מסלול ארוך במקסיקו ”ירח דבש במקסיקו“

טיילנו במקסיקו במהלך אוקטובר נובמבר במשך כשלושה וחצי שבועות. העונה הזו נחשבת לעונה החלשה, ולכן, בד''כ, אין צורך להזמין מקום מראש וגם ניתן להתמקח ולהוריד במחיר של המלונות/אכסניות. יחד עם זאת, אנחנו סבלנו מהשוליים של הוריקן Ida שהיה בתקופה הזו בניקרגואה, ולכן נאלצנו לוותר על פלאיה דל כרמן עקב גשמים עזים. קחו בחשבון שמזג האוויר הפכפך בתקופה זו. המסלול שלנו היה: מקסיקו סיטי – סאן כריסטובל – פלנקה – טולום – קנקון – מרידה (בגלל הסופה) - איסלה מוחרס.

מקסיקו סיטי: - ישנו ב- Hotel Catedral. ממוקם ממש ליד ה-Zocalo עם נוף לקתדרלה. מספק חדרים טובים מאד עם ארוחת בוקר. למוצ'ילרים בינינו, בקרבת המלון יש את Hostel Catedral. מסיור במקסיקו סיטי נראה כי אזור ה-Zona Rosa הוא עם יותר מקומות בילוי, למי שרוצה להכיר את חיי הלילה של מקסיקו סיטי. בכל מקרה היינו ממליצים לנסוע רק לפירמידות הטאוטיוויקאן ולהמשיך לכל יעד אחר. המוזיאון האנתרפולוגי נחמד, אך בדיעבד לא היינו נשארים יום במיוחד בשבילו, אלא מעדיפים לטייל במקסיקו עצמה.

סאן כריסטובל: אחד מהמקומות היפים והמהנים ביותר בטיול. עיירה ציורית מוקפת הרים עם אווירת מטיילים אמיתית. ישנם הרבה סוכנויות שמציעות טיולים באזור. אנחנו לקחנו את הסיור לקניון דל סומידרו canon del sumidero. נהר שזורם בין צוקים שמגיעים לגובה של עד 1000 מטר. מרשים ויפה מאד. ישנו כמו הרבה ישראלים ב-Planet Hostel. הרבה מגיעים לשם כי הם אוספים מהתחנה המרכזית. מסיורים ברחובות נראה כי המבחר בעיירה זו גדול. מה שכן, יש שם מטיילים מכל העולם ואווירה טובה מאד. ישנה המלצה באתר על המסעדה האיטלקית של רומאו. אנחנו מצטרפים להמלצה זו. הוא נמצא ברחוב Ejerexito Nacinal ויש לו שלט: Pizza Napoli. הוא מכין את האוכל מולכם ממיטב המטבח האיטלקי.

פלנקה: לפלנקה/אל פאנצ'ן הגענו עם סיור שיצא מסאן כריסטובל לאגווה אזול, ובמקום לחזור חזרה לעיר (כ-4 שעות נסיעה), ביקשנו שיורידו אותנו באל פאנצ'ן. ישנו אצל מרגריטה ובלילה בילינו בדון מוצ'ו. למחרת הלכנו לעתיקות (אחד מהאתרים היפים לדעתנו). תתכוננו ללחות מטורפת (בכל זאת זה גו'נגל)

טולום: המקום היפה ביותר שהיינו בו בטיול. חוף כמו גלויה, עם מים צלולים בצבע טורקיז. פשוט לרבוץ על החוף ולא לעשות כלום. ישנו בLa vita e bella. המלון עם החוף היפה ביותר והקבנות עם הנוף היפה ביותר לחוף. בעונה החלשה הם רוצים USD110 ללילה, אבל כפי שכבר ציינו באתר, ניתן להגיע למקום ולהוריד את המחיר. אזור החוף של טולום יקר יחסית למקסיקו, אבל שווה את זה.

קנקון: העיר תיירותית להחריד. תכפילו את אילת פי כמה וכמה ותבינו איזו מפלצת בנו המקסיקנים בחלקת האלוהים שלהם. הקוקו בונגו הוא אכן חוויה, אבל אולי שווה לנסות את זה של פלאיה במקום להיות בקנקון...

מרידה: בגלל הסופה נאלצנו לנסוע מערבה למרידה. לשמחתנו היינו בה בסוף השבוע בה הם סוגרים את הכיכר המרכזית והופכים את האזור למדרחוב אחד גדול עם דוכנים והופעות. בימי שבת יש במרידה Mexican Night בו באות להקות מכל רחבי מקסיקו ומופיעות מול הקהל. ישנו ב-Guest House Alvarez. רחוב 62 מס 448 על רחוב 53. המקום מנוהל ע''י זוג חביב, ואם תגידו לאנריקה שאתם מישראל תזכו לארוח מלכים. ממרידה נסענו גם לצ'יצ'ן איצ'ה. עתיקות יפות אולם גם בעונה החלשה המקום היה עמוס לעייפה.

איסלה מוחרס – אחלה מקום. אפשר לבלות בו שבוע בכיף. אנחנו ממליצים על מלון Na Balam. הוא ממוקם בחוף הצפוני עם חוף פרטי ועדיין קרוב לרחוב הראשי. המלון ברמה גבוהה ויש אפלו שיעורי יוגה בימים זוגיים. המחיר הרשמי הוא 142USD אבל בהחלט נתון למו''מ.