בקצרה:

יום שישי – סירמיונה וורונה

מפת הטיול שלנו:

היום הראשון (יום שישי):

הגענו עם טיסת בוקר מוקדמת של אל על לשדה התעופה Venice Marco Polo Airport. מהשדה ישנן דרכים רבות להגיע לונציה, אנחנו החלטנו לקחת מעבורת של חברת ALILAGUNA, עלינו על הקו הכתום שמוביל ישירות לונציה בלי לעצור באי מוראנו, עלות הנסיעה הייתה 15 אירו לכיוון לאדם. את הכרטיסים ניתן לקנות ממכונה באזור איסוף הכבודה או בנמל ליד המעבורת בקופות, יש לשים לב שיש מכונות של חברות אחרות, לא להתבלבל. יש סדרנים שעוזרים והנסיעה ארכה כ-30 דקות, ירדנו בתחנת Rialto ליד הגשר. משם הלכנו כ-10 דקות עד שהגענו למלון Hotel Palazzo Vitturi אשר נמצא בפיאצה סנטה מריה, המארחים במלון ממש נחמדים ועוזרים עם כל שאלה באנגלית, החדרים ענקיים עם מראה וינטאג' אותנטי.

מאחר והגענו בשעה מוקדמת החדר עדיין לא היה מוכן, השארנו את המזוודות ויצאנו לטייל בסביבת המלון. עצרנו בכמה קונדיטוריות כדי לשתות קפה ולאכול מן המאפים המקומיים של איטליה, מצאנו ספרייה נסתרת שניזוקה מאחד השטפונות ובעלי הספרייה מצאו דרך מעניינת לשימוש חוזר בספרים שנהרסו. הלכנו לאכול גלידה בגלידריית Gelato di Natura ליד הרובע היהודי, גלידרייה קטנה וחמודה עם טעמים משגעים. לאחר מכן חזרנו למלון לנוח קצת, ויצאנו לאזור האי מוראנו, הגענו לתחנת F.te Nove, שם קנינו כרטיסי הלוך חזור מהמוכרת בקופות, שגם הסבירה על איזה קו לעלות ומאיזה רציף. חשוב לציין שהגענו למוראנו בשעת אחר הצהריים ולא בעונה, אז האזור נראה דיי שומם, מי שמגיע בעונה ובבוקר אמור לראות שם את מיטב אמני הזכוכית של האי בשעות העבודה שלהם. וויתרנו על “אי התחרה” בוראנו וחזרנו למלון להתארגנות קלה ויצאנו לאכול ארוחת ערב במסעדת Al Giardinetto da Severino שבמרחק כ-2 דקות הליכה מהמלון שלנו. (טיפ חשוב: הגריסיני והלחם שמוצעים במסעדות עולה כסף, אם לא אכלתם לא משלמים).

(המעבורת מהשדה תעופה)

(גשר Rialto)

(האי מוראנו)

היום השני (יום שבת):

בבוקר התעוררנו מאוחר בכיף, עשינו צ'ק אאוט והשארנו את המזוודות במלון כדי לצאת לטייל בפיאצה סאן מרקו הידועה והסביבה. ידענו שעלינו להגיע לסוכנות השכרת הרכבים עד השעה 14:00 כי היא נסגרת מוקדם בשבת.

ברוב המלונות ההזמנה התבצעה עם ארוחת בוקר כלולה עם זאת העדפנו לצאת לאכול בחוץ (כל התפריטים של ארוחות הבוקר היו כמעט זהים, אכלת אחד אכלת את כולם). אחרי ארוחת הבוקר הלכנו לכיוון פיאצה סאן מרקו הידועה, משם חזרנו למלון לקחת את המזוודות והלכנו ברגל לכיוון תחנת Rialto, משם לקחנו קו 2 של חברת ACTV (בצבעי כתום-לבן) לתחנת Piazzale Roma על מנת לאסוף את הרכב שהזמנו מבעוד מועד, עלות הנסיעה היא כ-7.5 אירו לאדם.

הזמנו רכב קטגורייה G (ג'יפ) מאחת הסוכניות הזמינות בונציה – AVIS / Europcar / Hertz / Budget. עלות ההשכרה לחמישה ימים כ-1,300 ש”ח. קיבלנו רכב מסוג Nissan Qashqai יחסית מאובזרת. יש לציין שהרכב נמצא בחניון במרחק של כ–10 דקות הליכה מהסוכנות. קחו זאת בחשבון אם אתם מגיעים עם מזוודות גדולות. (טיפ חשוב: חברות ההשכרה לא מספקות מתקן לפלאפון ברכב, על כן הבאנו מתקן מהארץ ורכשנו חבילת אינטרנט חו”ל בנפח 3 ג'יגה, זה היה די והותר לשנינו לכל התקופה).

לאחר שלקחנו את הרכב יצאנו לכיוון העיר Mestre, עצרנו לארוחת צהריים, מאחר ורוב המסעדות היו כבר סגורות (שבת) החלטנו להכנס לאחד הסופרים ולקנות לחמים, גבינות, נקניקים ודברים נוספים להמשך השבוע. לאחר הליכה קצרה בסביבת הסופר מצאנו פארק קטן עם ספסלים והתיישבנו לאכול ברוגע. (טיפ חשוב: החניות באיטליה מוסדרות בתשלום כמעט בכל מקום, תדאגו שתמיד יהיה עליכם כסף קטן בשביל המדחנים, אשראי לא תמיד עובד).

אחרי האוכל נסענו לכיוון Piazza Ferretto, בסביבה יש המון בתי קפה, שוק ירקות וקניון. ישבנו לשתות קפה ועוגה בפטיסרי Pasticceria Bido. הסתובבנו קצת באזור והמשכנו למלון Hotel Villa Stucky שבעיר Mogliano Veneto, מעט צפונה ל-Mestre. מלון ציורי עם חדרים גדולים (גילינו בדיעבד שאין מיזוג אוויר, אבל היה נעים בעונה), המלון צמוד לכנסייה עם צלצולי פעמונים אשר מפסיקים בשעות הלילה. המלון נמצא בסביבת חיי לילה שוקקת יחסית, אכלנו ארוחת ערב בפיצריית Da Pino (סטייל פיצה מטר) היה טעים מאוד וחזרנו למלון לישון שבעים ומרוצים.

(חצר המלון)

(פיצריית Da Pino)

היום השלישי (יום ראשון):

קמנו לבוקר יום הולדתו של בן זוגי, אור (29), יצאנו לאכול ארוחת בוקר עם מגוון מאפים טריים וקפה בקונדטורית Casa Del Dolce שבקרבת המלון. יצא המזל והייתה תהלוכת רכבים ישנים שיצאה ממש מפתח המלון שלנו ככה שגם קיבלנו נוף מהמם לארוחת הבוקר.

לאחר מכן הלכנו לסופר Cordo (סופר עצום ויפה) ממול המלון כדי לקנות דברים לדרך. עשינו צ'ק אאוט ויצאנו לנסיעה של כ-3 שעות לכיוון אגם קומו. בדרך לאגם חיפשנו מקום נחמד לעצור ומצאנו את Parco delle Cave שנמצא באזור Brescia. הפארק מבודד עם נוף פסטורלי לאגם מקסים, עם מסלולי הליכה ואופניים. התיישבנו על שפת המזח לאכול ארוחת צהריים קלה שקנינו בסופר (לחמים, גבינות, נקניקים ופירות). כשהתכוונו לצאת לדרך הפתיע אותי בן זוגי בהצעת נישואין! (מיותר לציין שאמרתי כן!!).

לאחר התרגשות רבה ושיחות עם המשפחות, המשכנו בדרך לאגם קומו. הגענו לעיירה Albavilla לצימר Heidi Bed and Breakfast. הצימר מאוד רומנטי עם נוף מהמם להרים בסביבה, בעל הצימר בחור איטלקי מבוגר שלא מדבר אנגלית, עם זאת הסתדרנו עם אנגלית שבורה ומעט האיטלקית שאנחנו מבינים, הוא הסביר לנו על הסביבה של אגם קומו ואילו מסלולים כדאי לקחת עם מקסימום נוף.

קבענו מבעוד מועד ללכת למסעדת מישלן (כוכב אחד) Il Cantuccio שנמצאת במעלה העיירה. מסעדה קטנה ומקסימה עם מנות בגודל יחסית גדול למסעדת מישלן. הציעו לנו תפריט טעימות שכולל חמש מנות על טהרת פטריית הכמהין הלבנה, בחרנו יין טוב ולבסוף קיבלנו הפתעה מהשף ומהוריי שהזמינו לנו קינוחים על חשבונם. שבעים ומאוד מרוצים נפרדנו מ-350 אירו וחזרנו לצימר לשנת לילה טובה.

(ארוחת הבוקר ב-Casa Del Dolce)

(אחת המכוניות מהתצוגה)

(Parco delle Cave הפארק בו אור הציע לי נישואין)

(אמרתי כן!!)

היום הרביעי (יום שני):

לאחר ארוחת בוקר טעימה בצימר, עשינו צ'ק אאוט ויצאנו בהמלצת אמיליו (המארח) לכיוון העיירה Bellagio דרך העיירה Onno ודרך Lago del Segrino. כאשר מתקרבים לאגם הדרך נהיית צרה אך ניתן למצוא המון מפרצים בדרך לעצירה והתפעלות מהנוף של אגם קומו. חשוב לציין שמפאת הזמן המועט שהיה לרשותנו לא יכלנו לעצור בכל עיירה ציורית לאורך הדרך. אם יש לכם יותר זמן, מומלץ לעצור באחת או יותר מהעיירות לגדות האגמים.

כאשר הגענו ל-Bellagio קנינו כרטיסים למעבורת עם הרכב, בעלות 15 אירו לכיוון Cadenabbia. בזמן ההמתנה למעבורת החננו את הרכב וטיילנו בעיירה כשעה. אכלנו גלידה ועלינו עם הרכב למעבורת, נסיעה קצרה של כ-10 דקות עם נוף מהמם לכל האגם.

מ-Cadenabbia המשכנו דרומה לאורך האגם עד לעיירה Como. היינו רעבים, מעט עייפים ולא כל כך בררניים, אכלנו ארוחת צהריים ענקית במקדונלדס וטיילנו בעיירה ברגוע. לאחר מכן נסענו כשעתיים לכיוון העיר Desenzano שנמצאת לגדות אגם Garda. הגענו למלון הדירות Residence Il Sogno, אשר נמצא כ-5 דקות הליכה מהנמל. הזמנו דירת סטודיו עם נוף לאגם, אך להפתעתנו קיבלנו חדר עם נוף לכביש. התראנו למארחת והיא עשתה מעל ומעבר בשביל לעזור לנו. נציין שהמלון יחסית רחוק מהאגם ולכן אין באמת למה לצפות.

בערב הלכנו למסעדת הדגים Ristorante con Pizzeria Colomba בהמלצת המארחת, חלקנו מנת פסטה ענקית עם פירות ים. חזרנו למלון אחרי יום נסיעות ארוך וקרסנו לישון.

(הדרך בה נסענו, מקסימום נוף)

(הנוף בדרך לעיירה Onno)

(העיירה Bellagio)

(העיירה Cadenabbia)

(הנוף מהמעבורת מ-Bellagio ל-Cadenabbia)

(מנת הפסטה ופירות הים ב-Ristorante con Pizzeria Colomba)

היום החמישי (יום שלישי):

היום נפתח עם מזג אוויר חורפי וערפילי, לצערנו נאלצנו לדחות תוכניות והתוכנית ליום שלם בגרדהלנד עפה מהחלון כיוון שממילא נסענו באוקטובר, חודש בו הפארק פתוח רק בסופי שבוע. יצאנו לדרך לכיוון Riva del Garda, הנקודה הכי צפונית באגם, בדרך עצרנו לקפה ועוגיות בבית קפה של בית מלון כלשהו על צוק המשקיף על האגם. הראות הייתה ירודה, אבל עם זאת הנוף שהצלחנו לראות היה מדהים. כאשר הגענו ל-Riva del Garda החננו את הרכב באחד החניונים ויצאנו לטייל. בעיירה ישנם המון מקומות תצפית לאגם, אחד מהם הוא מגדל השעון שאפשר לטפס במדרגותיו עד לפעמונים (הפעילים) למעלה. שם מתקבל נוף של כל העיירה וסביבתה, ההר מאחוריה והאגם לפניה. עלות העליה למגדל היא 2 אירו לאדם בוגר (מגיל 26) ואירו בודד לצעיר. תצפית נוספת נקראת Rocca המשקיפה לאגם.

עצרנו לקפה ועוגיות והמשכנו לעיירה Malcesine, בצד המזרחי של האגם, העיירה שוכנת למרגלות Monte Baldo. קיים רכבל אשר יקח אתכם למעלה ההר עם 2 נקודות עצירה. האחת בגובה כ-1,800 מטרים והשניה בגובה כ-600 מטרים. בגלל מזג האוויר, בחרנו לעלות לגובה 600 מטרים. במקום מסלולי טיול רגליים ולרוכבי אופניים, כמו גם מסעדה ששוכנת על הצוק ומשקיפה לאגם ולעיירה. הנוף הנגלה בגובה זה מושלם למרות מזג האוויר. ישבנו לארוחת צהריים (מעולה) במסעדה וחזרנו לרכב. הרכבל פועל עד השעה 18:00 ויש חניון במקום.

לאחר מכן המשכנו את הנסיעה לכיוון העיירה Sirmione שבמרכז האגם אך מזג האויר השתנה לרעה ותפס אותנו מונסון בדיוק כשניסינו לחצות את המבצר לתוך Sirmione. עשינו פרסה וחזרנו לרכב ספוגים במים (אחד הסיכונים של נסיעה באוקטובר). חישבנו מסלול מחדש ונסענו לסופר לקניית אוכל ויין, משם המשכנו למלון לארוחת ערב רומנטית.

(הנוף מהעיירה Riva del Garda בתצפית Rocca)

(הנוף מהעיירה Riva del Garda מתצפית Rocca)

(מגדל השעון מבפנים)

(הנוף מגובה 600 מטר מהמסעדה על ההר)

היום השישי (יום רביעי):

ביומנו האחרון התעוררנו ליום עם מזג אוויר נפלא, עם ראות נהדרת לכל האגם. ארזנו את החפצים, עשינו צ'ק אאוט ויצאנו להסתובב ב-Sirmione. הכניסה לעיירה עם רכב מורשית רק לתושבים ועל כן הכניסה היא ברגל דרך גשר המצודה. העיירה שוכנת בלב האגם עם נוף לכל צדדיה. נכנסנו רגלית ועצרנו בגלידרייה הענקית Gelateria Mirkoz המציעה כ-130 טעמים שונים של גלידה. המוכרים היו אדיבים ומאוד נדיבים. המנות של הגלידה ענקיות, על כן מומלץ לחלוק גביע או כוס גלידה קטנה לשני אנשים.

לאחר מכן חזרנו דרומה לכיוון הנמל ומשם הפלגנו לשייט פרטי וחלומי באורך כשעתיים עם בחור בשם סלבו, איש נחמד ומשעשע במיוחד. סלבו מסביר על Sirmione וסביבתה, על הנופים אשר נגלים בפנינו ומספר אגדות אורבניות על המבצרים השונים מסביב. בזמן ההפלגה הסביר על מעיינות חמים שנמצאים סמוך לעיירה וחוף שנקרא Jamaica beach (בזכות הרכב החול שלו, לטענתו) בנקודה הכי צפונית של Sirmione. המקומות מאוד מומלצים אם כי לא הספקנו להגיע אליהם באופן אישי. לקראת סוף ההפלגה סלבו מוציא שמפניה עם מתאבנים.

פרטי התקשרות ל-Salvo:

39-3470592063+

לאחר ההפלגה נסענו מחויכים ושבעים כשעה לכיוון Verona שם הסתובבנו מעט לפני הטיסה חזרה לארץ. ב-Verona הסתובבנו ליד ה-Arena בעיר העתיקה והגענו למרפסת של רומאו ויוליה ולפסל בדמותה. עצרנו לקפה ועוגה בקונדטוריה Pasticceria Flego המהממת והעברנו את הזמן עד העת לסוע לנמל התעופה של Verona ממנו המראנו בחזרה לישראל בטיסת לואו-קוסט של חברת Neos.

(הכניסה ל-Sirmione)

(שפע גלידות ב-Gelateria Mirkoz)

(גודל גביע להמחשה)

(נוף מהשייט הפרטי עם Salvo)

(נוף נוסף מהשייט הפרטי עם Salvo)

(המרפסת של רומאו ויוליה)

(טירמיסו ופאי לימון בקונדיטוריית Pasticceria Flego)