תאילנד - אי אפשר בלי האיים

אחרי לאוס פונים הפלגים לאי קו-צ`אנג בתאילנד לעשרה ימים של מנוחה, מים צלולים ועצי קוקוס. כמה מהר עובר הזמן כשנהנים...
הפלגים
תמונה ראשית עבור: תאילנד -  אי אפשר בלי האיים

סטטוס קורונה מעודכן ל-27/10/2021

• ישראלים מחוסנים בשתי מנות, מחלימים עם מנת חיסון אחת וילדים עד גיל 12 (בליווי הוריהם) יכולים להכנס לתאילנד ללא בידוד.
  • יש להצטייד בבדיקת קורונה שלילית מה-72 שעות האחרונות ויש לעבור בדיקה נוספת לאחר הנחיתה במדינה, וכן להיות בבידוד קצר של לילה במלון שלהם עד לקבלת התשובות לבדיקות הקורונה.
  • יש להנפיק תעודת כניסה (COE) ולהדפיסה.
  • יש לרכוש ביטוח נסיעות עם כיסוי קורונה.
  • יש להזמין לפחות לילה אחד במלון בעל תקן SHA+ ולשלם מראש על בדיקות הקורונה המקומיות.
  • יש למלא טופס T8.
  • כל נוסע יקבל ערכת בדיקת אנטיגן אשר יתבקש לבצע עצמאית ביום ה6-7 לשהייה.
  • מי שחוסן במנה השלישית ועבר שבוע, או מי שהחלים או חוסן במנה השניה בחצי השנה האחרונה, פטור מבידוד בחזור ממרוקו.
  • כל השבים ממרוקו שאינם עונים על קרטריונים אלו, נדרשים לבידוד של שבועיים, אותו ניתן לקצר לשבוע לאחר שתי בדיקות קורונה שליליות.
  • כל החוזרים מחו״ל צריכים להציג בכניסה לארץ בדיקת קורונה שלילית מה-72 שעות האחרונות ולעשות בדיקה נוספת עם חזרתם ארצה (תקף גם למחוסנים).
לוגו וירוס קורונה
גולשים יקרים, אנו עושים כמיטב יכולתנו להציג כאן את המידע העדכני ביותר האפשרי. כיוון שהמצב משתנה באופן תכוף, המידע המוצג כאן הוא להתרשמות בלבד ואינו מחייב. לקבלת מידע מחייב על מצב ומגבלות הקורונה ביעד הנסיעה שלכם, יש לפנות אל חברת התעופה/חברת הנסיעות או רשויות המדינה ביעד הנסיעה שלכם. תודה!

חופשה ב-קו צ'אנג

האי קו צ`אנג ממוקם בדרום מזרח תאילנד, קרוב לגבול עם קמבודיה, אינו נמצא על מפת הטיילים הצעירים בכלל ושל הישראלים בפרט. קיבלנו המלצות להגיע לשם, "אי שקט, מתאים למשפחות"- צדקו הממליצים.

הגענו במיניבוס מאורגן מבנגקוק, החבילה כוללת את מעבר המעבורת לאי. מחצית השעה שייט בסירת דייגים. באי חיכו לנו טנדרים, נוסעים. האי מחולק למספר רצועות חוף לבן ואטרקטיבי, בהן ממוקמים מלונות "resorts" או בתי הארחה הכוללים מספר בונגלוס ברמות "גימור" שונות. המליצו לנו על רצועת ה"white sands". סיור קצר ברצועה ואנחנו מוצאים בונגלו מדהים ממוזג עם שירותים צמודים עם מים חמים במרחק קצר מהמים השקופים שקופים האלה. הבונגלוס מתחלקים לקיטון קש זול, קיטון קש עם שירותים ומקלחת קרה ורמת הגימור הגבוהה - מים חמים...ומזגן. התפנקנו לנו והשארנו את המקלחות עם המים הקרים לטירונים בגולני.

מה עושים כל היום? אם אתם שבדים אזי אתם קמים מוקדם, תופסים כיסאות נוח על חוף, מורחים שמן! מורידים (מורידות.. בעצם) חלק עליון ומתמסרים לשמש, על החור באוזון לא שמעו בשטוקהולם...אנחנו קמנו מאוחר, התמרחנו ו..עשינו אותו דבר: שייק ביד אחת ספר בשניה, מזרוני ים, הדאגה היחידה היא לא לשבת בדיוק מתחת לקוקוסים הם באמת לפעמים נופלים!

יום אחד ר"ז סחב את כל המשלחת לשייט צלילות. רותי חשבה: איזה כיף, נראה את נופי האי סביב סביב, הילדים ישנרקלו והיא תרבה דעת בקריאה. הנופים אכן נופים, הילדים אכן שנירקלו אך אף אחד לא אמר שסירת הדייגים הזו כשהיא עוגנת בלב ים ליד איזה ריף נידח מתנדנת כמו חלק אחורי של אוטובוס מתפתל בהודו...רותי נזכרה שאז בהודו היא הקיאה ו...הקיאה גם כאן.

בינתיים ר"ז גמר בלון חמצן עם בת זוג בלונדינית ויפה במרדפים אחרי צב מים, כל אחד והבעיות שלו. הילדים שנירקלו לראשונה בים הפתוח מעל ריף יפה: דגי ברקודה, "נמו" מתחבא בשושנת הים ו"דורי" בסביבה כמו בסרט החביב על כרמל. איזה עושר לחוות יחדיו את הנופים התת מימיים האלה יחד עם הילדים.

לקראת השקיעה רצועת החוף מתרחבת לה עם השפל, סרטנים קטנטנים משחקים מחבואים, מישהו כבר ימציא כדורגל ור"ז ונמרוד מצליחים שלא לבייש יחד אנגלים חמי מזג ותאילנדים אתלטים.אוי השקיעות. בחרנו בכוונה אי וחוף המצביעים מערבה ולא התבדנו, איך אפשר בלי שמש שוקעת במערב, מה עושים כל אנשי החוף המזרחי בארה"ב ומה נעשה אנחנו בחוף המזרחי באוסטרליה?

ערב - נקיים, מתהלכים על החוף למצוא לנו מסעדת דגים תורנית. "מסעדה" זו מחמאה למספר שולחנות המוצבים על החוף ליד מנגל חבית ושולחן עמוס קרח ודגה. בין לבין משחקי ביליארד, מופעי ג`גלינג, לרגע לא מוצאים זמן לחשוב על הצרות בארץ, sorry...לאחר יומיים "עברנו דירה" לבונגלו אחר בחלק אחר של החוף. יחד איתנו מתחת לעצי הקוקוס מצאנו חבורה הולנדית מצחיקה. יחד איתם השתכרנו, התווכחנו, מצאנו פיתרונות לתלאות העולם, חיינו!

האי די גדול וכולל שמורת יער גשם גבוה. ניתן לטייל בה על גבו של פיל, לשכשכך במימי מפל שוצף, ויתרנו. במקום תרנו את האי על גבו של אופנוע קטן. חנוכה 2003, מדליקים נרות עם חנוכית צדפים. נר שמיני הדלקנו עם מנורות שמן אמיתיות, יחד עם כל חבורת הגויים, עירוב של הולנדים, אנגלים ומשפחה ישראלית אחת. היה גם ערב חג המולד ואחד מהם, שף במקצועו התנדב לבשל עבור כולנו ארוחת חג.

הם הרוויחו הרצאה של ר"ז על היוונים המכבים ומה שבינהם ואנחנו חבורתא עליזה ונעימה. עברית לא שמענו עשרה ימים. איך צולחים עשרה ימים כה קשים? עושים מסאז`ים. על החוף מסתובבות תאילנדיות עם חלוק כחול, הם ישכיבו אותך על סדין, יורידו את החול הבלתי דביק עם ספוג קטן וילחצו בכל נקודה בגוף שלא ידעת שיש בה בכלל שריר.

נפרדים מהאי "שלנו", מעבורת, מיניבוס ושוב אנחנו בקווואסן בבנגקוק. מפתיע איך תחושה של חזרה למקום מוכר כה נעימה. התנפלנו על האננס והאבטיח המוגשים מקולפים וחתוכים קרים בשקית, שחררנו משמירת חפצים שני תרמילים שחיכו לנו בסבלנות עשרים יום, כרטיסי טיסה, פרידה מפיני בבית חב"ד ואנחנו מוכנים לחצי השני של המסע המשפחתי. נגמר המזרח היחודי והזול ומתחיל הפרק הפסיפי, ניו זילנד ואוסטרליה, זול לא יהיה אבל אנחנו כבר מחכים לתור את הארצות היפות האלו מעל גבי הקראוון. רגע לפני נעצור אצל חברים בסינגפור, עברית, שניצלים, חומוס וכביסה...

טיפים

הכל מתחיל ונגמר בתאילנד בבנגקוק. שם תמצאו בכל סוכנות הצעות לחופשה באי כזה או אחר, טיסה, נסיעה באוטובוס לילה או מיניבוס, תלוי במרחק. אי של מסיבות, אי של צלילות, אנחנו בחרנו אי של שקט. הנסיעה לאי עלתה מחיר מגוחך של 25 שקלים ובאי עצמו יכולנו לבחור בין בונגלו בסיסי במחיר 30 שקלים או ממוזג ועם מים חמים ב-150 שקלים, רותי בחרה במים החמים...

לגבי רצועת החוף, אכן ה-"white sands" מומלצת וזאת לאחר שר"ז סרק את כל האי עם אופנוע. אנחנו ישנו ב-apple beach, בונגלוס ברמות גימור שונות, באר קטן עם מוסיקה טובה, גן עדן אחד מיני רבים.

APPLE BUNGALOW
 טלפון: 03995-1228/9, 01374-0944

ניתן גם לשלם יותר ולהתרווח ב"resort" יוקרתי יותר, את אלה ניתן גם למצוא באינטרנט, החיסרון לדעתנו הוא בנוף האנושי הבלתי מתחלף באתר מרוכז כזה, אנו נהננו מהסיורים היומיים לאורך החוף, מהחלפת הבארים הלילית יחד עם ההולנדים, משנה מקום משנה מזל.

על משקל "משנה מקום משנה מזל" נוהגים הישראלים להחליף אי מידי מספר ימים ובחזרה ארצה לדווח "הינו באיים!" לדעתנו הטרחה והזמן הכרוחים במעברים לעיתים מיותרים, גם אישה לא מחליפים כל כמה ימים (מעניין מי הדפיס את הקטע הזה...) טוב לכם? תתפנקו, גמרנו את הקטע היהודי של הנדודים במדבר.

דינמיקה משפחתית

לאחר כמה חודשים בחו"ל הרכבנו ממשלה מהתא המשפחתי הקטן שלנו, להלן רשימת השרים המכהנים:

א.שרת הבריאות - רותי, היא אחראית על התרופות, על קרם השיזוף, על החלוצות עם השרוול הארוך, "אתם תצטננו..."

ב.שרת הביטחון - דניאל, "אבא הגשר הזה לא נראה לי בטוח". "אבא אתה לא עולה עם כרמל על הגב לצוק הזה" ועד כהנה וכהנה..

ג.שר האוצר - נמרוד, יודע כמה עולה ארטיק בכל ארץ עיר או אי שאנו מבלים בו יותר ממספר שעות. לא יתן למלצר לרמות אותנו וידאג שהתקציב המשפחתי לא יחרוג מלחם דוחק לכל אחד מאיתנו לארוחה...

ד.שר התרבות - ר"ז, בגיל ארבעים עדיין משמש כראש הועד הכיתתי, מארגן פעילות יומית אחת לפחות ומוכן גם עם תוכניות חלופיות לימי גשם...

ה.שר הדתות - כרמל, מאז גילה את החב"דניקים דורש לפחות פעם בשבוע "אני רוצה לבית חב"ד" גם אם אין כזה במרחק מאות מילים...

כששמע כרמל יום אחד שיחה על חלוקת התיקים הנ"ל נזכר בטולקין וטען בלהט "אני? אני שר הטבעות !"

סטטוס קורונה מעודכן ל-27/10/2021

• יש להנפיק תעודת כניסה (COE) ולהדפיסה.
  • יש לרכוש ביטוח נסיעות עם כיסוי קורונה.
  • יש למלא טופס T8.
  • כל נוסע יקבל ערכת בדיקת אנטיגן אשר יתבקש לבצע עצמאית ביום ה6-7 לשהייה.