פעילויות וספורט

למי שרוצה להפעיל את שריריו במהלך הנופש בחצי האי איסטריה לא חסרות אופציות מפתות. בפורץ' ישנו מרכז ספורט גדול שמציע אינספור פעילויות. כמו כן, מסלולי האופניים באזור הם רבים, מוצלחים ועוברים לאורך הטיילת ובחלק הפנימי של חצי האי.
יצחק בן עוזר
תמונה ראשית עבור: פעילויות וספורט

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-17/04/2021

• הכניסה לקרואטיה מותרת לאזרחים ישראלים.
  • יש להציג בדיקת קורונה מה-48 השעות האחרונות.
  • חובה לעטות מסכות במרחב הציבורי.
  • התחבורה הציבורית פועלת בתפוסה מצומצמת.
  • המסעדות ובתי הקפה פתוחים, אך מוגבלים לישיבה בחוץ בלבד.
  • מרבית העסקים פתוחים, תחת הגבלות מרחק.
  • אטרקציות שונות פתוחות תחת הגבלות.
  • כל החוזרים מחו״ל צריכים להציג בכניסה לארץ בדיקת קורונה שלילית מה-72 שעות האחרונות ולעשות בדיקה נוספת עם חזרתם ארצה (תקף גם למחוסנים).
  • עבור אזרחי ישראל, ישנה חובת בידוד של 14 יום בשובם לארץ או 10 ימים בכפוף לשתי בדיקות שליליות. מחוסנים אינם צריכים בידוד.
לוגו וירוס קורונה

ספורט בפורץ'

פורץ` (Porec) מציעה מגוון אפשרויות לחובבי הספורט. כל מלון שממוקם בחופים הדרומיים או בחוף הצפוני כולל מגרשי טניס. בחוף Zelena Laguna ניתן לעשות סקי מים. יש כאן אצטדיון כדורגל ואתלטיקה, מספר אצטדיונים לכדורסל וכדור יד (אליפות העולם לכדוריד נשים התקיימה כאן). העיר אירחה את אליפות אירופה בחץ וקשת ושימשה גם כנקודת הזינוק באחד הקטעים של מירוץ האופנים היקרתי "ג`ירו". העיר שיש בה תודעת ספורט מפותחת מאפשרת
 לצוללנים להנות מהעולם התת מימי שלה. בחוף Plava Laguna בסמוך למלון Laguna Galijot יש מרכז צלילה ובקיץ ניתנים כאן קורסים לצוללים. פרטים ניתן לקבל בדוא"ל: info@Plava-Laguna-Diving.hr

מרכז צלילה נוסף במלון Delfin שנמצא ב-Zelena Laguna (טלפון: 052-451-311). חובבי הספורט האתגרי יוכלו לטפס על המדרונות של פיורד לימסקי (Limski Fjord) או לרחף בין שמיים וארץ במקום שנקרא קריינקה (Crijenka). חובבי הקארטינג יוכלו להפגין כישוריהם במסלול.

• Istra Karting
    Basarinka 5
     Tel:098-290-721
    www.Histrica.Com
  • דוגמא נוספת לפעילות ספורטיבית במקום אפשר לראות בפסטיבל משחקי מים שבמרכזו מרתון שחייה שמתקיים בשבת הראשונה של חודש ספטמבר. האירוע נקרא Porečki Delfin ופרטים עליו ניתן לקבל באתר www.poreckidelfin.com .

רכיבה על אופניים

חצי האי איסטריה מציע שפע של מסלולים סיבוביים (חוזרים לנקודת המוצא) שאורכם כ-35 קילומטרים. מסלולים אלה מוצעים בכל אחד מהאזורים שמרכיבים את חצי איסטריה. הגובה המירבי אליו מטפסים הוא כ-450 מטר כאשר מרבית המסלולים מתבצעים בגובה שבין 200 ל-400 מטר. תרבות הרכיבה על אופניים מוצאת את ביטויה בעובדה שלאורך החופים ניתן למצוא שבילים לרכיבה ופורץ` היא אחת הדוגמאות לכך. מסלול שפונה צפונה מתחיל במגרש החניה שליד השוק. משם פונים ימינה לכיוון ספדיצ`י (Spadici) וכעבור חצי קילומטר פונים שמאלה לעבר מלון Pical.

נוסעים בטיילת Antona Restovica ואז פונים שמאלה לרחוב Materada. חולפים על פני מלון Materada. כעבור 3.5 קילומטרים מגיעים למפרץ St. Martin משם לאורך החוף נוסעים לעבר מחנה קאמפינג בשם Ulika. פונים ימינה לעבר מפרץ Bosuja. לאחר שמבקרים ב-Cape Bosuja פונים לעבר Cape Mrcana. ליד Soline פונים ל-Cervar Porat (כ-9.5 ק"מ מתחילת המסלול). לאחר קילומטר נוסף פונים לעבר מפרץ Lunga. השביל לאורך החוף מוביל ל-Jerkovici אך לפני שמגיעים לבתים הראשונים פונים ימינה לעבר מפרץ Santa Marina. מנקודה זו עוזבים את קו המים ונוסעים צפון מזרחה לכיוון Vabriga. חוצים את הצומת לכיוון Tar וליד Frata פונים ימינה לכיוון Gedici. מבקרים במערת הנטיפים Baredine (פירוט בפרק "מסלולים") ומשם לעבר
Nova Vas ומכאן נותרו עוד כ-6.5 קילומטרים בכיוון דרום מערב שיובילו לנקודת המוצא.

הדוגמא שהובאה מייצגת היצע נרחב של מסלולים. לצורך סימטריה נציין שיש מסלול, שמתחיל באותה נקודת מוצא ופונה דרומה דרך החופים Plava Laguna ו-Zelena Laguna וממשיך דרך Mugeba, Fuskulin ל-Dracevac. מכאן ממשיכים דרום מזרחה ל-Delici, Bralici, Marasi ל-Starnici. בנקודה זו נמצאים ליד הכביש המהיר A9 ומחצית המסלול (23 ק"מ הסתיימו). ממשיכים צפונה לעבר Sv. Lovrec. מכאן רוכבים 6 קילומטרים נוספים בכוון צפון מערב חולפים על פני Susnjici ומגיעים למקום שנקרא Zbandaj. מכאן נוסעיים צפון מזרחה ל-Jehnici, Prkovici ואז פונים מערבה ל-Kosinozici ומשם דרך Antonci חזרה ל-Porec (אורך המסלול 47 ק"מ).

במרבית ערי החוף ניתן להשכיר אופניים:

Mire Grahalica 4
     Tel:052-452-784

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-17/04/2021

• הכניסה לקרואטיה מותרת לאזרחים ישראלים.
  • יש להציג בדיקת קורונה מה-48 השעות האחרונות.
  • חובה לעטות מסכות במרחב הציבורי.
  • התחבורה הציבורית פועלת בתפוסה מצומצמת.
  • המסעדות ובתי הקפה פתוחים, אך מוגבלים לישיבה בחוץ בלבד.
  • מרבית העסקים פתוחים, תחת הגבלות מרחק.
  • אטרקציות שונות פתוחות תחת הגבלות.