בטיחות ואזהרות בהו צ'י מין (סייגון) ”היזהרו מתחבולות...הנה דוגמא לאחת נפוצה..“
ביומי הראשון בסייגון (והבנתי שזה קורה בעוד מקומות) פצחתי בשיחה באמצע הרחוב עם בחורה מקומית וידידותית, בעלת אנגלית טובה. לאחר שסיפרה כי בעבר גרה בארץ כשנתיים (היא אפילו ידעה קצת עברית) והכל היה על הכיפאק, הזמינה אותי לארוחת צהריים בביתה. קיבלתי את ההזמנה ההזמנה בשמחה.
משהגענו לביתה התקבלתי בחיבה רבה על ידי אחותה ובעלה, עמו דיברתי בזמן שהן הכינו את ארוחת הצהריים. הכל היה רגיל- שיחה מסוג "מאיפה את, מה את עושה" וכו', במהלכה סיפר לי כי הוא עובד בקזינו כדילר של אנשי עסקים עשירים, המשחקים משחק הנקרא " בלק ג'ק 21 ". האם את משחקת קלפים? לא ממש. אי פעם היית בקזינו? לא, זה ממש לא הקטע שלי. תרצי שאלמד אותך את המשחק אחרי האוכל? בכיף, למה לא.
לאחר האוכל פרשנו לחדר צדדי - כן,זה לא הרגיש לי הכי נכון, אבל בגדול הכל היה בסדרוהאיש החל ללמד אותי את המשחק. לא מסובך. משהבנתי את הפרינציפ, הציע לי ללמוד את ה"צ'יטים" של המשחק - כיצד ניתן לנצח כל סיבוב. יאללה, למה לא. ולפתע, באופן מפתיע, קיבל שיחת טלפון מאיש עסקים סינגפורי עשיר, לדבריו, אשר רצה לשחק - הזדמנות פז לרושש אותו ולקבל עמלה של 35%. ברור שסירבתי. משהבטיח לי שאיני מסכנת גרוש ושלף מכיסו 200$, ולמען האמת כבר הייתי מפוחדת מכדי לסרב, הסכמתי. במשחק עצמו ניצחתי (כצפוי) והייתי בפלוס של כ 7000$, כאשר הסינגפורי שלף מול עיני חבילה של 30 אלף דולר, עליהם עמד להמר. סירבתי להשוות את ההימור, מה שאומר שאני מפסידה את כל הכסף שהרווחתי עד אותו הרגע. באותו הרגע הפעילו עלי הן הדילר והן הבחורה שהביאה אותי עד הלום לחץ פסיכולוגי עצום להמר - כמובן בציפייה שאתפתה להמר מכספי, אך התמדתי בסירובי ו"הפסדתי". תוך דקה וחצי הייתי בחוץ.
בתוך דקה וחצי מתום המשחק כבר שולחתי במונית חזרה למלון - כמובן שירדתי ממנה לאחר 2 רחובות ולקחתי אחת אחרת, עדיין לא מבינה מה בדיוק קרה שם.
משספרתי את הסיפור לטייל אחר, התברר לי שזוהי תחבולה די מוכרת, ואף חבר קרוב שלו הפסיד בה 18 אלף דולר. כן, כן. הוא היה בטוח שהוא על הגל ועוד שניה "נותן את המכה", לא נבהל מסכומי הכסף ששלפו מולו והשווה אותם באמצעות כסף שמשך מהכספומט ומ ווסטרן יוניון, ובשלב מסוים ה"טריקים" של הדילר פשוט הפסיקו לעבוד, והוא הפסיד את כל כספו.
אז נכון, כרגע הכל נראה מאוד טריוויאלי, אבל פה קבור הכלב, וזה המסר שלי למעשה - אני לא חושבת שצריך להפסיק לבטוח באנשים. בהמשך הטיול המשכתי להתארח בבתים, והיה מופלא. אבל ברגע שמשהו מרגיש לכם לא נכון, או שמישהו מתחיל לדבר איתכם על כסף - קחו את עצמכם ולכו. באלגנטיות - לטובתכם. עזבו דרמות.
הזהרו מתחבולה זו ספציפית, ומדומות לה. היזהרו שבעתיים, וזכרו- בטיולים לא מרוויחים כסף, בטוח שלא ב "הזדמנויות קורצות ומפתות" - מוציאים אותו, על מלונות, אוכל טוב וטרקים. שיישאר כך.
תגובות ושאלות
יש לכם טיפ מדהים להוסיף?
שתפו אותו עם קהילת המטיילים של למטייל