עצות והמלצות לטיול לצפון מזרח איטליה - ספטמבר 2016

הערות כלליות

הטיול של אשתי ושלי, נמשך שבועיים התחיל במילנו המשיך לכיוון הים האדריאטי (כיוון רימיני) והסתיים במילנו כלומר טיול טבעתי. בתכנון הטיול לא חיפשנו את המקומות התיירותים הגדולים והמפורסמים (כמו האגמים הגדולים או וונציה) אלא נסענו בין ערים וכפרים ונהננו לחוות את איטליה הפחות ממוסחרת, לפגוש אנשים לשיחה ולהרגיש חופש בלי שעון.

חודש ספטמבר הוא חודש מומלץ לטיול, הוא רגוע, גם כשמזג האוויר הוא חם עדיין (לפחות לנו זה היה) הלחות היא נמוכה , אין בעיית חניה באזורים המתויירים, לא צפוף ומעט תיירים מקומים.

המסלול

כיוון שהטיסה נחתה והמריאה ממילנו, הטיול שעשינו היה טבעתי, השתדלנו שמקומות השינה יהיו בצימרים ( B&B ) שיהיו קרובים למרכזי הערים (מרחק הליכה קצר ברגל) וללא בעיות חניה.

כיון שהמרחקים אינם גדולים ויש אוטוסטרדות נוחות וזולות, ניתן גם ללון בפחות מקומות ולעשות יותר טיולי כוכב.

מקומות הלינה שבחרנו (ערים ושמות המקומות):

ברגמו - Bergamo - צימר - I Ghiri

מלפנסיה - Malpensa - צימר- Italian Style B&B

הערות, עצות והמלצות :

טיסת איזי גט מתקתקת כמו שעון, מומלץ מאד לבצע את רכישת הכרטיס כמה חודשים מראש דבר שמוזיל את המחיר משמעותית.

אפשר להזמין, כבר מהארץ, מונית משדה התעופה למילנו במחיר סביר (79 יורו, תעריף לילה, לא לשכוח שמגיעים בחצות). אתר החברה www.intaxicar.com

לבעלי רכב שכור, צריך להזהר ולשים לב , מרכזי הערים והמקומות המענינים מיועדים לתושבים בלבד ודוחות חניה נשלחות מאוחר יותר ממצלמות שבשטח.

המלצה נוספת היא לרכוש כרטיס סים מקומי לטלפון (חברת wind או vodafone ) עם גלישה מובנית (אם משתמשים גם לניווט , מומלץ לפחות 5 Gb. כ - 30 יורו)

את הרכב לקחנו במילנו, בתחנת הרכבת , (המלצה ותיקה לכל מטייל)

מומלץ להשתמש כמה שיותר באוטוסטרדות, המחירים הם יורו בודדים , התנועה זורמת בעוד שנסיעה בכבישים הקטנים מוגבלת במהירות ויש מלכודות מהירות.

פרטים לגבי מקומות שינה:

את כל הצימרים הזמנתי דרך Hotel.com , נדרש כרטיס אשראי למקרה של אי ביטול.

כל הצימרים המוזכרים כוללים חדר אמבטיה פרטי ו- wi fi חינם.

בכל הצימרים ארוחת בוקר כלולה במחיר.

בצימרים מבקשים תשלום במזומן.

מחיר של צימרים נע בין 60 - 80 יורו (אלו שבחרנו) ולא היתאכזבנו מאף אחד.

שיקולים לבחירת מקומות השינה:

את מלון Ibis Centro בחרנו בגלל מיקום מעולה גם להליכה רגלית למרכז העיר, מחיר סביר, ארוחת בוקר מעולה, פתוח 24 שעות, נוח ושקט.

המלון בפביה ממוקם מצויין ובמרחק הליכה ממרכז העיר,חניה חינם מדברים אנגלית

החדר בבולוניה ממוקם במקום מצויין, בעלת הבית מדברת אנגלית וצרפתית, היא דאגה לכרטיס חניה לרכב (חלק גדול מהעיר שמור לדיירים בלבד). והבית ממש מהאגדות.

החדר ליד סן מרינו , הוא חדר בחווה , במקום של סוף העולם. בלי מכשיר הניווט לא היינו מגיעים. חניה בחצר, המיקום מומלץ גדול ומרווח.

מסן מוריץ התאכזבנו מאד, (עיר -מדינה תירותית מדי) אבל עיר קטנה על יד בשם San Leo מפצה.

החדר בפדובה הוא למעשה דירה שלמה שעמדה לרשותנו (כולל חדר שינה , מטבח, סלון גדול). פדובה היא במקום מרכזי אם רוצים לנסוע לונציה או לנסוע לאגמים קטנים, פחות תיירותים ויותר איטלקים, שקט , חניה חינם ברחוב והמיקום בפרבר קרוב למרכז.

ברגמו . לדעתי אחת הערים היפות והמעניינות ביותר. החדר שלקחנו היה בבית משפחה שגרה שם מזה דורות, בעלת הבית דוברת אנגלית . הבית במרחק כמה צעדים ממרכז העיר העליונה שהוא המרכז העתיק ואחד היפים ביותר באיטליה. מברגמו ניתן להגיע לכמה מקומות מרכזים כגון האגמים הגדולים . החדר, גדול מרווח ונוף מקסים

החדר האחרון שליד שדה התעופה היה במיקום מצויין, נוח ומרווח, העיר בשם Samarate משעממת וקטנה אבל יש מסעדה נהדרת ולא יקרה והמלצה של בעלת הבית שלחה אותנו לשני מקומות מדהימים - המנזר של מורימונדו Abbazia di Morimondo ליד העיר Abbiategrasso והככר Piazza Ducale שתוככננה על ידי ליאונרדו בעיר Vigevano

המלצות נוספות

מילנו- את סיור הדומו כדאי לעשות בשעות אחר הצהרים שאז התור קצר יותר (הן לדומו והן לגג המבנה).

פאביה- המנזר , Certosa di Pavia, סגור ביום שני, כך שהגענו לפאביה בשעה מוקדמת ויצאנו לטייל בעיר שהיא מעניינת

בדרך לבולוניה Bologna ביקרנו ב- Piacenza עיר יפה ומעניינת.

סאן מרינו מאד מאכזבת, צפופה, יפה אבל מלכודת תירותית , ממליץ על San Leo במקום.

במקום רימיני קיבלנו המלצה איטלקית על עיר קטנה בשם Cesenatico עם מעגן סירות מיוחד

העיר ורונה מיוחדת עם הפסיפסים המדהימים המצופים זהב בכנסיות.

מפאדובה נסענו מזרחה דרך תעלת המים שנקראת Via del bernata שזאת תעלת מים שלאורכה עירות ובנינים יפים ומוליכה עד ונציה. דרך מעניינת ויפה.