמות מכובדת של שרוולי נספרסו כולל 4 מהדורות שטרם הגיעו לארץ והיתה גיחה קצרה ל-china town (חביב).

יום רביעי – נסיעה לעיר יורק

בעיני – שיא ההנאה מהטיול היה כאן. אני ממליצה למי שיכול להקדיש לעיר היפיפייה הזו יותר ממספר מצומצם של שעות. אבל אם אתם מוגבלים בזמן – טעימה קטנה עדיין שווה את הנסיעה.

הזמנו מבעוד מועד כרטיסים הלוך וחזור. כשקונים כרטיס off peak – אפשר לעלות על רכבות בשעות ספציפיות, אך לא חייבים להתחייב לשעה הנקובה בכרטיס שרכשתם.

שעה ו-10 דקות והגענו ליורק. מזג האוויר גם כאן האיר לנו פנים. קר פה יותר ממנצ'סטר, ירוק פה קצת יותר, מיוחד ושונה. עיר היסטורית שמורה, פנינה אמיתית שכיף פשוט ללכת בלי מפות ובלי חשבון. קצת תמונות:

סמטאות ה- Shambles, השוק (Shambles market), מרכז העיר.

גם כאן יש מוזיאונים ייחודיים, חנויות, אנשים חביבים, שילוב נהדר של עתיק ומודרני. מהמם.

חזרנו עייפים מאד וסופר מרוצים. אריזות וחזרה לישראל.

ולא להאמין שלאורך כל הטיול לא ירדה טיפה אחת של גשם בעיר שזכתה לכינוי “Rainchester”.