הי, אנחנו משפחה של 5 (2 מבוגרים ו-3 ילדים) , לפני כשבוע חזרנו מטיול של חודשיים באוסטרליה וניו-זילנד. מיותר לציין שהיה נפלא, ללא ספק חוויה מומלצת לכל משפחה. טיילנו בקרוואן לאורך כל החודשיים, באוסטרליה נסענו לאורך החוף המזרחי (מסידני לקריינס) ובניו-זילנד היינו בעיקר באי הדרומי. חשבתי לרשום כמה טיפים מעבר למסלולים (אלו יש הרבה באתר) לאלו שמתכננים משהו דומה.

1.קרוואן - שכרנו קרוואן שכולל הכל -; שירותים ומקלחת, מטבחון, 7 מקומות שינה, מצעים ושמיכות, טלוויזיה , מיקרו גל, כירת גז -; בקיצור בית קטן. הציוד היחידי שצריך להביא / לקנות: טוסטר אובן (מאד יעיל לכל סוג של אפיה - חלות , עוף צלוי , עוגות וכ'ו ) -ממיר מתח - כמו שנכתב הרבה פעמים ממיר מתח שמתחבר למצית ומטעין את הטלפונים, מחשב, מצלמות.כלי עבודה בסיסים לתיקון תקלות (מברגים , פלייר) -מפצל לחשמל כך שנוכל לחבר כמה מכשירי חשמל במקביל -מחשב אישי - אין צורך לפרט את כל השימושים ( מסרטים לילדים דרך אימיילים, תכנונים כספיים וכ'ו) אין צורך בכלי מטבח או בכלי מיטה -; מקבלים הכל. למי שמתעניין שכרנו מחברת אפולו שהיתה 100% כמעט בכל פרמטר. סוג הקרוואן שלנו היה euro deluxe

קראוון

בקרוואן

2.תקשורת - מומלץ להגיע עם סמארט פון ולקנות סימקארד פריפיי (prepay) של אחת החברות. כבר בשדה התעופה יש דוכנים שלהם. אנחנו קנינו חבילה של שיחות +2 GB DATA ודיברנו בסקייפ ללא הגבלה. גם אחרי חודש היינו רחוקים מגבול השימוש. באוסטרליה שלמנו על סים כזה ~AU50$ - כלום.. בניו זילנד קצת יותר יקר באזור ה ~80NZ$ אך עדיין שווה כל אגורה. השימושים הם אינסופיים. לא תקנו כזה סימקארד ותרצו אינטרנט אז או שתחפשו מקדולנד שם יש אינטרנט חינם אך איטי או שתשלמו והרבה.

3.אוסטרליה -; קמפינגים אוסטרליה מרושתת לכל אורכה בקמפינגים מכל הסוגים כשרובם מתאימים לקרוואנים. 2 סוגים עיקריים: 3.1חיבור לחשמל - power site : אלו מאפשריים לחבר את הקרוואן לחשמל V220כך שאפשר להנות מהמזגן, מהמקרו גל ומשקעי החשמל. שירותים ומקלחות (מים חמים), מטבח מאובזר וברז מים למילוי הקרוואן. 3.2ללא חיבור חשמל - למעט החשמל כולל הכל. בפארקים שמציעים את שני הסוגים ההפרש במחיר הוא כמעט אפסי ~5$ כך שכדאי ללכת תמיד על "חיבור לחשמל" בקרוואן כמו שלנו אפשר לישון ללא צורך בפארקים מסודרים וגם להתקלח, הרי הקרוואן כולל הכל ולצורך העניין אין שום בעיה לעצור בחניון של סופרמרקט ובבוקר למלא מים בתחנת דלק (כל תחנת דלק תאפשר את זה ) רק שלאורך החוף המזרחי אי אפשר לישון איפה שרוצים .. החוק באופן כללי מדבר על (מתוך שיחות עם כמה שוטרים ומרכזי מידע): איסור לישון צמוד לחוף, אין לישון ברחובות המרכזים של העיר , לפחות10 - 15 קמ מפארק ים של קרוואנים (כל שלא יאבדו את הביזנס שלהם ).

אז מה האפשרויות? במיוחד שרוצים לחסוך כסף:
1.פארקים לקרוואנים -; אלו עולים כסף ומספקים את שתי האפשרויות שתארתי למעלה. אתר הכולל חיבור לחשמל יעלה - 15-20$ למבוגר ועוד 5-10$ לילד (ילד נחשב בין 5-15 , מתחת זה חינם ומעל מבוגר). כך שלנו יצא ממוצע של ~50$ לילה כזה. ב-10 בבוקר זה צק אאוט. יש אפשרות לעשות חברות בגדולים (40$), למשל BIG4 ואז תקבלו 10% ללילה. יש חברות השכרה, כמו אפולו, שכבר חברות באלו ואז אתה זכאי להנחה ללא צורך לעשות חברות פרטית.
2.פארקים של רשות הפארקים -; רובם ללא חיבור לחשמל או מקלחות אך מספקים שירותים סופר נקיים. אלו עולים ~20$ ל-5 אנשים. מאד מומלץ
 3.חינמים -; rest area , service area - מאחורי תחנת הדלק ליד מקדולנד, איזורי מנוחה באמצע כביש ראשי או סתם באיזה דרך צדדית. אלו חוסכים כסף אך פחות נעימים.. אנחנו ישנו כמה וכמה פעמים בכאלו והיה בסדר גמור איך יודעים על #2 , #3?קונים ספר חובה שנקרא -; CAMPS 6, ספר שתמצאו בכל חנות ספרים / קמפינג ויחסוך לכם הרבה כסף. הספר נורא נוח ומספר את המיקום, מספרי טלפון וקוארדינטות ג'פס. אנחנו ניסנו לגוון בין האפשרויות , בין הפינוק של #1 עם מקלחת חמה ונעימה (למרות שגם בקרוואן אפשרי ) לבין #3. *המחירים למעלה בדולר אוסטרלי .
אגם וואבי

כמה המלצות לקמפינגים מומלצים:
1.דרך המפלים -; הקמפינגים של רשות שמורות הטבע בין ארמדייל לדוריגו (למשל Oxley Wild rivers National Park).
2. ביירון ביי Mullumbimby Showground, מגרש כדור רגל שהוסב לקמפינג, עולה רק 25$ ונורא נחמד מה גם שצמוד לביירון ביי
3.בריסביין - Ipswich Showgrounds - דומה ל-#2 , 30 דק מבריסביין. נקי מאד והאפשרות הכיזולה באזור
4.Spring Brock National Park - Springbrookפארק נורא יפה
5. Comera Big 4צמוד ל-Dreamworld למי שמועניין להכנס לפארקים
6.Airlie Beach coconut Big 4 -אומנם BIG4 אבל 10 של קמפינג ולא יקר
7.Balgal Beach-; קמפינג חינם מצפון לארלי ביץ. מקום מקסים על האוקיינוס

מפל באוסטרליה

4.ניו זילנד -; קמפינגים באופן כללי דיי דומה לאוסטרליה רק שכרגע בניו זילנד הם מנהלים 'מלחמה' נגד החינמיים .. אותם קרוואנים שלא כוללים שירותים עושים להם הרבה לכלוך ולמעשה כמעט בלתי אפשרי לחנות ללא תשלום. החוק מדבר על 200 מטר מכביש ראשי או מדרכי גישה או מחניונים של הרשות, 10 ק"מ מפארקים לקרוואנים ולא באמצע העיר. לחפש מקום 200 מטר מכביש זה כמעט בלתי אפשרי כיוון ששם תמצא חוות כבשים ..

אז מה האפשרויות?
 4.1פארקים לקרוואנים -; כמו באוסטרליה. באי הדרומי המחירים זולים מהצפוני:10-12NZ$ למבוגר ועוד 5NZ$ לילד (ילד נחשב בין 5-15, מתחת זה חינם ומעל מבוגר). כך שלנו יצא ממוצע של 35$ לילה כזה. יש אפשרות לעשות חברות בגדולים (40$) כמו באוסטרליה למשל topten ואז תקבלו 10% ללילה. בצפוני המחירים קופצים לכמעט פי 2 -; באזור ה ~60-70$ למשפחה כמו שלנו.
4.2פארקים של רשות הפארקים / מועצות מקומיות כמו queenstown -; רובם ללא חיבור לחשמל או מקלחות אך מספקים שירותים סופר נקיים. אלו עולים ~20$ ל5 אנשים. כמו באוסטרליה מאד מומלץ.
4.3חינמיים -; כמעט בלתי אפשרי למרות שאני מניח שמי שמתעקש ימצא. איך יודעים על # 4.2 ?כשמגיעים פונים ללשכת המידע המקומית (tourist info) ולוקחים ספרונים של ה DOC- רשות שמורות הטבע, הייתי ממליץ להיכנס גם לאתר שלהם - מצוין.

עם ערסל
כמה המלצות לקמפינגים מומלצים:
1. Hanmer Spring שבע ק"מ מזרחית לעיר, ממש לפני שמגיעים לשם, יש קמפינג משפחתי נורא נחמד
2.Wanaka -Albert Town חמש דקות מוונקה ממש לפני חציית הנהר מצפון, קמפינג בקטגוריה #4.2 נורא נחמד על שפת הנהר
3.Kaka point כן קקה .. זה סוג של ציפור על שמה נקראת העיר הקטנה הזו. קמפינג בלב שמורת הקטלינס לידNugget Point , בראש העיר.
4.Curio bay -; גם כן קמפינג בשמורתהקטלינס בדרום האי הדרומיממש מעל שמורת הפינגונים
5.Oamaru במרחק 15 ק"מ צפונית לעיר ב Waitaki Bridge, קמפינג חדש המספק מכונות כביסה חינם .. ואינטרנט ב 3$ - היחידי בניו זילנד -; אל תפספסו
6.Momorangi Bay -; קמפינג יפהיפה של ה-DOC על מפרץ מדהיםליד Picton ( משם חוצים לאי הצפוני )