קהילת התיירות של ישראל: הכותרות המרכזיות של הכנס
- “אלו 5 הטרנדים הכי חמים של 2025”
- “הכי קל לרדת על חברות התעופה הישראליות”
- “יש תחרות וחוסר פירגון בענף התיירות”
- “התייר הישראלי – מקום ראשון בבזבוזים בתאילנד”
- “בלוגרים שמסקרים תיירות הם אוכלי חינם”
- “המגבלה העיקרית של AI היא איך אנחנו משתמשים בכלי הזה”
רויטל שחר-רשף, סמנכ"לית שיווק ומכירות למטייל דיגיטל, ואימרי קלמן, מנכ"ל חברת התיירות טרה-נובה, הנחו את האירוע החשוב, שנפתח בדברי פתיחה של מנכ"ל למטייל דיגיטל, גולן תומס, שאמר: "אנחנו מתכנסים כאן ביחד לא רק כדי לדבר על העתיד של הענף, אלא גם כדי לעצב אותו ליצור חזון משותף". דב קלמן, מייסד ובעלי טרה-נובה, הוסיף: "כולי תקווה שזה יהיה מפגש פתיחה שיוליד מסורת של אירועים דומים", ופנה לקהל הרב שנכח בכנס: "הרשו לעצמכם להתחיל לדבר עלינו, אנשי התיירות, כקהילה מגוונת עם מכנה משותף ברור – כולנו כאן רוצים בטובת מדינת ישראל". מיד לאחר מכן נאמה נציגת שגרירות תאילנד בישראל, שבירכה על הישג שיא של 281 אלף תיירים ישראלים בתאילנד במהלך שנת 2024, והביעה תפילה לשחרור מהיר של כל החטופים הנמצאים בעזה.
הרצאת הפתיחה של הכנס הייתה הצגת יחיד מרתקת של ד"ר ערן כתר, יועץ וחוקר תיירות, שסקר את הטרנדים הכי חמים בעולם התיירות בשנה הקרובה. לפי סקר שערך ד"ר כתר, אלו 5 הטרנדים הבולטים של שנת 2025:
- חופשות מרפא וריטריט
- בחירת חופשה ע"פ המלון ולא לפי יעד ספציפי
- חופשות All in One – שילוב בין חופשה עירונית לחופשת טבע
- חופשות ביעדים המציעים חוויות תרבות אותנטיות
- חופשות מחוץ לעונת השיא, הנחשבות לזולות יותר ולפחות עמוסות
אור ריגלר, מומחה לניתוח רשתי, ערך הצגת בכורה של מפת ענף התיירות של ישראל, הממפה את מגוון גופי התיירות הפועלים בארץ בצורה נוחה ונגישה.
הפאנלים המקצועיים של הכנס
פאנל ראשון: הדרמה של 2024 והאפטר שוק של 2025
פאנל מקצועי בהנחיית דב קלמן ובהשתתפות מובילי ענף התיירות שמטיסים את כולנו לחו"ל: מייסד טיסות סודיות, יניב לניס; סמנכ"ל קשרי תעופה, ניר מזור; מנכ"לית חברת אופקים, רויטל בר נתן; בעלי קבוצת אופיר טורס, בועז וקסמן; ומנכ"ל חברת התעופה ארקיע, עוז ברלוביץ, שהתייחס לביקורת על העלאת המחירים מצד חברות התעופה הישראליות: ״הייתה שנה רווחית מאוד ומאתגרת מאוד. הטסנו כ-1.6 מיליון ישראלים לחו״ל. קל לרדת על חברות התעופה הישראליות אבל אנשים לא יודעים מה קורה מאחורי הקלעים ואת הקשיים הכרוכים בהטסת נוסעים בתקופת מלחמה. נמשיך להטיס ישראלים בבטחה גם בשנה הקרובה. אני מאמין שהתחרות שתיפתח מחדש תוזיל את מחירי הטיסות בשנת 2025״.
פאנל שני: שיח קהילת התיירות של ישראל
פאנל מקצועי בהנחיית אימרי קלמן, שכלל דיון מעמיק על אלמנט הקהילתיות בענף התיירות המורכב והתחרותי. משתתפים: רינה קמני, מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות; עופר גולדשטיין, מדריך טיולים ומורה דרך; אור בוטבול, שחקן ופרסומאי; יהודה זפרני, מנהל תחום התיירות במועדון הצרכנות הוט; ועדי אזולאי, יו"ר קבוצת פספורט, שאמר: "קהילת התיירות היא קהילה ענפה שעברה שינוי מאוד משמעותי בקורונה, כשנכנסו אליה המון אנשים צעירים. אני חושב שאנחנו יכולים להיות גאים מאוד ברצון לשתף פעולה ביחד, גם בתקופות הכי קשות. יחד עם זאת, הקהילה צריכה להשתדרג ולהשתפר. התחרות וחוסר הפירגון הם דברים שקיימים בכל העולם ולא רק בישראל, כולם רוצים להצליח. בסה"כ אפשר להגיד שהתיירות בישראל חזקה, חיה, נושמת ובועטת".
פאנל שלישי: סוד ההצלחה של תאילנד בישראל
פאנל מקצועי בהנחיית איש התיירות ומומחה תאילנד, זיו ארדמן, שציין את הישג השיא של יותר מ-280 אלף ישראלים בתאילנד בשנה האחרונה, והציג נתונים מרתקים לפיו ישראל נמצאת במקום הראשון בתיירים לנפש במדינת האיים, וגם בבזבוזים: "הישראלי הממוצע מוציא למעלה מ-80 אלף בהט בממוצע במהלך חופשה בתאילנד". משתתפים בפאנל: שאדי ג'ראסי מסוכנות ויה תאילנד; צחי בלה מסוכנות תאי טורס; דורון חדד מקבוצת כספי-מויה; מזי ארזי, מנכ"לית חברת FlyEast; ואורי חלמיש, סמנכ"ל השיווק של המרכז למטייל תאילנד, שאמר: "70 אחוזים מהתיירים הישראלים שהגיעו לתאילנד בשנה האחרונה הם קהל חוזר. אנחנו רואים את התייר הישראלי ״החדש״ שמבקר בתאילנד, קהל שאוהב לצאת מהקופסה ולגלות יעדים חדשים וחוויות חדשות. איי דרום מזרח תאילנד כמו קו יאו נוי ושמורת קאו סוק. תאילנד צפויה להפוך בקרוב ליעד קזינו ולהיות אפילו יותר אטרקטיבית למטיילים הישראלים!״.
פאנל רביעי: משפיענים VS עיתונאים
פאנל מקצועי בהנחיית אשת התיירות והיח"צ, אורנה בן חיים, שגרר דיון סוער בהשתתפות הקהל וכמה מהשמות הגדולים בתחום תקשורת התיירות. משתתפים: משפיען התיירות, עמית בחובר; אשת התקשורת שני בן יעיש; מתן אהבתי מחברת SHARE מדיה; העיתונאית והמשפיענית, מיכל מנור; ועורך וואלה! תיירות, זיו ריינשטיין, שהתייחס להבדלים בין עיתונאים לבלוגרים ומשפיענים: "עיתונאים, בלוגרים ומשפיענים הם סוג של "אוכלי חינם" שיוצאים לסקר תמורת הטבה כמו אוכל ולינה בחינם. מה ההבדל בינינו? העיתונאי מקבל שכר מגוף התקשורת בו הוא עובד, לעומת המשפיען שמקבל כסף ישירות ממי שהוא אמור לסקר. מעולם לא ראיתי משפיען שמעביר ביקורת על מושא הסיקור שלו! אני לא רואה את השליחות העיתונאית שיש לנו אצל המשפיענים. לעיתונאי יש יותר לגיטימציה לתת ביקורת אמיתית ואותנטית כי הוא מייצג את גוף התקשורת שמאחוריו ולא רק את עצמו ופרנסתו".
הרצאת הסיום של הכנס הייתה הרצאה על עידן ה-AI בהובלתו של גולן תומס, שפנה לקהל במקום ונתן טיפים מועילים על שימוש בכלי בינה מלאכותית והמלצות איך אפשר להישאר רלוונטיים ולהוביל בעולם התיירות המשתנה: "חשוב להפנים - AI הוא לא רק כלי, הוא שותף אסטרטגי. AI מעניק גמישות, דיוק ויכולת תגובה מהירה לשינויים בשוק, והוא פותח אינסוף אפשרויות – משיפור חוויית הלקוח ועד חיזוי מגמות עתידיות בתיירות. המגבלה העיקריות של הטכנולוגיה הזאת, היא מה אנחנו יודעים להוציא ממנה".
בסיום הכנס הוגרלו חמישה פרסים לבאי האירוע, כולל חופשה זוגית בתאילנד, הכוללת טיסות ואירוח במלון יוקרה. לאחר מכן ירדו הנוכחים להשתתף באירוע פול-מון ראשון מסוגו ברחבת מתחם גן העיר, שכלל הופעות, מוזיקה תאילנד קצבית ודוכני אוכל רחוב.