מסלול עד שבוע באוסטריה ”5 ימים באוסטריה“
חזרנו (5 בוגרים - הורים ושלוש בנות, שהשאירו את הבעלים והילדים בבית) מטיול של 5 ימים באוסטריה. כמובן, מעט מדי ימים, מכדי להצליח לראות את פנינות הטבע והאתרים ההיסטוריים ולחוות את המאכלים והתרבות המקומית של מדינה זו. נחתנו בוינה. שכרנו שני כלי רכב קטנים. בימים הראשונים התמקמנו בפלכאו, בדירה של מיכאלה (את הפרטים והכתובת לקחנו מהטיפים שבאתר זה). דירה נוחה ביותר, מאובזרת בכל הנחוץ להכנת אוכל ובישול. 3 חדרים, 3 חדרי שירותים ומקלחת והכל נקי ומצוחצח. מומלץ!! תכננו לראות המון, אך הרצון לhהנות ולעשות הכל בנחת ולנוח, השאירו חלק גדול מהתכנון בדפים. ובכל זאת, נהנינו מאד!
ביום הראשון ירד גשם ולכן נכנסנו למכרות המלח בהליין (מהנה, משעשע ומענין..) ואחר כך התפנקנו במרחצאות החמים בבאד הופגשטיין (דרום מערב מפלכאו). ביום השני, טיילנו במפלי גולינג (סיור קצר, מים וירק בשפע - נפלא. והכל נקי כל כך). משם המשכנו לפרברי זלצבורג הדרומיים, לעיירה גרודיג, למפעל השוקולד של ה"מוצרטים". שם קנינו המון סוגי שוקולד במשקל. משם המשכנו לזלצבורג (חנינו בפאתי זלצבורג, בחצר של סופרמרקט ונסענו באוטובוס). עלינו למצודה שניצבת על צוק מעל העיר.מרשים, מענין. נוף כל העיר נפרש מלמעלה. אחר כך, פשוט שוטטנו בעיר. היה באותו יום איזה יריד ופסטיבל. הפעלות לילדים, דוכנים, בירה ומאכלים. נחמד. העיר עצמה - יפה ומלאת תרבות.
למחרת נסענו לעיירה גוסאו, בדרך כפרית יפהפייה (166). בגוסאו - אגם קטן וחמוד. רכבל העולה לתצפית גבוהה. משם המשכנו להאלשטט. עיר פנינה - אגם מקסים ועיירה, שכאילו יצאה מהאגדות. שיטוט בסמטאות, קפה ועוגה בבית קפה, שנמצא ממש על גדת האגם.
ביום הנוסף - נסיעה לוינה לאורך הדנובה (ירידה מהאוטוסטרדה ליד אמסטטן ונסיעה לאורך הדנובה כביש 3 עד מלק, שם עלינו חזרה לאוטוסטרדה). מקסים. בוינה לנו במלון קונטיננטל. בחרנו, בגלל הקרבה לעיר העתיקה שב"טבעת". וגם - ליד רחוב הקניות הראשי - מריה הילפר. בערב - מסעדה. למחרת - לקחנו סיור קצר (כ-4 שעות) בעברית עם סטודנט ישראלי - אלעד קליין. היה מעניין, הסברים קצרים ומרתקים, וינה יפה ומעניינת. סיור רגלי, אך לא מתיש.
בהמשך - קניות במריה הילפר, שוק הפשפשים בנאשמארקט (בשבת בלבד, ביתר השבוע - שוק לדברי מזון ומסעדות בלבד). זהו. טיסה הביתה. מסקנות: א.אוסטריה יפהפייה ב. צריך לפחות 7-10 ימים כדי לטייל בה ג. אם רוצים לטייל בזלצבורגלנד, עדיף לטוס למינכן, הקרובה יותר. בסך הכל, זו היתה טעימה בלבד, אבל נהנינו מאד!
תגובות ושאלות
יש לכם טיפ מדהים להוסיף?
שתפו אותו עם קהילת המטיילים של למטייל