סיכום טיול משפחתי מקסים שהחל בקרואטיה והמשיך לסלובניה. היעדים שבכתבה: דוברובניק, פארקים לאומיים KRKA ופליטוויצ'ה, עיירות בחצי האי איסטריה, בלד, אגם בוהיני, מערות פויסטוניה וסקוצ'יאן.

יום 1

נחיתה בדוברובניק | ארוחת ערב וסיור במזח ובעיר העתיקה

נחתנו בשדה התעופה דוברובניק. מכיוון שרצינו מלון בקרבת מקום בחרנו במלון קטן בעיירה צאבאטט, שנמצאת כמה דקות נסיעה משדה”ת דוברובניק, והיא עיירת חוף מתויירת ומקסימה לכשעצמה.

מעט על העיירה צאבאטט:

אחד המקומות המומלצים לביקור ובעיקר בשעות הערב- היא העיירה הציורית צאבאטט (Cavtat) הממוקמת כ-15 ק"מ דרומית לדוברובניק. על חצי אי ממוקמת עיירה יפיפייה, טיילת וחופי רחצה. בלילות הקיץ החמים מומלצת צבטט לבילוי ערב אחד וארוחה באחת מעשרת המסעדות ובתי הקפה הפזורים מול המרינה.

העיירה מצויה לחוף הים האדריאטי, כחמשה עשר קילומטרים מדוברובניק היפה. זוהי עיירת חוף מקסימה, קטנה וציורית, ורבים מגיעים אליה בזכות החופים היפים שלה וקרבתה לשדה התעופה של דוברובניק, ממנו היא מרוחקת מהלך דקות ספורות של נסיעה. מבקרים רבים בוחרים ללון בצבטאט במקום בדוברובניק.

לבחירה זו שני יתרונות בולטים: צבטאט קרובה מאוד לדוברובניק עצמה ולשדה התעופה של דוברובניק, המצוי במרחק של כשלושה קילומטרים ממנה. חברת קרואטיה איירליינס מפעילה טיסות שבועיות סדירות מישראל לדוברובניק. כמו כן, צבטאט היא עיירה קטנה ושלווה, המזכירה מעט כפר קטן, והאווירה בה תיירותית אך נינוחה ונעימה. הלינה בה מאפשרת ליהנות מן השקט, הטיילת הנאה ומבחר המלונות, ולנוח מעט מההמולה והמון התיירים הגודשים את דוברובניק.

מקומות מומלצים לביקור בצבטאט

• סמטאות העיר העתיקה מזמנות טיול מהנה ורגוע – על גבי מדרכות שבנויות אבנים עתיקות ומשתלבות, בין בתי אבן נושנים, כנסיות עתיקות ומגדלי שעון ושיחי בוגנוויליה
  • בעיר צבטאט ישנם חופי רחצה יפים ונקיים, חלקם חופים סלעיים, ובהם מדרגות סלע מוצלות היורדות אל תוך הים. על כן, לקראת הביקור, אל תשכחו להכניס לתיק בגד ים!
  • את הטיול בעיר צבטאט מומלץ לקנח באחד מבתי הקפה או המסעדות הפזורים לאורך הטיילת.

עוד על העיירה: http://www.croatia-airlines.co.il/%D7%A6%D7%91%D7%98%D7%90%D7%98-%D7%A2%D7%99%D7%99%D7%A8%D7%AA-%D7%97%D7%95%D7%A3-%D7%A7%D7%A1%D7%95%D7%9E%D7%94/

לנו במלון villa royal מומלץ מאד, 200 מטר מהעיר העתיקה, המסעדות והטיילת, כולל ארוחת בוקר נחמדה) כתובת: Iznad tine 12 cavtat

יום 2

דוברובניק | נסיעה ארוכה צפונה בדרך נופית | ביקור בספליט

• דוברובניק: טיול על החומות + סיור בעיר העתיקה

כתבה נוספת: "דוברובניק-מסלול יום בעיר" : https://www.lametayel.co.il/%D7%93%D7%95%D7%91%D7%A8%D7%95%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%A7++%D7%9E%D7%A1%D7%9C%D7%95%D7%9C+%D7%99%D7%95%D7%9D+%D7%91%D7%A2%D7%99%D7%A8

אטרקציות מרכזיות-דוברובניק

• סיור על חומות העיר העתיקה

אחת הפעילויות הפופולריות ביותר בקרב תיירים בדוברובניק היא שיטוט רגלי על חומות העיר, מהן נשקפים נופים עוצרי נשימה של הים והסביבה. החומות והמצודות נבנו בימי הביניים באופן שיוצר מסגרת לעיר העתיקה, סוג של תחימה מעניינת, בשונה מכל עיר עתיקה אחרת שראיתם עד כה. סיבוב לאורך החומה דורש הליכה של 2 ק"מ, והגובה הוא 25 מטרים. שער Pile הוא אחד משלושת שערי הכניסה אל החומות, והעליה דרכו יפה במיוחד (אם כי תלולה למדי, קחו בקבוק מים להתאוששות).

הערה חשובה מניסיוננו: למטיילים ביולי/אוגוסט- בימים חמים במיוחד, מומלץ לשקול לוותר על הביקור על החומות, עקב החום הרב, וחוסר בצל ומחסה על החומות. אנו החלטנו ברגע האחרון לוותר והסתפקנו בטיול בסמטאות ולא הצטערנו.

• הקתדרלה של דוברובניק (Church of the Assumption)

הקתדרלה המרשימה הזו נבנתה במקור בין המאות ה-12 ל-14 על ההריסות של הבזיליקה הביזנטית. האגדה מספרת כי הכספים מהם נבנתה הקתדרלה נתרמו על ידי המלך ריצ`רד לב-הארי, אשר ספינתו טבעה מול חופי דוברובניק והוא ניצל בזכות אנשי העיר. התרומה, כך לחשו לנו, היא אות להוקרת תודה. בכל מקרה, מה שבטוח זה שהמקום מעוטר בעבודות אמנות שונות והוא בהחלט מצדיק ביקור קצר. כתובת: Poljana Marina Drzica

• בית הכנסת של דוברובניק

לאלו מכם שנהנים להרגיש בבית גם בחו"ל או סתם מתענינים במבני הקהילה היהודית בתפוצות, מומלץ לבקר בבית הכנסת היחיד בעיר. למעשה, זהו לא סתם עוד בית כנסת אלא מבנה עתיק במיוחד (השני באירופה). במקום גם מוזיאון קטן המתעד את חיי היהודים בדוברובניק. כתובת: Zudioska Ulica 5

• ארמון הרקטור (Rector's Palace)

לארמון היפהפה הזה יש היסטוריה של פיצוצים. הוא נבנה במקור במאה ה-13 אך אבקת השריפה ששוכנה במרתפיו גרמה לפיצוץ עז שהחריב הכל. הארמון נבנה מחדש וראו זה פלא – רק 28 שנה מאוחר יותר ופיצוץ נוסף אירע במקום. הגירסה הנוכחית עדיין לא התפוצצה, והיא תוכננה על ידי המעצב האיטלקי מיכאלוזו מיכאלזי. קונצרטים קלאסיים נערכים בחצר הארמון בימי פסטיבל הקיץ של דוברובניק. כתובת: Pred Dvorom 3

• מזרקות Onofrio`s

שתי מזרקות יפהפיות בעיר העתיקה, שתוכננו על ידי הארכיטקט האיטלקי פייטרו די-מרטינו בשנת 1438. סיבת ההקמה- לנקות את המבקרים בעיר מכל החיידקים שהם נושאים על גופם, לפני שהם נכנסים פנימה. המים הזורמים במזרקה מגיעים מנהר דוברובניק, הנמצא במרחק 11 ק"מ מהעיר. המים, אגב, נקיים וטובים לשתיה (לפחות לפי כמות המקומיים, שממלאים בימי הקיץ הבוערים את הבקבוקים שלהם).

• ארמון ספונזה (Sponza): מבנה מרשים בעיר העתיקה עתירת ההפתעות של דוברובניק. המבנה הוקם במאה ה-15, וניתן להגיע אליו דרך כיכר לוזה (Luza). כיום הארמון משמש כחלל לתצוגות ותערוכות אמנות, כמו גם לקונצרטים. חנות מזכרות קטנה נמצאת גם היא במקום, למימוש הדחפים הצרכניים שלכם. הכניסה חופשית, למעט מספר תערוכות בתשלום.
  • אופציה: האקווריום והמוזיאון הימי של דוברובניק

אם קצת התעייפתם ממבנים עתיקים וארמונות מתקלפים, בואו להחליף אווירה באקווריום המושקע של דוברובניק. בתוך 27 טנקי מים גדולים תפגשו במגוון דגים עצום ומרתק, החל מסטינג-ריי ועד ללובסטרים. במקום נערכת גם תצוגה מעניינת של אלמוגים וסוסי ים. מיקום: בסמוך למצודת St John. הכניסה בתשלום.

• בכניסה נמצא הרחוב הראשי Placa המרכז את מירב פעילות הולכי הרגל. שטח העיר בתוך החומות סגור לרכבים וכולו מדרחוב אחד גדול. מהרחוב הראשי מסתעפים רחובות משנה קטנים ששווה להסתובב בהם, ללכת לאיבוד בין הסמטאות ולחזור אחורה במנהרת הזמן (הכוללת תיירים יפאנים וגרמנים).
  • נקודה נוספת השווה ביקור הוא המנזר הפרנצ`סקני -הכולל בתוכו את בית המרקחת הפעיל העתיק באירופה. כדאי לבקר בבית הכנסת העתיק באירופה הפתוח למבקרים בשעות הצהרים המוקדמות בלבד, הארמונות ראויים לביקור ויותר מכל מומלץ טיול רגלי בטיילת החומה המקיפה את העיר. טיול בין ערביים על החומה מהווה את פסגת הביקור בדוברובניק העתיקה.

בצהריים: נסיעה ארוכה מאד (3 שעות) לעיר ספליט, בדרך נופית יפיפיה!

ספליט- ביקור ותצפית ממגדל -מגדל הפעמון St. Dominus

מגדל הפעמונים (lavik9 כתובת) הנו מגדל מרשים שמתנשא לגובה 60 מטר, ביום עם מזג אוויר טוב ישנה תצפית מדהימה. ממוקם בתוך העיר העתיקה של ספליט. הכניסה עולה 2 יורו לאדם והעלייה היא במדרגות.

טיול בעיר העתיקה ובארמון:

ליבה של העיר העתיקה נמצא בין חומות ארמון דיוקלטיאנוס (Diocletian`s palace).מומלץ להצטייד מראש בחוברת מידע אודות הארמון על מנת להבין את מה שעיניכם רואות. מימדי הארמון והאופן בו נשתמר בחלוף השנים מהווים עדות חשובה לאדריכלות רומית שהתקיימה בצד המזרחי של החוף האדריאתי. בניית הארמון החלה בסביבות שנת 300. המבנה הבסיסי הינו מלבני. המבנים בתוך הארמון נבנו בדומה לבניית וילה מלכותית גדולה בסגנון עיר הלניסטית עם מחנה רומאי. אורכו של החלק הדרומי של הארמון, זה הפונה לכיוון הים, הוא 181מטרים. מסדרון קמור (Porta Aenea) מחבר בין חוף הים לפנים הארמון. משמאל ישנה כניסה למרתפי הארמון שבנויים כמערכת מסדרונות ואולמות תת קרקעיים. הליכה לאורך הצד המזרחי של הארמון מובילה ל"שער הכסף" (Porta Argentea), כשממול נמצאת כנסיית דומיניק הקדוש מהמאה ה- 13.

החזית הנוכחית היא מ-1682. בשנים 1932-1934 עברה הכנסייה שיפוצים רבים. בתוכה מזבח בסגנון הבארוק וציורים המייצגים את "נס סוריאן" ואת "חזון ההתגלות במקדש" וכן צלב גותי. משער הכסף אפשר להמשיך ללכת לכיוון Plain of King Tomislav כשבדרך חולפים על פני כנסיית סן רוקו מ-1516 עד שמגיעים לחצר הפתוחה שמוקפת בשורת עמודים (חצר פריסטילית). שני צדדיו האנכיים מוקפים בקשתות עמודים. על הקשתות בצד המערבי סוגרים מבנים גותים ורנסנסיים. בין שני העמודים בכניסה ישנן קפלות. האחת- Our Lady of the Belt משנת 1544 והשניה Our Lady of Conception משנת 1650.

לפנות ערב: הגעה ללינה לעיירה סקרדין. הבחירה בעיירה סקרדין ללינה היא כי סקרדין הינה נקודת המוצא לפארק קרקא (KRKA) שאיליו יצאנו למחרת בבוקר. הבחירה הוכיחה עצמה מאד. נחמד היה מאד לטייל בערב במרינה של העיירה (ממזח זה יוצאות הסירות לפארק בבוקר..), ולאכול במסעדות הנחמדות (והזולות!) שבה. .

לינה (מומלץ!) – hotel skradinski כתובת: Burinovac skradin

יום 3

פארק KRKA | זאדאר

אתר הפארק: http://www.np-krka.hr/en/

• את כל הפרטים ניתן על הפארק לקבל במודיעין שבעיירה סקרדין skradin הממוקם במבנה זכוכית לא רחוק מהמזח ממנו יוצאות הסירות. כאן גם רוכשים את הכרטיסים לפארק.
  • יציאה מומלצת- לא מאוחר מדי בבוקר (9-10)
  • לא לשכוח בגדי ים ומגבות!!- ניתן לרחוץ שם! רחיצה חווייתית לרגל מפלונים מקסימים
  • אל המפלים מגיעים בסירה היוצאת מהעיירה Skradin. בקיץ הסירות יוצאות אחת לשעה. מחיר ההפלגה הלוך חזור כלול במחיר הכרטיס. במקום עצמו יש מסלול מעגלי, שעושים אותו בנוחות בשעתיים.
  • בתחילת המסלול תראו את המפל הגדול ומאות אנשים שוחים ומשתכשכים בו, יש גם אזור זולה ודוכני אוכל/ שתיה/ מסעדות/ גלידות/ שייקים ומה לא.

טיפ מהמטייל (כללי על השהות בפארק):

ניתן לעשות את המסלול הקצר (כשני קילומטרים רובם במישור) ליהנות מזויות שונות ממראות מרשימים של המפלים השוצפים נופלים אל בריכות עם מים צלולים, לבקר בכפר האתני (חלק מהמסלול-נחמד!) ולהראות לילדים כיצד חיו באיזור עד לא מזמן (שנות השבעים של המאה העשרים) ולטייל בניחותא על שבילי העץ בין איי צמחיה, אגמונים ומפלונים. בנוסף, אולי היתרון הגדול ביותר על פליטויצה - ניתן להתרחץ במים, כשברקע מפל מרהיב המורכב מכמה עשרות מפלים!

זה דבר שהילדים מאוד רצו לעשות בפליטויצה, אך שם זה אסור. אם נוסיף לכך את האפשרות להגיע לכניסה לפארק בסירה (כלולה במחיר הכרטיס), ברגל או באופניים (אם הגעתם מהעיירה סקראדין skradin) זהו בילוי מושלם ליום שלם.

הפארק מחולק למספר מסלולים אליהם ניתן להגיע עם הסירה ממסלול של כשעתיים שלוש ועד מסלול ליום שלם. בנוסף לכך הכפר מרושת ברשת אלחוטית וניתן באמצעות סריקת ברקוד לקבל את מפת האתר בקובץ pdf. כמו כן, במקומות רבים בפארק ניתן לסרוק את הברקוד ולקבל אינפורמציה על המפלים, הבריאות, החי, הצומח ועוד. זה יכול מאוד לחבר את החברה היותר מבוגרים.

ניתן לקחת עמכם צידה ולערוך במקום פיקניק (ישנם שולחנות לאורך הדרך), אולם לא חסרות מסעדות בכניסה לפארק, במחירים סבירים מאד.

צהריים: ארוחה +נסיעה בת כשעתיים למלון בסלוני (נקודת מוצא לפארק פליטוויצ'ה למחרת)

אופציה: אם יש כוח- מומלץ: ביקור בזאדאר: עיר נמל יפיפיה + “אורגן” המופעל ע”י מי הים!

לנו בעיירה סלוני slonji במלון hotel Mirjana מומלץ בחום! כתובת: Donji niksic 101 slunji

יום 4

שמורת פליטביצ'ה (יום שלם) | נסיעה ארוכה לכיוון: PULA

בשמורה בחרנו במסלול H , היוצא מכניסה 2 – המסלול מושלם וההליכה בירידה-נוח מאד!

• טיפ: לא לשכוח להצטייד במזון, מים ולבוש בהתאם לתקופה+ להגיע מוקדם!
  • טיפ: בקיץ, כשיש הרבה תיירים להגיע לשם מוקדם, אולם להבדיל ממה שנכתב רבות, גם אם מגיעים מעט מאוחר יותר (למשל 9,10 בבוקר..) הדבר לא נורא כלל, כי אמנם התור ארוך, אך הוא מתוקתק במקצועיות רבה, ולא לוקח הרבה זמן לרכוש הכרטיסים.
  • מהמטייל: טיפ: שמורת פליטביצה - מומלצת גם בגשם: רצינו לשתף אותכם בחוויה "רטובה" שעברנו בטיול שערכנו בקרואטיה בסוף מאי - 2010. יצאנו מצימר ששכרנו ערב קודם לכן בעיירה סלוני המרוחקת כ-30 ק"מ משמורת פליטביצה. למרות מזג האוויר הגשום החלטנו לא לוותר על הביקור בשמורה, החלטה שבדיעבד התגלתה כנכונה. בחרנו במסלול הארוך ונכנסנו דרך שער 2. כדי להתמודד עם גשם הזלעפות הצטיידנו בנילונים שרכשנו בחנות המזכרות ליד החניה, בנוסף למכנסי ניילון, מעיל גשם ומטריה שהבאנו מהארץ, כדאי גם להצטייד בנעלי הליכה אטומות למים. השמורה מרהיבה ביופייה ומגוון המפלים ומקורות המים בה עוררו בנו התפעלות ומבלי להיכנס לפירוט לא שבענו מיפי הטבע. הלבוש המסורבל שהינו מצוידים בו לא הוריד כהוא זה מהחוויה. ההליכה במסלול הארוך מתאימה גם למשפחות עם ילדים בוגרים מ-14 שנים. מחיר הכניסה - 110 קונות לאדם והחניה - 7 קונות לשעה. לאחר קניית הכרטיסים וקבלת הסבר ומפה מנקודת המידע לוקחים את הקרונית מהתחנה הסמוכה עד לנקודה העליונה ביותר ומשם מתקדמים בהתאם לאות המציינת את המסלול הארוך (שבו בחרנו).
  • אוסיף טיפ חשוב משלי: החנייה בין העצים בחורשה עם מאות מכוניות, ואין שום סימונים שייקלו על מציאת המכונית בחזרה, כך שמומלץ לצלם את "נתיב" ההליכה או לרשום את מסלול ההליכה לחנייה.

לינה בפולה (מומלץ!)– Park Plaza Histria Pula

יום 5

סיור בפולה Pula | עיירות חוף: פיראן, רוביני

סיור בפולה:

הארנה (ה”קולסיאום של פולה)- הכיכר המרכזית- מדרחוב סרגיוואקה – שער רומי "קשת סרגיוס"- השוק בפולה – סה"כ בן כשעתיים-שלוש

• המדרחוב סֶרְגִיֶווַאקָה (Sergijevaca) העמוס– כמובן – בחנויות ובגלידריות, עד השער הרומי "קשת סרגיוס" (Slavoluk Sergijevaca). אם תחצו כאן את הכביש תגיעו אל מרכז העיר החדש יחסית, שבו מדרחוב רחב ידיים ושוק שכדאי לבקר בו. השוק מחולק לשני אזורים: מבנה מקורה ורחבה פתוחה. בחוץ נמצאים כל דוכני הפירות, הירקות, הבגדים וחפצי הבית, ובפנים, במבנה מרשים שנבנה על ידי האוסטרים, דוכני דגים ובשר. נחמד!
  • צהריים: התחלנו בנסיעה באוטוסטרדה המהירה 1.19 שעות נסיעה באוטוסטרדה, לכיוון PIRAN (תשלום בדרך+ גבול).

טיפ: לקנות מדבקת "וינייטה" vinjeta (תשלום לאוטוסטראדות בסלובניה) שבועי לפני הכניסה לסלובניה. מוטלים קנסות גבוהים בלי נסיעה עם המדבקה! המדבקה עולה 15 יורו לשבוע. נמכרת במעברי הגבול ותחנות דלק בקרואטיה וסלובניה כמובן. ניתן לחילופין גם לשלם עבור נסיעות בודדות במזומן ביורו.

אם נשאר זמן: ביקור בעיירה רוביני

• עיירה מקסימה מומלצת מאד-לא לוותר עליה!
  • בכניסה לעיר העתיקה ממוקם שוק של פירות וירקות והרבה חנויות של מזכרות וכו.

הערה חשובה ליום זה: לו”ז קצת עמוס ליום אחד...ולכן לשקול לוותר על ביקור בעיירה PIRAN אך לא לוותר על ביקור ברוביני שממש מיוחדת ומקסימה, ואולי לשלב את PIRAN ביום אחר.

יום 6

עיירות בפנים האי איסטריה: מוטובן, גרוז'יאן, פוראץ'

• מוטובן
  • גרוז'יאן – כפר אומנים
  • העיירה: פורץ' porec
  • אופציה נוספת ליום זה מהמטייל- עיירת כורים קטנה+ מוזיאון+ ביקור במכרה: בחצי האי איסטרה בחלק הדרום מזרחי לפני פולה, יישוב בשם Labin. יש בו עיר עתיקה שהייתה עיירת כורים עד לפני 200 שנה. קטנה, צנועה, לא ממוסחרת - אוטנטית. יש מוזיאון בסביבת הכנסיה עם מכרה פחם משוחזר, עושים בו סיור. אהבנו את המקום.

אופציה נוספת ליום זה:

לוותר על חלק מהמסלול הנ"ל, ולעשות קארטינג/טיול אופניים. פרטים על קארטינג בפולה:

בילוי מסעיר וחווייתי לכל המשפחה הוא קארטינג! יש בפולה מסלול המתפאר בתואר "מסלול הקארטינג הגדול ביותר בקרואטיה" ואורכו קילומטר אחד. רק לשם ההשוואה, אורך מסלול הקארטינג בקניון בחיפה הוא 320 מטרים. כמעט כל בני המשפחה יכולים לנסות כאן את כוחם בנהיגה. ילדים קטנים יכולים לשבת עם מבוגר במכונית המיועדת לשניים, וילדים מגיל 5 לערך(!) יכולים כבר לנהוג בעצמם במכוניות קטנות. בילוי מסעיר ומהנה. אם תרדו מהאוטוסטראדה לכיוון מרכז פולה תבחינו בשילוט ל-Green Garden Karting המכוון אתכם לפנייה שמאלה. באתר יש בר הפתוח כל השנה ופיצרייה שפועלת בחודשי הקיץ.

שעות פתיחה: פתוח מ-8.00 עד 23.00. המחירים נעים בין 100-70 קונות לעשר דקות, על פי נפח המנוע של המכונית.

אופציה נוספת: טיול אופניים חביב מסלול קל, כמה אופציות יוצא מפולה, 36 יורו, לינק:

יום 7

מערת סקוצ'יאן- קניות בלובליאנה - נסיעה לצימר בבוהיני

הערה חשובה: החלטנו לבקר במערת סקוצ'אין, כי כבר ביקרנו בטיול קודם במערת פוסטוינה. אין מה להתלבט: מערת פויסטונה עדיפה ומהממת ביותר!

בוקר- יציאה מוקדמת: כשעתיים ברוטו נסיעה למערה סקוצ'יאן Skocjanska jame

• טיפ: בניגוד למערת פויסטונה- אין צורך בביגוד חם במערת סקוציאן -אך לשיקולכם.
  • אורך הסיור ברוטו במערה: כשעתיים, סיור: כל שעה עגולה, החל מ-10 בבוקר

צהריים: נסיעה (כשעה) ללובליאנה

• קניות במרכז הקניות BTC (עמ' 94 בספר). מרכז קיות מהגדולים באירופה! מומלץ להתמקד בחלק שנקרא: CITY PARK שבו מרוכזים כל המותגים.
  • במרכז יש גם קזינו, באולינג, פארק מים וקרטינג מקורה.פתוח: עד 20:00
  • ארוחה במרכז הקניות- הרבה מסעדות לכל טעם ובמחירים סבירים מאד

יום 8

יום בבלד-אגם-טירה-אופניים-פארק חבלים-מגלשת הרים- פארק וינטגאר

1. בוקר: שיט בסירת משוטים/סירות תיירים לטירת בלד וביקור בה-נחמד מאד!
  2. אופציה: שכירת אופניים ורכיבה סביבות האגם- מומלץ בחום!
  3. פארק חבלים ומגלשת הרים – בבלד (עמ' 38) – תשלום במזומן בלבד(יורו)! מומלץ!!
  4. ערוץ וינטגאר-מקסים! הליכה על גשרי עץ צמודים לסלע מעל נחל מקסים

אופציות נוספות:

אגם בוהיני נמצא כחצי שעה נסיעה מאגם בלד. זהו אגם גדול יותר בגוונים של ירוק וטורקיז. גם כאן יש טיילת מסביב לאגם, ניתן לשכור קיאקים ולצאת לשייט וגם לשכור אופניים ולרכוב בשבילים מסודרים שקיימים בכל האזור.

או: רחצה באגם בוהיני. ממש תענוג, כשהייתי באזור שאלתי מה החוף הכי טוב באגם ונאמר לי על ידי מקומית שיש חוף שהמים בו קרים פחות ולשם נסענו ולא התחרטנו. המים קרים, אבל מתרגלים, הנוף מדהים, המים צלולים, פשוט כיף והילדים שלכם יהיו מאושרים. בחוף יש מזנון ומקפצה שבסופה טרמפולינה. החנייה בתשלום של יורו אחד לשעה. ניתן לשבת לנוח על הדשא, אנחנו היינו מאוד מרוצים.

אחה"צ: הקרמשניט המפורסם של קונדיטוריית סימון בבלד/ארוחה סינית בבלד/פיצריה טובה גם ללא גלוטן צמודה לקונדיטוריה סימון, כתובת: Grajska cesta 3 BLED

יום 9

מסלול "חצי היקפי" בפארק טריגלאב | ראפטינג בבובאץ' בנהר SOCA

• מעבר ההרים ורשיץ ( Vrsic Pass )- עם 49 פיתולים והנוף המרהיב+ נקודות עצירה יפות לאורכו (כביש 206-הנסיעה מצפון לדרום)
  • רפטינג בנהר הסוקה- יציאה מעיירה בובאץ – Bovec (יש להזמין מראש)
  • שימו לב: ניתן לחילופין לעשות "מיני ראפטינג" מקסים ונעים באיזור אגם בוהיני. יום זה עמוס ביותר ובעל נסיעות ארוכות ביותר ורצוי לשקול לכן את האופציות השונות.
  • אם יישאר זמן- המשך לעיירה קובריד – Kobarid תצפית נפלאה+ מוזיאון קובאריד זוכה המוזיאון הטוב ביותר באירופה-לקרב קובאריד מלה"ע ה-1 מעניין מאד!
  • התחלה: מגיעים לעיירה קרנסקה גורה Kranjska Gora (לחשב את זמן היציאה לדרך בבוקר לפי שעת הראפטינג שהזמנתם מראש, לקחת בחשבון שברוטו ללא עצירות זמן הנסיעה לבובאץ' היא בת 2.25 שעות- אך להוסיף לפחות שעה לצורך תצפיות, הפסקות..בקיצור: יום ארוך ודי מורכב!!

לינק לחברות המפעילות ראפטינג בנהר סוקה:

לינק לאתר פארק טריגלב ואטרקציות:

http://www.tnp.si/national_park/ מפת הפארק: http://www.tnp.si/national_park/

יום 10

הר ווגל- אופציות: קאייקים/אופניים/הליכה | עלייה ברכבל ותצפית

(טיפ: להצטייד באוכל לערוך פיקניק באגם או בתצפית מההר מקובל מאד+ מים!)

• בוקר: טיול רגלי באגם בוהיני+ אופציה לשכירת קאייקים ושייט באגם/או: אופניים...
  • מהמטייל: לאורך הגדה הצפונית של האגם יש טיול רגלי מומלץ, מישורי ולא קשה. השביל מתחיל בטיילת היפה שעל הגדה המזרחית של האגם, כחצי קילומטר מלשכת התיירות בריבצ`ב לאז (Ribcev Laz ) ונמשך בתוך היער עד לצד המערבי של האגם. אפשר לעצור בדרך ולנוח במפרצונים קטנים ומבודדים. ההליכה בשביל נמשכת כשעתיים, בקצב איטי, ממזרח למערב. בהתחלת הטיול, בצד המזרחי של האגם, השביל רחב ונוח ומתאים גם לעגלות. אבל בהמשך המסלול, ולאורך כל הצד הצפוני, השביל הולך ונעשה צר, עובר בין עצים ואינו מתאים למעבר עגלות. אפשר להסתפק בקטע הרחב שבצד המזרחי, ללכת בו כעשרים דקות עם עגלה – ולחזור. אם תחליטו להמשיך עד הגדה המערבית תוכלו לחזור למכונית במעבורת שיוצאת מהקמפינג (אפשר גם להשלים את הקפת האגם ברגל, אולם ההליכה בצד הדרומי פחות מעניינת).

היינו היחידים ששכרו קאנו ושטנו במים הצלולים והשקטים. ניתן לעגון בכל גדה שרוצים ולהכין מראש ציוד לפיקניק ולשרוץ שם עוד ועוד. לאורך הכביש הסמוך לאגם יש מקומות שמשכירים סירות קאנו ואחרות מתאים לזוג +2 ילדים, ב-7 יורו לשעה. הליכה סביב האגם מהנה בדיוק בגלל שהדרך היא שביל צנוע ולא טיילת כמו שמקיפה את רוב אגם בלד. פעילות מקסימה לילדים ולהורים. אחרי שעות בבילוי באגם מומלץ לעלות ברכבל להר ווגל ותוך דקות ספורות לראות את האגם מגובה רב, והוא בגודל כף היד. תצפית מהממת. רכבל עולה ויורדת כל חצי שעה. למעלה יש תערוכה של צילומים ואפשר לסייר באתר הסקי (ללא שלג בזמן שאנחנו ביקרנו - ספטמבר).

חברה לשכירת קאנו משפחתי בצד המזרחי- 8 דקות נסיעה/4 ק"מ מהצימר שלנו

Alpinsport
Bohinjsko jezero, d. o. o.
Ribčev Laz 53
4265 Bohinjsko Jezero
 email: info@alpinsport.si

http://www.alpinsport.si/English/ma – אופציה נוספת: שכירת אופניים באותה חברה "אלפין ספורט" :

• צהריים: עלייה ברכבל לתצפית הר ווגל
  • מהמטייל: אל ההר עולה רכבל מקצהו המערבי של אגם בוהיני ומגיע עד לתחנה המשמשת בחודשי החורף כמרכז סקי. תוכלו להתרשם מהנוף, לשתות או לאכול משהו קל (יש למעלה מסעדת מזון מהיר, פיצרייה ובית קפה נחמד) ולרדת למטה. אם ברצונכם לבלות על ההר מעט יותר, תוכלו לנצל את רכבל הכיסאות הפתוח שעליו. פנו מתחנת הרכבל ימינה, המשיכו בשביל כעשר דקות ותגיעו לרכבל כיסאות פתוח, שייקח אתכם, בנסיעה חווייתית וכדאית מאוד, אל עבר פסגות חדשות וזוויות נוף מפתיעות. הר ווגל מציע מבחר רחב של מסלולים למיטיבי לכת. בעונת החורף זהו אתר סקי, ולכן חלק משבילי ההליכה הם במדרונות הסקי הרחבים והתלולים ואינם מומלצים להליכה. אם אתם מתכננים מסלול ארוך על ההר, כדאי להתייעץ מראש עם אנשי לשכת התיירות.
  • שעות פתיחה: הרכבל להר ווגל נפתח ב-7 בבוקר ויוצא כל חצי שעה עגולה, עד ל-6 בערב. רכבל הכיסאות עובד ברציפות מ-8 בבוקר עד 4 אחר הצהריים. בתחנת הרכבל התחתונה יש גם בית קפה קטן וחנות ספורט.. מחיר: כרטיס הלוך ושוב למבוגר עולה 12 יורו ולילד 8 יורו. למשפחה עם שני מבוגרים ושני ילדים ומעלה יש מחיר מוזל – 9 יורו למבוגר ו-6 יורו לילד.

ולסיכום הטיול כולו:

טיול מהנה ביותר, נופים משכרים, מחירים נוחים מאד של לינות, מסעדות וכניסות לאתרים. תחבורה נוחה מאד ברכב שכור, כבישים מודרניים ומתוחזקים, מומלץ לבחור מדי פעם בנסיעות שלא באאוטוסטרדות כדי לחוות את הכפרים הקטנים והשלווים לאורך הדרך. להיזהר ממצלמות מהירות (יש רבות בקרואטיה וסלובניה וגם בכפרים קטנים ושלווים), לשים לב להיות עם כסף קטן מקומי זמין לתשלום במדחנים שבכל מקום בשתי המדינות...תהנו!