אוכל ומסעדות בורנה

העיר ורנה ואיזור חולות הזהב משופעים במסעדות ברמות יוקרה משתנות. היותה של ורנה אתר תיירות בינלאומי אומר שבעיר תוכלו למצוא שפע של מאכלים ממטבחים שונים- איטלקי, צרפתי, דגים, בשרים וכו`.
צוות למטייל ברשת
תמונה ראשית עבור: אוכל ומסעדות בורנה
Depositphotos/Valio84sl

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-17/04/2021

• כניסה לבולגריה מותרת לאזרחים ישראלים, בהצגת בדיקת קורונה שלילית, בתוקף מ-72 שעות לפני מועד הטיסה.
  • חובה לעטות מסכות במרחב הציבורי.
  • התחבורה הציבורית פועלת כסדרה.
  • המסעדות ובתי הקפה פתוחים.
  • מרבית העסקים בבולגריה פתוחים.
  • כל החוזרים מחו״ל צריכים להציג בכניסה לארץ בדיקת קורונה שלילית מה-72 שעות האחרונות ולעשות בדיקה נוספת עם חזרתם ארצה (תקף גם למחוסנים).
  • עבור אזרחי ישראל, ישנה חובת בידוד של 14 יום בשובם לארץ או 10 ימים בכפוף לשתי בדיקות שליליות. מחוסנים אינם צריכים בידוד.
לוגו וירוס קורונה

אוכל בולגרי

אם ברצונכם לטעום מהאוכל המשובח של בולגריה (האהוב והנפוץ גם אצלנו בארץ), שם הקוד שלכם הוא "מהאנה" (Mehana). מהאנה היא מסעדה בולגרית אותנטית, בה התפריט מציע מאכלים מסורתיים המוכנים לפי מתכונים בני דורות רבים. לבד מהאוכל הטעים, תוכלו ליהנות בשלל מסעדות המהאנה השונות גם ממוזיקה בולגרית אותנטית ולפעמים הסועדים המקומיים יפצחו בריקוד, כך שהחוויה הבולגרית מובטחת. הנה המלצות על מסעדות בוורנה ועל אוכל בולגרי, מהם תוכלו ליהנות לאחר הביקור באטרקציות המרכזיות בעיר או לפני יציאה למקומות הבילוי בערב.

הנה כמה מאכלים בולגריים שכדאי לנסות במסעדות:

• צ`ישקה ביורק- цушkи бюрек - פלפלים קלויים ממולאים גבינה בולגרית ומטוגנים בפירורי לחם.
  • מיש-מש - mиш mаш - כמו שקשוקה -; עגבניות, פלפלים מבושלים עם גבינה וביצה.
  • שופסקה סלט -; шопcка -; סלט כפרי, עגבניה, מלפפונים, בצל, פלפלים, גבינה לבנה ובדרך כלל גם זית אחד עד שלושה.
  • אובצ`רסקה -; oвцaрcka - סלט שופסקה עם פטריות וביצה קשה.
  • מלצ`נה - mлeцna -; דומה לצזיקי, סלט יוגורט עם מלפפונים.
  • קוארמה (הוגים כמו שוארמה) kaбapma -; מאכלי קדירה, בשר עם עגבניות, בצל, פלפלים וביצה מבושלים בתנור בכלי חרס.
  • אוטשטיפז - otшипец- בשר טחון עם גבינה צהובה מטוגן ומוגש עם תפוחי אדמה
  • קבבצ`ה - keбабце - קבב בולגרי
  • פטטניק - паtatниk - לביבת ענק מתפוחי אדמה, גבינה וביצה.

מסעדות מומלצות

• Hashove Mehane- אחת ממסעדות המהאנה האהובות על תושבי ורנה היא למעשה קומפלקס "האשובה". הוא אמנם מעט יקר יותר מהמסעדות האחרות מסוג זה, אך האוכל פה טוב מאוד והאווירה שמחה במיוחד. במהאנה כדאי מאוד להזמין גם את לחם השום המצויין. המקום, הכולל גם בר ובית קפה, מציע גם פיצה לא רעה בכלל. אם אתם צריכים לבחור מסעדה אחת מתוך מסעדות בוורנה - לכו על זו.
    כתובת: Osmi Promorski Polk 8
    טלפון: 052-616877
  • Chuchura- זוהי גם מסעדת מהאנה מומלצת. האווירה פה שמחה גם היא, כמיטב המסורת הבולגרית והתפריט עשיר במטעמים בולגריים בשבילכם. כדאי לנסות פה את המוסאקה, אחד הסלטים וגם משהו מהגריל. פה תהנו גם משירות מצויין.
    כתובת: צמוד לכיכר Nezavisimost
    טלפון: 052-608648
  • BMS- מסעדה נחמדה המציעה בעיקר מאכלים בולגריים מקומיים בתפריט די עשיר, שירות טוב ומחירים לא יקרים בכלל.
    כתובת: Kniaz Boris I 42
  • Happy Bar & Grill- זוהי רשת מסעדות הפזורה ברחבי בולגריה, המציעה אוכל בינלאומי טוב, במחירים שווים לכל כיס ובאווירה נחמדה וסביבה מעוצבת. לא מדובר ברשת מסעדות יוקרתית במיוחד, אך היא בהחלט אופציה טובה לארוחת בוקר נחמדה או ארוחת צהריים טובה ולא יקרה. השירות פה טוב מאוד וישנם תפריטים באנגלית. בין מבחר המנות והמאכלים הבולגריים הטיפוסיים, כדאי לטעום ממנות העוף השונות.
    כתובות בוורנה:
    1, Dragoman Str
    11, Preslav Str
     25, Tsar Osvoboditel Blvd
    טלפון: 052-603523
    אתר אינטרנט: www.happy.bg
  • Godzila- זו גם רשת נחמדה של מסעדות בוורנה , המציעה סלטים טובים ופיצות, שכדאי מאוד לנסות. המחירים פה לא יקרים בכלל והאווירה נעימה מאוד.
    כתובות: Maria Louisa 37, Knjaz Boris I 66
    טלפון: 052-604469
  • Trops Kashta- רשת מסעדות מזון מהיר הפזורה ברחבי בולגריה, המציעה ארוחות קלילות וזולות.
    כתובת: 48, Knyaz Boris I blvd
    שעות פתיחה: 08:00-21:00
    טלפון: 052-600484
  • Kopitoto - מסעדה עממית זו שוכנת במרחק של עשר דקות מצפון לוורנה, בסנט קונסטנטין, לכיוון סאני ביץ'. החצר היא המקום הנעים ביותר לשבת בו, עם שולחנות וספסלי העץ והעיצוב המסורתי. במקום מתקיימות הופעות ריקוד בולגרי והאוכל כאן הוא מהמטבח הבולגרי המסורתי.
    כתובת: חמישה ק"מ דרומית לוורנה
    טלפון: 35952/988768
    אתר אינטרנט: kopitoto.net/eng.html

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-17/04/2021

• חובה לעטות מסכות במרחב הציבורי.
  • התחבורה הציבורית פועלת כסדרה.
  • המסעדות ובתי הקפה פתוחים.
  • מרבית העסקים בבולגריה פתוחים.