מידע שימושי למבקר בבריסל

על מנת להפוך את ביקורכם בבריסל לנעים ונוח כמה שיותר, כדאי לעיין במדריך הקצר הבא ובו מידע שימושי ואף חיוני: מספרי טלפון חיוניים, מרכזי מידע לתיירים, מידע על כרטיס בריסל והאם או כמה טיפ לתת. להדפיס ולשים בתיק הצד.
איתמר ברק - צוות למטייל ברשת, אורח ממשלת בריסל
תמונה ראשית עבור: מידע שימושי למבקר בבריסל
Depositphoto/Sedmak

כרטיס בריסל ומרכזי מידע לתיירים

כרטיס בריסל (Brussels Card): ארגון התיירות של בריסל מציע לתיירים המבקרים בעיר הזדמנות לרכוש את הכרטיס המשלב הנחות והטבות רבות, שיהפכו את הרכישה שלו למשתלמת מאוד, עבור תיירים השוהים בעיר מספר ימים.

להלן כמה מן ההטבות המוצעות לרוכשי הכרטיס: כניסה חינם ללמעלה מ-26 מוזיאונים, שימוש ללא תשלום במערכות התחבורה הציבורית של העיר, 33% הנחה בכניסה לאטומיום, 25% הנחה בכניסה לאטרקציות רבות ברחבי העיר, 5% הנחה בבוטיקים וחנויות מעצבים בעיר ועוד. אם, לדוגמה, רכשתם כרטיס בריסל של 24 שעות, בביקור בשלושה מוזיאונים תוכלו לחסוך למעלה מ-17 יורו בדמי הכניסה למקומות אלו. תוכלו לרכוש את הכרטיס באתר התיירות של בריסל ובמרכזי המידע לתיירים בעיר.

מרכזי המידע לתיירים: בעיר בריסל פועלים כמה מרכזי מידע לתיירים. במרכזים אלו תוכלו לרכוש את כרטיס בריסל, להתייעץ לגבי אטרקציות שונות בעיר ולהיעזר בהם בכל הנוגע לביקורכם בעיר. מידע נוסף על העיר תוכלו למצוא באתר התיירות הרשמי של העיר: www.brusselsinternational.be

המרכזים העיקריים לתיירים:

• כיכר העיר - בניין העירייה (Grand Place)
     כתובת: Grand-Place
  • Brussels Info Place
     כתובת: rue Royale 2, בסמוך לארמון המלכותי
  • שדה התעופה Zaventem
    מיקום: אולם מקבלי הפנים
     שעות פעילות: בכל יום בין השעות 08:00-21:00

קידומות ומספרי טלפון חיוניים

• קידומת בלגיה: 32+, קידומת העיר בריסל: 2(0)
  • משטרה: 101
  • אמבולנס ומכבי אש: 100
  • חברת התעופה בראסלס איירליינס (: Brussels Airlines): מס` 078-18-88-89 (שירות באנגלית ניתן עד השעה 22:00, בימי השבוע החל מ-19:00, בימי שבת החל מ-17:00 ובימי ראשון החל מ-09:00 בבוקר).
  • שגרירות ישראל:
    Av. de l`Observatoire 40
    1180 Bruxelles
    Brussels
    Phone: 02-3735500
     Fax: 2-3735617
    info@brussels.mfa.gov.il

בטחון אישי, חוקי עישון וטיפים

בטחון אישי: העיר בריסל היא עיר נוחה וידידותית בה בטוח למדי לטייל ולשוטט ברחובות. כדאי להתנהל בזהירות, כפי שמתנהגים בכל עיר זרה אחרת. יש לשים לב לחפציכם האישיים בסמוך לאטרקציות המרכזיות של העיר, שכן רוב המבקרים נוהגים להרים ראשיהם (בעיקר בכיכר המרכזית של העיר) אז מנצלים הכייסים ושודדי התיקים את מזלם.

חוקי העישון: ככלל, בבלגיה תקף חוק האוסר עישון במקומות ציבוריים. ישנם מסעדות, בתי קפה, ברים ופאבים בהם מותר העישון באזורים המיועדים לכך, שאלו את הצוות במקום.

טיפים: ככלל, דמי השירות כבר כלולים בכל תשלום לנותן שירות (נהגי מוניות, מלצרים וכו`). יחד עם זאת, נהוג לעגל את הסכום כלפי מעלה ולא לקחת עודף, אם איננו רב. למשל, אם ארוחה בבית קפה עלתה לכם 19 יורו, השאירו שטר של 20 יורו. נהוג לתת טיפ צנוע לנותני שירות בבתי מלון כגון בל בויז וכו`.