בטיחות ואזהרות באיסטנבול ”אזהרה מעוקץ תורכי באיסטנבול“
אזהרה ליוצאים לאיסטנבול, למי שמטייל לבד: כשהסתובבתי ברחוב הראשי, באזור כיכר טקסים, מספר פעמים פנו אלי חבר`ה מקומיים והציעו לי להצטרף אליהם לשתות בירה על חשבונם. שני חבר`ה מהאכסניה שלי שבניגוד לי קבלו את ההזמנה, נפלו קורבן ל``עוקץ`` שמופיע כבר באזהרות ב``לונלי פלנט`` מ-2002.
הספור הכללי עובד כך: המקומי מזמין אותך להצטרף אליו לבירה על חשבונו. אתם נכנסים ביחד לפאב או מועדון באזור. קצת אחרי שאתם מתיישבים, מצטרפות אליכם כמה בחורות נאות, בדרך כלל ``יבוא`` ממזרח אירופה, ונאמר לך שאתה צריך להזמין אותם לשתות על חשבונך, לא ממש בעדינות. אם אתה מסכים, אתה מקבל בסוף הערב חשבון אסטרונומי. לדוגמא, לבחור אמריקאי שהיה איתי ב``דורמס`` הראו תפריט שבו היה רשום A drink for a girl - 130, כלומר 130 לירות (בערך 100 דולר, + 15% מס) לכל מה שתזמין לבחורה, אפילו בקבוק מים מינרליים. לשני, הראו חשבון של 700 לירות! (500 דולר) אי אפשר להתחמק, החברה במקום ערוכים להכריח אותך לשלם, והמשטרה המקומית לא ממש עוזרת. בקיצור, לא לקבל הזמנות מעוברי אורח שמציעים לכם להצטרף אליהם - הבירה שעל חשבונם עלול לעלות לכם הרבה כסף.
תגובות ושאלות
יש לכם טיפ מדהים להוסיף?
שתפו אותו עם קהילת המטיילים של למטייל