מסלול בן שבוע-שבועיים בהולנד ”טיול משפחות בהולנד“
נסענו 2 משפחות (6 ילדים) ל-11 יום בהולנד בקיץ 2007. שבוע אחד לנו באחד מכפרי הנופש של רשת לנדל, ליד העיירה Eerbbek, ועוד 4 לילות לנו בצימר של משפחת Van Kempen (שהומלץ כאן, מקום שהסתבר כנחמד, זול, ושווה כל יורו).
טיפים כללים: זהירות ממכמונות מהירות בכבישים. קיבלנו הביתה! 2 דוחו"ת בגין מהירות (קצת מעל המותר) מבית הדין ההולנדי. בעיקרון, קל מאד לנווט ולנהוג בכבישים למרות העומסים. לא רכשנו את כרטיס המוזיאונים, דבר שהתברר כרעיון מוצלח, היות ולמעט המוזיאון הפתוח לא הזדקקנו לשירותיו. מומלץ לרכוש כרטיסים לפארקים (במיוחד לאפטלינג) דרך האינטרנט, לא בגלל ההנחה הקטנה אלא בגלל החיסכון בזמן המתנה בקופות.
כשלוקחים ילדים, מומלץ לתכנן עד 2 מקומות ביקור ביום ולקחת בחשבון שינויים לפי מצב רוחם של הילדים ולזכור שלא כל דבר שמעניין אותנו המבוגרים מעניין גם אותם. אנחנו תכננו כך שיום אחד יהיה יותר עמוס ולמחרת קל יותר.
לטיול התכוננו בעזרת ספרים של פספורט, הולנד למשפחות, הרבה אינטרנט (כולל מפות) וטיפים שמצאנו כאן. אתר מצוין לחיפוש צימרים בהולנד: www.bedandbreakfast.nl
להלן מסלול הטיול: בשישי, לאחר נחיתה באמסטרדם, לקחנו הרכבים ששכרנו בארץ. היות שהיה מוקדם נכנסנו לליידן, סיירנו במקומות המעניינים בעיר, טחנת הרוח (17:00-10:00), Haarlemmerstraat, העירייה, גשר האבן וכנסיית פיטר בכיכר Pieterskerkhof. המשכנו לפארקColdenhove ליד Eerbbek (בין ארנהם ואפלדרון).
בשבת, התחלנו את היום במוזיאון ההולנדי הפתוח ליד ארנהם – 17:00-10:00, מומלץ ביותר בעיקר לילדים. אחה"צ הדרמנו ל-קינדרקייק –מהמם והספקנו גם להיכנס לאחת מטחנות הרוח.
בראשון נסענו לארמון הט לו, ליד אפלדרון. הסתובבנו בגנים היפים ובתוך הארמון (17:00-10:00) היות והיה יום חם, חזרנו לבקשת הילדים לבריכה בפארק.
בשני יצאנו מוקדם לאפטלינג. הגענו בדיוק ב-10:00 ותוך דקה היינו בפנים כי חסכנו את התור לכרטיסים.
בשלישי קמנו מאוחר, נסענו לאוטרכט. חנינו ליד הקניון הגדול Hoog Catherijne, שקרוב ברגל למרכז העיר. טיילנו במדרחוב Steenweg, כיכר Vredenburg, עלינו לתצפית מהממת ממגדל הפעמונים בכיכר Domplein, וקינחנו בשיט תעלות.
את יום רביעי הקדשנו לנסיעה לברוז'. בהחלט שווה לבקר בה, במיוחד למי שאוהב ערים בסגנון עתיק, שהשתמרו מימי הביניים. טיילנו ברוב הסמטאות והמקומות היפים בעיר, כמו בכיכר השוק, מגדל הפעמונים, כיכר בורג ועוד.
בחמישי נסענו לדן האג, התחלנו בטיילת שסכוונינכן, הייתה רוח חזקה ליד הים כך שישר המשכנו למדורדאם. למרות שאפשר למצות את המקום בשעתיים שלוש, לילדים היה כל כך כיף להיות שם, כולל בגן השעשועים כך שנשארנו עד אחה"צ ואת הסיור בדן האג עשינו ברכבים. בשישי עזבנו מוקדם ונסענו לאלקמאר. למרות הגשם, שוק הגבינות (12.00- 10.00) שבכיכר Waagplein פעל רגיל. המשכנו לסכר אפסלאוטדיק, עצרנו בחניון Breezanddijk, עלינו לתצפית, הבנו את המשמעות העצומה של הסכר ושל רוחות הים הצפוני. נסענו ישר לצימר של משפחת Van Kempen ב-Martknesse (בתמונה) וכפי שצוין היה מעולה.
שבת באמסטרדם. ע"פ ההמלצות, נסענו לאצטדיון של איאקס (הארנה). קנינו כרטיס משולב חנה+סע וכרטיסיה של 10. לקחנו הרכבת לתחנה המרכזית, ועשינו טיול רגלי בעיר (חשוב לציין בנחת עם הילדים) בסדר הבא: רח' Damrak, כיכר דאם והארמון, מדרחוב קאלוורסטראט, כיכר Muntplein ומגדל השעון (שוק הפרחים הצף), כיכר רמברנדט, הגשר הכחול, כיכר ווטרלו ושוק פשפשים, כיכר Vissirplein, כיכר Nieuwmarkt, רובע החלונות האדומים. חזרנו למרכז העיר לארוחת צהרים מאוחרת ומשם לבית אנה פראנק (תור של 40 דקות לקראת סוף היום), קצת רובע יורדאן לאורך תעלת פרינסנחרכט וחזרה לתחנת רכבת. נשמע הרבה ואכן הספקנו את רוב המקומות המרכזיים בעיר.
בראשון נסענו למקום היפה ביותר בטיול: Giethoorn. הגענו בבוקר שטוף שמש, שכרנו סירות מנוע (לא למהר להשכיר, גם לא להתווכח, פשוט שאלו למחיר עד שיראה לכם. שאלנו 3 אנשים והיו הבדלים משמעותיים במחיר לאותה סירה), ערכנו שייט רגוע בתעלות ויציאה לאגם, אפילו הילדים השיטו את הסירה, בקיצור מקום חובה! המשכנו ל-Zaanse-Schans, הסתובבנו במוזיאון הפתוח, נכנסנו לטחנת רוח אחת, ראינו תהליך יצור גבינות ונעלי עץ, סיימנו בכפר הדייגים וולנדאם, טיילנו ברח' הראשי Haven ובסמטאות לידו ובסוף ארוחת ערב טובה באחת המסעדות שעל שפת האגם.
בשני חזרנו לאמסטרדם. התחלנו בסיור באצטדיון הארנה בו שוב חנינו. הפעם ירדנו כמה תחנות לפני הסוף. עברנו בגשר Brug המפורסם, טיילנו בשוק אלברט קאיופמרקט, והשיא ביום הזה היה מבשלת הייניקן, הילדים פשוט לא רצו לצאת עד הסגירה. סיימנו את ההיכרות עם העיר בכיכר Leidseplein.
בשלישי טיסה חזרה לארץ.
תגובות ושאלות
יש לכם טיפ מדהים להוסיף?
שתפו אותו עם קהילת המטיילים של למטייל