פרח השכונות - המקומות הכי חמים ושווים בניו יורק סיטי

העיר ניו יורק נקראת ה"עיר הגדולה" ולא סתם. היא מתחלקת לשכונות ורובעים רבים ובכל איזור ישנם מקומות בילוי ותרבות שונים, כאשר את חלקם רבים כלל לא מכירים. בכתבה הבאה, רעיונות מעניינים ומדליקים לביקור בימים הקרים, הגשומים והמושלגים במנהטן, אבל בהחלט מומלץ לזכור את המקומות המיוחדים האלה גם אם אתם מגיעים לעיר בימי הקיץ החמים.
נטע נבון
תמונה ראשית עבור: פרח השכונות - המקומות הכי חמים ושווים בניו יורק סיטי
© נטע נבון

מועדון ג'אז, תיאטרון ושווארמה בגריניץ' וילג'

שכונת גריניץ' וילג' (Greenwich Village) היא האהובה עליי במנהטן. מצד אחד, האווירה בה ביתית ואינטימית ומצד שני, הכל קורה בה. המון חנויות בוטיק קטנות, צבעוניות ומגוונות, שמסתתרות בסמטאות צרות ומפתיעות. בכל מספר מטרים תתקלו באיזה בר, בית קפה או מסעדה טובה, מוזיאון אמנות מעניין לילדים (Children's Museum Of The Arts) ואפילו מספר תיאטראות כגון: Minetta Lane Theater, The Players Theater, Cherry Lane Theater ועוד. אלו תיאטראות להופעות מסוג אוף-ברודווי (Off Broadway) ואוף-אוף ברודווי (Off-Off-Broadway), כלומר קטנים יחסית לתיאטראות ברודווי הגדולים וגם ההפקות שבהם לעיתים שונות, אך עדיין טובים ומיוחדים.

בקרבת רחוב Minetta, שבו נמצא התיאטרון, ממוקמת מסעדה מעולה, מוסד ניו יורקרי ותיק, בשם Minetta Tavern. האוכל צרפתי-אמריקאי מעולה, האווירה עליזה והעיצוב מגניב. כתובת: 113 Macdougal Street

ואם חשקה נפשכם בשווארמה, ברחוב מקדוגל שוכנת אחת השווארמיות הוותיקות בעיר, הנקראת Mamoun's Falafel. לפני שנפתחו בעיר סניפים של מסעדות חומוס ישראליות כמו חומוס פלייס, חומוס קיטצ'ן וכדומה, לא היו מקומות רבים וטובים בתחום, ומכל עבר, גם מחוץ לעיר, היו מגיעים למאמונס. היום, עליי להודות, אני מעדיפה את הרשתות הישראליות, אבל המקום עדיין פעיל ומצליח ובאמצע הלילה, אחרי יציאה, בכל מזג אוויר, הבליינים עדיין עומדים שם בתור למנת פלאפל ותוכלו להתמנגל איתם בזמן ההמתנה. כתובת: 119 MacDougal Street

בגריניץ' וילג' נמצא מועדון ג'אז ידוע בשם Blue Note Jazz Club, שבו מופיעים אמנים מהשורה הראשונה ובקהל תוכלו לראות את הטובים ביותר, כמו סטיבי וונדר, טוני בנט ולייזה מינלי, שלפעמים אפילו מצטרפים למופע. במקום יש תפריט אוכל נחמד, כך שתוכלו לצפות במופע ובמקביל ליהנות מארוחה טובה. כתובת: 131 West 3rd Street

מקום נעים מאוד לימים הקרים הוא ה-Art Bar. שימו לב, החלק האחורי שלו, לא הקדמי. תמצאו שם אח בוערת ותוכלו ליהנות ממנה, תוך כדי ישיבה על ספות נוחות והתבוננות ביצירות אמנות של אמנים ניו יורקרים מקומיים. כתובת: 52 8th Avenue

שופינג, בר סיגר ומסעדות בסוהו

הסוהו (SoHo), שנמצאת בסמוך לגריניץ' וילג', ידועה בעיקר בזכות מבחר בלתי נדלה של שופינג וגלריות מרשימות וחמימות לאמנות, ושיטוט ביניהן ביום חורף קר יכול להיות פתרון לקור ששורר בחוץ. אמנם שכונת צ'לסי ידועה בתור מעוז הגלריות, אך בשנות השבעים עד התשעים של המאה הקודמת, מרכז האמנות היה בשכונת הסוהו. כתוצאה מעליית מחירי הנדל"ן בשכונה, האמנים נדדו לצ'לסי שהייתה בזמנו שכונה זולה מאוד, ועדיין קיים בה איזור גלריות גדול ומרשים. הגלריות בסוהו נמצאות בעיקר בין West Broadway ל-Greene Street ובין West Houston ל-Broom Street. אם האמנות והקניות הרעיבו אתכם, אל דאגה, בסוהו תוכלו למצוא מסעדות מעולות רבות, ביניהן Balthazar, מסעדה צרפתית ידועה, שכבר שנים רבות הומה וצוהלת בכל שעות היממה. כתובת: 80 Spring Street

מסעדה מעניינת ונסתרת היא La Esquina. הכניסה למסעדה היא דרך דלת צדדית בדיינר ישן. אם לא הזמנתם מקום מראש, המארח בכניסה יבדוק אם קיימת אפשרות לרדת למטה ולהתיישב במקום פנוי. המקום חשוך, מעוצב, מגניב, האוכל טעים והאווירה אינטימית וטובה. שווה ביקור. כתובת: 114 Kenmare Street

ברי סיגר הם הדרך הניו יורקרית להתגבר על מכשול חוק איסור העישון. ה-Soho Cigar Bar הוא אחד מברי הסיגר המומלצים בעיר. מדובר בבר שמותר לעשן בו וגם מוכרים כאן סיגרים, במידה ואין לכם ובא לכם להשתתף בחוויה. בסוהו סיגר בר מוגש גם אוכל, ואפילו טעים. כתובת: 32 Watts Street

עוד מסעדה שכדאי מאוד לעצור בה לארוחה בסוהו היא Blue Ribbon Brasserie, השייכת לרשת מסעדות מעולה, החולשת על מספר תחומים שונים. האוכל פשוט מעולה, המקום פתוח עד מאוחר, ואם אתם מחפשים מסעדה איכותית בשעת לילה קרירה מאוחרת אל תבזבזו את זמנכם והגיעו לכאן. כתובת: 97 Sullivan Street

בוטיקים, גלריות ולאונג' בלואר איסט סייד

עוד בקרבת הדאון טאון (Down Town), כדאי לבקר בשכונת הלואר איסט סייד (Lower East Side), שנחשבה עד לא מזמן לאיזור מסוכן, אך בעשרים השנים האחרונות התפתחה והפכה לאחת השכונות המבוקשות במנהטן. הרחובות כאן מלאים במסעדות, ברים, גלריות אמנות, בוטיקים קטנים. הכל בסטייל מאוד אופייני ללואר איסט סייד – בוהמי, קטן, צעיר ומעניין. ישנם שלושה מוזיאונים מומלצים לביקור הם: ה-New Museum, Tenement, ו-Museum at Eldridge Street, השניים האחרונים עם זיקה להיסטוריה היהודית בניו יורק. כמו כן, על רחוב Essex נמצאים מספר מסעדות/ברים מומלצים, ביניהם Beauty & Essex, מסעדה/לאונג' שהכניסה אליו היא דרך חנות תכשיטים קטנה. כתובת: 146 Essex Street

Essex ו-Sons of Essex הן מסעדות באווירת בר, הנמצאות במספר 120 ו-133 ברחוב Essex. ואם אתם כבר בסביבה, מומלץ לעשות סיבוב לרחוב Ludlow, המהווה מבחינתי את בירת הלואר איסט סייד. ומאחר והקור לא מאפשר להיות יותר מעשר דקות בחוץ, כנסו לאחד המקומות הקטנים והרבים על Ludlow. כדאי לנסות מסעדה יפה וטעימה הנקראת Dirty French (כתובת: 180 Ludlow Street), או כנסו ל-Creperie, מקום קטן ולא מחייב, שמכין קרפים מעולים. כתובת: 135 Ludlow Street

תיאטרון, קולנוע ומקום סודי ומיוחד באיסט וילג'

שכונת האיסט וילג' (East Village) לא מציעה אטרקציות מקורות, אבל אי אפשר לכתוב על ניו יורק בלי להזכיר אותה. לכן, אתמקד בתחום החזק שלה – בילויים, למרות שאם אתם מסוגלים לעמוד בקור ולהסתובב ברחובות בין החנויות הקטנות, אל תהססו לעשות זאת. ברחוב לאפאייט (Lafayette) מתנוסס מבנה מרשים בשם The Public Theater. בתוך הבניין בן מספר הקומות, בנוסף לתיאטרון שמעלה הופעות טובות ומרשימות, שוכן לו Joe's Pub, תיאטרון קטן ואינטימי, שמוכר גם אוכל ושתייה לצופים שמגיעים לראות הופעות של זמרים וזמרות ידועים (יותר או פחות). עוד בקומפלקס - מסעדה מעולה ואינטימית בשם The Library at The Public. האוכל טעים, המחירים טובים, האווירה אינטימית ובכל זאת מתאימה גם לקבוצות גדולות. כתובת: 425 Lafayette Street

האיסט וילג' הוא מקום משכנו של בית קולנוע סינמטקי ידוע בשם Angelika. מוקרנים בו סרטים מעולים ואיכותיים ובמקום קפיטריה, כך שאפשר להכניס את האוכל והשתייה לסרט. לאוהבי הקולנוע ביקור באנג'ליקה מהווה חוויה ממצה ליום קר. לקינוח, מקום סודי – The Back Room. הכניסה היא דרך גרם מדרגות ישן שיורד כביכול למרתף ולוקח זמן להבין שהגעתם אל המקום הנכון, אבל אז נכנסים פנימה והאווירה חמה ומזמינה. ספות וכורסאות נוחות, המשקאות החריפים מוגשים בספלים והמוזיקה זורמת. מקום ניו יורקרי אמיתי. תהנו!

סטייל והרגשה ביתית במידטאון

נעלה צפונה למידטאון (Midtown) איסט ו-ווסט, השכונות היותר תיירותיות בעיר. המקומיים לא מגיעים אליהן לעיתים קרובות, אלא אם הם עובדים באיזור, אך לשכונות הללו יש הרבה להציע. קיימות כאן אטרקציות רבות, ביניהן האמפייר סטייט בילדינג, תיאטראות ברודווי, מוזיאון השעווה, רוקפלר סנטר, מוזיאון המומה ומגוון בלתי נגמר של חנויות.

אטרקציה פחות ידועה היא הגרנד סנטרל (Grand Central) המשופצת והשוק החדש שבה. מדובר בתחנת רכבת ראשית שנמצאת בתוך מבנה היסטורי מהמאה ה-19 ומלבד התחבורה הציבורית, זהו מרכז קניות ובו שוק מאכלי גורמה ומסעדות. כתובת: 89 East 42nd Street

באמצע הטיימס סקוור (Times Square) שוכנת לה מסעדה ביתית בסטייל איטלקי הנקראת Carmine's. כיאה למסעדה בטיימס סקוור, המקום גדול מאוד ולמרות זאת, בדרך כלל, מלא כאן עד אפס מקום. הרעיון בסוג מסעדה מעין זה, המכונה Family Style, הוא שהמנות גדולות מאוד ומתאימות למשפחה, כמו מנה מרכזית על שולחן האוכל בבית והאווירה בהתאם - חמה וביתית. ארבעה סועדים יכולים להזמין שתי מנות ראשונות ומנה עיקרית אחת ולשבוע. המחירים מאוד סבירים. כתובת: 200 West 44th Street

לאחרונה, נפתח מקום חדש עם המון סטייל ואוכל ממש טעים, קרוב מאוד לטיימס סקוור בשם Fabrick by David Burke. דייויד בורק הוא שף ידוע בעל מסעדות רבות וזוהי המסעדה החדשה ביותר שלו, שנותנת מענה איכותי למסעדה טובה באיזור. ניתן להזמין מנות קטנות, גדולות או רק לשתות על הבר הטרנדי בשעות המוקדמות של הערב. המסעדה נמצאת בקומת הרחוב של מלון Archer. כתובת: 47 West 38th Street (בין השדרה החמישית לשישית).

תרבות ובילוי לילי באפר איסט

בצפון מנהטן ממוקמת שכונת אפר איסט סייד (Upper East Side), שכונה זולה יחסית לניו יורק סיטי, למרות שמסיבה נסתרת ולא ברורה היא נחשבת לשכונה יקרה. האווירה בה משפחתית יותר והדגש הוא פחות על ״אקשן״, אבל היא מציעה הרבה מבחינת שופינג ותרבות. ישנו מקבץ גדול של מוזיאונים באפר איסט, שיכולים להוות פתרון נהדר ליום קר. מלבד המטרופוליטן (The Metropolitan Museum of Art) והגוגנהיים (Guggenheim Museum) הגדולים והידועים, אני ממליצה באופן אישי על המוזיאון היהודי (Jewish Museum New York) ועל התערוכה הנהדרת שמוצגת בו כיום – Helena Rubinstein: Beauty Is Power. בנוסף, על מוזיאון קופר יואיט (Cooper–Hewitt, Smithsonian Design Museum) המשופץ שנפתח לאחרונה מחדש ועל מוזיאון מעניין נוסף שמציג אוסף פרטי, בשם The Frick Collection.

במוסד התרבותי, 92nd Street Y, שנמצא, כפי ששמו מרמז, על רחוב 92 ושדרת לקסינגטון, מתקיימים ראיונות והרצאות מגוונות ומעניינות על ידי מרצים שונים. בחורף הקרוב תוכלו לבלות כאן ערב של צפייה בראיון עם קווין קוסטנר, וונדה סייקס, שיחה בין אליסון וויליאמס לסת' מאיירס ועוד. באיזור ישנן גם מסעדות טובות ובאווירת החורף האינטימית, אני ממליצה להתחמם במסעדת Sfoglia, איטלקית עם טוויסט אמריקאי, אוכל מעולה, יין מפנק ועיצוב ביתי ורומנטי. כתובת: 1402 Lexington Avenue

עוד מסעדה מומלצת באיזור היא Table d'hote, צרפתית קטנה ואינטימית, שמגישה אוכל ערב לחיך. מיקומה קרוב למוזיאונים ולכן מתאימה לארוחת צהריים או ערב מוקדמת, לאחר שתסיימו להתרשם מהתערוכות בסביבה. כתובת: 44 East 92 Street

האפר איסט לא ידוע כאיזור בילוי לשעות הקטנות של הלילה, אך ישנם מספר מקומות ליציאה בערב, ביניהם ה-Auction House. מדובר בבר חשוך עם תאורה מעומעמת, בעיקר נרות, שבו תוכלו להתרווח על כורסאות קטיפה אדומות וליהנות ממשקאות שונים (שימו לב - אין אוכל). האווירה כאן מזכירה את ניו יורק של פעם, לא פאנסי נוצץ, אלא וינטג'. כתובת: 300 East 89th Street (בין השדרה הראשונה לשנייה).

הופעות, מסעדות ובר טאפאס באפר ווסט

שכונת אפר ווסט סייד (Upper West Side) מזכירה לי תמיד את הסרטים של וודי אלן – סנטרל פארק, כרכרות, בנייני דירות יפים, חנויות אין סוף, סופרמרקטים ומשפחות רבות ברחובות. ניו יורק האורבנית בהתגלמותה. במשך השנים שכונת המגורים התוססת משכה אליה עסקים מכל התחומים, ביניהם ה-Beacon Theater; אולם הופעות בו מופיעים טובי המוזיקאים, ה-Simphony Space; אולם להופעות, הרצאות, פעילויות וכדומה, שתמיד אפשר לבדוק אם מתקיים בו אירוע מעורר עניין עבורכם.

היהלום שבכתר של האפר ווסט הוא ה-Lincoln Center, שבו תוכלו לצפות בהופעות של כל קשת התחומים כמו ברודווי, ג'אז, בלט ואופרה; ליהנות מהמתחם היפהפה, שמוצגות בו תערוכות שונות, ואפילו להשתתף בסיור מאורגן להכרתו. במקום מספר בתי עסק נחמדים למזון ומשקאות, אבל באופן אישי, אני ממליצה לנסות כמה מסעדות וברים בסביבה.

אחת המסעדות האהובות עליי ביותר בעיר היא Ocean Grill שנמצאת באפר ווסט. זוהי מסעדה ותיקה עם אוכל מעולה וגם בלילה הכי קר בשנה, המקום, הגדול יחסית, מלא בסועדים צוהלים עד אפס מקום וצריך להזמין שולחן מראש. שימו לב, המחירים במקום לא זולים. כתובת: 384 Columbus Avenue (פינת רחוב 78), טלפון: 212-579-2300

עוד בר-מסעדה שאני מאוד אוהבת הוא Cava. זהו בר טאפאס קטן וחשוך, שמעוצב בצבעים כהים וחמים, תמיד מלא ורועש, והאוכל והשתייה בו מעולים ובמחירים סבירים. כתובת: 185 West 80th Street, טלפון: 212-724-2282

* שימו לב, אם מתאפשר, רצוי להזמין שולחן מראש למקומות המוזכרים בכתבה.

מעוניינים בטעימה מניו יורק? צפו בסרטון של נטע נבון מלב הטיימס סקוור:

הכותבת היא נטע נבון, בעלת GoNY.co.il, אתר אינטרנט בעברית שמרכז מידע על ניו יורק.