מסלול ארוך במקסיקו ”ירח דבש חלומי: מקסיקו, גואטמלה, מיאמי, אורלנדו“

הגיע הזמן שאחזיר לכולם טובה על כל הטיפים הנפלאים שקיבלנו טרם יציאתינו לירח דבש המושלם שלנו. ירח הדבש ארך בדיוק כמשמעותו - חודש ימים בדיוק. המסלול: מקסיקו - 9 ימים (בעיקר בטן-גב, בכל זאת ירח דבש). גואטמלה - 14 ימים - החלק המועדף של הטיול. מיאמי ואורלנדו כשבוע. חודשים: נובמבר-דצמבר.

התחלנו את המסלול במקסיקו (קנקון-איסלה-פלאיה). קנקון - בעיקר בטן-גב במלון ריו פאלאס מומלץ בחום. מקנקון לקחנו סירה לאיסלה מוחרת שם שהינו שלושה ימים. במלון פריווילג' (יש טיפ בנושא) שכרנו רכב גולף ב-400 פזו ל-24 שעות. פשוט מושלם כיף להסתובב באי ולהנות מכל פינות החמד. חזרנו לקנקון מאחר שזה ירח דבש לא ממש חסכנו בעלויות הנסיעות ולקחנו מונית עד לפלאיה עלה לנו 40 דולר עבור שנינו + שתי מזוודות ענקיות. זה היה שווה את המחיר הניסעה הייתה נעימה והמהירה בערך שעה ורבע.

פלאיה - עיר נעימה מלאת חיי לילה חופים מקסימים ואנשים נפלאים. נהננו מכל רגע.ישנו במלון אוונטורה מקסיקנה (יש טיפ בנושא). באחד הימים יצאנו ל-Xel-Ha פארק מים מדהים ומושלם, לגונה טבעית שבה במשך יום שלם שנרקלנו, שחינו, עשינו אומגות, אבובים ובעיקר בילינו. יום שלם של הכל כלול אוכל שתייה ופינוקים. שווה כל שקל! כמו כן, יצאנו לסיור בעתיקות המאיה בציצי איצ'ה - פה קצת נפלנו כי היה לנו מדריך גרוע וההסברים לא היו ממש מובנים סיפחו אותנו לקבוצה של מדריכה גרמנית שרוב ההסברים נאלצנו לשמוע גם באנגלית וגם בגרמנית. מה שיש לנו להמליץ זה שאם אתם לוקחים סיור תבררו מי המדריך! אחרת כל הסיור לא שווה.

גוואטמלה - איזה מדינה מדהימה. מעבר גבול - לאחר אי וודאות גדולה עוד מישראל כיצד לערוך את מעבר הגבול החלטנו לעבור לגוואטמלה דרך בליז. עד לרגע זה אין לי מושג מה הדרך הטובה ביותר, אך אשתף אתכם בתלאותינו. אז ככה לקחנו אוטובוס לילה שעלה לנו 120 ש"ח עבור זוג מפלאיה לבליז יציאה ב-11 בלילה והגעה לבליז בשמונה בבוקר. אכן האוטובוס מפואר ויחסית נוח. אך 9 שעות באוטובוס זה לא פשוט כלל. מעבר הגבול מקסיקו בליז - כמו שמספרים מעבר נוראי נאלצנו לשלם דמי יציאה של 25 דולר עבור כל אחד. לא ניתן להתווכח. כמו כן, בבליז שילמנו עוד כ-50 ש"ח עבור שנינו דמי יציאה מבליז. הגענו לפלורס בגואטמלה מותשים בשעות הצהרים המוקדמות. גואטמלה - פלורס מלון פטן, מלון נעים על שפת האגם נקי ונוח. יצאנו לסיור בעתיקות טיקאל המדהימות. ממליצים בחום על הסיור זריחה עם המדריך הכי טוב בכל האי וזה אמיתי כל מה שמספרים עליו בשם לואיס. אמנם הייתה ראות גרועה, אך עדין החוויה של הטיפוס לפנו בוקר אדריה ומיוחדת פלורס כשלעצמה היא עיירה מקסימה נעימה וציורית. טיפ חשוב לבוא עם כסף מוכנים מראש. לא ניתן לפרוט מאה דולר לקאצלים. גם לא בבנק. ויש רק בנקט אחד בכל העיירה.

מפלורס המשכנו לגן העדן עלי אדמות סמוק שמפיי ישנו באל פורטל קיבלנו את הבקתה הכי יפה שיש אין מים חמים, אך בשמחה סיפקו לנו Hot Bucket אחרי הכל אנחנו בירח דבש. אנשים מקסימים היה כיף כל אומרים שזו ישראליאדה אחת גדולה, אך האמת שממש לא היו הרבה ישראלים ונהננו מכל רגע היו אנשים מקסימים ביותר. עשינו סיור במערות עם נרות חשוב להביא פנס ראש חוויה אמיתית. מסמוק שמפיי בנסיעה לא פשוטה נסענו לגוואטמלה סיטי ממליצים להתרחק אם אין צורך. אנחנו פשוט התארחנו אצל חברים. עיר מפחידה ולא נעימה כלל. משם המשכנו לאנטיגואה ישנו במלון קצ מרוחק מהמרכז, אך מלון בוטיק מקסים ששכחתי את שמו. רצינו לטפס לפקאיה, אך לאחר שבררנו והבנו שאין לבה כלל ויתרנו על הרעיון אחרי הכל כבר ראינו מספר הרי געש בחיינו.

מאנטיגואה לקחנו שאטל מפנחצ'ל. וואי איזה מקום מקסים. יצאנו ליום בשמורת אטיטלן עשינו קנופי עם שני מדריכים פרטיים צמודים! חוויה מדהימה לא לוותר. יצאנו לטיול יום לסן פדרו אחרי הכל צריך לבקר בבית חב"ד. אחלה צוות אירחו אותנו בחום. חשוב לדעת שהסירה האחרונה באגם חוזרת לפנחצ'ל בחמש כשמחשיך אין סירות אז תתאמו זמנים. זהו כאן סיימנו את חלקנו בגואטמלה המדהימה. ולקחנו טיסה לארה"ב מיאמי ואורלנדו. נשמח לענות על כל שאלה ושיהי לכולנו עוד הרבה טיולים מדהימים.