יצאנו לטיול של שבועיים ימים לאזור קרואטיה וסלובניה, זוג + שתי בנות (13+16).

להלן פירוט הטיול כולו...

יום רביעי 30.7
 נחתנו בשעות הצהריים בשדה התעופה שבלובליאנה. אספנו את הרכב מחברת ההשכרה. היות שצריך מדבקה מיוחדת על הרכב לכבישי סלובניה (vinjeta) , אנחנו בדקנו מראש ושילמנו לחברת ההשכרה עבור המדבקה שכבר הייתה על הרכב.
יצאנו לדרך לכיוון קרואטיה. הנסיעה ארכה כשלוש שעות נטו, לא כולל עצירות בדרך.
בשעות אחה"צ המאוחרות הגענו לצימר בקרואטיה.
הצימר ממוקם בעיירה rakovica, שנמצאת במרחק של 10 דקות נסיעה מאגמי פליטויציה. מדובר על דירה שנמצאת מעל הבית של בעלי המקום. בדירה, שני חדרי שינה מטבח מאובזר וחדר אמבטיה. בעלי המקום היו אדיבים מאוד. המקום נקי ומסודר. קצת לוקה בעניין התחזוקה, אבל לא משהו רציני. החסרון היחידי שהיה בו
הוא שלא היה תנור במטבח. גם את הבעייה הזו פתרנו בעזרת המארחת שהציעה לנו לחמם את האוכל אצלה בבית. כמו כן, יש להם בחצר מנגל גדול על עצים עם פינת ישיבה. באחד הערבים הם הציעו לנו לעשות ברביקיו, והציתו לנו את האש. היה ממש נחמד. את כל רכישות המזון עשינו בסופר קטן ומקומי בעיירה.
פרטי הצימר:
House Petra
 Rakovica 49
WWW.house-petra.com
 משפחת salopek

יום חמישי ושישי 31.7-1.8 אגמי פליטויציה Plitvicka Jezera
את היומיים הבאים בילינו באגמי פליטויציה. אנחנו חילקנו את המסלול לשני חלקים, למרות שבהחלט ניתן לעשות זאת ביום אחד מלמטה עד למעלה. לפארק שתי כניסות. כניסה מספר 1 התחתונה, מובילה למפלים התחתונים, וכניסה מספר 2 שמובילה למפלים העליונים.
כאשר אנחנו ביקרנו, המפלים התחתונים ביותר היו סגורים בגלל שרוב המסלול והדרכים היו מוצפים במים. מסתבר שהשנה היה להם קיץ מרובה בגשמים, דבר שהוביל להצפה באגמים וכיסוי השבילים. הדבר לא פגם בהנאה שלנו. להפך! הרוב הגדול של המסלולים התחתונים היה פתוח, וחלק גדול ממנו היה מוצף במעט. היה פשוט כיף לצעוד בתוך המים שהגיעו עד הקרסוליים במקסימום.
אין לתאר את היופי ואת עוצמת זרימת המים במפלים. באמת גן עדן. נהננו מאוד.
כאמור ביום הראשון נכנסנו מכניסה מספר 1 ועשינו את מסלול Bהמסלול מגיע עד לאגם הגדול, שם לוקחים את השיט בסירה לצד השני של האגם ומשם עלינו לכיוון האוטובוס שלקח אותנו חזרה לכיוון הכניסה והחניה.
ביום השני, נכנסנו מכניסה מספר 2 ועקבנו אחר מסלול C. ביום השני הדרכים היו קצת יותר יבשות, אבל צעדנו ממש קרוב למפלים עצומים שהרטיבו אותנו כהוגן. איזה כיף. בסוף המסלול הגענו לנקודת עצירה מספר 3 ומשם לקחנו אוטובוס לכיוון כניסה מספר 2.
כל אחד מהימים לקח לנו כ-4 שעות נינוחות עם עצירות לצילומים ולאוכל.
אם רוצים לעשות את המסלול כולו מלמטה ועד למעלה יש לקחת בחשבון שזה
ייקח לפחות 6 שעות.
טיפים:
** מומלץ לקנות בתחנות המידע שממוקמות בכניסות מפה של האתר שעולה 20 קונות (כשלושה שקלים).
 ** ניתן לקנות כרטיס כניסה ליום אחד או ליומיים (שיוצא חסכוני יותר). אנחנו רכשנו כרטיסים ליומיים: למבוגר 280 קונות (180 ש"ח) ולילד 140 קונות.

יום שבת 2.8 הגעה לאיזור פוסטוניה
 ביום שבת בבוקר עזבנו את קרואטיה ויצאנו לכיוון סלובניה. שמנו את נקודת הציון של הצימר ב GPS ויצאנו לדרך של שלוש שעות נסיעה. בפועל, הדרך ארכה כמעט 4 שעות וזאת מכיוון שביציאה מכביש האגרה בקרואטיה היה תור עצום של למעלה מק"מ שהתנהל באיטיות מפחידה. עמדנו כמעט שעה עד שעברנו את נקודת האגרה הזו. שימו לב שבמעבר מסלובניה לקרואטיה וחזרה יש נקודת ביקורת דרכונים. השאירו אותם זמינים.
כאשר התקרבנו מספר ק"מ מהצימר, ה GPS החל לכוון אותנו לתוך יער שהוא שמורת טבע. היינו בטוחים שיש פה טעות. לאחר 3 ק"מ של נסיעה בדרכי עפר בתוך יער עבות, הגענו ליעד. פשוט לא ייאמן. בתוך היער ישנה "שכונה" קטנה עם 10 בתים בערך. מקום מבודד להפליא. שלו ושקט.
הבקתה שלנו, הייתה כולה שלנו. המארח לא גר במקום. חיכו לנו שם והדריכו אותנו על הצימר ועזבו.
מסתבר שאכן מדובר על שמורת טבע שיש בה מטיילים רבים.
אומנם המקום היה מקסים וחוויתי, אבל היו בו כמה חסרונות בולטים:
אין אינטרנט במקום.
היות שממוקם ביער יש מספר גדול של חרקים.
כאשר הגענו, היינו צריכים להציע את המיטות בעצמנו, וגם התבקשנו להסיר את המצעים בסיום השהייה.
דוד המים החמים קטן מאוד. או שעושים מקלחות ממש זריזות או שמחכים בין אחד לשני.
לא היה מספיק נייר טואלט, והיות שבעל המקום לא היה, קנינו בעצמנו.
פרטי המקום:
 Rakov skocjan 40, Rakov skocjan, 1380

פיראן Piran
לאחר שהתמקמנו, ועשינו קניות בעיירה הסמוכה, נסענו מערבה לכיוון הים לעיירה פיראן.
לפי המלצות הספר, חנינו בחניון מסודר ממש ק"מ לפני הכניסה לעיר מצד שמאל. משם יוצאות הסעות בחינם, כל הזמן למרכז העיר. מומלץ ביותר לפעול כך, היות שבמרכז העיירה אין כמעט חניה.
פיראן עצמה עיירה קטנה וחמודה. מזכירה ערי חוף עתיקות משלנו כמו יפו או עכו. יש כיכר מרכזית נחמדה, סיור לאורך הטיילת, מדגלור וטיפוס לכנסייה שממנה יש נקודת תצפית מקסימה על העיירה כולה. לקראת ערב ושקיעה התיישבנו באחת המסעדות שממוקמות בחוף ואכלנו דגים. הייתה ארוחה מצויינת.
 לאחר כ 4-5 שעות חזרנו לרכב ונסענו לבקתה. מרחק של כשעה נסיעה.

יום ראשון 3.8 מערת שקוציאן + ליפיצה
Skocjanske jame
את הבוקר התחלנו מוקדם. מטיפים שאספנו, הבנו שכדאי להגיע מוקדם למערה. המערות נפתחות בשעה 10. הגענו קודם ואכן הצטרפנו לסיור שיוצא בשעה 10.
בדיעבד לא נראה לי שיש בעיה גם מאוחר יותר. כל שעה עגולה יוצא סיור. עלות הביקור: 16 יורו למבוגר ו- 7.5 יורו לילד.
הסיור אורך כשעה וחצי עד שעתיים, ומלווה במדריך דובר אנגלית. מדובר על מסלול של כשלושה ק"מ עם 550 מדרגות. לא מסלול קשה. ההליכה די איטית ומתונה עם כמה תהומות וגשר אחד מפחיד במיוחד שעובר מעל תהום של 45 מטר.
התחלת המסלול היא מחוץ למערות. יורדים לכיוון פתח המערות כ-10 דקות הליכה. בנקודת הכניסה למערה, מתחלקים למספר קבוצות לפי שפת ההדרכה. בנקודה זו כדאי ללבוש משהו נוסף.בכל זאת נכנסים למערה שבה 12°c. בחלק הראשון של הסיור נכנסים למערה מלאה בנטיפים יפים, המשך המסלול עובר במערות בהן זורם נהר הרקה. מרשים ביותר לצעוד במערה שלמרגלותיך זורם במלוא עוצמתו הנהר. הסיור נגמר בעלייה תלולה וביציאה מהמערה. מכאן שני אפשרויות: האחת להמשיך וללכת בטבע הפראי, לראות בדרך מפל ולעלות עוד 400 מדרגות עד לחניון, או לפנות לכיוון המעלית שמעלה כ 90 מטר עד לחנייה.
Lipica
מהמערות פנינו לכיוון ליפיצה, מקום גידולם של הסוסים הליפיציאניים הלבנים.
בימים ראשון,שלישי ו שישי, מתקיים במקום, מלבד סיור מודרך, גם מופע ראווה של הסוסים ורוכביהם. המופע מתקיים פעם ביום בשעה 15:00. 19 יורו ללמבוגר, 9.5 יורו לילד (לכרטיס שכולל את המופע). אנחנו הצטרפנו לסיור של 14:00. הסיור היה נחמד מאוד. ביקרנו באורוות המקומיות. ליטפנו סוסים. הסבירו לנו. על גידול הסוסים, איך מאמנים אותם,איך קובעים את שמם ועוד. ערכו לנו סיור קצר במוזיאון המקומי. סך הכל 45 דקות סיור קצר וממצה. בשעה 15:00 ישבנו לצפות במופע הראווה. המופע אורך כ- 40 דקות. קצת ארוך מידי. היינו מסתפקים בחצי מזה. אבל היה נחמד לראות למה מסוגלים הסוסים היפים האלה לאחר אימונים מפרכים.
 את הערב סימנו בארוחת ברביקיו בבקתה. גם שם היה מנגל חיצוני שבו ניתן היה לעשות בשר.

יום שני 4.8 ונציה
נסיעה של שעתיים מחכה לנו לכל כיוון, כך שהשכמנו קום ויצאנו לדרך כבר בשעה 7:30. הגענו לונציה לקראת עשר וחנינו בחניון של piazzela roma. חניה יומית עולה 26 יורו. ביציאה מהחניה רכשנו כרטיס יומי לנסיעה בוואפורטי המקומי (סירות האוטובוסים המקומיות). עלות כרטיס יומי 20 יורו לאדם.
את הבוקר התחלנו בהליכה מהנה מהחניון ועד לאזור הגטו היהודי. הליכה מהנה של כרבע שעה, שלקחה לנו הרבה יותר. נראה לי שאין חנות שלא עצרנו בה בדרך לגטו. קנינו כמה שטויות ומזכרות. האמת היה כיף נורא. הליכה נינוחה ואווירה כיפית. הסתובבנו קצת בגטו ומשם לקחנו וופורטי מהתחנה הקרובה ביותר עד לכיכר סן מרקו. בכיכר, הצטלמנו בכל הנקודות החשובות ונעמדנו בתור להכנס לכנסייה. הכניסה חינם. התור התקדם מהר, אך עם הגיענו לפתח הכנסייה, הסתבר שתיקים יש להשאיר בשמירת חפצים שנמצאת 100 מטר משם. הפקדנו את תיקינו וחזרנו לכנסייה. אז הסתבר, שהבנות לא היו לבושות בצנעה מספיק (לבשו מכנס קצר), ואילצו אותנו לקנות חתיכת בד ביורו לכל אחת מהן. מי אמר שהכניסה היא בחינם?? הכנסייה מרשימה. הביקור בה קצרצר. לאחר עוד כמה תמונות בכיכר החלטנו לשוט לכיוון האי מוראנו. אי שבו יש את ייצור הזכוכית הידועה -זכוכית מוראנו.
השיט לאי אורך כחצי שעה בואפורטי. הגענו לאי בסביבות השעה 16:00, וחיפשנו מקום שבו ניתן לצפות בשיטת הכנת הפסלים והחפצים מהזכוכית. כאשר שאלנו איפה ניתן לראות, אמרו לנו שבאוגוסט המפעלים נסגרים מוקדם וכבר אין הדגמות בשעות האלה. כמעט שהתיאשנו, ואז ממש ברגע האחרון מצאנו מפעל שמדגים עד השעה 17:00. אם יורדים באי מוראנו בתחנה שנקראת colona ממשיכים ממנה ישר לתוך האי על הגדה השמאלית, מיד בגשר הראשון חוצים לגדה הימנית ומיד אחרי הגשר פונים ימינה. אחרי 50 מטר רואים שלט גדול שמפנה שמאלה לתוך התצוגה. המופע עולה 5 יורו למבוגר. ילדים חינם. היה מרשים ביותר, הבנות ממש התלהבו. שווה!!
 לקראת 17:00 הפלגנו שוב לכיוון סן מרקו שבאי ונציה. משם התחלנו ללכת רגלית בסמטאות של העיר לכיוון גשר ריאלטו המפורסם. שוב הצטלמנו, קנינו כמה מסכות ונציאניות למזכרת, אכלנו פיצה איטלקית, וקינחנו בגלידה מקומית. יאמי!

יום שלישי 5.8 מערות פוסטוינה + מצודת פרדיאמה

Postojnska jama
למרות שגם למערות אלו המליצו להגיע מוקדם, החלטנו להאריך קצת את שעות השינה בגלל יום עמוס שעברנו אתמול, ויצאנו לכיוון המערות רק בשעה 10:30, דבר שהסתבר כחכם. הנסיעה אורכת כעשר דקות מהבקתה. מידי חצי שעה יוצא סיור למערות. לא עמדנו בכלל בתור ארוך.
ישנן מספר אופציות לרכישת כרטיסים:
1. ביקור במערות פוסטוינה בלבד
2. ביקור במערות+במוזיאון החי שצמוד להן
3. 1+2+טירת פרדיאמה
4. 3+2+1+ביקור במערות שתחת טירת פרדיאמה
אנחנו בחרנו באפשרות האחרונה. 39.90 יורו למבוגר, 23.90 יורו לילד. בנוסף, רכשנו אודיו בעברית לכל אחד מאיתנו תמורת 3 יורו לאדם. היה שווה כל אגורה. מומלץ בחום!
 היות שנותר לנו זמן עד לסיור שלנו לתוך המערות שנקבע לשעה 11:30, התחלנו בביקור בנקודה מספר 2 ה- vivarium. מדובר על מוזיאון קטן שמסביר על החיות הקטנות שנמצאות בתוך המערות. הסיור מלווה באוזניות האודיו שרכשנו ויש לו ערך מוסף גדול לסיור במערות. מומלץ להתחיל בו לפני הכניסה למערות. בהחלט נותן רקע טוב לפני המערות עצמן. בשעה 11:30 בדיוק התחלנו את המסע לתוך המערות. חשוב לציין, שלא כמו במערות שקוציאן, פה היה ממש קר. בייחוד בזמן הנסיעה ברכבת שמובילה אותך לתוך מעמקי המערות. גם בזמן ההליכה הרגלית קר מאוד. להצטייד היטב! כאמור, מתחילים בנסיעה ברכבת כשני ק"מ. יורדים מהרכבת לסיור של כק"מ בתוך המערה הגדולה. יש שם כמות מרשימה של נטיפים. מגוון עצום של סוגים. יופי שלא ייתואר. כמובן שהאודיו היה מצויין. הפך את זה לחוויה מעניינת ולא רק יפה. בסוף הסיור הרגלי חזרנו לרכבת והחוצה. היה מקסים מהמם ומקפיא למרות שהצטיידנו בסוודרים. טוב שבחוץ הייתה שמש אז הפשרנו.

לקחנו ואפורטי חזרה לכיכר רומא ולרכב. בשעה 19:30 התחלנו לחזור לכיוון הבקתה - שעתיים נסיעה. יום ארוך מלא חוויות.

טירת פרדיאמה predjama castle
למרות שנקבע לנו סיור לשעה 15:00 למערות שתחת לטירה, אמרו לנו שניתן לאחר ולהצטרף לסיורים מאוחרים יותר. הגענו בשעה 15:30 והתחלנו עם הסיור במערות התת קרקעיות הנסתרות שתחת הטירה בשעה 16:00. קיבלנו קסדות עם פנסים וירדנו לכיוון הכניסה. מדובר על סיור קצר של 45 דקות, בתוך מערה שאין בה שום תאורה מלבד הפנסים שלנו. מדובר על עלייה של 250 מדרגות, חלקן הגדול בסולמות מתכת תלולים ביותר. מפחיד קצת. מזל שיש חושך. ראינו קצת עטלפים, ויצאנו בתום הסיור מעל הטירה. בתום הסיור, נכנסו לטירה. גם פה רכשנו אודיו שעלה יורו אחד לאדם. שוב מומלץ בחום. הרבה ערך מוסף. הסתובבנו בתוך חדרי הטירה במשך כשעה. טיפסנו וירדנו בכל ארבעת קומות הטירה. האודיו היה מעניין מאוד. בהחלט הכניס אותנו לאווירת ימי הביניים. הרגשנו כאילו אנחנו האבירים שנמצאים כרגע במצור בטירה ונלחמים על חיינו. נהננו מאוד מאוד. בעיקר כי לא ציפינו שיהיה כל כך מוצלח.
 לקראת ערב חזרנו לבקתה.

יום רביעי 6.8 בלד

בבוקר עזבנו את הבקתה ואת איזור פוסטוניה, והצפנו לכיוון אגם בלד. לקראת הצהריים הגענו לצימר שלנו שממוקם 5 דקות מעל העיירה בלד.
פרטי הצימר:
חוות Frcej
Zgornje Gorge 42, Zgornje Gorge, 4247
משפחת zupan
92 יורו ללילה לשני חדרים, ארבע אנשים + ארוחת בוקר
מדובר על חווה קטנה שממוקמת על הכביש הראשי של הכפר. החדרים שאנחנו קיבלנו ממוקמים מעל בעלת החווה. הבעיה היא, שהם ממוקמים ממש על הכביש של הכפר ויש הרבה רעש מהדרך. כמו כן, ממש ממול יש כנסייה. ומי שרעש הפעמונים מוציא אותו מדעתו שייקח זאת בחשבון.
המקום מקסים ביותר. בעלי המקום אדיבים מאוד. הרבה ישראלים מתארחים פה כך שהבן של בעלת המקום - אנטון, שעוזר לה באירוח, יודע כמה מילים בעברית. גם אנטון גר בחווה, וגם בבית שלו יש חדרי אירוח שרחוקים מהכביש. שווה לבקש להתארח אצלו בבית על מנת לברוח מרעש הכביש.
 חשוב גם לדעת, אנחנו ביררנו לגבי מטבח. מסתבר שיש פה ממש מטבחון בחדר. אין כמעט דרך לבשל בו. כמו כן, שני החדרים מופרדים. אמנם סמוכים זה לזה, אך לא מתאימים למשפחה עם ילדים קטנים. שוב, ייתכן שבחדרי האירוח הנוספים מדובר יותר על דירה ולא על שני חדרים צמודים.

לאחר התמקמות, החלטנו לסוע ולעשות סיבוב קצר בעיירה בלד. לאחר סיבוב קצר, שמנו פעמינו אל קניון ערוץ וינטגר. מסלול קצרצר של 1600 מטר לכל כיוון. 4 יורו כניסה למבוגר, 2 יורו לילד. המסלול בנוי ברובו על מסלול עץ שנבנה לאורך הערוץ ומספר פעמים חוצה את הנהר, עד שמגיע אל המפל. ניתן להמשיך ולרדת כמה עשרות מדרגות ולעשות תצפית על המפל מלמטה. שווה את המאמץ! מסלול נחמד ביותר וקליל.
כאשר סיימנו הרגשנו שיש לנו עוד טיפטיפה כח, ופנינו למרכז בלד. שם חנינו ועשינו סיור קצר בטיילת של האגם, ונכנסנו לתחנת המידע לקבל מפה וטיפים.
 בערב לאחר מקלחת ומנוחה, אכלנו ארוחת ערב בפיצריה rustika שהומלצה הרבה פעמים בפורומים. היה טעים מאוד.

יום חמישי 7.8 פארק חבלים אתגרי + מצודת בלד

את הבוקר פתחו ניצן והבנות בפארק האתגרי של בלד. מדובר על פארק חבלים שיש בו כמה רמות של מסלולים. המסלולים המאתגרים יותר בהחלט לא קלים ואפילו קצת מפחידים גם לאמיצים שבינינו. אנחנו רכשנו כרטיס משפחתי (2 מבוגרים וילד) במחיר של 48יורו. למזחלות הרים ישנה עלות נוספת של 9 יורו לאדם. מדובר על מסלול באורך של חצי ק"מ שבו יורדים על גבי מזחלת.
 פארק החבלים והמזחלות לוקח בין 4 ל- 5 שעות. טיפ חשוב לגבי חנייה: כוונו את ה- GPS לכיוון מלון Kompas (בעקרון מדובר על פנייה שמאלה 100 מטר לפני שמגיעים לאגם עצמו כאשר באים מכיוון הרמזור, ליד מסעדה סינית). משם עקבו אחרי השלטים שמפנים לכיוון straza. זהו החניון של הפארק האתגרי והוא ללא תשלום. אנחנו חנינו בחניון הזה גם בימים אחרים בהם הסתובבנו באגם. יש שם חנייה בשפע ובחינם (מה שאי אפשר להגיד על חנייה לאורך האגם עצמו).

טירת בלד
 בימי שליש וחמישי, בשעה 17:00 ישנו מופע בסגנון ימי הביניים בחצר המרפסת של הטירה. מדובר על הצגה קצרה של חצי שעה בערך, שבה השחקנים לבושים בבגדים של ימי הביניים. בסך הכל נחמד. מעבר להצגה הזו אין כמעט ומה לראות בטירה עצמה, חוץ מהנוף המדהים לאגם. אולי רק בשביל זה שווה להעפיל לטירה......

יום שישי 8.8 איזור עמק סוצ'ה ומעבר ההרים וורשיץ'

את הבוקר התחלנו מוקדם יחסית. ארוחת בוקר בשבע ויצאנו לדרך כבר בשעה 7:30 על מנת להספיק לרכבת המכוניות שיוצאת מ- Bohinjska Bistrica בשעה 8:36. הקדמנו והגענו קצת אחרי 8, וטוב שכך. על הרכבת יש מקום לכ- 25 מכוניות. בעודנו עומדים בשיירה הממתינה לעלות לרכבת, ספרנו 16 מכוניות לפנינו כך שהבנו שיש סיכוי טוב שנעלה. ואכן עלינו. באיחור קל יצאה הרכבת לדרכה לכיוון Most na soci. נסיעה של 40 דקות. בהתחלה יש נסיעה בתוך מנהרה מאוד ארוכה וחשוכה. היה מגניב. בהמשך נסיעה בין כפרים ובין יערות. יופי של חוויה. עלות כ-19 יורו.
כאשר ירדנו מהרכבת, החלטנו להעפיל קודם כל לעירה בובץ' על מנת להזמין רפטינג. בדיעבד מומלץ להזמין מקום מראש באחד המועדונים המומלצים ולעשות קודם כל את מפל קוז'א'ק.
אנחנו עשינו רפטינג אצל חברה בהומלצה בפורומים: Soca Rafting. טלפון ליצירת קשר והזמנת מראש: 724472 (0) 386. יש שלושה שיוטים ביום בשעות 9:30, 13:00, 16:00.
אנחנו הצטרפנו לזה של 13:00. עלות: 39 יורו לאדם. ילדים עד גיל 14 קיבלו 20% הנחה, ילדים מעל גיל 14 קיבלו 15% הנחה. כינוס בשעה 12:30 קבלת ציוד ונסיעה לנקודת ההתחלה. בנקודת ההחלפה לובשים את חליפות הגומי נעליים וקסדה. מומלץ להגיע עם בגדי ים ועליהם ללבוש את הציוד שמקבלים. משך הרפטינג כשעה וחצי. בחלק הראשון רגוע יותר ובהמשך, לאחר הפסקה קצרה נהיה קצת יותר סוער. האמת ציפינו ליותר אקשן. בסך הכל היה ממש כיף. הנוף עוצר נשימה. צבע המים מקסים. הרחצה במי הנהר מקפיאה אבל חוויתית.
 כאשר הגענו חזרה לרכב, פנינו לכיוון מפל קוז'אק. כמובן, לפי המלצות של מטיילים ישראלים, כאשר התקרבנו לנקודת החניה פנינו לכיוון camp lazar ולא לכיוון camp koren. ההמלצה היתה מצוינת. בהליכה לכיוון המפל מחניון זה, חוצים גשר תלוי מעל הנהר. קצת מפחיד לבעלי לב חלש כמו שלי. ההליכה רובה בתוך יער מוצל. דרך לא ארוכה ולא קשה פיזית. בסוף מגיעים אל המפל ומשם חוזרים חזרה. בהחלט שווה את המאמץ והזמן.

זהו... השעה כבר היתה 17:30. בהחלט זמן להתחיל לחזור, בייחוד אם רוצים לעשות את הדרך חזרה דרך מעבר ההרים וורשיץ'. זמן הנסיעה המשוער היה כשעה וחצי עד לבלד. הדרך מקסימה. אכן 50 פיתולים סך הכל. כחצי בעלייה וחצי בירידה.
עצרנו לתצפית במעבר ההרים עצמו. בגובה 1620 מטר. היה קור מקפיא. עשינו את זה קצר. הנוף יפיפה. מומלץ להגיע קודםעל מנת שיהיה קצת פחות חשוך (לפני שהשמש נכנסת מאחורי ההרים). עצרנו גם להתבונן ולצלם את הכנסייה הרוסית.
 משם נסענו ישירות לצימר.

יום שבת 9.8 אגם בוהיני

את היום התחלנו קצת יותר באיזי. הינו עדיין עייפים מיום קודם.
יצאנו בסביבות 10:30 לכיוון אגם בוהיני. נסיעה של כ- 30 דקות. מצאנו חנייה כ- 400 מטר לפני מרכז העיר ששוכנת על האגם - Ribcev laz. תמורת 3 יורו ליום, הכשירו שדה דשא עצום לטובת חנייה יומית. מומלץ לחנות וללרכת קצת ברגל. החניון שבמרכז העירה הוא לפי תעריףף של שעה ומקסימום ניתן לחנות בו שעתיים. מהעיירה התחלנו להקיף את האגם מימין (ממזרח). בהליכה איטית של כשלוש עד ארבע שעות הקפנו את רוב האגם עד לנקודת העלייה להר ווגל. במהלך ההליכה עצרנו פעמיים לרחצה באגם. בחלק הראשון של האגם, בעיקר בצידו המזרחי, הגדה חולית ויש משטחי דשא מסודרים לפיקניקים ורביצה על האגם. בהמשך הדרך, השביל פחות נגיש לעגלות וכו' וגם הגדה יותר סלעית. הדבר לא הפריע לנו לעצור ולהכנס למים באזורים אלה. ההליכה הייתה נעימה ונינוחה. לקראת הצהריים המאוחרות הגענו לקצה האגם השני, לעיירה Ukanc. שם הבנות ואני חיכנו, וניצן הביא את הרכב. חנינו בחניון הר ווגל והעפלנו ברכבל. כרטיס משפחתי עלה לנו 36 יורו. העלייה היתה קצת מיותרת לדעתנו. התצפית לאגם מאוד מצומצמת. את המרפסת המרכזית הם סגרנו עקב חשש להתמוטטות שלה. אין כמעט מה לעשות למעלה. אפשר בהחלט לוותר.
את הערב סיימנו במסעדת Rupa, שהומלצה רבות בלמטייל. אכן, מסעדה מקומית מסורתית טעימה מאוד. המלצרים חביבים, האווירה נעימה והאוכל טעים מאוד ולא יקר בכלל. גם אנחנו ממליצים בחום על המסעדה.
Gostlina Rupa
Srednja vas 87
4267 Srednja vas Bohinju
 שימו לב סגור בימי שני!!

יום ראשון 10.8 הרמות הגדולות Velika Planina

היום נסענו לכיוון הרמות הגדולות. נסיעה של כ- 45 דקות מבלד. עצרנו בעיר Kamnik, בלשכת המודיעין על מנת לקחת מפות ולשמוע המלצות. הבחורה בלשכת המידע טענה שבמרומי ההר וברמה הטמפרטורה דומה למה שיש בעיר כך שלא קר. איזו טעותעשינו שהקשבנו לה. ח'ברה, קור איימים על ההר!!!
11 ק"מ מקאמניק הגענולחניה של הרכבל שאיתו מעפילים לרמות הגבוהות. עלות של 28 יורו לכרטיס משפחתי הלוך חזור.
היה כל כך חם למטה שהחלטנו להחליף לסנדלים. איזה מזל שנשארנו במכנס ארוך ושמנו בתיק סווצ'רים.
מסתבר שמנקודת הסיום של הרכבל יש העפלה של 2 ק"מ די תלולה שמצריכה נעלי התעמלות אונעלי טיפוס הרים. בפירוש לא להגיע בסנדלים!!!
מה גם שלאחר שהעפלנו והגענו לרמות עצמן, היה כל כך שהעצמות רעדו לנו. בייחוד כאשר השמש נכנסה בין העננים. אבל....הכל היה שווה. גם הקושי בעלייה (בעיקר לבנות) וגם הקור. המקום יפיפה. לא סתם הגענו ביום ראשון ההמלצות אמרו להגיע ביום זה כי אז הכפריים המקומים לבושים בבגדים המסורתיים שלהם, ואכן כך היה. הסתבבנו כשעתיים במקוםבין הבתים והכפרים. ניסינו איזה תבשיל מקומי שלא ממש ברור לנו מה הכיל, מה שבטוח שלא ממש אהבנו אותו.
 לקראת אחר הצהריים ירדנו חזרה לרכב וחזרנו לכיוון הצימר.

יום שני 11.8 בלד

היום הקדשנו לבלד ולאגם. בשעות הבוקר המאוחרות שכרנו סירת משוטים באזור החוף הדרום מערבי. עלות ההשכרה 12 יורו לשעה. אמרו לנו (ואכן כך היה) שאם נאחר ברבע שעה לא יחייבו על שעה נוספת. השטנו את עצמנו עד למזח שבדום האי. מומלץ לעגון שם. העלייה משם לאי הרבה יותר יפה ומרשימה. לאחר סיור קליל באי ושכשוך במים של האגם השטנו את עצמנו חזרה לבלד. כל העניין כולו ארך שעה ורבע בדיוק. בכל מקרה אמרו לנו לשלם עבור שעה אחת, ובמידה שנגיע לאחר שעתיים נוסיף כסף.
לקראת הצהריים שמנו פעמינו אל חוף הרחצה שלמרגלות הטירה. עלות הכניסה למקום לאחר השעה 12:00 היא כ- 20 יורו למשפחה. החוף מסודר להפליא. שירותים ומקלחות. ניתן לשכור שמשיות או כסאות נוח. יש במקום מגלשה חביבה. מקפצות שונות. ישנן כמה רפסודות שצפות להן מול החוף. היה ממש כיף. הבנות נהנו מאוד. שחינו, קפצנו, גלשנו ונחנו לנו על המדשאות. היה שווה ביותר.
לקראת ערב עזבנו את החוף בצער רב.
בערב קינחנו בארוחה במסעדה שהומלצה בפורומים הישראליים וגםקיבלה ציונים גבוהים ב- tripadvisor:
Gostilna Pri Planincu
Grajska cesta 8
Bled
 היה פשוט מעולה!! האוכל היה מצויין. כל מנה היתה מוצלחת. המרקים בפתיחה (בעיקר מרק גולש) והמנות העיקריות שכללו המבורגר ענקי או חזה הודו מוקרם. המנות ממש גדולות - קחו בחשבון.

יום שלישי 13.8 קרנסקה גורה + מפל pericnik

הבוקר, בפעם ראשונה בטיול כולו, קיבל את פנינו יום גשום. למרות הרטיבות, החלטנו לסוע לכיוון קרנסקה גורה. בשלב ראשוו החלטנו לעשות את מפל percnik. היות שלא ממש משולט, מומלץ לשים ב GPS את שם העיירה mojstrana ומשם לעקוב אחרי השילוט החום שמפנה לכיוון vrata. זוהי דרך נוף שעוברת בתוך היער במקביל לנהר. לאחר כ- 6 ק"מ מהעיירה מחנים את הרכב. ישנו שם חניון קטן ומסודר ושלט שמצביע על המפל. כמו כן, אם מתבוננים ימינה, קשה לפס את המפל המרשים הזה ממש מהכביש. לאחר שחנינו התחלנו להעפיל לכיוון המפל בגדה הימנית שלו. בגלל הגשם הכל היה רטוב וקצת מחליק. לצערנו הרב, ממש כמה מאות מטרים לפני המפל, הגשר שחוצה את הנחל היה סגור למעבר בגלל שהיה רעוע ושבור. הצצנו לכיוון המפל. ראינו המובלעת שקיימת ממש מאחורי המפלומאפשרתעמידה מאחוריו, אבל הרגשנו קצת כמו משה. ראינו את הארץ המובטחת אבל לאהגענו אליה. חזרנו אל הרכב בדיוק כשהתגבר הגשם. אבל.....התחזקות הגשם לא הרתיעה את ניצן לנסות ולהעפיל למפל מהגדה השמאלית שלו. ואכן, משם ניתן היה להגיע למפל ללא בעיה ולעמוד מאחוריו. אנחנו נשארנו ברכב. אמנם הפסדנו את החוויה אבל נשארנו יבשות.
בהמשך שמנו פעמינו לכיוון מרכז המבקרים שבקרנסקה גורה. שם קיבלנו מידע על כך, שבגלל הגשם מגלשות ההרים סגורות להיום. חבל....
אם כך, מה עושים ביום גשום?? החלטנו לבקר במרכז הקניות הגדול האירופה שנמצא בלובליאנה. אכן, מדובר על איזור קניות ענקי. הסתובבנו באיזור שמוקדש לביגוד והנעלה. היות שהיינו בחודש אוגוסט, היו המון סיילים. היו דברים שכדאי היה לקנות, ואכן קנינו. יש שם מגוון חנויות של מותגים. הבנות נהנו מאודמהשינוי הלא צפוי בתכנון של היום.
 את הערב סיימנו שוב במסעדה שבה היינו ערב קודם.

יום רביעי 14.8 – טיסה הביתה.