12.06.17 יום שני טיסה לוינה (קיבלנו כרטיס אחד בנקודות מהנוסע המתמיד והשתלם לקחת את הטיסה) הכיוון היה לקרואטיה -זאגרב, אבל בשל נחיתה בשעות הערב המוקדמות החלטנו לנסוע כשעה וחצי באוסטריה ולישון על אם הדרך במלון דרכים הנקרא FAIR PRICE עלה לנו ללילה עם עמלות 71 יורו כולל ארוחת בוקר.

13.06.17 יום שלישי נסענו לכיוון PATUJ עיר בשטח סלובניה בדרך קנינו את המדבקה לנסוע בHIGHWAY של סלובניה אפשרי מדבקה ל-7 ימים או 30 יום החלטנו לקחת של 7 ימים למרות שטיולנו 10 ימים ולא ידענו כמה ימים נהיה בסלובניה בעיר פטוי עצרנו לשוטט כשעתיים בעיר, היא ציורית, היסטורית ונעימה, אנחנו ביקרנו בארמון הגדול שהפך למוזיאון ב-6 יורו לאדם-שווה ביותר. בארמון יש את החלק המתאר את פסטיבל האביב שלהם המתרחש בפברואר, שאפשר אפילו להתחפש…..

המשכנו לזאגרב, כדי להחליף כסף בלבד לא התחשק לנו להישאר שם,אכלנו במסעדה ממש טובה צהרים בזאגרב LUGANINI והמשכנו לדרכנו לSLUNYJ מקום מדהים ומומלץ לארגן להגיע לשם בשעות אחר הצהרים ולמצוא מקום לינה, כמעט כל החדרים באזור רסטוקה Rastoke נמצאים על המפלים המקיפים אותה, מקום מדהים, שם מצאנו חדר מרווח מעל מפל, מדהים לפתוח את החלון ולשמוע את רחש המים .מחיר לחדר היה 45 יורו לזוג. והלכנו להשתכשך בנהר מים קרים אך מצוינים. המסעדה היחידה הראויה באזור הזה לפי מה שראינו היא PETRO מסעדה כמובן על המים ומנות מעולות וגדולות.

14.06.17 יום רביעי:  לפני שעזבנו את סלוני המהממת עשינו סיבוב נוסף באזור המפלים כי הנוף ממש משגעמשם המשכנו למפלי פליטביצה, 7 יורו לכל שעת חניה, ומחיר לאדם 110 יורו, אנחנו בחרנו את מסלול H שצוין שהוא בין 4-6 שעות וחנינו בחניון מספר 2, הטיול משגע משלב אוטובוס שמביא אותך לנקודת ההתחלה של המסלול, ויש גם שייט קצר, תבואו מצוידים במצלמה, חטיפים או אפילו כריך ותהנו מהנוף, האגמים והמפלים. הגענו לרכב בשעה 18:00 והחלטנו לנסוע לכיוון רייקה עיר בריביירה הקרואטית בחצי האי איסטריה, בשל אור שמש עד השעה 21:00.ברייקה במרכז יש פרסום של 3 מלונות אך גילינו שהמחיר קצת חורג את מה שהקצבנו ללילה, לכן איתרתי הוסטל בשם HOSTEL1W שיש לו כמה חדרים לזוג עם מקלחת ושירותים פרטיים ומזגן במחיר של 449 קונו. שזה שווה בערך ל-60 יורו. וממוקם במרכז חדר יפיפה.

15.06.17 יום חמישי: במקום שחנינו גילינו שיש שוק אז כמובן שוטטנו, קנינו לנו דברים טובים לארוחת בוקר ולנישנוש ומשם נסענו לOPTIAJ עיר הנופש היפה של הריביירה הקרואטית, בנויה מ-12 קילומטר של חוף, טיילנו לאורכה עד שמצאנו את הספוט שלנו התאימה ונכנסנו לטבילה בים האדריאטי שהתגלה כים קפוא ומלוח יותר מים התיכון, יש להיזהר מקיפודי ים, מי שיש לו נעלי מים שיביא.למי שיש ילדים מקום אידיאלי, יש מתנפחים במים לילדים, החופים נטולי חול ולכן מוכרים בכל מקום מזרן הדומה ליוגה, אנחנו קנינו מגבת ענקית של קרואטיה כך הרווחנו מתנה וגם משטח.

כל מקומות החניה עם מדחן וכסף קטן אז שיהיה לכם הרבה מזה. אמנם לא מיצינו את המקום אבל נגמר לנו הזמן במדחן אז נאלצנו ללכת חזרה לרכב ופה החלטנו להמשיך ליעד הבא ולא לקחת לינה במקום המדהים הזה, המשכנו ל-PULA עיר בקצה הדרומי של החצי האי, כמובן שלקחנו דירה בעיר העתיקה במרכז של המקום במחיר 55 יורו, ושוטטנו בעיר היפיפיה הזו המלאה במבנים היסטורים, המפורסם בהם הוא האמפיתיאטרון.כדאי בשוטטות בעיר להמשיך לעבר המרינה, יש שם הרבה יאכטות של עשירים.

16.06.17 יום שישי: קמנו יחסית מאוחר, יצאנו לשוטט בעיר היפה אבל הפעם באור יום מלא, לאחר שמיצינו נסענו עם הרכב לצד השני של העיר לאזור חופי הרחצה ומצאנו מקום מקסים, והפכנו להיות כתושבי פולה, מגבת ספר ובגד ים. לקחנו פסק זמן על החוף וכמובן שטבלנו את עצמינו במים. משם המשכנו צפונה ובדרך ראינו מסעדה בשם PEKIN רחוקה ברמה מפקין שלנו, בדרך עצרנו בכפר האמנים גרוזניאן, מקום פסטורלי מלא חנויות אמנים וסמטאות קטנות עם אדני פרחים והכל נראה כמו פעם.חצינו את גבול סלובניה קרואטיה במטרה להיות קרובים ליעד הבא שלנו, מצאנו מלון קטן נחמד מאוד בעיירה הנקראת KUZINA המלון נקרא JADRANKA מחיר ללילה לזוג 65 יורו. ארוחת ערב הפעם בגלל שזה יום שישי ואנחנו תמיד עושים קידוש קנינו מצרכים עוד כשהיינו בקרואטיה ועשינו לנו ארוחת מלכים ובעלי המלון נתנו לנו מקום במסעדה לשבת.

17.06.17 יום שבת: קמנו מוקדם כדי להיות הראשונים למערות שקוציאן, ונכנסנו עם הקבוצה הראשונה, אי אפשר להכנס בלי קבוצה ומדריך, אנחנו לקחנו את המסלול הקלאסי 16 יורו לאחד המבאס במסלול שאסור לצלם בכל המסלול.האטרקציה הגדולה הינו הגשר בגובה של 45 מטר מעל נהר שלצערי לא יכולנו לצלם את היופי של זה.בלילה הקודם הזמנתי מקום למערות פוסטוניה לשעה 14:00 דרך האתר שלהם, וטוב שעשיתי כך מכיוון שכשהגעתי אלה שהיו בתור נאלצו לחכות עד הסיור הבא הפנוי שזה היה בשעה 15:00, אני בקופה שידרגתי את הכרטיס עם כניסה לטירת פרדיימה והמערה שמתחתיה | Predjama שחוסך כמה יורו.

מערת פוסטוניה הייתה משגעת הנסיעה ברכבת לתוכה והשיטוט בתוכה לבד עם אוזניות המסבירות בעברית היה כייף (יש שילוטים עם מספרים ואתה מקיש את המספר ומקבל הסבר מלווה במוסיקה), אחר כך המשכנו לטירה שימו לב היא נסגרת בשעה 18:00 תכננו מספיק זמן לטייל בה, חוויה שלא הייתי מוותרת, וגם שם קיבלנו אוזניות שההסברים בעברית.

ארוחת צהרים- ערב אכלנו עם סיום היום הגדוש המשגע הזה במסעדת MAKITA לא הרחק ממערות פוסטוניה, מומלצת ביותר הפיצה הצמחונית שלה. משם המשכנו לבלד, המקום היחיד שהזמנו מקום לינה מראש, ישנו בפנסיון קטן עם חניה חינם שלהם ממש הליכה של 5 דקות לאגם עצמו, החדר היה יפה עם נוף משגע הדבר היחידי שהפריע שהמיטה הזוגית הייתה בנויה משתי מיטות יחיד רחבות ולא עזר לנו שבקשנו שישימו לנו סדין זוגי עם שני המזרונים, אבל חוץ מזה הכל היה מצוין, גם המארחים מאוד עוזרים בעצה. המקום נקרא PENZION KOPS הוספנו 7 יורו לאחד לארוחת בוקר מצויינת. אגם בלד לא גדולה יש סביבה חנויות תיירים, מסעדות וגלידריות וכמובן בתי קפה והמון.

18.06.17 יום ראשון התפנקנו עם הנוף המהמם של החדר ולאחר מכן החלטנו לנסוע לאגם בוהיני אך לא הגענו לשם כי סטינו מהדרך למקום הנקרא KUPLJUKA שהתגלה שזה אזור של מסלולי הליכות ביערות שלא ממש התאים לנו במיוחד רצינו מסלולי מים או לפחות לראות מים, לכן שמנו בוויז את VINTGAER GEORGE מסלול משגע עם המון מים זורמים, הליכה לישראלים שעה לכל כיוון למרות שהם אומרים חצי שעה, אנחנו עוצרים מצלמים ונהנים הסלובנים רצים בכל מסלול.אחרי המסלול נסענו לחדרנו, לקחנו אופנים מהמארחים שלנו ויצאנו לשוטט סביב האגם, בדרך עצרנו לאכול במסעדה היושבת על האגם ומשם המשכנו להקיף וכמובן שעצרנו גם לאכול את הקרם שניט הכי מפורסם בוילה בלד.

החזרנו את האופניים כי נגמרו לנו הרגליים ויצאנו שוב לאגם אבל הפעם לשחק מיני גולף מסלול של 18 נקודות, מסלול מתאים למבוגרים וגם צעירים. וכמובן אי אפשר לסיים יום ללא גלידה.

19.06.17 יום שני:הפעם יצאנו לאגם בוהיני בלי סטיות בדרך, הלכנו למסלול שהמארחים שלנו המליצו הוא נקרא VOJE התחלה שלו ב-STARA FUZINA המסלול לפי הסלובנים שעתיים לכל צד, גילינו שאפשר לעלות עם הרכב לנקודת יציאה למסלול יותר גבוהה ומקצרת לשעה, אז החלטנו בתמורה של 10 יורו לעלות לכביש הזה (בחניון ששם מתחיל המסלול כל שעה משלמים 1.5 יורו אז לפי החישוב שלנו ידענו ש-4 שעות הליכה סלובניות אצלינו יהיה 7 שעות), הלכנו טיפה אחרונית במסלול הליכה הגענו למקום מקסים ורומנטי ליד הנחל, ואחר כך חזרנו לרכב ופנינו להמשך המסלול שהתגלה כלא מעניין במיוחד כאשר בסוף מגיעים למפל שהוא אפילו לא ממש מרשים.-לדעתי אפשר לוותר על המסלול למי שלא אוהב הליכה.

משם ירדנו לאגם בוהיני שהתגלה כמקום קסום וכלל לא דומה לבלד, כולו טבע ולא מסחרי כמו בלד. כמובן קפצנו למימיו ונהנינו מהמקום. סביב האגם אפשר להשכיר סאפ, קאנו, אפשר לטפס על קיר, השכרת אופניים בקיצור מקום יפה.

20.06.17 יום שלישי: יצאנו לשיטוט בפעם האחרונה בחנויות בבלד, ובגלל שנגמר לנו יום קודם התשלום על HIGHWAY של המדבקה המארח שלנו הנחה אותנו כיצד לנסוע בדרכים חלופיות לכיוון וינה בלי שנצטרך לקנות שוב כרטיס ב-15 יורו. הדרך התארכה ב-20 דקות שזה היה בסדר גמור עברנו דרך כפרים קטנים וציוריים. המעבר מבלד לכיוון אוסטריה עוברת דרך מעבר בינלאומי המנהרה זה בכל מקרה עולה תשלום. הנסיעה מבלד לוינה הייתה ארוכה ומתישה ועשינו אותה די רציף חוץ מעצירת אוכל ושירותי, כי רצינו לראותה בערב, לא הזמנו מקום לינה וזו הייתה טעות התברר שיש קונגרס גדול בעיר וינה וכל המקומות היו תפוסים, כמעט התייאשנו כאשר אחד המקומות הציע לנו דירה שהיא לשכירות ב-129 יורו כולל ארוחת בוקר אמנם קצת יקר אבל יותר זול ההצעות הרלוונטיות שהיו. המקום נקרא AM BRILLANTEN GROUND יש להם גם בית מלון קטן והמחירים יותר שפויים(רק שכשהגענו לא היה מקום). בערב תצאו לשוטט תראו את הבתים, ארמונות, תענוג לעיניים.

21.06.17 יום רביעי: בגלל שלא קנינו דבר לילדנו שנשארו בארץ החלטנו לנסוע כ-50 דקות מהמרכז לאאוטלט הנקרא DESIGNER OUTLET PARNDORF הפלוס הגדול שיש וויפי למקום וכך כל אחד שוטט לבדו ויכולנו להיות בתקשורת אחד עם השני. החנות הכי שווה מבחינתנו הייתה ANDER ARMAUR כל המשפחה אוהבת להתעמל כך שהמחירים היו ממש שווים, גם בחנות NIKE כדאי לבקר זוג נעלים בסביבות 30-70 יורו תלוי בדגם ובמידה.

זהו בילינו כ-5 שעות שעפו לנו במקום הזה ומשם נסענו לשדה התעופה כחצי שעה. סיכום:טיול מקסים, קצר מידי, הייתי מוסיפה לילה באופטיה, ולילה במקום שלא ביקרנו פריץ בריביירה הקרואטית. תהנו