בתכנון הטיול עם הילדים ( בן 7 ובת 6), באוגוסט 2019, התלבטנו אם לצאת מבוקרשט ליום אחד או יומיים לכיוון בראשוב/סינאיה. בסופו של דבר החלטנו לוותר על כך, כדי להימנע מנסיעות של שעתיים ויותר. בדיעבד, זו הייתה החלטה טובה. בבוקרשט יש הרבה מה לראות, ובשבוע הספקנו לבקר בהרבה מקומות. בראשוב תחכה לטיול נפרד.

אם כך, הנה ההמלצה שלנו לטיול משפחתי בן שבוע בתוך בוקרשט וסביבתה הקרובה בלבד:

יום 1 – ביום הראשון עלינו על אוטובוס התיירים האדום (דו-קומתי). עלות כרטיס ל-24 שעות הוא 25 ליי. לילדים עד גיל 7 חינם. חוויה לילדים!

בנסיעה ניתן להתרשם מבניין הפרלמנט הידוע ומהעיר העתיקה. ירדנו בתחנה בפארק הרסטראו, הסמוכה לכניסה למוזיאון הכפר. המוזיאון מפוזר על פני מרחב ירוק. מאוד מעניין, ולאורכו יש שבילים רבים, בתים בסגנון של פעם ותחנות רוח פוטוגניות.

כדאי לאחר מכן לצאת מהמתחם (לכיוון האגם). יש גשרים יפים, וניתן לשכור סירות משוטים. מכיוון שהיה חם, אנחנו בחרנו באופציה היותר מוצלת - סירה גדולה ממונעת, ששטה לאורך האגם (כחצי שעה, ילדים עד גיל 7 חינם). בשייט ניתן להתרשם מגודלו העצום של הפארק. כדאי מאוד.

ממש ליד המעגן של הסירה יש דוכני אוכל וגם סניף גדול ומרווח של הארד רוק קפה (לכיוון הכביש). המסעדה מאוד יפה ומסוגננת, האוכל נהדר, הקינוחים טעימים, ומתאימה לעצירה לאחר חצי יום של טיול. את הדרך חזרה לכיוון העיר העתיקה גם עשינו באוטובוס האדום, מהארד רוק קפה יש ללכת לכיוון הכביש, לרדת במדרגות ולעבור את הכביש במעבר תת קרקעי.

יום 2 – היום החלטנו לנסוע לפארק החבלים Edenland. הפארק מרוחק כחצי שעה נסיעה מבוקרשט. נסענו במונית (הזמנו דרך המלון). המוניות מאוד זולות ברומניה, ועלות נסיעה לפארק היא כ-60 ליי. מכיוון שהפארק די מבודד כדאי לדאוג גם לתחבורה חזרה. קבענו מראש עם נהג המונית שיבוא לאסוף אותנו. בפארק יש שבילי טיפוס עם חבלים ואומגות לכל הגילאים. מקבלים הסברים והילדים תופשים את העניין לאחר תרגול קצר. יש לשלם בכניסה לפארק (10 ליי) ועל שכירת רתמות לשלוש שעות (35 ליי). בפארק יש פעילויות נוספות בתשלום סמלי כמו ירי עם רובי לייזר (הילדים ממש אהבו), חץ וקשת, רכיבה על סוסים ופארק שעשועים עם טרמפולינות (האחרון ללא עלות). יש בפארק גם מסעדה ומספר דוכני אוכל לכל המעוניין.

יום 3 – ביום השלישי החלפנו מלון בבוקרשט (לשם הגיוון, מלונות בטיפ נפרד), ולקחנו אותו באיזי. התחלנו מפארק צ'ישמיג'יו. הפארק קטן יותר בהשוואה לפארק ביום הראשון אבל גם הוא שווה ביקור. שכרנו סירת פדלים לחצי שעה (20 ליי) ושטנו לאורך האגם. חביב מאוד. הפארק לא "זוהר" אבל יש בו מרחבים נפלאים וגם מספר גני שעשועים קטנים לאורכו. הילדים מאוד נהנו לתת ליונים הרבות הנמצאות בפארק (ובבוקרשט בכלל), פירורי לחם ולצפות בהן קרובות כל כך. במפה ניתן היה לראות שיש גם פינת חי אבל לא ביקרנו בה.

משם נסענו במונית לשוק Obor (המוניות בתוך העיר גם מאוד זולות, בסביבות 8-12 ליי, תלוי ביעד). זה שוק מקורה די גדול עם מספר קומות. אמנם זה רק שוק אבל מאוד נהננו לסייר בו, לראות את כל השפע ולהריח את הריחות. הילדים אהבו לנשנש פירות יער ודובדבנים. בקומות העליונות יש המון חנויות בשר, גבינות, מאפים וכו'. מול השוק ממוקם קניון Verenda שאפשר לסיים בו את היום. יש בו מתחם אוכל עם מגוון אפשרויות כולל מקדונלדס, הרבה חנויות בגדים וגם סופרמרקט גדול. אחרי מנוחה קצרה במלון יצאנו לטייל בעיר העתיקה. יש בה לא מעט בניינים מרשימים והרבה מסעדות ובתי קפה. בכיכר אונירי יש מופע של מזרקות מוזיקליות, אבל הוא מתחיל רק בתשע בערב, כך שוויתרנו עליו.

יום 4 – היום החלטנו שוב לצאת מהעיר, והפעם לפארק המים המפורסם: Therme. קיים שאטל חינמי הלוך וחזור מבוקרשט. יש זמנים מדוייקים באתר. התחנה הכי מרכזית זו התחנה הראשונה, ב-Piata Romana. אני ממליץ לעלות בה מכיוון שהאוטובוס די עמוס ורק בתחנה זו יש סיכוי להשיג מקומות ישיבה. משך הנסיעה הוא חצי שעה. בפארק יש מספר מתחמים, לילדים המתחם הרלוונטי הוא מתחם גלקסי (מקורה) בלבד. בכניסה מקבלים "שעונים" שאיתם ניתן לרכוש ברחבי הפארק, והתשלום ביציאה (כסף ורכוש חשוב סגור בלוקרים אותם מקבלים במקום). רכשנו כרטיסים ל-4.5 שעות (200 ליי למשפחה של שני מבוגרים ושני ילדים), אפשר גם לשלוש שעות (מעט מדי לדעתי) או יום שלם. בפארק יש בריכת גלים, מגלשות מים, מגלשות אבובים. כדאי לברר בכל מגלשה ומגלשה אם אכן מתאים לגיל הילד. יש מספר קומות של מגלשות. בקומה העליונה יש את מגלשות האבובים – לא לפספס! יש גם בריכה "טרופית" שבה יש בר וניתן להנות ממשקאות שונים ולשתות אותם על כסאות בר בתוך המים! הילדים כמובן מאוד אהבו. יש גם מיטות מסאז' הפועלות על מים (חוויה) וסאונות (בריחות שונים ונפלאים). לא ניתן לאכול ברחבי הפארק, אלא רק באזור הרלוונטי (יש צורך לקנות שם).

יום 5 – את היום הזה הקדשנו ללונה פארק Oraselul Copiilor. מדובר בלונה פארק גדול, מטופח, שבקלות אפשר לבלות בו חצי יום. יש בו רכבות הרים, מכוניות מתנגשות, גלגל ענק, מסלולי רכיבה לילדים במכוניות, בנג'י. יש בו גם עמדות יצירה שהילדים אהבו. הכניסה לפארק היא ללא עלות אבל ליד כל מתקן יש עמדה שבה יש לשלם (רוב המתקנים הם בעלות 10 ליי, גלגל ענק 15 ליי). ליד המזרקות יש הרבה ספסלים עם דמויות שניתן להצטלם על ידן. גם אם לא עולים על המתקנים – יש מספיק מה לעשות שם. ניתן להיכנס לפארק ולהנות מגני השעשועים, ממרחבי הדשא וממזרקות המים שהילדים הקטנים נהנים להתרוצץ ולהירטב מהם (כדאי לקחת בגדי החלפה עבורם).

יום 6 - הטיסה שלנו הייתה בערב, כך שהיה לנו עוד זמן להנות מבוקרשט היפה. התחלנו את היום בגנים הבוטניים Gardina Botanica. התשלום הוא 10 ליי למבוגר (הילדים בחינם). הגנים יפים ומטופחים ויש בהם שבילים רבים. ממש היה נעים להתהלך במקום, הילדים רצו במרחבים ומאוד נהנו. במקום יש אגם קטן עם ברווזים רבים שנהנים מתשומת הלב. אני ממליץ להגיע גם לחממות (תשלום נוסף של 5 ליי). הילדים נהנו להאכיל את היונים והברווזים במקום במעט פירורי לחם.

משם נסענו למוזיאון הטבע  Grigore Antipa. הוא מאוד דומה למוזיאון הטבע ליד אוניברסיטת תל אביב, והוא כולל פוחלצים ומיצגים של חיות מכל המינים. יש בו שלוש קומות והוא די מושקע. הילדים נהנו בו מאוד ויש גם חנות מזכרות נחמדה.

לסיכום, בבוקרשט יש בהחלט מה לראות, גם בשבוע שלם. מי שרוצה לגוון בהחלט יכול לצאת לכיוון סינאיה/בראשוב, אבל לא זה לא הכרחי. הגיחות הקצרות מחוץ לעיר והפארקים הירוקים מקנים גיוון מספק מהעיר. בתוך העיר אני מציע להתנייד במוניות, או לשם החוויה באוטובוס התיירים האדום