מטבע ועלויות בורשה ”שימוש בכרטיס אשראי בפולין“
השימוש בכרטיסי אשראי נפוץ מאוד בפולין, כולל במוניות.
כאשר משלמים, המוכרים שואלים את התייר אם לחייב את החשבון בדולרים או בזלוטי. גם אם לא שואלים, תמיד תבקשו שיחייבו בזלוטי ולא בדולרים, ותבדקו שאכן החיוב בזלוטי, מכיוון שאם יחייבו אתכם בדולרים העלות שלכם תהיה גבוהה יותר, לא בגלל עמלת חברת האשראי בארץ אלא בגלל הצד הפולני הרוכש דולרים.
כשחזרתי מהנסיעה האחרונה בדקתי בחשבונות ומצאתי שבמקומות שחייבו אותי בדולרים החיוב גבוהה בכ- 3% מהחיוב בזלוטי.
לדוגמה:
ביום מסויים ביצעתי רכישה בזלוטי וחוייבתי בשער 1.0423 ש"ח לזלוטי (כולל עמלת ישראכרט 2.3%). באותו יום ביצעתי רכישה שחייבו אותי בחישוב דולרי, ושער החליפין עמד על 1.0689 ש”ח לזלוטי (כולל עמלת ישראכרט 2.3%).
ביום אחר השערים היו 1.0172 ש”ח לזלוטי בחיוב זלוטי, לעומת 1.0455ש”ח לזלוטי בחיוב דולרי.
תגובות ושאלות
יש לכם טיפ מדהים להוסיף?
שתפו אותו עם קהילת המטיילים של למטייל