מסלול טיול לקרואטיה – סלובניה
נתונים יבשים:
תאריכים: 25.09.18-02.10.18 (7 ימים)
הרכב: זוג הורים בני 48-49 ושלוש בנות בגילאי 21, 18, 13
התניידות: רכב שכור
לינה: מלונות
מזג אוויר: נוח, שמשי
יום שלישי 25.09.18:
המראה משדה התעופה בן גוריון ונחיתה בשדה התעופה רייקה שבקרואטיה באזור השעה 11:00. שם השכרנו רכב דרך חברת auto europe, ללא עמידה בתורים ושירות אדיב. אך חוייבנו במקום ב75 יורו בנוסף, בשל תכנון לבקר גם בסלובניה, פרט שסוכנות הביטוח לא ציינה באנגלית אלא רק בעברית. משם נסענו לביקור בעיר רייקה, עיירת דיג, יפה אך לא הכי יפה. עשינו סיבוב בשוק האיכרים שמכיל אוכל, טיילנו בטיילת ובמדרחוב המרכזי והמשכנו לעבר המלון Hotel Mirjana & Rastoke. המלון בסגנון כפרי, כולל ארוחת בוקר עשירה, חדר סוויטה מרווח, מאובזר, כולל מסעדה במלון והשירות מעולה.לאחר צ'ק אין והתמקמות נסענו לביקור בעיירה Rastoke הסמוכה למלון. שם נחשפנו לעיירה יוצאת דופן ביופייה, הבתים ממוקמים ליד נהרות ומפלים זורמים. משם המשכנו לעיירה Slunj, שם לא מצאנו את עצמנו, לא מרכז ולא מקומות להסתובב בהם. חזרה למלון לקפה ועוגה במסעדה, שהיו מצויינים.
יום רביעי 26.09.18:
ארוחת בוקר מעולה במלון ויציאה מוקדמת לשמורת פליטביציה. הגעה לשם סביב השעה 9:00, וכבר היה עומס בחנייה – מומלצת הגעה מוקדמת. חנינו בכניסה מספר 2 וקנינו כרטיסים. הלכנו על מסלול H – התחלה בנסיעה באוטובוס,הליכה, שיט בסירה, הליכה וחזרה באוטובוס לנקודת ההתחלה. מסלול לא קשה, הליכה לרוב במישור/בירידה, תנאי שטח נוחים להליכה, ישנו מרכז באמצע הדרך הכולל שירותים וקניית מזון. המסלול לקח לנו 4 שעות לערך, כולל הפסקה ארוכה באמצע. לאחר מכן, חזרנו למלון ויצאנו לטיול טרקטורונים מטעמו. המלון מציע 2 מסלולי טיול:
- 12 ק”מ – המסלול הקצר, ברובו מסלול עפר, כשעה מסלול, עלות: 30 יורו לנהג, 15 יורו לאדם נוסף על אותו הטרקטורון.
- 22 ק”מ – המסלול הארוך, כולל מסלול עפר ודשא, כשעתיים מסלול.
המלון מאפשר 10 אחוז הנחה לאורחי המלון. על מנת לנהוג בטרקטורון יש להצטייד ברישיון נהיגה ולהיות מעל גיל 18. מומלץ ביותר!
לאחר המסלול, נסענו לעיר זאגרב לarena center, המון חנויות במחירים סבירים.
יום חמישי 27.09.18:
יציאה מוקדמת מהמלון, נסיעה ארוכה לפארק קרקא. חנינו בסקרדין, עיירה נחמדה ותיירותית, וקנינו כרטיסים. הספינה לאי בו עושים את הסיור יוצאת כל חצי שעה, ולכן יש לשים לב ולעמוד בתור. המקום מקסים ביופיו, הרבה יותר משמורת פליטביציה, אך מתוייר מאוד. אופציה למסלול יחיד של שעה וחצי לערך, עם אפשרות להשתכשכות במים.
לאחר מכן נסענו לזאדר, עיירת חוף יפייפיה. הלכנו לאורך הטיילת אל האורגן הימי, מופע קולי מיוחד וחזרנו חזרה.
יום שישי 28.09.18:
צ'ק אווט במלון, ונסיעה לסלובניה. יש לבדוק את מעברי הגבול המאופשרים לתיירים טרם ההגעה ולהצטייד בדרכונים. בנוסף, מיד לאחר המעבר לסלובניה יש לעצור בתחנת דלק קרובה ולקנות מדבקה בעלות 15 יורו. זאת משום שבניגוד לקרואטיה, שם על כבישי האגרה משלמים בכל יציאה, בסלובניה יש תשלום שבועי (מדבקה).
החלטנו לוותר על מערת פוסוטוינה, ולנסוע למערות שקוציאן. קנינו את הכרטיס הרגיל ויצאנו לסיור על קבוצה ומדריך באנגלית. הסיור מרתק, ההליכה קצת מתישה ומכילה מדרגות, עליות וירידות ואסור לצלם.
משם המשכנו למלון בלובליאנה Four Points by Sheraton Ljubljana, מיקום מצויין מחוץ לעומס של העיר, ממש על הכביש הראשי. שירות מעולה, ארוחת בוקר עשירה ומגוונת, סנוקר וספא. אך אין חדרים גדולים למשפחות, ולכן לקחנו זוג חדרים צמודים עם דלת מקשרת – לא שונה בכלל מסוויטה משפחתית.
בערב יצאנו לסיבוב במרכז העיר. שם התגלו בעיות חניה קשות אך המקום מרהיב ביופיו ושוקק חיים. ביקרנו בopen kitchen, שוק אוכל מקומי עם אווירה צעירה, אוכל טעים ומוזיקה. הסתובבנו ברחובות העתיקים וישבנו בבית הקפה cacao, שאין מומלץ ממנו בסלובניה – גלידות מעולות, עוגות מיוחדות וקפה מצויין!
יום שבת 29.09.19:
נסיעה לאגם בלד, מקום מדהים ומופלא כמו באגדות. שכרנו סירה משפחתית למשך שעה ושטנו לאי במרכז האגם, הכולל כנסייה ונוף מרהיב. לאחר מכן עשינו טיול רגלי בחיפוש אחרי מגלשות הרים, אך המגלשות היו סגורות למרות בדיקה מוקדמת. הגענו למרכז העיירה בלד, הכולל חנויות, מסעדות ובתי קפה, וישבנו לאכול קרמשניט בבית הקפה zima – מומלץ בחום!
משם המשכנו לקניון וינטיגאר,שמורת טבע הכולל מפל מרכזי שמזכיר מאוד את נחל הבניאס בגשר התלוי. מקום מקסים, מסלול לא מעגלי האורך שעה לערך.
לאחר מכן נסענו למרכז הקניות בלובליאנה BTC center. מקום ענק, כולל את הרשתות הגדולות ומחולק למתחמים – קשה להתמצא, מחירים יקרים יותר מקרואטיה וזהים כמעט לארץ.
חזרנו למרכז לובליאניה, במתחם open kitchen היה שוק בסגנון המבורגרים – כיף גדול.
יום ראשון 30.09.18:
נסיעה לאגם בוהין, אגם ענק בהשוואה לבלד ויפה גם כן. שכרנו אופניים לשעה ועשינו טיול במסלול מוגדר. לא ניתן לעשות עיקוף של האגם מכיוון שחלקו סגור כחלק משמורת טבע וניתן רק לטייל שם רגלית.
לאחר מכן נסענו להר ווגל ועלינו ברכבל לפסגה. יש להצטייד בלבוש חם. מהפסגה נשקף נוף מרהיב על כל האגם. ניתן לעשות מסלולי שלבין שעה וחצי לארבע שעות, אך הדבר לא התאים לנו. שתינו בירה ואכלנו ציפס וירדנו בחזרו. יש לשים לב שהרכבלים הלוך וחזור יוצאים כל חצי שעה.
על פי המסורת, חזרנו למתחם הopen kitchen בלובליאנה, שם שוב היה ערב בסגנון המבורגרים. טיול קצר ברחובות, אכילת ערמונים על מנת להתחמם וחזרה למלון.
יום שני 01.10.18:
חזרה לקרואטיה. נסיעה לעיירה פאזין למתחם zipline המציע אומגות מעל המערות. צוות מקצועי ואדיב, אומגות מאתגרות וכיפיות לכל המשפחה.
משם נסענו לעיירה פולה. חנינו את הרכב ליד התיאטרון הרומי, שם הוגבל זמן החנייה שלנו, לא היה ניתן להכניס כסף נוסף למכונה. התיאטרון מרהיב ביופיו, התבוננו מבחוץ ולא נכנסנו. המשכנו למדרחוב הראשי, מלא חנויות, בתי קפה, אווירה טובים ומחירים נוחים. לאחר מכן, נסענו לקארטינג בעיר, מצויין לכל הגילאים, מסלול מאתגר וכייפי.
נסיעה למלון בעיירה אופטיה Remisens Premium Grand Hotel Palace. המלון מפואר ומרהיב ביופיו בסגנון לואי, עם ארוחת בוקר וערב עשירות. אולם, החנייה בתשלום גם בתוך המלון וגם מחוצה לו. ממליצה לבדוק מה יותר זול בזמן אמת, משום שאצלנו החנייה הייתה יותר זולה בעונת החורף מחוץ למלון. לאחר הצ'ק אין יצאנו להסתובב באזור, המלון נמצא במרכז הטיילת, נוף מקסים, חנויות ומסעדות.
יום שלישי 02.10.18:
יציאה מוקדמת לנמל התעופה ברייקה. שדה התעופה קומפקטי, ללא מגוון רחב בדיוטי פרי וכולל בית קפה יחיד. נחיתה בשלום בארץ, עייפים אך מרוצים!