הטיול שלנו לדולומיטים 2019
לפני שלש שנים טיילנו בצפון איטליה, טיול שכלל ביקור כשבוע באזור גרדה, ארבעה ימים בדולומיטים וחמישה ימים באזור מאג'ורה.
הגיחה לדולומיטים הייתה החלק היפה ביותר בטיול מבחינת הבעל והוא תכנן לחזור לאזור לטרקים לבד..
מפה לשם כל המשפחה הצטרפה ובראשון לאוגוסט עלינו על טיסה של טורקיש איירליינס לונציה כמובן עם עצירה באסטנבול
יש לציין שהטיול שעשינו מתאים לאוהבי טבע וטרקים ופחות למי שאוהב נוף עירוני, מוזיאונים ושופינג.
אז מי אנחנו?
זוג הורים עם שלשה בנים בגילאי (9, 13, 15) שהספקנו לטייל ביער השחור, צפון איטליה (אגם גרדה דולומיטים, ואגם מאג'ורה), סלובניה והאלפים הצרפתיים.
המועד של הטיול הוא אילוץ משפחתי. כרטיסי טיסה הוזמנו מאתר אליס עם טורקיש אירליינס לונציה.
רכב הוזמן כמו בכל הטיולים שלנו דרך רנטל קארס, הוזמן סטיישן אוטומט.
דירה ראשונה ללילה הוזמנה דרך אתר בוקינג במסטרה, דירה שניה בהזמנה ישירה דרך HOME SERVICE ARRABA לעשרה ימים ודירה שלישית ללילה לפני הטיסה במסטרה.
אז לטיול עצמו...יאללא
1.8.2019 יום חמישי
נחתנו בצהרי יום חמישי בשדה התעופה של ונציה, זהו שדה קטן וידידותי
כאמור, הזמנו רכב דרך רנטלקארס, הוזמן סטיישן אוטומט. קיבלנו וולסוואגן סטיישן שנהנינו בה לאורך כל הטיול.
חברת ההשכרה של הרכב GREEN MOTION אינה בתחום השדה, אך היה נהג שחיכה לנו מחוץ לשדה ממש ביציאה מהשדה
משם נסענו לדירה במסטרה. Venice Family & Friends זוהי דירה במתחם דירות קומה שניה, עם שער קדמי ואחורי לחניה, כללה שלשה חדרי שינה, מקלחת שירותים ומטבחון
הגענו כשהדירה עדיין לא מוכנה לקראתנו, שמנו את המזוודות ויצאנו להכיר את השכונה..
עצרנו בסופר לקניות לארוחת בוקר למחרת, קנינו SIM בחנות ממש קרובה לדירה וחזרנו לדירה נקיה.
בתוכנית טיול ערב בונציה, לקחנו אוטובוס מס' 4L מתחנת CORSO POPOLO שהייתה במרחק חמש דקות הליכה מהדירה.
אכלנו ארוחת ערב נחמדה ועשינו סיור רגלי ברחובותיה של ונציה.
לציין שזה ביקורנו השני בונציה עם הילדים ורביעי שלנו אך אף פעם לא טיילנו בה בערב, והאמת היה קצת מאכזב ומעייף. רוב המקומות סגורים, חשוך מאוד ולא היו אטרקציות להעביר בהן זמן... ואולי האכזבה הייתה בשל עייפותנו..
2.8 שישי- נסיעה לכוכב הבא באראבא
אחרי ארוחת בוקר בדירה יצאנו לכיוון העיירה ARRABA שבדולומיטים. לשם הגענו בסביבות השעה שתיים. היות שמשרד הקבלה היה בסייסטה ישבנו לאכול צהריים במסעדת Bar Peter אליה נחזור עוד כמה פעמים. מסעדה טובה ומומלצת טריפ אדוויזור.
משם פנינו למשרד, קיבלנו מפתחות והגענו לדירה.
את הדירה באראבא הזמנו ישירות באתר שלהם. אבל בהחלט אפשר להזמינה גם דרך בוקינג.
גם זו דירה בבניין דירות, ששייכת למשרד ניהול בשם Home Service Arraba כללה דירת קומותיים, למטה חדר שינה להורים, מטבחון סלון, מקלחת שירותים עם מכונת כביסה ומרפסת. למעלה חדר שינה עם מיטת יחיד ועוד ספה נפתחת. בנוסף, מקלחת, שירותים ומרפסת קטנה.
בחרנו להתמקם באזור אראבה היות והיה מבחינתנו מרכזי לרוב האטרקציות שתכננו ויחסית הדירה הייתה זולה משאר ההיצע.
הדירה הזו כללה מכונת כביסה שניצלנו אותה יפה מאוד. אראבה הינה עיירת סקי קטנה ואנטימית בלב הדולומיטים וניתן לצאת ממנה למספר טרקים וטיולים באזור.
בניין הדירות רחוק מרחק דקות בודדות ברכב מסופר, מאפיה מסעדות ומרכז העיירה.
במרכז ליד הכנסייה ישנה מזרקת מים קרים וטעימים כך שאפשר לוותר על קניית בקבוק מים בסופר.
אחרי שהתמקמנו בדירה יצאנו לטיול ערב והספקנו לקנות מצרכים לארוחת ערב. מזג האויר היה מעונן וגשום אך טיילנו בהפוגה.
הנה אראבה מקדמת את פנינו:)
הנוף מאחת המרפסות בדירה
3.8 שבת Tri Cime + Cortina
ה- Tre Cime di Lavaredo הוא אחד האתרים האיקוניים של הדולומיטים. שלוש פסגות סלעיות מאסיביות עולות מהנוף המתגלגל של הדולומיטים, מוקפים בנופים מדהימים ובחודשי הקיץ פרחי בר.
הבוקר מזג אוויר נעים, יצאנו מהדירה בסביבות השעה רבע לתשע לכיוון Tre Cime di Lavaredo
בחרנו להתחיל בטרק Tre Cime di Lavaredoהמסלול השלם הינו מסלול מעגלי באורך של 10 ק'מ מתוכם 340 מ' עליה שמוגדרים כמסלול ברמת קושי 1-2.
למיטיבי לכת לוקח כשלש וחצי שעות. מומלץ ביום בהיר היות וישנם מקטעים עם סכנת החלקה.
חשוב להתלבש טוב וחם כי קר למעלה!!!
נקודת ההתחלה הא בבקתה על שם ארונזו- http://www.rifugioauronzo.it/
ניתן להגיע לבקתה באוטו אך חייבים להגיע מוקדם לפני שכל החניות תפוסות. לא מומלץ להגיע בסופי שבוע בשל העומס. אנחנו הגענו מאוחר…
הגענו עד האגם Lake Misurina ולא יכלנו להמשיך הלאה היות והכניסה הייתה חסומה בשל ריבוי מבקרים.
החנינו בחניון של האגם 12 יורו, קנינו כרטיס הלוך חזור עם האוטובוס שעלה 20יורו.
האוטובוס מגיע עד לחניון הבקתה. משם עולים ברגל כשתי דקות ואז מתחילים בטרק.לא בחרנו במסלול המעגלי והשלם אלא הגענו עד לבקתה Rifugio Antonio Locatelli
התחלנו כאמור מבקתת ארונזו והגענו עד לבקתה ע'ש ליווארדו rifugio lavaredo שם עשינו עצירה קלה לקפה ומאפה. גם מכאן ישנו נוף מהמם. רוב המבקרים לא ממשיכים הלאה אלא חוזרים לנקודת ההתחלה. מומלץ ביותר להמשיך הלאה עד לבקתה rifugio locatelli כי הנוף שנשקף מהבקתה הבאה עוצר נשימה..
כאן יש מסעדה ובית קפה מומלצים. אנחנו בחרנו בעוגת גבינה ושטרודל ליד הקפה וליקקנו אצבעות מול הנוף המהם… אלו היו רגעים בלתי נשכחים.
תפריט האוכל בבקתות הללו די מומלץ וישנם מטיילים שנשארים ללון בבקתות הללו.
משם החלטנו לחזור על עקבותינו לבקתת אורונזו ושם שוב אתנחתא קצרה ואח'כ המשכנו לתחנת האוטובוס. ישנן מספר תחנות ליעדים שונים. שלנו היה לאגם מיזורינה. קחו בחשבון שהאוטובוס יזוז רק כשהוא מתמלא!!!
המסלול היה מהמם בעיני כל בני המשפחה. לקטן הוא היה מעט מאתגר אך ניתן לעשות מספר הפסקות בדרך וליהנות מהטבע הפראי.
הנוף שנשקף מבקתת לואקאטילי
בנוף המשגע למעלה עצרנו בקפיטריה לגלידה, קפה ועוגה
בחנייה ליד אגם מיזורינה.
חזרנו לחנייה ליד האגם מיזורינה בסביבות השעה חמש בערב משם החלטנו ליסוע לקורטינה.
בקורטינה החנינו בחניון קרוב תמורת שלשה יורו ויצאנו לביקור במרכז העיירה.
העיירה מרובת חנויות מותגים ואירופאיים בחליפות שיושבים למשקה ומטיילים ברחובות העיר.. לא ממש התלהבנו והחלטנו לחזור לאראבה לארוחת ערב במסעדה שכבר הזכרתי Bar Peter
לציין שתפריט המסעדה די מגוון, כלל סלטים, פיצות, בשר וקינוחים.
רק תשימו לב, אם נפשכם חפצה בריזוטו אז יש להזמין שעה לפני שהמטבח נסגר:)
4.8 ראשון פארק אטרקציות בחינם MOVINMENT
הבוקר התברכנו במזג אויר יפה. אחרי ארוחת בוקר יצאנו מהדירה לכיוון העיירה CORVARA IN ALTA BADIA.
העמק יפה מאוד ומכיל מספר עיירות קטנות ומומלצות ללינה היות ויש מספר רב של אטרקציות בסביבה וגם בילויים בערב ובלילה אך עלות הלינה גבוהה יותר..
הכניסה לעיירה מאוד יפה, מגיעים אליה בפיתולים בירידה. עווצרים בכניסה למספר תמונות וממשיכים. מחפשים את הרמה Piz La Ila אך מתברברים ולא מסתדרים. בסוף, מכוונים לעיירה
La Villa וכשמגיעים לשם מכוונים לרכבל Piz La Ila. ישנו חניון צמוד שאליו נחזור באוטובוס.
פארק האטרקציות MOVINMENT מורכב ממספר פארקים שניתן להגיע אליהם מנקודות שונות. בתחנת הרכבל ניתן לקנות כרטיס עליה מרכבל אחד וחזרה ברכבל אחר. אנחנו קנינו כרטיס עליה ברכבל Piz La Ila (70יורו) וחזור מפסגת Piz Sorega. כאמור.
הפארק שופע באטרקציות כמו קירות טיפוס, מתקני אתגרים, בריכות שכשוך קטנות, נדנדות ועוד. אפשר לפרוס מחצלת ולשבת בנחת וליהנות מהירוק השופע מסביב.
הכניסה לפארק אינה עולה כסף וניתן להגיע ברגל ממספר נקודות אך העליה אליו קשה ומאתגרת. יש אפשרות כאמור, לעלות ברכבל והוא כן עולה כסף
אחרי פיקניק קצר ברמה הראשונה Piz La Ila פונים לעמדת השכרת אופניים. הבעל ושני הגדולים עולים על אופניים (65 יורו) וממשיכים הלאה לפסגה הבאה בעיירה סן קזיאנוPiz Sorega י הקטן ואני (בן תשע) מתקדמים בטיול רגלי. ההגעה לפסגה הבאה ארכה כשעתיים עם עצירות קטנות בדרך.
מגיעים לעוד פארק אטרקציות עם משחק מיני גולף במספר תחנות מאוד יצירתי. אגב המתקנים כאן שונים מהפארק הקודם. משם בקצה הפארק ישנה מסעדה בשם Las Vigas, התיישבנו לגלידה והנאה מהשמש והנוף המהמם.
לאחר מכן ירדנו ברכבל ובתחנה למטה לקחנו אוטובוס לעיירה לה וילה איפה שהחנינו, אספנו את הרכב ומשם נסענו לעיירה קורבארה. עיירה קטנה, נקיה ומזמינה עם שפע של מסעדות ובתי קפה.
על הכביש הראשי ישנה פיצריה מאוד מומלצת.
אחרי שהבטן התמלאה שמנו את פעמינו לכיוון הדירה. לפני שנגיע מחליטים להמשיך באוטו למעבר פורדוי Passo Pordoi שהוא ממש בהמשך הכביש ליד הדירה.
העליה היא בפיתולים רבים בטבע ירוק ופסגות הרים חומים. מגיעים למעלה לתצפית מהממת על הכל. מפה יש מסלולי הליכה, מוזיאון ועוד. אנחנו נחזור לפה לטיול ביום אחר.
אחרי שהריאות התמלאו באוויר הצח של הדולומיטים חוזרים לדירה למקלחות וכביסות…
5.8 שני – טעות בניווט ובמקום להגיע לאגם ברייס הגענו לעמק גרדנה וסנטה מגדלנה!!!!
הבוקר יוצאים מהדירה ומכוונים לאגם ברייס, בדרך עוצרים בתחנת דלק ומאפייה. עולים חזרה לרכב ומשהו משתבש בניווט ועד שנגלה זאת יהיה מעט מאוחר. מוצאים את עצמנו בעמק גרדנה שתכננו להגיע אליו אבל לא היום. אז משנים תוכנית למסלול Adolf Munkel Trail שנמצא בפארק The Nature Park Puez-Odle , שביל אדולף מונקל מתחת לקבוצת ההרים Odle / Geisler המלכותי הוא אחד השבילים המרהיבים ביותר באזור הדולומיטים. הנוף הפנורמי עוצר נשימה ומרבדי הצמחייה הצבעוניים מרשימים ביותר.
אורך המסלול 13ק”מ אנחנו בחרנו במסלול הקצר 9 ק”מ , המסלול מתחיל מבקתת Zannes/Zanser Alm (ישנה חניה בקרבת הבקתה ), לקחנו מסלול מס 6 עד לבקתת GLACH אישית המשכתי עוד כחצי שעה הלוך חזור בזמן שהבנים ישבו לגלידה בבית קפה. וזה היה מאוד מומלץ. זה נראה אחרת מהמסלול שעלינו בו .
משם פונים לאזור סנטה מגדלנה הנמצאת בעמק Val di Funes ובעיקר מכוונים להגיע לתצפית על העמק ולאזור המפורסם שניתן לצלם בו את הכנסייה בתמונה המפורסמת:)
6.8 שלישי מסלול -VIEL DEL PAN
טיול בוייל דל-פן עובר בשביל היסטורי ששימש את סוחרי הקמח והלחם כדי להגיע מעמק אחד למשנהו. השביל מקשרבין פאסו פדיה עם פאסו פורדוי. בטיול הזה יש נופים מדהימים של הדולומיטים, במיוחד של מרמולדה! זו אחת הדרכים הנגישות ביותר לראות נופי הרים גדולים בדולומיטים.
התחלת מסלול – ARABBA
סיום מסלול – PASSO PORDOI
מרחק – 6.5 ק”מ עליה 380מ ירידה 150 מ .
דרגת קושי – 1-2 . מתאים למשפחות .
זמן – 2:30 שעות בהליכה רציפה
התחזית להיום גשם מהצהריים עד לשעה שלש בערך. יוצאים בעצלתיים מהדירה ועוצרים בסופר להצטיידות בכמה מצרכים. החנינו את הרכב בחנייה צדדית ליד המרכז באראבא ועולים לרכבל לפאסו פורודוי ( 40 יורו). בוחרים במסלול 601. מסלול מהמם ואינו קשה.. שבילים בפסגות ההרים וצבעים שאי אפשר לשבוע מהם. מגיעים לבקתה הראשונה, אתנחתא לקפה ועוגה.
אגם פדאיה ממעוף הציפור
משם מתחיל להיות מעונן יותר ולקראת הבקתה השניה מתחיל גשם חזק. מזל שיש לנו מעילי גשם או לפחות לרובנו ;). משם מתחילים בריצה עד לתחנת האוטובוס שמחזיר אותנו לאראבא.
את שאר היום מבלים בדירה מכינים ארוחת ערב מושקעת (מג'דרה, פסטה, פירה וסלט...יאמי)
7.8 רביעי PAsso Pordoi אנדרטה ומוזיאון
פורדוי הוא מעבר בדולומיטים בהרי האלפים, שנמצא בין קבוצת סלע בצפון לקבוצת מרמולדה בדרום. המעבר בגובה של 2,239 מ והדרך החוצה את המעבר מחברת את אראבה (Livinallongo del Col di Lana) עם קנאזי (עמק פסיהה). זהו הכביש השני בגובהו שחוצה מעבר בדולומיטים, אחרי מעבר סלה.
מזג האויר עדיין מעונן, יוצאים מהדירה בסביבות עשר ועולים שוב לפסגת Passo Pordoi. מחנים את הרכב בחניית הרכבל ומשם יצאנו לטיול רגלי של כשעה עד שמגיעים לאנדרטה לזכר חללי מלחמת העולם הראשונה. משם חוזרים למוזיאון המלחמה שליד הרכבל. כרטיס כניסה משפחתי עלה 10 יורו.
אנדרטה לזכר חללים אוסטרים וגרמנים ממלחמת העולם הראשונה
המוזיאון הינו גם תזכורת עצובה מאוד למה שאנשים ובני אדם מעוללים אחד לשני וכמות הסבל והשנאה שאינה יודעת גבול
משם חזרנו לדירה לארוחת צהריים מושקעת (רביולי עם צ'יפס, שניצל וסלט...יאמי)
אחרי מנוחה קצרה מחליטים ליסוע לעיירה LA VILLA לבריכה ציבורית (7 יורו למבוגר+ 5.5 לילד סה'כ עלה 30.5 יורו). בילינו שעתיים מקסימות בבריכה. הבריכה עצמה פשוטה אבל מחוממת ומקורה וישנם מספר כדורי מים ומזרון ים שניתן לשחק בהם. הבנים ממש נהנו וגם לנו היה נעים בעיקר שמזג האויר היה גשום.
אלו היו שעתיים של כיף נטו.
בדרך חזרה שוב עצרנו במסעדת BAR PETER לארוחת ערב:)
8.8 חמישי- אגם ברייס
שום טיול לדולומיטים אינו מושלם ללא עצירה באגם ברייסז.
ביקרנו בלא מעט אגמים במהלך הטיולים שלי, אבל זה הכי מרהיב! זה הפך למקום צילום פופולרי באינסטגרם.
ניתן לטייל סביב האגם ולעצור במספר תצפיות שונות על ההרים שמעל, או לשכור סירת משוטים ולצוף על פני המים הכחולים-ירוקים העמוקים שלה.
התחזית של היום היא גשם מהצהריים. אז בפעם הראשונה יוצאים מוקדם מהדירה אפילו בלי ארוחת בוקר. בשמונה היינו כבר ברכב. כיוונו לאגם ברייס. הגענו לשם בסביבות עשר ונחיל של אנשים כבר היו שם.
התחלנו להקיף את האגם מימין שהיה מסלול נוח וקל ברובו אפילו עם קטנטנים. באמצע פתחנו שולחן פיקניק עם שלל גבינות , חביתה, ירקות ועוד...
שבעים ומרוצים המשכנו בהקפה של האגם ובכל מספר מטרים עוצרים לתקתק עוד ועוד תמונות. האגם עצמו מהמם והשתקפות השמים והאור רק מעצימים את יופיו. לציין שבחלק השמאלי יש לטפס במדרגות עץ כך שצריך לקחת זאת בחשבון אם מטיילים עם קטנים בעגלות. אפשר בכיף עם מנשאים.
כמו שהבנתם מהתמונות אי אפשר לשבוע מהאגם ונופיו!!!!
בסביבות אחת סיימנו את הטיול המענג מסביב לאגם. מחליטים ליסוע לאתר שנקרא Fun Bob שנמצא בעיירה S.Candido. אבל שם מגלים שהקטן חייב לעלות לבדו על המגלשה והתור לעלות למעלה ארוך משעה. כך שמחיליטים לוותר ומשם פנינו לבית קפה קרוב לקפה ועוגה.
אחרי שעזבנו את בית הקפה גילינו לצערנו ששכחנו אחד התיקים שם. למזלנו זה הכיל מעיל גשם ובקבוק מים...
באותה העיירה נמצא פארק מים מקורה בשם Aqua Fun.
כרטיס משפחתי 2+2 עולה 21 יורו ולבן הבכור בן 15 שנים כרטיס כניסה עלה 6.5 יורו.
הפארק כולל בריכה עם מזרקות ומערבולת מים, מגלשה גדולה, אזור לתינוקות, אזור לפיקניק מחוץ לבריכה, מסעדה ועוד..
בילינו במתחם כשעתיים ובהחלט הספיק לנו.
משם המשכנו למרכז העיירה סאן קנדידו שהתגלתה כפנינה תיירותית ומסתבר שבתקופה זו חגגו 1250 שנה להיווסדה של העיירה... היה פסטיבל אוכל, מופעי רחוב ועוד הרבה כיף. נהנינו מהאוכל והאווירה.
הנוף הנשקף מהבריכה .
9.8 שישי – המרמולדה
מרמולדה ( Marmoleda) הוא הר בצפון מזרח איטליה וההר הגבוה ביותר של הדולומיטים (חלק מהרי האלפים). הוא שוכן בין גבולות טרנטינו וונטו.
לאתר המרמולדה חייבים להגיע במזג אוויר יפה עם ראות טובה. וחייבים להגיע מוקדם!!!
בקישור זה תמצאו מידע לגבי הרכבלים באזור: שעות פתיחה, מחירים ותחנות
קמים מוקדם ומחליטים לעצור במאפיה במקום ארוחת בוקר. משם נוסעים למרמולדה. בהגעתנו החנייה די מלאה אך אין עומס מטיילים. עולים שלשה רכבלים (30 יורו למבוגר, 15 יורו לילד- סה'כ 105 יורו). מגיעים לפסגה. קר מאוווד ויפה מאווד. מספר תמונות מכל זוית אפשרית ואז ירידה לקומה -3 משם יוצאים לשלג. בילינו שם על השלג כשעה. בן הזוג פשוט עשה לו טיול קצר על גבעה קרובה ונהנה מהאוויר הצח והנוף המהמם.
כדי להתחמם ישבנו אח'כ במסעדה לקפה ועוגה.
בסביבות שתים עשרה בצהריים יצאנו מהחנייה וכיוונו לאגם פדאיה Fedaia Lake. הגענו לחניה עצרנו לכמה תמונות ומשם המשכנו ברכב עד הסכר ושם החנינו את הרכב. על גבעה קטנה שמשקיפה על האגם פרסנו מפה והתיישבנו לפיקניק טעים ומזמין.
אח'כ יצאנו לטיול רגלי לאורך הגדה במסלול מוסדר.
מזג האויר היה יפה ללא גשם או עננים וללא רוחות. פשוט יום כיפי ליהנות מהטבע.
משם נסענו לעיירה CANAZEI...הדרך לעיירה מאוד יפה עשינו סיבוב באוטו ולא ראינו משהו ששווה לעצור בשבילו וכנראה כבר הרגשנו עייפים אז נסענו לדירה באראבא…
יש לציין שיש מספיק אטרקציות וגם פארק מים, אך אנחנו לא ממש תכננו מלכתחילה לבלות בעיירה הזו...
אחרי מנוחה בדירה החלטנו שרוצים לעשות טיול לילי בעיירה השכנה קורבארא. אחרי הטיול במדרחוב נכנסנו למסעדת בשר מומלצת טריפ אדוויזור ושמה Adler Keller, נמצאת ברחוב Col Alt 24 בקורבארא.
המסעדה אינה זולה והיא באווירת המקומיים האוסטריים. זאת הייתה הארוחה הכי יקרה בטיולנו אבל היה טעים מאווד.

10.8 שבת עמק גארדנה
עמק גרדנה בקיץ כולל מגוון ייחודי של יופי טבעי.
בכל עונה עולם הדולומיטים מדגים את קסמו המסוים ביופי מרשים. העמק מורכב מ 3 עיירות :
העיירות אורטיזיי (1236 מ '), ס. כריסטינה (1428 מ ') ודי סלבה (1563 מ') (בסך הכל מרחק של 6 מיילים בלבד). עיירות אלו מציעות לא רק טבע יפהפה, אלא גם מגוון רחב של אמנות ותרבות.
Val Gardena שוכן בגובה של 1200 עד 1700 מטר מעל פני הים.
היום לבקשתם של הילדים החלטנו לנסוע לעמק גרדנה. וליתר דיוק לעיירה סנטה כריסטינה בה שכרנו דירה בטיול הקודם.
נסענו דרך מעבר סלה המפותל אחרי מעבר פורדוי, עוברים דרך העיירה די סלבה, ס. כריסטינה וממשיכים לעיירה אורטיסיי. חיפשנו באורטיסיי פארק חבלים אבל הג'י, פי , אס התחרפן ולקח אותנו במעלה הר בדרכים צרות ומפותלות עד שהגענו לאין כניסה ושם פגשנו איש מקומי שכיוון אותנו והסביר שזו בעיה מוכרת באפליקציות הניווט... משום מה מביא את האנשים למקום זה במקום המקום הנכון!!!!!
הפארק ממוקם מאחורי רכבל סישידה. בשלב שהגענו המקום היה עמוס מבקרים והילדים לא ממש רצו להיכנס אז המשכנו בשביל שליד הפארק עד שהגענו לבקתה ומסעדה. השעה הייתה שעת צהריים והמסעדה הייתה עמוסת אדם. חיכינו מעט ואז התיישבנו לארוחה מאוד טעימה. רוב העובדים במסעדה אינם דוברי אנגלית אך הייתה עובדת אחת מארה'ב במקור שהתנדבה לתרגם לנו את רוב התפריט.
התפריט מאוד עשיר מסלטים, מאכלים אוסטריים מקומיים, בשר, פלטות גבינות ועוד הרבה. ולא נשכח את רשימת הקינוחים.... ישנם המבורגרים מבשר בקר. האוכל היה ממש מומלץ וטעים.
משם ירדנו בשביל חזרה והפעם היו פחות מבקרים בכניסה לפארק. האמצעי יחד עם אביו עולים על המסלול הכחול והארוך עם אומגה ארוכה. אני והקטן עושים שלשה סבבים במסלול הצהוב הקל ואילו הגדול נשאר להשתזף על כר הדשא בכניסה לאתר. (כרטיס משפחתי לחמישה עולה 60 יורו (אנחנו שילמנו 50 יורו בהיותנו ארבעה אנשים).
יש לציין שבאורטיסיי ישנה מסעדת שווארמה טורקית נחמדה בה ניסינו מאוחר יותר מספר מנות בשביל הילדים!!
משם נסענו לעיירה סנטה כריסטינה, טיילנו ברחוב הראשי, הגענו למגרש המשחקים שזכרנו אותו מביקור קודם ולקראת ערב נסענו חזרה לאראבא.
11.8 ראשון אגם קרזה, בולציאנו ושוב סנטה כריסטינה
הבוקר מכוונים לעיר בולציאנו. יוצאים מהדירה בעצלתיים בסביבות השעה עשר, עצירה במאפיה ומשם עולים על כביש SS241 ונוסעים לאגם קרזה שעליו דובר הרבה בכל מיני פוסטים וספר המשפחה המטיילת. כאשר מגיעים לאגם מתאכזבים, זהו אגם קטן מאוד יותר כמו מאגר של מים. השתקפות העצים וההרים מסביבו יפה במימיו אך לא יותר מזה, עשינו סיבוב סביב האגם כולל ארוחת בוקר בקפטריה הסמוכה .
משם נוסעים לבולצאנו. יום ראשון היום, שקט וחם מאוד. אם לא הבנתם עד עכשו אז אנחנו לא אוהבי ערים במיוחד... מטיילים במרכז העיר ומגיעים למוזיאון איש הקרח- אוצי (18 יורו לכרטיס משפחתי+ יורו אחד שלמירת חפצים). זהו מוזיאון ייחודי המוקדש לאדם אחד בלבד- אוצי. גופתו של אדם שנמצאה במקרה ע'י שני מטיילים.
המוזיאון נחמד ומאפשר בריחה מהחום ומהרעש או מיום גשום. יש בו מספר עמדות להפעלת ילדים קטנים וגם חנות למכירת מזכרות.
תמונת שחזור של איש הקרח
הכיכר המרכזית של בולציאנו
יצאנו אחרי כשעה מהמוזיאון, הגענו לפיאצה לסיבוב קצר, ארוחה קלה לבנים במקדונלד'ס ומשם חזרה לחנייה.
חוזרים לדירה דרך הכביש SS242 , שוב עוצרים בעיירה האהובה סנטה כריסטינה. היום יש פסטיבל פולקלור. בעלי היקר מסתובב בין האנשים עם תמונה של אדם שצילם בטיול הקודם גם במסגרת פסטיבל מקומי... חלק מהנוכחים מזהים את האיש אך מודיעים שהוא לא נמצא היום איתם.
הסבא החמוד שחיפשנו מהטיול לפני שנתיים...
משם חזרה לדירה לארוחת ערב בשרית מכובדת: עוף בתנור, אנטריקוט על המחבת, תפו'א, אורז וסלט:)
12.8 שני -טיול קליל בקורבארא
היום מזג אויר גשום. שני הבנים הקטנים מחליטים שלא בא להם לטייל ומעדיפים להישאר בדירה עם משחקי הטלפון שלהם.
יצאנו יחד עם הבכור לכיוון קורבארא. החנינו בצידי הדרך ומשם התחלנו טיול רגלי לכיוון העיירה LA VILLA. בבקר יצאנו כשהשמש בצבצה והייתה נעימה. אך כעת מתחיל להיות מעונן ומצטערים שלא לקחנו את מעילי הגשם… אבל ההנאה מהטיול לא נפגמה כלל וכלל:)
הנה כמה תמונות מצידי הדרך
כאשר הגענו לעיירה לה וילה התיישבנו בבית קפה במלון LADINO, הזמנו קפה ועוגת שוקולד... לא מומלץ בכלללל. העוגה יבשה ולא טעימה והקפה קר גם כאשר החזרנו וביקשנו שיהיה חם..
התלבטנו אם לחזור ברגל או באוטובוס אך בסוף החלטנו על הליכה, באמצע הדרך תפס אותנו גשם שהחל לטפטף עלינו אך לא היה כבד. מיותר לציין שהמטיילים האירופאים המשיכו בטיול כאילו כלום לא קרה, פשוט שלפו את מעילי הגשם שלהם והתלבשו בהם...
משם לקחנו את הרכב ונסענו לכיוון עיירה בשם קולפוסקו שבה יש OUTLET , קניה קטנה וחזרנו לדירה לארוחה דשנה: פסטה ברוטב שמנת, שניצל, המבורגר, תפו'א בתנור וסלט:)
בערב מכינים את המזוודות, מחר ניסע לגארדה לנד.
13.8 שלישי גרדה לנד
הבוקר עוזבים את הדירה ואת אראבא והדולומיטים המהממים ונוסעים לכיוון גרדה לנד
האמת הפארק הפעם לא היה בתוכנית אך היות ורוב מטרות הביקור שלנו הושגו וכצ'ופר לבנים החלטנו לבקר שוב בפארק זה.
יוצאים מהדירה בשבע בבקר, שמים את המפתחות בתיבת הדואר של המשרד כמו שנתבקשנו קודם. עוצרים במאפייה ובמזרקה למילוי בקבוקי מים
לגרדה לנד מגיעים בסביבות עשר וחצי ללא עצירה בדרך.
הכבישים היו פנויים והפקק היחיד שפגשנו היה בכניסה לפארק.
כרטיס כניסב לחמשתנו עלה 205 יורו, כרטיסי אקספרס לחלקנו עלו 45 יורו
כאמור, זהו ביקורנו השני בפארק, מסתבר שההתרגשות בפעם השניה פחותה גם אם הם עדיין ילדים ויש מלא מתחמים ואטרקציות.
חומר בהרחבה יש בספר המשפחה המטיילת . מספר טיפים שכדאי להשתמש בהם מהספר כמו הגעה מוקדמת, להכיר את מפת האתר ולדעת איזה אטרקציות רוצים, כרטיסי אקספרס וכו...
בשש בערב עוזבים את הפארק ונוסעים לדירה הבאה במסטרה. Casa Serenissima הוזמנה גם באתר בוקינג.
בדרך תפס אותנו פקק ארוך ורק בשעה תשע הגענו לדירה עייפים ומותשים!!!!
קיבלנו את הדירה בשיטת Self Check In, ליד הדירה ישנה חנייה גדולה אבל האזור מלא ביתושים!!!! בדירה עצמה לא הרגשנו את היתושים.
הדירה ממוקמת בבניין דירות בקומה שניה, וכללה חדר שינה + מיטת יחיד ומיטת ספה בסלון, מטבחון ומקלחת עם שירותים.
אחרי מקלחת טובה בעלי יצא ומצא פיצרייה טובה אבל חלקנו נרדם לפני שהגיעו הפיצות
14.8 רביעי חזרה ארצה
ארוחת בוקר בדירה, אורזים את שאריות הדברים במזוודות. משאירים מפתח ותשלום מס לפי ההנחיות ויוצאים מהדירה בסביבות תשע. אחרי כעשרים דקות מגיעים למשרדי חברת ההשכרה, החזרת הרכב עוברת בקלילות. משם בהסעה של החברה מגיעים לשדה התעופה, מספר קניות בדיוטי פרי הקטן והמתנה לטיסה.
הטיול הזה היה אחד הטיולים הכי יפים שעשינו ולמרות שזה היה ביקור שני באזור הבטחנו לעצמנו בעלי ואני לחזור לבד לאזור ולעשות עוד טיולים וטרקים באיזי:)
טיפים כלליים:
# טיסות – אפשר להוזיל במידה ומזמינים בלאו קוסט כמה חודשים מראש
# מקורות: ספר המשפחה המטיילת, אם כי עושה מעט עוול בחלק של הדולומיטים. ספר נוסף שהתבססנו עליו היה : Shorter walks in the Dolomites- by: Gillian Price
כמובן הרבה חומר התקבל מחיפושים באתרי אנטרנט בעיקר של פורום למטייל.
# מזג האוויר מאוד הפכפך באזור הדולומיטים, אך כמעט בכל מזג אוויר ניתן למצוא משהו לעשות… לא לוותר
# נהיגה בדולומיטים היא לרוב בדרכים מפותלות וצרות… הוסיפו תמיד עוד זמן להערכת הג'י פי אס.
# תמיד אבל תמיד לחנות במקומות מותרים ובהתאם לחוק… מנסיון של שני הטיולים באיטליה, דוחות חנייה ירדפו אותכם ארצה
# אזור הדולומיטים מתאים לכל הגילאים ותמצאו בו אטרקציות לכל גיל אך המסלול שבחרנו מתאים יותר לאוהבי טבע ופחות ערים. ישנם מספר מסלולים עם דרגת קושע שאינה מתאימה לילדים קטנים.
# חשוב להצטייד במעיל גשם ולבוש חם גם בימי הקיץ.
# במידה ומטיילים עם ילדים תעשו כמה הפסקות אוכל, תדאגו תמיד לקחת איתכם פירות, ירקות וחטיפים אהובים על הילדים… ככל שהילדים יותר קטנים תצטרכו לעשות יותר הפסקות יזומות:)
זהו לבינתיים….תיהנו:)