מסלול עד שבוע בהר אולימפוס ”טיפוס עם ילדים לאולימפוס“

הטיפוס לאולימפוס אורך יומיים. מהכפר ליטוכורו נוסעים 18 ק"מ לפירוניה שממנה מתחיל השביל. בפירוניה אין מקומות לינה. יש שם רק מסעדה. אמנם קצת חששנו להשאיר שם את הרכב השכור, אבל בדיעבד זה לא נראה בעייתי במיוחד. ביום הראשון הולכים מפירוניה לבקתה REFUGE A. ההליכה היא בשביל פשוט ביער, אבל שעולה כ-1000 מטר. לרוב האנשים זה לוקח כ-3 שעות, אבל לנו – משפחה עם 3 ילדים בגילאים 12,10,6 זה לקח 5 שעות. את הלינה בבקתה צריך להזמין מראש. אנחנו קבלנו חדר משפחה (12 יורו למבוגר, 8 יורו לילד עד גיל 18). בתוך הבקתה חובה להשתמש בסנדלים או כפכפים. מי שלא מביא צריך להשתמש בכפכפים של הבקתה..). בנוסף, צריך להביא סדינים או שק"שים ופנס. הבקתה מספקת מספיק שמיכות. בבקתה ניתן לקנות ארוחות ערב ובוקר. מהבקתה עולים בשביל תלול יחסית לנקודה בשם Skala שגובהה 2860 מטר. משם ניתן להמשיך או לפיסגה הגבוהה שנקראת mytikas בגובה 2918 או לskolio שגובהה 2912 מטר. העלייה מ-skala לskolio קלה יחסית (כ-20 דקות). העלייה לפיסגת mytikas נחשבת לקשה יותר ומומלצת לאנשים עם נסיון מסויים בטיפוס. בנוסף, מומלץ להצטייד בקסדות בגלל סכנת דרדור אבנים. אנחנו הסתפקנו בסקוליו, כך שאני לא יודע עד כמה העלייה למיטיקס קשה. לרוב המטיילים העלייה מהבקתה לפיסגה אורכת כשעתיים וחצי – לנו זה לקח 4 שעות. הירידה עד למטה ארכה כ-6 שעות ובסך הכל כ-11 שעות כולל הפסקות. לילדים לא היה קל, בעיקר בעלייה. מומלץ לבצע מתיחות בסוף הטיול. לאשתי נתפסו השרירים למשך יומיים לאחר הטיפוס. לסיכום, הטיול מתאים למיטיבי לכת ודורש מאמץ, אבל מבחינתנו היה שווה. זה היה שיא הטיול ביוון.

עופר ודנה

לכל המידע על הר אולימפוס יוון
הטיפ עזר לך?
שמור לעצמי

תגובות ושאלות