מנצ`סטר -מידע שימושי

כשאומרים אנגליה כולם חושבים באופן כמעט אוטומטי על לונדון ובדרך כלל שוכחים את האחות ה(לא כל כך) קטנה - מנצ`סטר. הכירו את העיר המרתקת הזאת, מקום מושבה של אחת מקבוצות הכדורגל הידועות בעולם ועיר הולדתם של כמה מהמוסיקאים האהובים ביותר בכל הזמנים.
צוות למטייל ברשת
תמונה ראשית עבור: מנצ`סטר -מידע שימושי

עדכון סטטוס קורונה נכון ל 21/09/2021

• נכון לתאריך עדכון , אנגליה מוגדת כתומה.
  • מי שחוסן במנה השלישית ועבר שבוע, או מי שהחלים או חוסן במנה השניה בחצי השנה האחרונה, פטור מבידוד בחזור מאנגליה.
  • כל השבים מאנגליה שאינם עונים על קרטריונים אלו, נדרשים לבידוד של שבועיים, אותו ניתן לקצר לשבוע לאחר שתי בדיקות קורונה שליליות.
  • יש להציג בדיקת קורונה שלילית מה-72 שעות האחרונות.
  • יש לבצע בדיקת קורונה נוספת ביום השני לאחר הגעתכם לאנגליה. לרשימת מרכזי הבדיקות.
  • עטיית מסכות במרחב הציבורי אינה בגדר חובה, אך מומלצת בתחבורה ציבורית ובמקומות סגורים.
  • יש למלא הצהרת בריאות בכניסה למדינה.
  • התחבורה הציבורית פועלת בצורה מצומצמת.
  • המסעדות פתוחות תחת הגבלות.
  • מרבית העסקים פתוחים, תחת הגבלות.
לוגו וירוס קורונה
גולשים יקרים, אנו עושים כמיטב יכולתנו להציג כאן את המידע העדכני ביותר האפשרי. כיוון שהמצב משתנה באופן תכוף, המידע המוצג כאן הוא להתרשמות בלבד ואינו מחייב. לקבלת מידע מחייב על מצב ומגבלות הקורונה ביעד הנסיעה שלכם, יש לפנות אל חברת התעופה/חברת הנסיעות או רשויות המדינה ביעד הנסיעה שלכם. תודה!

על קצה המזלג

מנצ`סטר היא אחת הערים הגדולות והמרכזיות בבריטניה, עם אוכלוסיה של מעל 2.5 מיליון איש. העיר ידועה בעיקר בזכות תרומתה לתעשיית המוסיקה (כמו למשל להקת "אואזיס", שהצליחה בעיקר בשנות ה-90`) ובזכות האוניברסיטה המשגשגת שבה. העיר נבנתה במאה ה-13, והמבנים הראשונים בה היו קולג` לכמרים וכנסיה. רק במאה ה-19 העיר החלה לפרוח ופיתחה מפעלי כותנה מצליחים. הודות למיקומה הגיאוגרפי מנצ`סטר זוכה למנת גשמים מכובדת בהרבה מאשר לונדון, כפי שתוכלו לראות בלינק למידע על מזג האוויר.

אטרקציות מרכזיות

אצטדיון הכדורגל Old Trafford: מנצ`סטר יונייטד ידועה כאחת מקבוצות הכדורגל המפורסמות והטובות בעולם, ואצטדיון מרשים זה הוא המגרש הביתי שלה. אוטובוסי תיירים מהעיר עוברים גם דרך האצטדיון ובהחלט כדאי לעצור ולהתרשם מהמקום. יש גם חנות מזכרות לחובבי הכדורגל וגם מוזיאון צנוע, המציג את כל הגביעים של הקבוצה המהוללת ועוד הפתעות מחיי המגרש.

• מיקום: Sir Matt Busby Way
  • אתר האינטרנט של מנצ`סטר יונייטד: www.manutd.com

הקתדרלה של מנצ`סטר: מבנה מרשים מהמאה ה-14, שעבר מ"כנסיה" ל"קתדרלה" בשנת 1847 – אז נוצרה הדוכסות במנצ`סטר. תוכלו לטפס במעלה המדרגות אל הצריח (קצת יותר מ-150 מדרגות), ובדרך לעבור על פני הפעמונים הגדולים. מיותר לציין כי עיצוב הפנים מפואר ונוצץ, ממש תענוג לעיניים. במקום גם מרכז מבקרים ומסעדה.

• מיקום: Victoria Street
  • שעות פתיחה: 10:00 עד 16:30 (בימי ראשון 11:30 עד 16:00)
  • אתר אינטרנט: http://manchestercathedral.org/

מתחם ה- Lowry: בתוך מבנה מודרני מיוחד שוכנים שני אולמות תיאטרון גדולים, גלריות אמנות, בתי קפה, מסעדות וחנויות מזכרות. תוסיפו לזה את המיקום הנהדר, ממש על קו המים, והרי לכם נקודת חן שאף תייר במנצ`סטר לא ירצה להחמיץ. במרחק 5 דקות הליכה נמצא מוזיאון המלחמה הממלכתי, ובו תערוכות על המלחמות בהן לקחה חלק בריטניה.

מסלול טיול

כיף לצעוד במנצ`סטר בכל זמן בשנה בזכות מזג האוויר הקריר והנעים (חשוב להביא מטריה). מסלול טיול מפורסם לדוגמה הוא ה- Old Trafford וה- Quays . זהו מסלול חובה לאוהבי הספורט, ההיסטוריה התעשייתית והאמנות. מסלול זה עובר במועדון מנצ`סטר יונייטד, חוצה את תעלת Bridgewater ואף מגיע למרכז Lowry, בו נמצאים כמה מהמוזיאונים הטובים בעיר כמו מוזיאון המלחמה, שהוזכר קודם לכן בפרק זה.

חיי לילה

מנצ`סטר לא יכולה להתחרות במגוון חיי הלילה של לונדון, וגם לא ממש מנסה. העיר מציעה מבחר סביר בהחלט של מקומות בילוי, פאבים טובים ומועדוני ריקודים, כך שלא תמצאו את עצמכם משועממים בשעות הערב. כדאי גם להתעדכן בלוח ההופעות באולמות של ה- Lowry. הנה מספר המלצות למקומות אטרקטייבים במיוחד לחיות הלילה:

Teasers: דאנס-בר בסגנון הסבנטיז, שמתהדר במלצריות שהן גם רקדניות. האווירה הכללית די סליזית אך זהו לא מועדון חשפנות, כפי שרבים נוהגים לחשוב (ואולי לקוות). יחכו לכם כאן מסכי טלוויזיה עם שידורי ספורט, מבחר משקאות ואווירה רועשת.

• כתובת: 231 -233 Deansgate Manchester
  • טלפון: 0161 833 3118

Barca: בר רגוע וטרנדי עם מבחר משקאות טוב ועם טאפאסים לנישנוש. המיקום של הבר מופלא – ממש מתחת לגשר הרכבת, במרכז התעלה. בקיץ ניתן לשבת בחוץ וליהנות מהנוף היפה.

• מיקום: Castlefield
  • טלפון: 0161 839 7099

Matt & Phred`s Jazz Club: ה-מקום במנצ`סטר לאוהבי הג`אז. תוכלו להגיע לכאן ערב אחר ערב וליהנות מהופעות חיות של טובי אמני הג`אז בבריטניה, ושימו לב – הכניסה חופשית באמצע השבוע. מגישים פה גם פיצות מעולות לרעבים, מבחר הבירות גדול, הקהל צעיר והאווירה תוססת.

עדכון סטטוס קורונה נכון ל 21/09/2021

• נכון לתאריך עדכון , אנגליה מוגדת כתומה.
  • יש להציג בדיקת קורונה שלילית מה-72 שעות האחרונות.
  • יש למלא הצהרת בריאות בכניסה למדינה.
  • התחבורה הציבורית פועלת בצורה מצומצמת.
  • המסעדות פתוחות תחת הגבלות.
  • מרבית העסקים פתוחים, תחת הגבלות.