6 ימים בהונג קונג

הונג קונג היא שילוב מרתק בין עיר חדשנית ומערבית, לבין המסורת של סין הגדולה. כל אלו, יחד עם נופים משגעים וטיסות ישירות מישראל, הופכים את הונג קונג ליעד כדאי במיוחד. קבלו מסלול טיול בן 6 ימים, כולל המלצות וטיפים על לינה, אוכל ותחבורה
עידן פרגון
תמונה ראשית עבור: 6 ימים בהונג קונג

הקדמה

חזרנו, בן זוגי ואני, זוג צעיר בשנות ה-20, משישה ימים בהונג הונג, והרשו לי לציין שזהו אחד המקומות המומלצים ביותר לטיול. הונג קונג היא עיר מרתקת. היא מתקדמת מאוד בכל הנוגע לאלקטרוניקה, אופנה, תרבות וגם קניות- תוכלו למצוא שם המון דברים בזול. אנחנו בחרנו במסלול המשלב את הטבע עם העיר והתרבות וזהו לדעתי הדבר המומלץ ביותר בעת ביקור בהונג קונג.

מידע לתיירים

הגענו ללא ידע מוקדם על המקום, אך מיד עם הנחיתה בשדה התעופה נגשנו לעמדת מידע לתיירים ובה חוברות בהן כל מה שצריך לדעת על הונג קונג והסביבה. שווה לעצור שם ולקחת כמה דברים. כדאי גם לשאול שם על פסטיבלים או אירועים המתקיימים באותה תקופה בה אתם שוהים. אחת החוברות שהכי אהבנו והשתמשנו בה הייתה Discover Hong Kong Nature, זו חוברת הנותנת מידע מדוייק ויעיל על מסלולי הטבע בהונג קונג.

תחבורה

יש לציין שהתחבורה הציבורית בהונג קונג מאוד קלה לשימוש, מהירה ונוחה ואין מקום לטעויות. מאוד מומלץ לקנות את כרטיס האוקטופוס אשר ניתן להשיג בשדה התעופה ובכל תחנות הרכבת התחתית. הכרטיס מתאים לכל סוגי התחבורה הציבורית (חוץ ממוניות)- זה יעזור לכם מאוד! הוא פשוט גאוני! טוענים אותו בכמה כסף שרוצים (ניתן לטעון אותו בכל חנויות הנוחות) והוא תקף להכל: אוטובוסים, רכבות, מעבורות, וגם כל המוצרים בחנויות הנוחות כמו: סבן אילבן, סטארבקס, מקדונלד'ס ועוד, כך שאין צורך להתעסק עם כסף קטן.

התחבורה לכל סוגיה מגיעה בתדירות גבוהה ביותר, בגלל שיש רבבות נוסעים, כך שאין מה להילחץ אם פספסתם את הרכבת. הרכבת התחתית היא מהמתקדמות בעולם, ועובדת באותה שיטה כמו בניו יורק, לונדון ויפן.

אם המלון שלכם נמצא בקאולון, ניתן לקחת משדה התעופה אוטובוס, רכבת תחתית או מונית אדומה (בסביבות 200 דולר הונג קונגי), תלוי בתקציב ובגודל המטען. כדי להגיע למקום בו התאכסנו, בחרנו לקחת אוטובוס קו A21 לקאולון (שעלה רק 33 דולר הונגקונגי). האוטובוס יותר איטי מהרכבת אך אפשר לראות את הנוף מהגשרים בדרך שזה יתרון בולט. בחזור כבר לקחנו את רכבת האקספרס (הקו הירוק כהה).

במרכז המידע לתיירים ביציאה משדה התעופה, אתם יכולים לשאול את הנציגה לגבי כל דרכי ההגעה האפשריות למלון שלכם. היא גם תצייד אתכם במפות וכל מה שאתם צריכים לטיול.

אוכל

בהונג קונג ניתן למצוא מאכלים מכל העולם, מכל המינים ומכל הסוגים. ממסעדות שף של מישלן, אוכל בריא ומוקפד ועד אוכל רחוב אותנטי. האוכל המקומי המקובל הוא הדים סאם, שהוא מעין קרעפל'ך הונג קונגי בשלל מילויים שונים. אפשר למצוא פה גם משקה מנגו נהדר לימות הקיץ החמים. כדאי לחוות גם הצד הזה של הונג קונג, ולשאול על מקומות מומלצים בסביבת המלון.

מסלול כוכב

המסלול אותו עשינו היה מסלול כוכב, כלומר חזרנו כל יום למלון, אך אנו ממליצים בחום גם לארוז בגדים ללילה אחד (או יותר) ולישון באחת העיירות עליהן נפרט בהמשך. הלינה בעיירות זולה מאוד, כך שכדאי מאוד להתאכסן בהן, רק כדי להתעורר בבוקר עם הנוף, הטבע והשקט.

היום הראשון: נוחתים בהונג קונג

אל המלון הגענו בשעה 17:00 לערך ויצאנו לסיור באיזור קאולון, על מנת להכיר את המקום. הרחובות של קאולון הם מאוד צפופים, כך שעדיף לא ללכת ברחובות הראשיים. נסענו לאיזור צים שה צוי (Tsim Sha Tsui) בקאולון כדי לטייל קצת בטיילת ולצפות במופע אורות נחמד של בנייניה של הונג הונג, המתקיים כל ערב בשעה 20:00. המופע עצמו אינו מרשים במיוחד, אך החוויה האמיתית היא להצטופף עם המוני הסינים המתקבצים לראות את המופע.

בסמוך לטיילת, במזח של מעבורת הכוכב (“הסטאר פרי”) ישנה עמדת מידע נוספת לתיירים, במידה ותזדקקו לעזרה, לשאול או לקחת עוד כמה מפות. הסטאר פרי חוצה את נמל ויקטוריה מהצד של קאולון אל הצד של האי הונג קונג. מומלץ לחצות איתה את הנמל גם ביום וגם בלילה.

מול הטיילת נמצא מלון הפנינסולה, מומלץ להיכנס ולהציץ רק כדי לראות כמה הוא יוקרתי ומפואר. אומרים שכדאי מאוד לבקר בשירותי הגברים בקומה ה-28, שכן הנוף משם מדהים.

לאחר מכן המשכנו לשוק הלילה ברחוב טמפל (Temple Street) השוק פעיל כל ערב, החל מהשעה 16:00 ועד 22:00. אם אתם מטיילים במהלך היום ורוצים לעשות קניות בלילה זו הזדמנות טובה ללכת לשם!

צאו לסיור מודרך בשווקים של קאולון, והכירו את הפינות הנסתרות והדוכנים האקזוטיים »

היום השני: מסלול בגב הדרקון

נסענו למסלול הנקרא Dragons Back בדרום האי הונג קונג (הגעה: נסיעה ברכבת התחתית על הקו הכחול, ירידה בתחנת Shau Kei Wan Mtr ויציאה ב-Exit A3 ומשם לוקחים אוטובוס 9
ל-Cape Collinson .
 זה מסלול של שמונה קילומטר, ולוקח כשלוש שעות של הליכה בחיק הטבע בנופים יפהפיים של האיים ליד. המסלול עובר גם בסמוך לעיירה שק או (Shek O) ומסתיים בחוף Big Wave Bay, שם ניתן לאכול ולהתרחץ. יש לציין שהמסלולים מאוד מסודרים ומשולטים ויש בהם שירותים, בהתחלה ובסוף, ושביל מסודר ונוח להולכי רגל. מכל מקום ניתן למצוא אוטובוסים חזרה למרכז.

העיירה הציורית סטנלי נמצאת במרחק נסיעה קצר מהמסלול. נסענו לשם, בעיקר טיילנו ואכלנו במדרחוב. בעיר ישנו מקדש חמוד, שוק מזכרות נחמד וגם חוף למי שמעוניין לנפוש.

כשחזרנו אל העיר, טיילנו קצת מאיזור הסנטרל (Central) עד איזור שיואנג וואן (Sheung Wan) ליד תחנת ה-MTR שם ישנו שוק כרישים מעניין. העיר עצמה לא עניינה אותנו כל כך אך אם אתם כן מתעניינים, כדאי לבקר באיזור הסוהו (Soho) כמו בניו יורק, שהתפתח סביב המדרגות הנעות הארוכות בעולם, לעלות עד סוף המדרגות שנמצא בשכונת Mid-level ולעלות במונית 10 דקות נסיעה לתצפית פנורמית מפסגת ויקטוריה שממנה רואים את כל נמל הונג קונג.

היום השלישי: הבודהה הגדול

נסענו ללנטאו איילנד (Lantau Island) לראות את פסל הבודהה היושב הגדול בעולם. ישנן דרכי הגעה רבות אך עדיף להשתמש ברכבת התחתית וליסוע עד סוף הקו הכתום לעיר טונג צ'ונג, שם נמצא משרד הכרטיסים לעלייה ברכבל (או באוטובוס).

ליד פסל הבודהה נמצא כפר בסגנון סיני, מנזר 10,000 הבודהות היפהפה, מסעדה צמחונית ומגורי הנזירים. מומלץ מאוד לצאת לסיור בשביל ה-Wisdom Path לעקוב אחרי השלטים. הוא יוביל אתכם לפסל מרשים ובו 38 עמודי עץ מקסימים עליהם כתובות סיניות. אם ברצונכם לחזות בנוף מרהיב, עלו ל-Lantau Peak כשעתיים הליכה.

בסיום המסלול אפשר לקחת אוטובוס 21 לכפר טאי או (Tai o)' כפר יפהפה בין ההרים שעל הים (כמו בוונציה), התושבים שם נוסעים רק באופניים או שטים בסירות. כדאי לקחת את השיט הקצר (יש בכניסה לעיירה סירות להשכרה והשירות עולה כ-10 ש"ח בסך הכל) לסיור על המים. במהלך השיט תוכלו לראות את דולפינים ורודים! (אמנם זה די נדיר בימינו משום שהדולפינים נמצאים בסכנת הכחדה)' אך אפשר גם לראות את הבנייה המאסיבית של הגשר שיחבר בין הונג קונג למקאו. המקום הזה יפהפה ומומלץ בחום לבקר בו.

מאוחר יותר טיילנו גם בין הבתים בעיירה. התהלכנו בשוק דגים ומצאנו אף מסעדה סינית טובה. בביקורכם בכפר חפשו את הממתק האופייני של העיירה, בחור מקומי עם משקפי שמש כהים שמטגן פנקייקס קטנים ומעולים!

בערב יצאנו לאיזור הברים באי הונג קונג, לאן קוויי פונג (Lan Kwai Fong). מומלץ לבליינים ביניכם להגיע לאיזור, שם תפגשו את כל התיירים המבקרים בהונג קונג. זה רובע עשיר בברים הצמודים אחד לשני וכל מה שנותר בידיכם לעשות הוא להחליט לאן להכנס או לטייל עם הכוס ולדבר עם האנשים ברחובות…

מי שרוצה גם לראות את קו הרקיע המואר של הונג קונג וגם לשתות תוך כדי, יוכל להצטרף לשיט לילי מיוחד, עם בר פתוח ואלכוהול ללא הגבלה »

היום הרביעי: האי לאמה

לאחר לילה סוער של אלכוהול, ניצלנו את היום הזה למנוחה ולאחריה טיול קצר ללאמה איילנד (Lamma Island). הגעה: קחו ferry מרציף מספר Central Pier 4. למזח של העיר Yung Shue Wan. זהו מסלול הליכה קליל שאורכו 5 קילומטר, ולוקח כשעה וחצי הליכה, בין כפרים ציוריים. גם שם אין מכוניות אלא רק אופניים וחוף יפה בו כדאי לנפוש.

בדרככם תעברו גם בשוק ובנקודת תצפית נחמדה. בסוף המסלול מומלץ לסעוד באחת ממסעדות מאכלי הים המעולות ולבקר במוזיאון יורדי הים (מראה את החיים של הדייגים על הספינה, ניתן גם להתנסות בדייג). שנמצא בחוף הדרומי Sok Kwu Wan.

תוכלו גם לצאת לסיור מודרך מיוחד, שייקח אתכם מהמזח בהונג קונג ועד לאי הייחודי »

היום החמישי: שיא הטיול!

המסלול בו הלכנו (Maclehose Trail) נמצא ב-New Territories ומגיע לסאי קונג (Sai Kung) ול-טאי לונג וואן Tai Long Wan, הגעה: אוטובוס 92 מDiamond hill MTR עד ל-Pak Tam Au/

אורך המסלול כ-10 קילומטר. זהו מסלול בקושי בינוני השווה כל צעד! תחילתו של המסלול אורכת כשעתיים וחצי והיא עוברת בשבילים עם פרות רועות ומפרצים מדהימים. בהמשך המסלול מגיעים לעיירה עם חוף גולשים לבן וצח – Tai long Wan. שם אפשר להשכיר גם גלשנים ויש גם מסעדה טובה.

משם ממשיכה הדרך לחוף ועיירה נוספים, בטיפוס מעט מעצבן, במיוחד כשחם, לנקודת תצפית לעבר נופים עוצרי נשימה! מומלץ ביותר להגיע אל נקודת תצפית זו. במהלך ההליכה נתקלנו גם בילדים וזקנים, אך מסלול זה הוא ממש לא לעצלנים. אם יש לכם כוח להליכה שכזו הדבר שווה במיוחד. תוכלו לחוות שם טבע ונופים שיד אדם לא הרסה ואת החופים הכי נקיים בהונג הונג. שם תוכלו לשחות אם מתחשק לכם (בשאר החופים לא מומלץ לשחות בשל מי הים המזוהמים).

דווקא כאן מומלץ לעשות לילה אחד מול ה-Big Wave Bay. תוכלו למצוא בקלות חדרים להשכרה בעיירה. לחילופין, תוכלו להצטייד באוהל ולישון על החוף המקסים. להתעורר שם בבוקר תהיה עבורכם חוויה משגעת, שתעניק לכם כוח להמשיך את המסלול ולא תצטרכו לעשות את כל עשרת הקילומטרים ברציפות.

אם יש ברשותכם זמן רב יותר, חפשו מסלולים נוספים ב-New Territories. זהו איזור יפהפה שלצערנו, לא נותר לנו זמן לעשות את כולו. מסלולים מומלצים הם Brids Pool, Hoi Ha Wan Marine Park ,Hong Kong Wetland Park, Mai Po Marshes Nature Reserve.

היום האחרון: שופינג!

קניות! יש שם הכל מכל: החל בדברי אלקטרוניקה, נעליים ומוצרי ספורט בזיל הזול, וכלה בשווקים ועוד כל מה שתחפצו בו! אפשר להתמקח על המחירים והדבר יכול להשתלם לכם. קחו דבר אחד בחשבון, לא ניתן למדוד את הבגדים בשוק.

בהזדמנות זו ביקרנו גם בשוק הציפורים, הפרחים ודגי הזהב ב-Prince Edward Mtr. חפשו במפה זה מסומן, רדו בתחנה הזו והמשיכו כלפי מטה ברחובות Fa Yuen Street, Tung Choi Street, Sai Yeung Choi Street South. שם תמצאו את כל מה שאתם צריכים.

מרוב היותנו עסוקים בקניות, איבדנו את תחושת הזמן. רצנו לשדה תעופה ב-Airport Express נסיעה האורכת רק כ-20 דקות נסיעה. הדבר כדאי מאוד אם אתם בלחץ של זמן אלא שהוא יקר פשוט יותר יקר, בסביבות ה-80 דולר הונג קונגי.

ישנם עוד מקומות רבים לטייל בהונג קונג, כולל מקאו אם אתם חובבי הימורים. חפשו בעמדות המידע לתיירים את האטרקציות האהובות עליכם. אם היה לנו יותר זמן (והלוואי שהיה) בהחלט היינו ממשיכים לחקור את המקום.

סייעה בעדכון הכתבה: שרון אופק דוד, מחברת "שרון – טיולי בוטיק בהונג קונג”