מסלול ארוך במקסיקו ”מסלול של שלושה שבועות מפנקים במקסיקו“

טיול למקסיקו – 23 ימים ספטמבר 2010: יום 1 - נחיתה במקסיקו סיטי – לינה במלון של הילטון המפטון אין צמוד ל"סוקאלו" (הכיכר המרכזית). המלון מומלץ בחום. בערב סיבוב קצר בכיכר.

יום 2 – סיבוב במקסיקו סיטי: סוקאלו והבניינים הסובבים (התרשמות מבחוץ) טמפלו מאיור – האתר הארכיואלוגי + המוזיאון פארק אלמדה והמוזיאון של ציורי הקיר, הציור הענק של דייגו ריביירה – מומלץ.

יום 3 – פארק צ'אפולטפק והארמון.

יום 4 – נסיעה לפירמידות השמש והירח טאוטיקאן – לקחנו מדריך המלון, המדריך היה מצוין, דובר אנגלית ברורה ולימד אותנו המון.

יום 5 – טיסה לויאהרמוסה ומנוחה במלון, באופן כללי בויאהרמוסה לא חובה, בראיה לאחור אולי היינו צריכים למצוא מקום אחר.

יום 6 – נסיעה לפאלנקה – פירמידות מאיה באמצע הג'ונגל. מאוד מרשים. אנחנו שכרנו רכב ניתן להגיע ממקומות אחרים ולאו דווקא מויאהרמוסה.

יום 7 – פארק ארכיאולוגי וגן חיות לה-ואנטה – פארק עם ראשי ענק וגן חיות חביב. המון יתושים. ראו הוזהרתם.

יום 8 – טיסה למרידה – מכאן ואילך הכל ברכב, לא נורא יקר והרבה יותר נוח מלהסתמך על התחבורה הציבורית. סיבוב בעיר ובכיכר המרכזית.

יום 9 – נסיעה לסאלסטון – על קו החוף פארק ציפורים, מומלץ לצפיה בפלאמנקו. צריך לבדוק מה העונה וכמה מהם באמת יש. אנחנו היינו בעונה הרטובה וכמעט ולא היו. לקחת בחשבון שצריך לקחת סירה. אין מישהו שדובר אנגלית, אבל מסתדרים די בקלות. לינה במרידה.

יום 10 – קאמפצ'ה – עיר קולניאלית (בתים צבעוניים) יש מוזיאון נחמד, לא חובה. לינה במרידה.

יום 11 – תחילת נסיעה לאזור של חצי האי יאוקטן וביקור בפירמידות. אושמל – פירמדה מרשימה ביותר – לקחנו מדריך, כדאי כי הוא מסביר דברים שלא הייתם רואים ושומעים אחרת. אותו הסבר תקף לכל הפירמידות מכאן ואילך ולכן שווה להקשיב פעם אחת, סך הכל לא נורא יקר.קאבה – קטנה וחמודה, רבע שעה. לאבנה – קטנה וחמודה, רבע שעה. מערת לולטון – מערת נטיפים ענקית שהמאיה חיו בה. היא מאוד יפה וקרירה. חייבים מדריך כדי להיכנס.

יום 12 – צ'יצן איצ'ה – הפירמידה הכי מפורסמת, פארק ענק. מאוד מרשים, אבל אסור לטפס על כלום. משם המשכנו לסאנוטה גרנדה – זו מערת נטיפים מלאה במים צלולים וקרים – מדהים ושווה! מי שצולל אפשר צלילת מערות או לשכור ציוד שנרקול. זה לא מקום מאוד מתוייר, אבל שווה את העצירה.

ימים 13-14 טולום – נופש וחוף. מאוד שקט ורגוע. יש את העתיקות – מאוד מאוד מתוירות בגלל הספינות של הקרוזים, אבל שווה את הביקור.

ימים 14-16– פלאיה דל כרמן – עיר נופש מאוד חמודה, יש הרבה חיי לילה ומסעדות שוות. נסענו לאי קוזומל, לדעתנו לא שווה.

יום 17- נסיעה להולבוש (Holbox) – נסיעה ארוכה קצת צפונה לחוף שומם וקטן. אם באים בעונה יש אפשרות לצלול עם כרישי לוויתן.

יום 18 – מנוחה מהים – נסיעה לפירמידה אק-באלאם – שווה. קטנה ובאמצע היער. שווה במיוחד אם ויתרתם על פאלנקה. המקום היחיד שנשארו בו תגליפים מקוריים.

יום 19-22 – קנקון – היינו במלון הכל כלול ולא יצאנו ממנו. חייבים לישון שם. פשוט כיף. המלון נקרא Riu, יש כמה, אנחנו לקחנו את הרגיל ולא הפלאזה והיה מעולה.

יום 23 – טיסה למקסיקו סיטי ומשם חזרה הביתה.

טיפים: 1. לפירמידות שווה לקום מוקדם, הפארקים נפתחים בשמונה. המקום יותר ריק גם מתיירים וגם ממציקים והרבה פחות חם. 2. שווה לקחת באחת הפירמידות הדרכה. 3. קנקון, לא להגיע עם רכבים כי המשטרה תתפוס אתכם על שטויות כדי להוציא קנסות.

עלות: מלונות, טיסות והשכרת רכב. העלות הכללית כולל הטיסות (גם זו מהארץ שהוזמנה הרבה זמן מראש)היתה כ-30,000 שקל לזוג. אנחנו נסענו בספטמבר וזו העונה הגשומה אם כי זה לא יותר מידי מפריע. יש משמעות כלכלית מאחר והמחירים יותר נמוכים במלונות.