מה עושים בלימסול? אטרקציות מרכזיות בעיר

לימסול הפכה בשנים האחרונות לאחד מיעדי הנופש המבוקשים ביותר בקרב הישראלים. רק ארבעים דקות טיסה מישראל ותגיעו לעיר נמל בדרום קפריסין שמשלבת בין היסטוריה, תרבות, אוכל טוב, ים וקניות. קבלו את המקומות שאסור לכם לפספס ואת הטיפים שיעזורו לכם לתכנן את הביקור האולטימטיבי בלימסול
עדי שילדן ומאי יצחייק
תמונה ראשית עבור: מה עושים בלימסול? אטרקציות מרכזיות בעיר
צילום: deposit/f8grapher

לימסול מציעה שפע אתרים, אטרקציות ומקומות בילוי לכל המשפחה. במהלך ביקור בעיר תוכלו להתרשם מהעיר העתיקה, מהמבנים ההיסטוריים לצד אמנות גרפיטי צבעונית, ללכת לאורך הטיילת שמחברת את העיר מקצה לקצה, לבלות וליהנות מקולינריה ים תכונית באחת מהמסעדות המצויינות שבעיר.

העיר העתיקה: היסטוריה, אמנות, אוכל וחנויות במרחק הליכה

עיר העתיקה היא ליבה של לימסול, מקום מפגש של ישן וחדש, מקום שמכיל בתוכו יחדיו מבני אבן יפהפיים שמורים, מבנים מוזנחים, גרפיטי מרשים, חנויות בוטיק ושפע של מסעדות, בתי קפה, פאבים ומקומות בילוי, שמושכים אליהם גם תיירים וגם מקומיים. אמנם לימסול היא לא היעד הכי נחשק בקפריסין, אבל כשמשוטטים בעיר העתיקה יש תחושה שמשהו טוב קורה שם.

טירת לימסול (Limassol Castle)

היא הלב ההיסטורי של העיר העתיקה. זוהי טירה מתקופת ימי הביניים שנבנתה על גבי אתרים ומונומנטים היסטוריים שהוקמו במקום לאורך השנים, החל מהמאות ה-4-7 לספירה, וכיום משמשת כמוזיאון ימי הביניים (The Medieval Museum). סביב הטירה יש שפע של מסעדות, בתי קפה וחנויות, ומשם מתפצלים רחובותיה הצרים של העיר העתיקה.

• כתובת: Queen Berengaria street, Limassol
  • שעות פעילות: שני עד שישי 8:00-17:00, שבת 9:00-17:00, ראשון 10:00-13:00

כיכר סריפולו (Saripolou Square)

כיכר חיי הלילה של לימסול שנמצאת בחלק הצפוני של העיר העתיקה. אזור שופע מסעדות, בתי קפה וברים באווירה צעירה וכיפית. מגיעים לשם גם הרבה מקומיים וגם תיירים, במיוחד בשעות הערב המאוחרות, אך גם בבקרים ובצהריים תמצאו את בתי הקפה די מלאים באנשים. במרכז הכיכר ישנו מבנה אבן גדול ששימש בעבר כשוק עירוני של ירקות, פירות, מצרכים מתוצרת מקומית בשר ועבודות יד, אך נכון למרץ 2019 השוק סגור לשיפוצים ולא ברור מתי יפתח.

גרפיטי

העיר העתיקה היא גם בית לאמנות רחוב עכשווית מצוינת ולאורך כמה וכמה מהרחובות יש עבודות גרפיטי צבעוניות ומרשימות שיספקו בילוי כייפי של שעה והזדמנות מעולה לתמונות חווייתיות. מיקום: רחוב הגרפיטי הראשי הוא Athinon ומומלץ להסתובב גם ברחובות הסמוכים לו. אל תפספסו את ציור הקיר היפהפה שנמצא בחצר האחורית של מסעדת Souvlakia Leivadias. המסעדה נמצאת על פינת הרחובות Kanari ו- Kitiou Kyprianou, הכניסה דרך החנייה האחורית.

סמטת הזיג-זג (Zik Zak)

היא עוד מקום שמומלץ לעבור דרכו, בעיקר אם בא לכם לשבת לעצור לקפה, ארוחת בוקר טעימה או לצאת לדרינק בשעות הלילה. מדובר בסמטה קטנטונת ומקסימה עם מסעדות, בית קפה וכמה ברים, וכשמה כן היא – מתפתלת בצורת זיג-זג. מיקום: הסמטה נמצאת ליד המסגד בעיר העתיקה ומחברת בין רחוב Genethliou Mitella מדרום לבין רחוב Agiou Andreou מצפון.

הרחוב העתיק ביותר בלימסול

אם תמשיכו עם הזיג-זג (ביציאה לרחוב Genethliou Mitella פנו שמאלה ומיד לאחר מכן ימינה), תגיעו אל הרחוב העתיק ביותר בעיר, רחוב Loutron, שם היו ממוקמות מרחצאות עתיקות.

הטיילת והמרינה: הליכה מקצה לקצה של העיר

אורכה של הטיילת הנחמדה של לימסול הוא כ-1.5 ק"מ והיא המשולבת עם פארק מולוס (Molos Park) הירקרק, המפריד בינה לבין הכביש. הטיילת מוארת בערב ובטוחה להליכה, ישנו שביל נפרד לרכיבה על אופניים, דק לתצפית על הים וכמה בתי קפה ומסעדות לאורך הדרך.

הקצה המערבי של הטיילת משתלב לתוך המרינה, שעברה שיפוץ משמעותי וכיום יכולות לעגון שם עד 650 יאכטות, והמתחם המעוצב מכיל מבחר מסעדות, בתי קפה, גלידריות וחנויות מעצבים. נחמד ללכת שם גם באור יום וגם לעת שקיעה.

חופים: זמן בטן-גב בעיר ובסביבה הקרובה

בלימסול ובסביבה הקרובה יש כמה חופים נחמדים, אמנם לא מדובר בחופים נרחבים עם חול מהפנט, אבל הם מספקים את הסחורה לטבילה נעימה בים. חלקם מסודרים עם מתקנים מודרניים וחלק מרוחקים יותר בטבע, חלק עם חול וחלק עם אבנים, בקיצור, יש מגוון מתוכו תוכלו לבחור את החוף החביב עליכם. הנה כמה המלצות לחופים בתוך לימסול ובסביבה הקרובה:

Marina Beach

חוף מטופח עם מים רדודים ששוכן בתוך מפרץ קטן. יש שם חול זהוב, מדשאה, שביל ובר-מסעדה. כניסה חופשית. מיקום: בקצה המערבי של המרינה, Limassol Marina Street, זהו החוף שהיא קרוב לעיר העתיקה.

Lighthouse beach

מדובר במפרצון עם רצועת חול צרה בחלק המזרחי של לימסול. ליד יש מסעדות, בתי קפה ותחבורה ציבורית. מיקום: Georgiou 'A 106, Germasogeia, ליד מסעדה בשם Lighthouse - Surf & Turf.

La Isla Beach

רצועת חוף צרה עם חול אפרורי במיקום שקט מזרחית מהעיר. יש שם מיטות מנוחה זוגיות, כסאות נוח ושמשיות, בנוסף, המים רדודים ולכן מתאים גם למשפחות עם ילדים. צמוד לחוף יש בר-מסעדה, שירותים, מקלחות וחנייה. מיקום: Amathountos 17, Limassol

Pareklisia Beach

רצועת חוף צרה עם חול כהה ושורה של עצי דקל גבוהים, חוף פופולארי ויחסית רדוד. מיקום: 15 ק"מ מזרחית ללימסול, ליד ה-Grand Resort Hotel ב-Pareklisia.

Agios Georgios Alamanou Beach, Governor's Beach ו-Kalymnos Beach

כשיוצאים מלימסול לכיוון מזרח יש אזור ובו כמה חופים יפים עם סלעים לבנים ומפרצים. בחופים הללו יש מתקנים מסודרים ומסעדות או ברים על החוף, אך מי שמחפש קצת יותר שקט ושלווה יכול להתהלך לאורך החוף ולמצוא מפרצונים קטנים ומבודדים בין הסלעים הלבנים. מיקום: כ-25 ק"מ מזרחית ללימסול, בין הכפרים מוני (Moni) ומארי (Mari).

Pissouri Beach

מפרץ נחמד עם רצועת החוף הינה באורך של כשני ק"מ, ברובה עם אבנים יפות וצבעוניות, כאשר בקצוות המפרץ יש סלעים. המים נהיים עמוקים יחסית מהר ובדרך כלל יש גלים בינוניים. בחלק העליון של הצוקים הלבנים יש מסלולי הליכה עם נוף יפהפה המשקיף לעבר הים. מיקום: כ-37 ק"מ מערבית ללימסול, לא רחוק מכפר העונה לאותו השם וצמוד לקולומביה ביץ' ריזורט.

פארק מים: יום כיף לילדים ולמבוגרים

פארק המים פאסורי וטרמאניה (Fasouri Watermania) שממוקם רק שמונה ק"מ ממרכז ללימסול והוא נחשב לאחד הטובים בקפריסין. הפארק גדול, מסודר ונקי עם מצילים בכל מתקן וברכה, תמצאו שם שלל מגלשות כמו מגלשת קמיקזה, מגלשת אבובים ומגלשת תותח שתעיף אתכם החוצה במהירות, נדנדת טרזן, בריכת גלים, בריכה לילדים קטנים עם מתקנים ואפילו יש קיר טיפוס ומסלול מכשולים מעל המים.

לחוויה רגועה יותר, יש גם בריכה רגילה, נהר אבובים שקט, מתחם מסאז'ים וספא דגים. במתחם הפארק יש כמה מסעדות, דוכני מזון ובית קפה. ישנו שירות שאטלים לפארק המים מלימסול ומפאפוס. למידע נוסף, כנסו לאתר האינטרנט.

• כתובת: דרום-מזרח לימסול, ליד כביש E602, בשביל דרכי הגעה מפורטים כנסו לאתר האינטרנט.
  • שעות פעילות: פארק המים פעיל מתחילת מאי ועד סוף אוקטובר, בהתאם למזג-האוויר. בחודשים מאי, ספטמבר ואוקטובר פתוח בשעות 10:00-17:00, ובחודשים יוני, יולי ואוגוסט פתוח בשעות 10:00-18:00. בחודש אוקטובר פתוח בימי ראשון, שלישי ושישי בלבד.

מוזאונים והיסטוריה: טיול אל תוך העבר של קפריסין

מלבד מוזאון ימי הביניים שנמצא בתוך טירת לימסול (ראו "העיר העתיקה"), יש בעיר כמה מוזאונים נוספים, כמו גם מספר אתרים היסטוריים מרשימים עם עתיקות בסביבה הקרובה:

מוזאון מכוניות עתיקות (Historic & Classic Motor Museum)

חובבי המכוניות ישמח לגלות בלימסול את המוזאון הקטן הזה שמציג אוסף של מכוניות עתיקות. הביקור במוזאון מספיק לשעה בערך, שימו לב שאין שם מיזוג אלא רק מאווררים ובימים החמים עשוי להיות קצת חנוק בפנים.

• כתובת: Epimitheos Str. 3056, Limassol. מערב לימסול, לא רחוק מהקניון My Mall.
  • שעות פעילות: בחורף 10:00-17:00, בקיץ בימים שני עד שישי 9:00-17:00 ובימי שבת וראשון 10:00-18:00.

העיר העתיקה קוריום (Kourion)

ובה תיאטרון רומי מרשים, שנבנה במקור במאה ה-2 לפני הספירה ועבר הרחבה 400 שנה לאחר מכן, מבנה אכיליס, מבנה הגלדיאטורים והמרחצאות שם השתמרו יצירות פסיפס מעניינות, עתיקות של מקדש אפולו ועוד. שימו לב, כמעט כל האתר נגיש לבעלי כיסא גלגלים.

• כתובת: על הכביש שבין לימסול לפאפוס
  • שעות פתיחה: כל יום האתר נפתח בשעה 8:15 ונסגר בחורף (16/9-15/4) בשעה 17:15 ובעונת הקיץ (16/4-15/9) נסגר ב19:45

טירת קולוסי (Kolossi Castle)

זהו בניין מרשים, דוגמה מובהקת לארכיטקטורה צבאית מהמאה ה-13, עם מדרגות ספירלה צרות עד לראשו.

• כתובת: 11 ק"מ מערבית ללימסול, בקצה הדרומי של הכפר קולוסי

העיר העתיקה אמתוס (Amathous)

עיר עתיקה שנמצאת ממזרח ללימסול ובה עתיקות של האקרופוליס, אגורה, מרחצאות, ארמון, נמל, בזיליקות, חומות העיר ועוד.

• כתובת: על קו החוף, צמוד למזרח לימסול

פסטיבלים: מתי כדאי להגיע לחגיגה

הקרנבל של לימסול (Limassol Carnival)

זוהי החגיגה השנתית הגדולה והוותיקה ביותר בעיר! לאורך עשרה ימים בפברואר/מרץ (50 יום לפני חג הפסחא) העיר לובשת את בגדי החג הכי צבעוניים שלה: מסיבות, הופעות והרבה שירה וריקודים שנחתמים ביום האחרון בתהלוכה הגדולה של הפסטיבל.

מרתון לימסול

מרתון בינלאומי אשר מתקיים כל שנה בחודש מרץ ועובר לצד קו החוף ממרכז העיר לימסול עד לעיר העתיקה אמתוס ובחזרה.

מחוץ לעיר: טעימה מהכפרים הקסומים באזור

במרחק של עד שעה נסיעה מלימסול יש כמה כפרים מקסימים שמהווים אופציה נהדרת להתרעננות מחיי העיר. כל האזור הזה ידוע בהיסטוריית ארוכת שנים של הכנת יין כך שבדרככם תראו הרבה כרמים ויקבים. הנה כמה כפרים מומלצים, מסודרים לפי מרחק הנסיעה מהעיר:

הכפר לאניה (Lania)

כפר קטן ויפה שגם האו חלק ממסורת הכנת היין של קפריסין. הוא קיבל את הכינוי "כפר האמנים" מכיוון שלאורך השנים אמנים ויוצרים נמשכו לגור שם. תמצאו שם סמטאות מקסימות, בתי אבן עם פרחים וגם עץ אלון בן 800 שנה. מיקום: 25 ק"מ צפונית ללימסול.

הכפר לופו (Lofou)

כפר ציורי בגובה של 780 מטר עם בתי אבן, סמטאות צרות, כיכר מרכזית כנסיות ומוזיאון שמן זית. כל שנה נערך שם פסטיבל ה-15 באוגוסט שמושך אליו אלפי אנשים למשך כמה ימים, אם במקרה אתם בסביבה שווה בהחלט לקפוץ. מיקום: 26 ק"מ צפון-מערבית ללימסול.

הכפר אומודוס (Omodos)

זהו הכפר הפופולארי ביותר לביקור באזור זה של קפריסין. כפר עתיק ויפהפה עם רחובות צרים, בתי אבן עם דלתות צבעוניות, כיכר מקסימה, מנזר, חנויות מלאכת-יד והיסטוריה ארוכת שנים של הכנת יין ומשקאות אלכוהוליים. זהו כפר די תיירותי שיכול להיות עמוס בחודשי הקיץ, אבל שווה את הביקור בכל מקרה. תמצאו שם טברנות, מקומות לינה, בתי קפה וחנויות חמודות. משאירים את הרכב בחנייה בכניסה לכפר ומשם משוטטים ברגל בין הסמטאות. מיקום: 40 ק"מ צפון-מערבית ללימסול.

הכפר פלטרס (Platres)

מקום המפלט של מקומיים רבים מהחום של לימסול בחודשי הקיץ, ואזור התיירות הגדול ביותר בהרי הטרודוס. זוהי נקודת מוצא למגוון מסלולי הליכה בטבע, כמו מפלי קלדוניה (Caledonia Waterfall), מפלי מילומריס (Millomeris Waterfalls) ומסלולי הליכה המובילים להר הגבוה ביותר בקפריסין, הר האולימפוס (Olympos) עליו פעיל בחורף אתר סקי קטן. מיקום: 39 ק"מ צפון-מערבית ללימסול.