מסלול בן שבוע-שבועיים ביוהנסבורג ”שמונה ימים בדרא"פ“

כמו כולם, גם אנחנו נעזרים מעת לעת בטיפים מאתר "למטייל" , מבטיחים לחזור ולהעניק טיפים לאחרים, אז הפעם נמלא חובתינו כטיילים.

ביום ראשון השבוע חזרנו מטיול של 9 ימים (8 לילות) בדרום אפריקה, תוך שאנו מסכמים הטיול לנו ולחברים במילים: באנו, ראינו, חוינו והתאהבנו. מדינה מדהימה ואנשים נפלאים.

נעשה קצת סדר בנתוני היסוד: דרום אפריקה הינה מדינה רחבת ידיים במונחים ישראלים, כשעתיים וחצי שעות טיסה בין יוהנסבורג לקייפטאון, וכוללת איזורי אקלים שונים. אך באופן כללי, שיא הקיץ הוא בחודשים דצמבר עד פברואר ואילו החורף הוא ביולי אוגוסט. אך אליה וקוץ בה, הקיץ מרובה (באופן יחסי) בימי גשם ואילו החורף הוא העונה היבשה. הדבר משמעותי בעיקר לשתי פעילויות: הראשונה (באופן טבעי) - הסאפרי - כשיבש, הצמחיה דלילה ונקל להבחין בחיות, השניה - לחובבי הים, חופי דרא"פ ברובם פראיים ומקסימים, אך בקיץ (שלהם כאמור) טמפרטורת המים יורדת לכ- 15 מעלות! משמע כדאי להצטייד בחליפת גלישה/צלילה. מכל מקום, בקיץ הטמפ' היא ב-30 מעלות בשיא ובחורף כ- 20 מעלות. לישראלי קל לחשב עלויות, כי 2 ראנד דרא"פ = 1 ש"ח.

אנחנו חילקנו את 8 הלילות באופן הבא: 4 לילות בקייפ טאון, 3 לילות באיזור הקרוגר פארק ולילה בפרברי יוהנסבורג בטרם החזרה לארץ. ננסה לשתף בהמלצות על פי חלוקה איזורית זו:

איזור קייפטאון: לקייפטאון הגענו בעשר בלילה (בגלל איחור של אל על שגרם לנו להפסיד את טיסת ההמשך) ולקחנו מונית ישר למלון שהזמנו מהארץ מראש (לכל 4 הלילות) ברשת איכותית שלא ניתן "ליפול" בה: starwoodhotels. כדאי ומומלץ לבדוק את ההצעות המיוחדות של המלון. לילה בהצעות אלו עלה כ- 220$. המלון מעולה, כולל חדרים מפנקים וארוחות בוקר סופניות! המלון נמצא במרכז העיר, מרחק דקות ספורות מהאטרקציות וממרכזי חיי הלילה ואפילו יש בחזיתו תחנה של אוטובוס התיירים הפתוח (הקו האדום). למחרת בבוקר עלינו על האוטובוס המאפשר לעלות ולרדת כפי יכולתך בכל האתרים המרכזיים של העיר, לרבות תחנת הרכבל בדרך להר השולחן. ניתן לרכוש אצל הנהג כרטיס משולב, הכולל גם עליה לרכבל וגם כניסה לאקווריום, אולי לא זול במיוחד אבל בהחלט חוסך תורים. הנסיעה באוטובוסים החדישים נוחה בהחלט כשכל נוסע מקבל אוזניות וההסברים ניתנים במגוון שפות, אמנם לא בעיברית אבל האנגלית ניתנת במבטא ברור לחלוטין.

בערב יצאנו לארוחת ערב (בשרית כמובן) מחוץ לאיזור התיירות במסעדה עליה קיבלנו המלצה בארץ אך המון לא הכירו (ההפסד שלהם): www.blackangus.co.za/menu.php - בשר מעולה, מחירים סבירים, שירות נפלא. כשהמלצר גילה שאנחנו מישראל, חלק סודו עם הפסנתרן שניגן מיד "הבאנו שלום עליכם" ו"התקווה" וסימן לנו ללא הרף "לחיים". הארוחה עם היין עלתה כ- 400 רנד לזוג.

למחרת בבוקר ניגשנו למשרדי חברת השכרת הרכב כדי לצאת ליום הטיול הראשון לעבר כף התקווה הטובה. את הרכב הזמנו מראש מהארץ לאחר בחינת ההצעות באינטרנט ולאחר בדיקה בע"פ באופרן. הבדיקות העלו ממצא ולפיו ישנה חברת השכרה דרום אפריקאית אשר זולה בעשרות אחוזים מכל חברה אחרת. הבדיקה העלתה כי מדובר בחברה רצינית, השלישית בגודלה במדינה ונסיוננו עימה היה מושלם, ללא דופי. כמובן שבחרנו את החבילה עם כל ביטוח אפשרי, אבל הם עדיין היו זולים משמעותית וגם זכינו לשידרוג תוך התנצלות שאין להם את הרכב שתכננו: ww.firstcarrental.co.za (בהמשך שכרנו מהם גם ביהנסבורג וסיפור המחיר והשירות המושלם חזר על עצמו).

טיילנו לאיזור הכף, ראינו בבונים בוזזים תיק ממכונית תיירים, אז תקפידו על החלונות! ביום המחרת יצאנו לטיול לאיזור דרך היין. כבר טיילנו מספר פעמיים בטוסקנה ואיזורים דומים, אך נדמה לי כי איזור "דרך היין" הדרום אפריקאי מהנה יותר: ww.wineroute.co.za. בתי חווה קולניאלים עם הזמנה לטעימות ללא הפסק, חלק מהיקבים עם מסעדות וחלק גם עם שרותי הארחה (מתכננים לטיול הבא) וכמובן יין נפלא וזול להפחיד (במונחי טוסקנה).

מרחב המקום שמקצה האתר עומד להסתיים אז רק אנסה להוסיף ןלספר כי את שלושת הלילות עשינו בלודג' קסום בעיירה hazyview בפרברי הקרוגר פארק. הלודג' מתוחזק למופת על ידי בני זוג (קלאוס ובן זוגו) נחמדים להחריד ורק מבקשים שתטרידו אותם בשאלות ובקשות: www.abangane.com. רק בבקשה אל תפריעו את מנוחת השכנים ו/או תנצלו לרעה את האמון והרצון הטוב. סביבת הלודג' והעיירה מאפשרים אין סוף פעילויות, ממסאג' לשפת נהר הסאבי עד טיולי אומגה וטיולי טרטורונים. מילה לפני סיום על טיולי הספארי: הטיולים "השווים", אלו שבהם גדול הסיכוי לראות חיות, הם סיורי הזריחה וסיורי השקיעה שמציע הפארק בתשלום (סביר). אז ממש לסיום ,מדובר במדינה מקסימה נופים נפלאים (מסלולים מפורטים בספרים), אנו נחזור!