מסלול טיול עם ילדים במדריד

במדריד אפשר למצוא כמה מסלולים המיועדים במיוחד לטיול משפחתי. הנה לפניכם פירוט מסלול בן 3 ימים, מסלול המותאם במיוחד לטיול עם ילדים.
מערכת אתר למטייל
תמונה ראשית עבור: מסלול טיול עם ילדים במדריד
© Depositphoto/Bloodua

היום הראשון

התחלת הביקור בבירה הספרדית תהיה בארמון המלכותי Palacio Real. הארמון נבנה בסגנון ניאו קלאסי ובו 2800 חדרים. הוא נקרא גם פלאסיו דה אוריינטה (הארמון המזרחי) על שם הכיכר הצמודה לאגפו המזרחי. ביום רביעי הראשון של כל חודש מתקיים טקס חילופי משמרות כשחברי המשמר לבושים במדי טקס מלאים מהמאה ה- 18. טקס זה מלווה בדרך כלל בקונצרט של התזמורת הצבאית. הקונצרט נערך בחזית הארמון הפונה ל Plaza de Oriente. אפשר להצטרף לסיור מודרך באנגלית, יש לקחת בחשבון את זמן ההמתנה לסיור. משך הסיור כ- 50 דקות.

• כתובת: רחוב Calle De Bailen
  • שעות פתיחה: הארמון פתוח בימים שני עד שבת משעה 09:00 עד 18:00 וביום ראשון וחגים עד 15:00. הכניסה חופשית בימי רביעי- לאזרחי ספרד והאיחוד האירופי.

הארמון המלכותי - בחזית הארמון נמצאת כיכר דה אוריינטה Plaza de Oriente ממנה צועדים על Calla de Bailen, פונים ל- Cuesta de San Vicentre עד לכיכר ספרד Plaza de Espana ובה פסל דון קישוט וסנצו פנשה.

מכאן ממשיכים ברגל על גראן ויה Gran Via, פונים בכיכר Callao למדרחוב Calle del Carmen או Calle de Preciados המובילים למרכז ספרד- Puerta del Sol. בנקודה זו מודדים את המרחק ממדריד לערים אחרות ברחבי ספרד. בכיכר פסל הדב המרחרח עץ תות שהוא סמלה של העיר.

צעידה על Calle Mayor עד Plaza Mayor - כיכר מהמאה ה-17 בה כדאי לבלות את שעות הערב. זוהי הכיכר המרכזית של ספרד, אשר בעבר נערכו בה קרבות שוורים, הוצאות להורג וטקסי קבלת פנים. בסביבתה מסעדות ובתי קפה, ובמרכזה פסלו של המלך פליפה השלישי.

היום השני

למחרת היום נתחיל את הסיור בכיכר סיבלס Plaza de Cibeles ובה פסל האלה סיבלס (מטרו- Banco de Espana) ומשם דרך Calle de Alcala כניסה לבילוי בגן רטירו Parque del Retiro שהינו הגן הציבורי היפה ביותר בספרד. בחודשי הקיץ מתקיים במקום תיארטון בובות. שלט עליו כתוב: Tiritilandia (ארץ הבובות) יכוון למקום המדויק בו מתקיימת ההצגה (לתשומת לבכם, הההצגה בספרדית).

בצמוד לגן רטירו נמצאים הגנים הבוטניים (Calle de Alfonso XII אחד מהרחובות התוחמים את הגנים מוביל לגנים הבוטניים. יש לפנות ל- Calle Claudio Moyano ולאחר מכן ל- Paseo del Prado) ובצמוד להם נמצא מוזיאון ה"פראדו" שמומלץ ביותר לחובבי אומנות.

היום השלישי

ביום השלישי אפשר לקחת את הילדים ל- Casa de Campo האתר, שהיה אזור הצייד של המלוכה והאצולה, גדוש פעילויות: במקום יש גן חיות גדול ובו אוסף ציפורי טרף ממינים שונים, לונה פארק וכן ניתן לקיים שייט באגם.

• כתובת: שדרות Av. De Portugal.
  • שעות פתיחה: כל יום משעה 10:00 עד 18:00, טלפון: 914636334.
  • תחבורה: אוטובוס קו 33 או תחתית לתחנת Batan.

ילדים מגיל שנתיים עד שש יוכלו להנות ממתקני השעשועים ב"פארק הקסום" Parque Magico .

• כתובת: ב- Paseo de la Virgen.
  • שעות פתיחה: שני עד חמישי משעה 17:00 עד 21:00, שישי עד ראשון משעה 12:00.

שתי אופציות נוספות לבלות עם הילדים:

קולנוע IMAX Madrid
 מקרין סרטי עלילה וסרטים דוקומנטריים לכל הגילאים.

• כתובת: Calle Meneses , Parque Tierno
  • טלפון: 914674800
  • שעות פתיחה: במהלך השבוע ההקרנות מתחילות משעה 12:30 עד 21:00 (בסופי שבוע מהשעה 11:00). כדאי לבדוק מה מוצג ולאיזה קבוצת גיל מתאים הסרט.
  • תחבורה: ניתן להגיע ברכבת התחתית עד לתחנת Mendaz Alvaro, או אוטובוס 148.

מערת הקסמים La Cripta Magica היתה פעם בית קפה שפעל במשך עשור כמקום סודי ודלתו נפתחה רק למי שידע את הסיסמה. כיום המקום פתוח לקהל הרחב. בימי שבת בשעות אחרי הצהרים מציגים שם קסמים.

• כתובת: Tarragona 15
  • שעות פתיחה: משעה 17:00 עד 19:00. ניתן להגיע ברכבת התחתית עד לתחנת Palos de Frontera.