טיול לפירנאים

סוף אפריל – תחילת מאי 2018

משתתפים: שני זוגות אקדמאים, דתיים, בגיל 55-60.

ההערכות מראש: התאריך נקבע לפי צרכי עבודה של המשתתפים.

נקנו כרטיסים, שבוע וחצי לפני הנסיעה. מכונית הוזמנה 3 ימים לפני הנסיעה. יציאה בחמישי בוקר – חזרה בחמישי לילה. נחיתה בארץ, בשישי לפנות בוקר.

לא הוזמנו מקומות לינה מראש.

סוג המכונית: "סיאט אלהמברה" (דיזל) רחבת ידיים. ההזמנה בוצעה דרך אתר האינטרנט של השכרות רכב מחו"ל מחברת ALAMO.

ציוד: אוכל בשרי מבושל לשבוע - קפוא בצידנית וקרחומים. פסטות, מרקים חטיפים וכו', פלטת שבת מתקפלת, נרות שבת, צרכי הבדלה וכו' – בקבוק יין מפלסטיק (קדם). סירים מתקפלים, כלי אוכל בשריים וחלביים. גזיה, קומקום חשמלי לרכב,

ציוד חורף – מעילים, צעיפים, כפפות, גרבי צמר.

המסלול המתוכנן: יציאה בחמישי בבוקר, בטיסת אל על לברצלונה.

הרעיון המקורי: היה לנסוע לשני הפארקים הגדולים בפירנאים הספרדיים, כלומר, בפארק הלאומי אגוסאטרס ולאחר מכן לפארק הלאומי אורדסה, עם כוונה לעבור באנדורה וכן בחבל הבסקים, אם יהיה זמן. הבסיס לתכנון היה על פי הספר "פספורט" של זאב יפת. מומלץ.

המסלול בפועל: יציאה משדה התעופה בברצלונה לאחר קבלת הרכב השכור, לכוון ריפול. שם נאמר לנו בלשכת התיירות כי כדאי שניסע מידית לפארק אגוסאטרס משום שבימי שבת וראשון יהיה גשום ומושלג ולא נוכל לטייל שם.

ויתרנו על מעבר מיידי בעמק נוריה ונסענו לכיוון הפארק. לינת לילה – באתר בונגלוסים בשם CERDANYA ECORESORT בכפר הקרוי פרולאנס. מקום חביב. הגענו ב-21:00. חיכו לנו הפניות על גבי קירות האתר לבונגלו המוזמן וזאת משום שהפקיד הלך הביתה.

בונגלו עם נוף מקסים, שני חדרים ומטבחון מצוייד, מרפסת לנוף.

עדר סוסים עם פעמונים על יד החלון.

שישי בוקר - יציאה לכוון העיירה אספוט – הגעה לפני הצהריים. נסיעה עם מוניות פנימיות (ג'יפ' לנד רובר) לפארק. הגענו לאגם סנט מאוריסי הקפוא כולו ומשם בהמשך למפל שכולו מושלג – מדהים.

חזרה לעיירה, קניות לשבת והגעה למלון דירות בשם LES PICARDES.

קיבלנו דירת 3 חדרים מהממת ומאובזרת. הכנות לשבת.

[בעל המלון הינו אדם מדהים, מכניס אורחים, העניק לנו דברים על חשבונו]

שבת – גשם שוטף ומנוחה שלמה. טיול רגלי גדול בעיירה עצמה.

יום ראשון – יציאה לכוון עמק אראן ווילהה מתוך כוונה להגיע לכיוון עמק בוי ומשם לאורדסה. החל לרדת שלג. אפילו בעל המלון התקשר אלינו וביקש שלא ניסע לשם ונחשוב על כיוון נסיעה אחר. גם לא רצינו לנהוג בשלג. לא מיומנים.

עצירה לחשיבה – והחלטה של סטיה מהמסלול ונסיעה לחבל הבסקים.

נסיעה יחסית ארוכה. בדרך עצרנו בעיר סורט. יש שם מוזיאון שהיה מבנה של כלא שבו נכלאו יהודים שברחו מצרפת לספרד, בימי מלחמת העולם השניה. יש חוברות בעברית.

אחה"צ – הגענו לסרגוסה, טיול של כמה שעות בעיר. עיר יפה.

נסיעה ללינה לעיר פמפלונה, הגעה 22:30, לינה בדירת 4 חדרים מאובזרת היטב.

שני בוקר – סיור בפמפלונה, כולל באתר מלחמות השוורים. מעניין אך ניתן לויתור. עיר יפה.

נסיעה לסאן סבסטיאן. סיור בעיר של 3 שעות [גשם שוטף].

בדיקה נוספת של מזג אויר הצפוי – באורדסה צפוי שלג ...

החלטה – נסיעה לפירנאים הצרפתיים (הפארק הפירינאי הלאומי). עוברים את הגבול לצרפת. נסיעה לילית לעיירה לורד בצרפת.

לקחנו בית מלון, 2 חדרים – ביקור במערה "הקדושה" שלפי האמונה הנוצרית יש בה אפשרות להרפא ממומים שונים. בין המבקרים שם מצויים המוני נכים על כסאות גלגלים. בריאות לכולם!

שלישי בוקר - יציאה לכיוון סירק דה גאברני. חניה (בתשלום), הצטיידות, הליכה רגלית של כמה שעות לכיוון המפל, מופע מדהים. דרך יפה ומושלגת. חזרה למכונית.

שינה בעיר קוטרה בבית מלון – דירת שני חדרים.

זוהי עיר מרפא שיש בה מעיינות ואתרי סקי.

בזמן שהותנו, רוב מקומות סגורים בגלל שזו לא העונה. אחרי החורף ולפני הקיץ.

רביעי בוקר – נסיעה לכיוון לפונט דה אספניה ואגם גוב.

הרכבלים לאגם גוב לא פועלים - יחזרו לעבודה רק בתחילת יוני. טיול רגלי של כמה שעות לאגם גוב. מפלים שוצפים, דרך מושלגת, חוויה אמיתית. לא לוותר!!

סיום לפנות ערב. נסיעה לילית לאנדורה אל תוך הערפל. שינה באנדורה, במלון דירות.

חמישי בוקר – טיול באנדורה. נסיונות לבצע קניות זולות – לא משהו. לא כמו שמתארים בספרים. אולי המשקאות.

החלטה – נוסעים לברצלונה. הגעה לברצלונה. סיור של כמה שעות ברמבלס ובשוק "לה בוקריה". תאווה לעיניים.

נסיעה לשדה התעופה, החזרת רכב.

הוצאות: טיסה - סביבות 400 $ לאדם.

מכונית – לקחנו מכונית רחבת ידיים כדי שיהיה נח והיה הרבה ציוד. יקר קצת, אבל שווה כל שקל. אנו נוהגים לקחת כיסוי מלא כדי להנות מהשקט נפשי.

לינות – הכי הרבה שילמנו 130 יורו ללילה לכולם. בד"כ שולם 70-80 יורו לארבעה, בדירות מדהימות. מאידך, אם יש יהודים ובתי כנסת ואם מחפשים לינה בעיר שבה ובתי חב"ד – יש להתארגן מראש.

בתי חב"ד מסייעים לעיתים בבחירת המלון הקרוב אליהם. זה לא המקרה.

דלק – שניים וחצי מכלים. באיזור 80 יורו למיכל. נסענו כ-1,900 ק"מ.

כבישי אגרה – הוצאה די גדולה אבל עדיף, כאשר רוצים לגמוע מרחקים ונסיעה מנהלתית.

מסקנות שלנו: הפירנאים יפים מאד. מומלץ. נופים עוצרי נשימה הרים מושלגים. הצד הצרפתי, לטעמנו, היה יפה יותר.

לא לפחד מהעובדה שלא מזמינים מראש מקומות לינה. תמיד מוצאים באמצעות "בוקינג" ודומיו. אנו עושים זאת במשך שנים. מעולם לא התאכזבנו. מקסימום נופלים פה ושם. בדרך כלל לא קורה.

לא לחשוש משינוי מסלולים [נהגים מיומנים].

יש להצטייד בספרים ומפות לגבי האיזור כך שאם יש צורך בשינוי מסלולים ניתן להתארגן ולדעת לאן ואיך מומלץ לנסוע.

האוכל נשאר קפוא, בעזרת הקפאה מדי לילה של הקרחומים, כאשר יום יום מכינים את האוכל לקראת יום המחרת. יש להקפיד על מקום לינה עם מקרר ופריזר.

טיול שכזה כנראה, לא מתאים לכל אחד, במיוחד במיוחד לאחר שקוראים את יומני המסע של החברים המתכננים חודשים רבים מראש ודורש ראש פתוח, גמישות והסתגלות מחשבתית.

החיים יפים והפירנאים גם. בריאות יפות ברא הקב"ה בעולמו.