מסלול בן שבוע-שבועיים באנדלוסיה ”מסלול בדרום ספרד - אנדלוסיה“
יצאנו זוג, לטיול של תשעה ימים בדרום ספרד. נחתנו במלגה בצהריים ולקחנו רכב שכור.
יום 1: הגעה למלגה. רצינו להגיע לגרנדה דרך נרח'ה, אבל מכיוון שהיינו לחוצים בזמן, נסענו ישר לגרנדה וביקרנו בארמון אלהאמברה. טיפ! כדאי להזמין כרטיסים מראש דרך אתר האינטרנט (מצורף). לינה בגרנדה.
יום 2: יום בגרנדה, שכלל את חצר הפחם, הקאפלה המלכותית, הקתדרלה ורובע אלבייסין - הרובע המוסלמי העתיק של העיר. לינה בגרנדה.
יום 3: מגרנדה לקורדובה. ביקור בסימטאות רחוב היהודים ובית הכנסת. במסקיטה - המסגד הגדול והמפואר וארמון אלקאזר, עם הגנים המדהימים, מלאי הפרחים והמזרקות. לינה בקורדובה.
יום 4: מקורדובה לסבילייה. הארמונות המלכותיים, הקתדרלה והמגדל וביקור מומלץ בארנה העתיקה למלחמת שוורים (סיור מודרך בלבד, ללא צפייה במלחמת שוורים). לינה בסיבילייה.
יום 5: סבילייה. בית פילאטוס, הרובע היהודי, ארמון סן טלמו וכיכר אספנייה (Plaza de España). לינה בסבילייה.
יום 6: מסבילייה לקאדיז. יצאנו מסבילייה לכוון חרס דה לה פרונטרה Jerez de la Frontera, שידועה ביצור יינות השרי. כדאי לבקר באחד ממרתפי היין הרבים (קרויים "בודגה"). ביקרנו גם במוזאון השעונים (לא חובה). בצהריים הגענו לקאדיז. קאדיז עיר נמל עתיקה, לאורך רצועת החוף הדרומית, בקוסטה דה סול. סיירנו בעיר עד שעות הערב. לינה בקאדיז.
יום 7: מקאדיז לכפרים הלבנים. קשה מאוד להחליט באיזה מהכפרים הלבנים כדאי לבקר. אנחנו ביקרנו בארקוס דה לה פרונטרה (עיר מקסימה ובהחלט מומלץ לבקר בה), סהרה דה לה סיירה, סנטינל ומשם לרונדה, שהייתה הבסיס שלנו בכפרים הלבנים. סיור ערב ברונדה המקסימה. לינה ברונדה.
יום 8: מרונדה לגיברלטר. יצאנו לרונדה לכוון Juscar, כפר לבן, שהתחפש לכפר דרדסים וכל בתיו צבועים בכחול דרדסי. זה אמנם היה עיקוף, אבל נחמד מאוד. בצהריים המוקדמות הגענו לגיברלטר. ביקרנו בעמוד הרקולס, מערת הנטיפים, הנקודה הגבוהה ביותר בצוק, המנהרות עם התותחים וכמובן, פגשנו את קופי המקוק המפורסמים. לקראת השעה 16:30, ניסינו לצאת מגיברלטר ונתקענו בפקקים ארוכים של שעה וחצי. טיפ: תכננו טוב את הזמן, כך שלא תצאו בשעות העומס. חזרנו לרונדה ללינה.
יום 9: מרונדה למלגה. סיור במלגה היפה. לינה במלגה. יום 10: מלגה לארץ. הספקנו לבלות עוד חצי יום במלגה וטסנו חזרה לארץ.
לסיכום: לא פירטתי את כל מה שחווינו וראינו, אבל היה טיול מהנה, מרתק ואף טעים. בהמשך אכתוב טיפ נוסף על בתי מלון ומסעדות.
תגובות ושאלות
יש לכם טיפ מדהים להוסיף?
שתפו אותו עם קהילת המטיילים של למטייל