קמפניה - אתרים מרכזיים באזור

חבל קמפניה (Campania) שבדרום איטליה או "הארץ המבורכת" כפי שנקרא על ידי הרומאים, הוא אזור פורה, בו מזג האוויר נוח והמים זורמים בשפע. זהו אזור בו ההרים משתפלים עד לפגישה עם מישור החוף המרוצף בחופים מקסימים ונוף צוקי. האזור מושך אליו תיירים מסיבות שונות ומגוונת.
צוות למטייל ברשת
תמונה ראשית עבור: קמפניה - אתרים מרכזיים באזור
Shutterstock/Taiga

אזור נאפולי

חבל קמפניה (Campania) שבדרום איטליה או "הארץ המבורכת" כפי שנקרא על ידי הרומאים, הוא אזור פורה, בו מזג האוויר נוח והמים זורמים בשפע. זהו אזור בו ההרים משתפלים עד לפגישה עם מישור החוף המרוצף בחופים מקסימים ונוף צוקי. האדמה הוולקנית יצרה אדמה פורה ושופעת ותושבי המקום מנצלים זאת לגידול חיטה ירקות וענבים. האזור מושך אליו תיירים מסיבות שונות ומגוונת. יש הבאים לחפש אחר ההמולה והשאון בנאפולי, יש כאלו שנוהרים אחר השרידים העתיקים בפומפיי, או אחר הנוף המאיים של הר הגעש וזוב (Vesuvius), ויש את ההדוניסטים האמיתיים שבאים להנות מחוף אמלפי הקסום או מאי הנופש האהוב קפרי.

העיר נאפולי (Naples) היא השלישית בגודלה באיטליה. עיר שסביבתה הטבעית היא היפה ביותר באירופה. העיר עצמה היא עיר צפופה ועמוסה. כביש רחב מוביל מהעיר במעלה הר Vesuvius, שמתנשא מעל העיר. הוא הר געש פעיל, ממנו ניתן להשקיף על התהומות אפופי העשן וכל מפרץ נפולי. פסגת ההר היא מקום מפגש פופולרי לנאהבים. מנאפולי ניתן לצאת אל שדות האש (Phlegrean Fields) ששמם ניתן להם על רקע הפעילות הוולקנית המרחשת באזור. בעיר קסרטה (Caserta) הקרובה גם היא לנאפולי, כדאי לבקר בארמון המלכותי, שמהווה מעין תשובה איטלקית לארמון ורסאי הצרפתי.

שרידי העיר פומפי (Pompeii) והעיר Herculameum, שנהרסו ברעידת אדמה בשנת 63 לספירה ולאחר מכן כוסו בלבה בשנת 79 לספירה, נמצאים גם כן בקרבת נאפולי. מדובר בשתי ערים שהן בבחינת חובה לכל המגיע לחבל. העיר פומפיי שימשה בעבר כעיר נופש משגשגת לציבור הרומי בעל האמצעים, עד התפרצות הר הגעש, שקברה אותה ואת יושביה תחת מסת הלבה. את דמויות האדם ובעלי החיים שנמצאו קבורים תחת האפר ניתן לראות בעיר פומפיי. ההריסות מספקות מבט נרחב על הדרך בה חיו הרומאים את חייהם, והן כוללות מקדשים, אחד מהאמפיתאטראות הרומיים הגדולים ביותר המוכרים כיום, בתי פאר המעוטרים בציורי קיר ענקיים ובמוזיאקות וכן הלאה.

האי קפרי

לא רחוק משם במפרץ נאפולי, נמצא האי קפרי (Capri) אליו ניתן להגיע באמצעות מעבורת. זהו אי פופולרי, ולמרבית ההפתעה - עודו שמור יחסית, ולא הושחת על ידי המבקרים הרבים. קסמו של האי טמון ברחובות הצרים והשקטים, ובעיירות הקטנות. בעת ביקור באי אין להחמיץ את המערה הכחולה, ה-Grotta Azzurra. באי נמצאת גם ווילה טיבריו (Tiberio), אותה בנה טיבריוס, והיא ידועה כמקום בה הוא ניהל את חיי ההוללות שלו. מדרום לעיר נמצאים גני אוגוסטוס (Augustus), מקום יפה, שתמיד הומה אדם. איסצ`יה (Ischia) הוא אי נוסף במפרץ נאפולי, אשר למרות שהוא הגדול ביותר והמפותח ביותר, הוא אינו זוכה לתיירות חוץ רבה, אך נהנה משפע מבקרים מקומיים.

מדרום לנאפולי

חצי האי מדרום לנאפולי הוא אזור תיירות פופולרי, במיוחד לאלה המעדיפים שמש וחול על שפת הים התיכון. הנופים באזור מדהימים והתרבות והפולקלור של המקומיים מורגשים בכל עבר. בחלקו הצפוני של חצי האי נמצאת העיר סורנטו (Sorrento), אליה נוהרים אומנים יידועי שם. ניטשה, גורקי ווגנר חיו בעיר לתקופה. העיר יכולה להשרות אווירה מיסטית משהו - העתיקות והשרידים מתקופות היסטוריות מוארים בצורה ארטיסטית מתוך ערוצי יערות. במוזיאון Corealla אפשר לראות שרידים וחפצים מהתקופה הרומאית כמו רהיטים, פורצלנים ותמונות שהיו שייכות בעבר למשפחת Correale יותר יפה מהמוזיאון עצמו הם הגנים המקיפים אותו ומהם נשקף נוף מרשים של המפרץ, הנמל והכפרים. חוף אמלפי, המשתרע בין סורנטו ועד סלרנו, הוא אחת מרצועות החוף היפות ביותר באירופה כולה. המים הכחולים משמשים כרקע צלול לעיירות החוף הציוריות, שהפופולריות שביניהן הם אמלפי, סורנטו, פוסיטאנו וראוולו.

פוסיטאנו (Positano) היא עיר מקסימה ביופיה. בתים מקושתים בצבעי ורוד ודבש הממוקמים על הצוקים כאילו הם מרחפים מעל הים הצבועני והנוצץ, ויוצרים מחזה מרהיב ביופיו. כמה עיקולים לאחר מכן, נמצאת העיר אמלפי (Amalfi), בדרום מרכז חצי האי, והיא פופולרית מאוד בקרב תיירים. הסטטוס הקודם שלה, כאחד ממעוזות הצי הימי החזקים ביותר העמידו אותה בתחרות מול פיזה וגנואה. בכיכר המרכזית ניתן לבקר בקתדרלה מהמאה ה-13 ומעליה מגדל פעמון. זהו מקום זול יחסית עם כמה מסעדות טובות, המגישות יין מקומי. העיר ראוולו (Ravello) שאומרים עליה, "שהיא קרובה יותר לשמים מאשר לחוף הים", מספקת נקודת תצפית יפה על הסביבה. במיוחד מהצוקים, המתנשאים לגובה של 335 מטר מעל גובה פני הים. אטרקציות נוספות בעיר הן הכנסיה ובה דוכן מטיף יפיפה שעל בסיסו תגליף של 6 אריות, וכמה ווילות מקסימות ובהם גנים מרהיבים.

העיר סלרנו (Salerno) כבר חוותה הכל- החל משלטון אטרוסקי, ועד לימי הרומאים ולימי הביניים. לרוע המזל, העיר נפגעה קשות בהפגזות מלחמת העולם השניה היות והיא שימשה כאחד מאתרי הנחיתה של בעלות הברית. דרומית לסלרנו, נמצאת העיר פאסטום (Paestum) שמכילה את השרידים הטובים ביותר של התיישבויות Magna Graecia. לעיר מראה מסתורי במקצת, של שומרת סוד, כאשר שלושה מקדשים דוריים חולשים על המישור הפרחוני. העיר מכילה את המקדשים של קרס ונפטון, פורום, בזיליקה ואת חומות העיר המקוריות. במוזיאון העירוני ניתן למצוא אוסף של רצועות עיטור, ואת אחד מאוספי האריכטקטורה הקדומה הטובים ביותר בעולם. המרחק של 12 קילומטרים אל תוך פנים המדינה, נמצאת Woods of Diana, אחת משמורות הטבע המוגנות היחידות בדרום איטליה.

מסביב לקמפניה

חבל קמפניה מוקף במחוזות לאציו, מוליס, פוליה ובסיליקטה. חבל פוליה (Puglia) בדרום מזרח איטליה, הוא אזור תעשייתי וחקלאי. באזור מגדלים בעיקר טבק, שקדים, ירקות ומטעי זיתים וכרמים, בתקופה הרומאית פוליה שמשה שער ראשי למזרח הים התיכון. בקצה הרמה הצפונית נמצא מבצר מטומן נדיר באירופה, Casttle del Monte, ששימש במאה ה-13 כאכסניה של הקיסר פרדריק ה-2. ליד Canosa di Puglia נמצאים שרידי העיר Canusium, שהייתה עיר חשובה בתקופה הרומאית. חבל בסיליקטה (Basilicata) הוא אזור מיוער מאוד עם הרי געש רבים. נהרות רבים זורמים מהרי Appenines המערביים אל מפרץ טרנטה (Taranta), מה שמשביח את אדמת מישור Metapono, עיר הולדתו של פיתגורס. קלבריה (Calabria) אזור ב"אצבע הרגל של המגף". אזור הררי, עם יער צפוף וחופים שוממים. הערים העיקריות הן Catangaro, Cotenga, ו-Reggio חופי רחצה טובים נמצאים בחוף המערבי, ואילו החוף המזרחי הוא ברובו סלעי.