הטיול ליוון

דוד ומלכה נצלו את חודש אוקטובר עמוס החגים, וקפצו לשבועיים ציוריים ומגוונים ביוון, עם רכב. אתם מוזמנים לקרוא מסלול מפורט בין אתרים נפלאים כאתונה, מנזרי מטאורה, עתיקות דלפי, כפרי דייגים, כפרים מרוצפי אבן בהרים, טברנות, אגמים ונופים.
דוד נחמוני
תמונה ראשית עבור: הטיול ליוון
© איתמר ברק

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-26/04/2021

• ישראלים יכולים להכנס ליוון, אך תחת התנאים הבאים: מחוסנים ומחלימים יכולים להכנס, ללא צורך בבידוד, לאחר הצגת אישור על כך + בדיקת קורונה מה-72 שעות האחרונות.
  • לא מחוסנים, נדרשים להציג בדיקת קורונה שלילית מה-72 שעות האחרונות ולהכנס לבידוד ל-7 ימים.
  • לפני היציאה מישראל ליוון יש למלא ולשלוח 2 טפסים עד 24 שעות לפני ההגעה: טופס הצהרת נוסע ליציאה מישראל וטופס כניסה לשלטונות יוון.
  • חזרה לישראל : יש למלא ולשלוח טופס כניסה ארצה, עד 24 שעות לפני הטיסה לארץ.
  • חובה לעטות מסכות.
  • המסעדות פתוחות למשלוחים בלבד והברים סגורים.
  • אין לצאת מבית המלון למעט לצורך רכישת מזון או רופא או רכישת תרופות וגם זאת לאחר משלוח SMS למספר 13033 עם ציון הסיבה ליציאתך מהבית.
  • כל העסקים הלא חיוניים סגורים.
  • ישנו עוצר לילי בין השעות 21:00-05:00 ובאיזורים מסויימים העוצר מתחיל כבר מהשעה 18:00.
  • כל החוזרים מחו״ל צריכים להציג בכניסה לארץ בדיקת קורונה שלילית מה-72 שעות האחרונות ולעשות בדיקה נוספת עם חזרתם ארצה (תקף גם למחוסנים).
  • עבור אזרחי ישראל, ישנה חובת בידוד של 14 יום בשובם לארץ או 10 ימים בכפוף לשתי בדיקות שליליות. מחוסנים אינם צריכים בידוד.
לוגו וירוס קורונה

אתונה

אוקטובר 2005: את הטיול התחלנו ב-11 אוקטובר וסיימנו ב-26, כשבועיים עם רכב. הצטיידנו בספר המדריך הירוק יוון של מישלן ובמפת יוון 1:700000 של מישלן מספר 737. הייתי ממליץ לקחת עוד ספר על יוון כמו ה- Lonely planet, הספרים משלימים אחד את השני. הכבישים המופיעים בצבעים אדום, ירוק וצהוב הם כבישי אספלט ורובם במצב טוב כולל בכבישים ההרריים (זאת היתה עבורי הפתעה לטובה). המקומות הבעייתיים לנסיעה הם הכפרים והעיירות בשטח הררי. לעתים אין מקום מעבר לשתי מכוניות וצריך מאד להיזהר.

הסימון בכבישים לגבי מקומות היסטוריים או מקומות ישוב גדולים הוא טוב ביוונית ואנגלית אך כאשר נוסעים בדרכים משניות באזורים כפריים ללא עניין תיירותי מיוחד השילוט הוא ביוונית בלבד. לכן כדאי להצטייד במילון יווני מצומצם וללמוד את ה-א`-ב` היווני או להשוות את הכתוב ביוונית במפה לשילוט בשטח. בשלב הכנת הטיול אפשר להיעזר באתר viamichelin.com אשר נותן לנו מידע על מרחקים בין מקומות, כולל מפת הדרך המבוקשת, צריכת דלק, כבישי אגרה, מזג אוויר ועוד. בהמשך אתייחס לציר הטיול כולל טיפים, ולא לחומר ההיסטורי והאחר המופיע במדריכי הטיולים.

יום שלישי, 11/10/05: בשעה 18:15 המראנו מנתב"ג במטוס 767 של אל-על. המטוס היה מלא. משך הטיסה כשעה וארבעים דקות. נחתנו באתונה, שם עדיין שעון קיץ, הפרש של שעה (יותר מאוחר). לאחר שעברנו ביקורת גבולות ניגשתי לדלפק התיירות במקום וקיבלתי הסבר על אפשרויות ההגעה לעיר, וכן קיבלנו מפה של אתונה. החלטנו לקחת מונית, 27 יורו למלון Aristoteles אשר הזמנו בארץ באינטרנט בעלות של 60 יורו ללילה + ארוחת בוקר קונטיננטלית. המלון ממוקם במרכז, ליד כיכר Omonia, בכתובת 15Acharnon str. tel.52 28 126&52 41 902. התארגנו במלון והלכנו לישון.

יום רביעי, 12/10/05
 בבוקר התחלנו ללכת מהמלון לכיכר Omonia משם המשכנו ברחוב Stadiou עד מול הפרלמנט לכיכר Syntagma. לפי מישלן נמצאת כאן לשכת התיירות בקומת הקרקע של הבנק הלאומי, לא מצאנו. אולם הלשכה נמצאת ברחוב Amalias 26. המקום לא מצוין בספר. נכנסנו ללשכה קיבלנו הסבר ומפה של אתונה משם המשכנו באותו רחוב עד למקדש זאוס הנמצא מצד שני של הרחוב. נכנסנו, קנינו כרטיס משולב גם לאקרופוליס, 12 יורו. משם הלכנו למתחם ה-Acropolis והסביבה. אפשר לטייל במתחם זה בין 3 ל-4 שעות (בזמן שהיינו סייר כאן נשיא יוון).

לאחר שסיימנו ירדנו והלכנו במדרחוב Apostolou Paviou עד רחוב Ermou שם פנינו ימינה והלכנו עד כיכר Monastiraki. פנינו שמאלה לרחוב Athinas אשר לאורכו נמצא השוק. המשכנו עד לכיכר Omonia ומשם למלון. לאחר מנוחה קצרה הלכנו למוזיאון הארכיאולוגי שהיה במרחק 10 דקות הליכה מהמלון. כניסה עולה 7 יורו. המוזיאון מעניין, ביקור של שעתיים מספיק לדעתי למבקר הרגיל.

מוולוס לסלוניקי

יום חמישי, 13/10/05
 אחרי ארוחת בוקר לקחנו מונית לחברת National שממנה שכרנו את הרכב באמצעות חברת אופרן בארץ. שם החברה לא היה מוזכר בהזמנה מאחר ובכתובת שקיבלנו היו מספר חברות השכרה. אפשר להסדיר שיביאו את הרכב למלון. קיבלנו רכב סוזוקי לינאה 1400 שבהחלט ענה על הדרישות בשטחים ההרריים. התחלנו לנסוע לכיוון Volos, כאשר יצאנו לכביש הראשי לפי השילוט Lamia. כביש רב מסלולי. לאחר שיצאנו מאתונה על כביש E-1-E-75 משותף אשר בחלקו הוא כביש אגרה, כל פעם 2 יורו. שילמנו 3 פעמים. לאחר נסיעה של כ-100 ק"מ על הכביש הראשי ישנו מקום שנקרא "קפה 90", שם אפשר לתדלק, לאכול ולקנות מצרכי מזון. המשכנו לנסוע. בחלק מהדרך הכביש הופך לשני מסלולים, אחד לכל כיוון, אבל עובדים על הרחבתו. בסך הכול הכביש בסדר, מהירות מותרת בין 100 ל-120 קמ"ש.

הגענו ל-Volos לאחר כ-4 שעות. נכנסנו ל-Tourist Information, בכניסה לעיר יש שילוט טוב למקום. קיבלנו הסבר על הר פילי (Oros Pilio) וכן קיבלנו מפה של האזור. לאחר מכן נסענו לאורך החוף מחוץ לעיר כדי למצוא מקום לינה לפי המלצה. ניסינו במקום בשם Sykia אבל היה סגור המשכנו עד לכפר Kala Nera. מצאנו שם מקום שיש לו חדרים להשכרה ועומד להיפתח בקיץ הבא. קיבלנו חדר טוב, כולל ארוחת בוקר, 30 יורו. במקום גם מסעדה עם בישול ביתי מעולה של בעלת המסעדה. שם המקום The Kanarinia Tel 2423-022818המקום נמצא על הכביש הראשי, מומלץ.

התארגנו ולאחר מכן נסענו לסיבוב הקצר. יצאנו מהכפר, המשכנו על הכביש הראשי. נסענו עוד 1 ק"מ עד פניה שמאלה לכיוון הכפר Milles, כביש אספלט צר. עברנו את הכפר, לא נכנסנו, והמשכנו עד הכפר Vizitsa. כאן עצרנו, ירדנו, הסתובבנו וצילמנו. מאד יפה ומעניין, לא להחמיץ. משם המשכנו בכביש הצר דרך הכפרים Pinakates Ag, Georgios Ag, Valssios וירדנו לכביש החוף. מאד יפה - בתים מיוחדים, כביש צר, לא להחמיץ (אם אתם קצרים בזמן עשו לפחות את המסלול הקצר). חזרנו למלון, אכלנו ארוחת ערב מאד טעימה, ובזמן האור שנשאר טיילנו ברגל בסביבה. במקום הרבה ווילות ובכל חצר עצי פרי כמו ערמונים, זיתים, ענבים, הדרים, חבושים, רימונים, אפרסמונים ועוד.

יום שישי, 14/10/15: אכלנו ארוחת בוקר טעימה של בעלת הבית ויצאנו למסלול הארוך. השעה היתה 08:20. נסענו מביתם ימינה, עברנו את הפניה של אתמול (אגב, גם ממנה אפשר להתחיל את המסלול הארוך). המשכנו בכביש החוף עד אשר הוא התחיל לטפס. הגענו לכפר Afetes ועברנו אותו. כאן לכביש היתה פניה ימינה לכיוון הכפרים Siki ו-Potoki. לא פנינו והמשכנו צפונה. עברנו את הכפר Neohori. הכביש סך הכל לא רע ומטפס ועובר בהמשך הדרך עוד מספר כפרים וביניהם כפר יחסית גדול - Tasgarada. במקום מלונות וחדרים להשכיר (אגב, כאלה יש בחלק גדול מהכפרים). הבתים בנויים מאבן מקומית ודבוקים להר, לכל אורך הדרך ישנם כבישים היורדים לים לחופיו וכפריו. הגענו עד הכפר Makrrirahi, לידו הדרך פונה שמאלה לכיוון Hnaia. במקום אתר סקי. משם ירדנו לכפר Portaria. כאן עצרנו צילמנו והמשכנו לכפר Makrinitsa. החנינו את הרכב במקום המיועד לחניה (בכפרים אלה החניה מאד מצומצמת ולעיתים קשה למצוא מקום לחנות). הלכנו לטייל ברגל. המון חנויות מזכרות לתיירים וכן של תבלינים מצמחי הסביבה. הבתים מאד יפים. צילמנו, חזרנו לרכב ונסענו ל-Volos. המסלול הארוך כפי שאנחנו עשינו כלל כ-110 ק"מ ולקח בין 4 לארבע וחצי שעות.

המשכנו על כביש E-75 לכיוון Larisa. לא נכנסנו והמשכנו עד הכפר Litochoro. פנינו שמאלה נכנסנו לכפר ורצינו לצפות על הר האולימפוס אבל היו עננים על ההר. אכלנו כאן צהריים. זה כפר נחמד, הרבה מסעדות ומקומות לינה. מכאן המשכנו עד סלוניקי. נכנסנו לכיוון מרכז העיר (שילוט לא טוב). היו לי כתובות של שני מלונות ברחוב Agnatia - אחד היה מלא. נכנסנו למלון שכן בשם Ilios בעלות 50 יורו ללילה ללא ארוחת בוקר. הכתובת: Egnatia 27 . טלפון: 2310512620. אימייל: info@-hotel.gr. אתר : www.ilios-hotel.gr . בנוסף שילמנו עוד 14 יורו עבור חנייה מקורה ליד המלון. המלון עצמו ברמה טובה וממוקם טוב. רחוב Agnatia הוא אחד הרחובות המרכזיים בעיר ובו מספר מלונות בטווח המחירים בין 50 ל-100 יורו. כדאי לבחור מלון בין מספר 25 למספר 55. הלכנו בערב לטייל מעט בעיר, אבל התחיל לרדת גשם.

מסלוניקי לאיוס גרמניוס

שבת, 15/10/05: לאחר ארוחת הבוקר יצאנו לסיור בעיר לפי המסלול המומלץ בספר של מישלין. מהמלון Ilios שבו ישנו, חלק מהאתרים קרובים אליו, לכן אם רוצים אפשר לשנות את סדר מסלול התנועה מהמופיע בספר. עשינו את המסלול כ-3 שעות, חזרנו למלון, הוצאנו את הרכב מהחניה המקורה (עלות 1 יורו לשעה) במטרה לנסוע ל-Edessa, כ-96 ק"מ. באופן כללי מערבה על כביש E-86. כדי לצאת מהעיר סעו ברחוב Agnatia עד שהוא מתחבר עם רחוב Monastiriou ולנסוע עד השלט Ring Road (כביש הטבעת). סעו בו עד אשר השלט Edessa יופיע וסעו לפיו. יצאנו בסביבות 12:00 מסלוניקי והגענו ל-Edessa בסביבות השעה 13:30.

העיר נמצאת על גבעה. נסענו לראות את המפלים לפי שילוט בתוך העיר. הגענו, החנינו את הרכב. במקום מסעדה. כמו כן לידה יש משרד של Tourist Information. המקום די יפה, כיכר עם עצי דולב ודוכני מזכרות ופירות. אכלנו צהריים במסעדה - אוכל יווני: סלט יווני וסופלאקי מאד טעים. יצאנו מהמסעדה לצפות במפלים שנופלים מגובה של כ-20 מטר. חזרנו לרכב ונסענו לכיוון Florina, כאשר הכוונה שלנו היא להישאר ללון שם. המרחק לא גדול, כ-72 ק"מ על כביש E-86. נסענו באזור חקלאי לא מעניין מבחינת הנוף. כאשר הגענו ל-Florina השעה היתה 16:20 והחלטנו להמשיך לאגמי Prespa, כ-64 ק"מ על כביש E-86. התחלנו לנסוע בסביבות השעה 16:45. זאת דרך הררית יפה, עוברים בדרך אתר סקי, עד שמגיעים לשלט על האגמים ופונים כאן ימינה. יורדים כללית לעבר העמק והאגמים. בתחילת הדרך עליה ובסופה תצפית על האגם הקטן ולאחר מכן ירידה.

נסענו עד לשלט על כניסה לכפר Mikrolimni, הנמצא בעוד 5 ק"מ, על שפת האגם הקטן. נסענו לשם. זה כפר דייגים אבל החלטנו לא ללון שם, אלא להמשיך לכפר Pasradhes שנמצא כ-20 ק"מ מכאן על שפת האגם הגדול אשר חלקו שייך לאלבניה. חזרנו לכביש שממנו פנינו ל-Mikrolimni, פנינו שמאלה, עברנו שתי תחנות דלק. ממשיכים עד כביש שממנו פניה ימינה ופניה שמאלה. פנינו שמאלה עד שלט המורה על הכפר Pasradhes. פונים ימינה, עולים בכביש צר עם סיבובים, בסוף יורדים לכפר לאחר 6 ק"מ. הכפר יושב על שפת האגם הגדול. נכנסנו למלון שמשקיף על האגם בעלות של 35 יורו ללא ארוחת בוקר (קפה חופשי). בחדר 3 מיטות, מקרר, חימום וטלביזיה (מאד קר כאן). בעונה כדאי להזמין מראש. כאשר היינו לא היתה בעיה של מקום ויש כאן הרבה מלונות וחדרים. החלטנו להישאר כאן שני לילות ולטייל באזור, המקום מאד יפה.

יום ראשון, 16/10/05: לאחר ארוחת הבוקר נסענו לכפר Ayios Yermanos (איוס גרמניוס). כאן נמצאת לשכת התיירות האזורית של חבל Prespa. הכתובת: Agios Germanos Prespa , GR 530 77 Agios Germanos Greece . טלפון: 30238505142, אימייל: spp.infocenter@otenet.gr. אתר אינטרנט: www.spp.gr.

המקום נמצא כ-12 ק"מ מהכפר שאנו נמצאים בו. הגענו למשרד התיירות אשר פתוח בין השעות 09:30 ל-19:00. קנינו כאן מפה של חבל Prespa, וכן קיבלנו הסבר על הסביבה (כאשר באים לאזור עוברים את תחנת הדלק השניה ונוסעים עוד כ-300 מ` עד לשלט המפנה אותנו ימינה לכפר Agios Germanos). לאחר מכן חזרנו עד לעליה לכפר Psaradhes. לא פנינו. המשכנו ישר עוד כ-14 ק"מ עד לכפר Vrondero הסמוך לגבול אלבניה (בכפר זה אין חדרים להשכרה ואין מסעדה). הדרך לא משהו מיוחד. חזרנו חזרה עד לגשר אשר עליו צועדים לאי הנמצא באגם הקטן ושמו Lake Mikri Prespa. על האי מנזר עתיק וכנסיות הגשר רק להולכי רגל. האי עצמו והכנסיות אינם מיוחדים. לאחר מכן חזרנו ל-Psaradhes. מי שרוצה יכול גם לשוט באגם עם בעל סירה ובתשלום. אנחנו לא שטנו.

מקסטוריה למטאורה

יום שני, 17/10/05: בשעה 08:00 יצאנו לכיוון Kastoria. הגענו לאחר שעה ועשר דקות נסיעה על כביש אספלט ונוף יפה על כביש E-86 (במישלן כתוב שיש ספק לגבי 20 ק"מ, אם הם סלולים. הכל סלול). לפני שנכנסנו לעיר עצרנו לתצפית על העיר והאגם, מראה מאד יפה. המשכנו העירה למרכז והחנינו את הרכב במגרש חניה בתשלום (1/2 יורו, שעה וחצי). הלכנו למשרד ה-Tourist Information שהיה בקרבת מקום ליד תחנת האוטובוסים. קיבלנו הסבר על העיר, שהיא יפה מאד, קיבלנו מפה של העיר והאזור. שאלנו לגבי המשך הדרך בתוכנית שלנו ודיילת המודיעין הציעה לנו לשנות את נתיב הנסיעה ולנסוע בדרך יותר קצרה אך הררית דרך העיירה Nestorio (כביש זה לא מופיע במפת מישלין שבידי, אולם היה מסומן במפה שקיבלתי). לפני שעזבנו את העיר נסענו על כביש סביב לאגם ולעיר (לא להחמיץ).

יצאנו מהעיר לפי השילוט Nestorio בדרך הררית יפה מאד. כאשר הגענו לעיר התחילו הבעיות. השילוט שהיה היה ביוונית ולא ברור. והיינו צריכים לשאול מספר פעמים כיצד לצאת מהכפר לכיוון שלנו תוך נסיעה ברחובות צרים. יצאנו מהכפר והתחלנו לנסוע בדרך מאד יפה והררית שעוברת על פסגות. שילוט רק ביוונית. בסופו של דבר לאחר שעתיים הגענו לכביש E-90 במרחק 48 ק"מ מצפון לעיר Konitsa. עברנו את העיר Konitsa, לא נכנסנו. המשכנו לנסוע עד הכניסה לעיר Aristi. נסענו 10 ק"מ עד העיר, עברנו אותה והמשכנו עוד 3 ק"מ עד כפר בקצה הדרך אשר ממנו תצפית על ערוץ Vikou. אפשר לרדת למנזר ברגל ומשם להמשיך ברגל עד העליה לכפר Monodendri, כ-5 שעות (לא הלכנו).

חזרנו חזרה לכביש E-90, נסענו לכיוון Ioannina עד הכניסה לכפר Vitsa. כאשר מגיעים מצפון השם לא מופיע בפניה. פונים שמאלה ונוסעים עד הכפר Monodendri כ-17 ק"מ. הכפר יפה מאד. המשכנו. מעליו האספלט נגמר ונסענו בדרך גרועה כ-6 ק"מ (25 דקות) עד לתצפית על ערוץ ה-Vikou. בסוף הדרך יורדים מהרכב וצועדים כ-10 דקות עד למקום התצפית. תצפית זאת היא מעט יותר יפה מהקודמת (לדעתי לא כדאי להגיע לתצפית זאת ברכב רגיל). ברוב הכפרים באזור זה יש חדרים להשכרה, מלונות ומסעדות. חזרנו בדרך לכיוון Ioannina. מספר ק"מ לפני שהגענו לעיר פנינו שמאלה לכיוון העיירה Perama הנמצאת כ-10 ק"מ מהכביש הראשי. יש שילוט. הגענו בסביבות השעה 18:00 והתארגנו לשינה בחדר עם שירותים.

יום שלישי, 18/10/05: לאחר ארוחת הבוקר הלכנו לבקר במערת Perama. המערה נפתחת בשעה 09:00. קנינו כרטיס, 6 יורו לאחד. הסיור במערה נעשה במסגרת קבוצה עם מדריך המסביר גם באנגלית. המערה עצמה די יפה, אורכה כ-1100 מטרים ובה 3 חלקים. בפנים שביל הליכה עם עליות ומורדות, חלק במדרגות. הטמפרטורה בפנים כ-17 מעלות. משך הסיור בין 45 דקות לשעה. היציאה ממקום אחר, אשר ממנו שביל באורך 600 מטר. עד למקום הכניסה למערה וממנו נשקף נוף יפה של הסביבה (ברצוני לציין כי מעל הכניסה לפתח המערה יש חדרים להשכרה ומסעדה). לאחר הביקור חזרנו לכביש E-90. בדרך כשהגענו לכאן (בדיעבד התברר לנו שיכולנו לקצר את הדרך על ידי נסיעה כללית דרומה לכיוון Ioannina עד הפניה ל-Metsovo כ-6 ק"מ).

נסענו עד לשלט שמראה על פניה שמאלה לכיוון Metsovo ו-Trikala (ליד הפניה יש סופר גדול ואפשר להצטייד בו במצרכים). פנינו והתחלנו לנסוע על כביש E-92 שהוא כביש הררי יפה ומפותל. לאחר כ-6 ק"מ פנינו לפי שילוט לכפר Longades. נסענו בכביש עולה מתפתל עד לכפר. מלמעלה מראה מאד יפה של Ioannina והאגם. צילמנו וחזרנו לכביש הראשי E-92 אשר גם ממנו מראה יפה של העיר והאגם. המשכנו ל-Metsovo, כ-55 ק"מ. הגענו לעיר. זאת עיר מתויירת אך יפה מאד (לא להחמיץ). אכלנו כאן בטברנה ארוחת צהריים מאד טעימה. לאחר מכן המשכנו בכביש לפי השילוט Trikala עד לכניסה ל-Meteora. נכנסנו לכפר Kastraki והתארגנו בו ללינה במלון Spanias בעלות של 45 יורו + ארוחת בוקר. לאחר מכן טיילנו מעט בסביבה, בסמוך למלון יש אינטרנט קפה. כתובת המלון: Kastraki -P.C.422 00, Thessalia-Greece . טלפון: 2432 075966.

ממטאורה לקלבריטה

יום רביעי, 19/10/05: אכלנו בוקר במלון ולאחר מכן נסענו ל-Meteora כ-2 ק"מ. עלינו עד למנזר המטאורון הגדול אשר פתוח בשעות 09:00 עד 13:00 ולאחר מכן מ-15:00 עד 17:00. אל מנזרים Roussanou (רוסאנו), Varlam (ורלאם) ו-Nikolaos Agios (ניקולאס הקדוש) לא נכנסנו וצילמנו מבחוץ. הגענו ל-מטאורון הגדול, החנינו את הרכב והלכנו למנזר. כניסה 2 יורו. הנשים מקבלות מעטפת כמו חצאית. המנזר מאד מרשים, לא להחמיץ.

לאחר הביקור חזרנו לכביש הראשי E-92. נסענו עד Trikala והמשכנו על כביש E-65 עד Lamia. לא נכנסנו לעיר. נסענו המשכנו עד שהגענו לשלט המורה על פניה ימינה לכפר Damasta עוד 1 ק"מ. כאן פנינו ימינה והחלטנו לנסוע בכביש הישן לאתונה. עד לעיירה Bralos (ברלוס), כ-22 ק"מ. עברנו את הכפר Damasta והגענו לכפר Irakleia. נסענו עד סוף הכפר, פנינו שמאלה והתחלנו לטפס (זה הכביש הישן לאתונה, אשר במצב לא כל כך טוב אבל אפשר לנסוע). הנוף של העמק והעיר Lamia מאד יפה, כולל הים. לאחר כ-35 דקות הגענו עד כביש E-65. ממול יש תחנת דלק. פנינו ימינה, עברנו את ברלוס, לאחר מכן את Amfissa ולבסוף הגענו ל-Delfoi (דלפי). התארגנו ללינה בפנסיון Sun View בעלות של 40 יורו + ארוחת בוקר. כתובת הפנסיון: , 84 Apollonos str. 33054 Delfoi. טלפון: [+30] 265 0 82349. Email: dkalentzis@intemet.gr.

יום חמישי, 20/10/05: אכלנו בוקר בפנסיון ונסענו לחלק הארכיאולוגי של דלפי, כולל המוזיאון. כרטיס משולב לשני אתרים אלה עולה 9 יורו. תחילה סיירנו באתר הארכיאולוגי המעניין ולאחר מכן הלכנו למוזיאון, שהוא לא גדול, אבל מרשים (לא להחמיץ). לדעתי שעתיים נטו מספיקות לשני אתרים אלו. בעיר תחנת דלק אחת. תדלקנו בה ויצאנו את העיר לכיוון Itea הנמצאת על החוף. המשכנו על כביש E-65 מערב לאורך החוף המקסים והמפורץ. עברנו את Ag.Nikolaos אשר ממנו יוצאת מעבורת לאנשים ורכב לצד שני של מפרץ קורינטוס עד לעיר Aigio. באוקטובר לו"ז המעבורת היה כדלקמן:

מ-Ag.Nikolaos מעבורות בשעות: 08:30-12:00-15:30-18:00. מ-Aigios מעבורות בשעות: 07:30-10:30-13:30-17:00. עלות לרכב 15 יורו ומשך השייט כ-45 דקות. אנחנו החלטנו לא לנצל את המעבורת והמשכנו על הכביש מערבה ואחרי העיר Paltnaitis חצינו את הגשר החדש והמרשים (עלות מעבר 10 יורו), ועלינו על E-65 מזרח שהוא כביש אגרה (2.5 יורו). אפשר גם לנסוע בכביש ירוק פנימי בין הכפרים ללא אגרה, אך לוקח יותר זמן. הגענו עד ליציאה הראשונה ל-Kalavryta כ-400 מטר אחרי תחנת דלק. לא נכנסנו והמשכנו בכביש עוד כ-10 ק"מ אחרי תחנת הדלק לשלט השני. כאן פנינו ימינה. הגענו להסתעפות אחת ל-Kalavryta והשניה שמאלה. פנינו שמאלה.

נסענו מתחת לגשר של הכביש המהיר ונסענו 2 ק"מ עד לכפר Diakopto. הגענו עד תחנת הרכבת. החנינו את הרכב. השעה היתה 13:30 והרכבת האחרונה יוצאת בשעה 14:38. הלכנו לאכול. לאחר מכן קנינו כרטיס לרכבת (6.80 יורו לאדם). הרכבת יצאה בזמן. מסילה צרה. משך הנסיעה כשעה. בדרך היא עוצרת למספר דקות בכפר M.Meg.Spileou. במקום יש גם מלון ומסעדה. בסך הכול הדרך יפה, סלעי בראשית, מצוקים גבוהים, נחל ומנהרות, בהחלט שווה נסיעה. המגבלה העיקרית היא שחוזרים באותה דרך. בשעה 15:50 יצאה הרכבת האחרונה מ-Kalavryta ל-Diakopto. חזרנו ובסביבות השעה 17:00 עלינו על הרכב ונסענו ל-Kalavryta. המרחק 32 ק"מ בכביש הררי מפותל ויפה. הגענו לאחר 45 דקות לכפר והתארגנו ללינה בחדר עם שירותים וחימום (במקום היה קר), מקרר וקפה חופשי בעלות של 30 יורו. המקום מומלץ. הכתובת: N.Karampelas Kalavryta Tel.:2692022189,2692022670 Fax:2692022189

להלן לוח הזמנים של הרכבת כפי שהיה בחודש אוקטובר: מ-Diakopto יוצאת בשעות: 06:58, 09:22, 11:48, 14:38. מ-Kalavryta יוצאת בשעות: 08:09, 10:34, 13:18, 15:51.

מקלבריטה לנפפוליו

יום שישי, 21/10/05: לאחר ארוחת הבוקר יצאנו מ-Kalavryta לכיוון Klitoria, המרחק כ-30 ק"מ. בתחילה יצאנו מהעיר לפי השילוט Tripoli. לאחר כ-2 ק"מ היתה פניה שמאלה ושלט המורה את הכיוון ל-Klitoria והמרחק 28 ק"מ. נסענו בדרך הררית יפהפיה. הגענו לעיר. רחובות צפופים וצרים, קשה לשתי מכוניות לעבור בהם. יצאנו את העיר והמשכנו כללית דרומה עד הפניה ל-Psofis ולאחר מכן ל-Lambia. גם כן כביש הררי. אחרי Lambia היה שלט לכיוון Archaia Olympia. במפה הכביש מסומן צהוב, אבל הוא כביש אספלט במצב טוב. עברנו את העיר Lalas, המשכנו בכביש עד שהתחברנו לכביש כ-2 ק"מ לפני Olympia. פנינו שמאלה, נסענו עד שהכביש היה מעל האצטדיון העתיק. היה מפרץ ליד הכביש והחנינו שם את הרכב. הלכנו ברגל כ-500 מטרים עד קופת הכרטיסים, קנינו כרטיס רק לעתיקות, בלי המוזיאון (6 יורו לאדם) ביקרנו במקום וחזרנו לרכב. הדרך עד כאן היתה הררית, יפה ומאד מהנה.

מ-אולימפיה חזרנו עד הפניה ל-Lalas. לא פנינו והמשכנו ישר לפי השילוט Tripoli. עברנו מספר כפרים בדרך הררית, בינהם: Vasilaki ו-Dafni. אכלנו צהריים בטברנה ליד הכביש והמשכנו עד הפניה ימינה לכיוון Dimitsana. עברנו את הכפר ההררי והיפה עד העיר Megalopoli עברנו אותה והמשכנו עד Kalamata. בתוך העיר נסענו לפי השילוט sea Front, אשר שם מקומות לינה רבים, התארגנו כאן ללינה.

יום שבת, 22/10/05: יצאנו בבוקר מ-Kalamata לכיוון Sparti על כביש הררי עם נוף ירוק ויפה מאד, המרחק כ-56 ק"מ. לקראת סוף הדרך ראינו שילוט - ישר ל-Sparti, ימינה לשער העליון של Mistras. פנינו ימינה, עלינו, החנינו את הרכב ונכנסנו לעתיקות Mistras דרך השער העליון. שילמנו 5 יורו לאדם (אפשר להשתמש בכרטיס זה גם בכניסה הראשית). עלינו למבצר מכאן, כ-15 דקות הליכה. חזרנו וביקרנו בארמון ובכנסיה. לאחר הסיור בחלק העליון חזרנו לרכב וירדנו לכניסה הראשית. חנינו, נכנסנו, סיירנו באתרים השונים ובמוזיאון ויצאנו (לאלה שקשה להם לטפס מומלץ להשתמש בשתי הכניסות) והתחלנו לנסוע לכיוון Areopoli על כביש E-961.

עברנו דרך העיר Githio משם המשכנו ל-Areopoli. עברנו את העיר ונסענו עד מערת Dirou (כניסה לגמלאים 7 יורו). הסיור אורך כחצי שעה בסירות, 6 איש בסירה ומדריך (לבקש מדריך דובר אנגלית). המערות מדהימות ביופיין (אם רוצים לבקר במערת סטלקטיטים אחת ביוון אני ממליץ על זאת). יורדים מהסירות וממשיכים ברגל בשביל מסומן דרך המערות, כ-10 דקות הליכה. יוצאים וצועדים עד לחניית הרכב ליד הכניסה למערה. נסענו עד לכפר קרוב ואכלנו צהריים שיפודי כבש. זאת מסעדה שבעיקר אוכלים בה מקומיים לכן יחסית זולה וכמויות גדולות.

לאחר מכן החלטנו לחזור ל-Githio ובדרך לעבור דרך כפרי המגדלים שבחבל מאני. תחילה נסענו עד לכפר הנופש והדייגים Gerolimenas, שהוא מאד יפה. לאחר מכן המשכנו לנסוע והתחלנו לטפס. השטח חשוף אך הדרך יפה ומטפסת בסיבובים עוברים דרך כפרי המגדלים אשר הבתים בהם בנויים מאבן מקומית וחלק מהם גבוהים כמגדלים. גם הכפרים יפים ומתאימים לשטח. עצרנו במספר מקומות וצילמנו. מומלץ לנסוע בדרך זאת, עוברים דרך הכפרים: Lagia שהוא יפה, Kokkala ו-Kotronas. בסופו של דבר הגענו ל-Githio, והתארגנו ללינה בחדר ליד החוף שלאורכו הרבה חדרים להשכרה ומלונות.

יום ראשון, 23/10/05: יצאנו מ-Githio בכוונה להגיע ל-Monemvasia. ביציאה מהעיר היה שלט לכיוון Sparti ו-Skala. נסענו בכיוון זה ב-Skala. פנינו ימינה לפי השילוט Monemvasia, עברנו את העיירה Molai, לאחר מכן את Sykea והמשכנו לנסוע עד Gefyra, שהיא מול המבצר. עברנו עם הרכב ל-Monemvasia. המקום נראה מלמטה כמו צוק גיברלטר.

החנינו את הרכב במקום המיועד לחניה, שהוא מצומצם וחונים לאורך הכביש. נכנסנו לכפר והוא כמו כפר עתיק, רחובות צרים, במקום גם בתי מלון וחדרים ללינה בין 50 ל-60 יורו הזולים שבהם. סיירנו במקום. יש כאן מסעדות, בתי קפה וחנויות מזכרות וביגוד. טיפסנו ברגל לכיוון המבצר - הנוף מלמעלה יפה. לאחר מכן ירדנו ושתינו קפה, חזרנו לרכב ונסענו בדרך שבה הגענו עד אחרי הכפר Molai. כאן פנינו ימינה ועברנו את הכפר Apidia. כאשר עברנו אותו היתה פניה שמאלה לכיוון הכפר Agh.Dimitrios מבלי לעבור בכפר Niata (אגב, הכבישים כאן הם אספלט וטובים מסומנים במפה בצהוב). המשכנו עד הכפר Geraki.

מכאן המשכנו מעט בכביש הצהוב, כ-2.5 ק"מ והתחברנו לכביש האדום. נסענו בו כללית צפונה עד לעיירה Kosmas, דרך הררית יפה ומטפסת לגבהים. בתוך הכפר הכביש מאד צר. החנינו את הרכב ואכלנו כאן צהריים במסעדה. גם הכפר עצמו מאד יפה. לאחר מכן המשכנו עד מנזר Elona. פונים ימינה מהכביש הראשי, נוסעים כ-500 מטר. מחנים את הרכב ליד המנזר (חניה מצומצמת) ורואים מנזר שבנוי בתוך סלע (שווה ביקור).

חזרנו לכביש הראשי ונסענו עד Leonidio. דרך הררית יפה ומפותלת. הגענו לעיר, המשכנו לנסוע לאורך החוף שהוא יפה מאד וים שקט וחלק ומפרצים, וכן מספר חופי רחצה. הגענו ל-Nafplio. בעיר הגענו לכביש הצמוד לחוף, החנינו את הרכב במגרש חניה ללא תשלום הצמוד לחוף מול האי ומצאנו מלון קרוב בעלות של 55 יורו כולל ארוחות בוקר קונטיננטלית (בעונה יותר יקר). לאחר שהתארגנו הסתובבנו בעיר, אכלנו ערב במסעדה - טעים ולא יקר וחזרנו למלון לישון. כתובת המלון:, King Othon| 4 Farmakopoulou st. טלפון: 27520 27585.

טיולים באיזור נפפוליו

יום שני, 24/10/05: החלטנו להישאר ב-Nafplio עד ליום האחרון שבו נחזור לשדה התעופה באתונה כדי לחזור לארץ, ולהמשיך מכאן את תוכניתנו כל פעם למקום אחר, ובהחלט זה מקום ראוי להיות בו. אחרי ארוחת בוקר נסענו למצודת פאלמידי (Palamidi). אפשר לעלות למצודה ברגל וטיפוס במדרגות מהעיר העתיקה. אנחנו נסענו ברכב בכביש המגיע לכניסה המזרחית. חנינו ליד הכניסה, קנינו כרטיס (4 יורו), סיירנו במקום, טיילנו במצודה שממנה נוף מדהים על העיר והאי. שעה מספיקה. חזרנו לרכב והתחלנו לנסוע לכיוון Epidavros Arhea כדי לראות את התיאטרון. המרחק כ-25 ק"מ. נסענו עד העיר Ligourio ושם ירדנו לפי שילוט Arhea Epidavros. הגענו למקום (כניסה 6 יורו), סיירנו, מספיק שעה עד שעה וחצי כולל המוזיאון (לא להחמיץ).

לאחר שסיימנו נסענו ל-P.Epidavros הנמצאת על חוף הים. נסענו בדרך ירוקה- לאחר שיוצאים מהאצטדיון פונים שמאלה לפי השילוט Kranidu, עוברים את הכפר Adami ולאחר מכן לפני הכפר Trachia פונים שמאלה ומטפסים בדרך עולה. ממשיכים לנסוע בה כאשר בשלב מסוים מתגלה הים על מפרציו, מראה יפה, וממשיכים עד שמגיעים לעיירה P.Epidavros. מקום נחמד על שפת הים, הרבה טברנות. אכלנו כאן צהריים וחזרנו ל-Nafplio. החנינו את הרכב בחניה והלכנו לטייל ברגל בעיר העתיקה. עברנו דרך משרד ה-Tourist Information הנמצא ברחוב Maptioy מספר 2 ליד תחנת כיבוי אש. אפשר לקבל כאן מפה של העיר והסביבה וכן הסבר על האזור. משם הלכנו ברגל למבצר Akronafplia (אפשר גם ברכב). זאת עליה וגם יש ירידה לחוף רחצה, חזרנו למלון והלכנו לאכול ארוחת ערב.

יום שלישי, 25/10/05: לאחר ארוחת הבוקר נסענו ל-Tirins אשר שם חומה עם אבנים גדולות ועתיקות מהמאה ה-13 לפני הספירה בסגנון של מיקנה. נוסעים בדרך ל-Argos ופונים ימינה לפי שילוט, (כניסה 2 יורו לגמלאי, 3 יורו רגיל, ילדים חינם כמו ברוב האתרים ביוון). לאחר מכן חזרנו לכביש הראשי לכיוון Argos. רצוי לא להיכנס לעיר אם לא רוצים לבקר בה. לפני הכניסה לעיר לפנות ימינה לפי השילוט Korinthos עד אשר מגיעים לשלט Mikines. פונים ימינה, עוברים את הכפר מיקנה (אשר בו מלונות וחדרים להשכרה). ממשיכים עד האתר. הביקור באתר בין שעתיים ל-שלוש שעות (כניסה 8 יורו). מסיירים לפי המפה של המקום, עוברים דרך שער האריות ומטפסים על הגבעה עד לארמון. בכל מקום הסברים גם באנגלית. לאחר שמסיימים יורדים והולכים למוזיאון (הכרטיס כולל גם את המוזיאון). באתר זה כדאי לבקר. לאחר שסיימנו חזרנו לרכב, ירדנו ברכב כ-400 מטר. עצרנו ונכנסנו לקברים (עם אותו כרטיס) ובקרנו בקבר שהוא מאד מרשים, לא להחמיץ. חזרנו לרכב וחזרנו ל-Nafplio לפי השילוט. אחר הצהריים המשכנו לטייל בעיר שהיא ממש יפה.

יום רביעי, 26/10/05: בשעה 09:00 יצאנו מ-Nafplio. הסתובבנו ימינה לפי השילוט Korinthos ונסענו עד לפני הכניסה ל-Argos. שם פנינו ימינה לפי השלט קורינטוס ונסענו בכבישים עוקפים את ארגוס אשר היו משולטים מדי פעם. הכבישים בחלקם צרים. הגענו ליציאה השניה של העיר ארגוס, נסענו כללית צפונה, עברנו את הכניסה למיקנה, המשכנו בכביש, עברנו את הכפר Ag.Vasilios לאחר מכן את הכפר Chiliomodi. הגענו עד לכביש המהיר E-65 כאן היה שלט עוד 3 ק"מ ל-Archa Korinthos. נסענו לפי השילוט. עברנו דרך הכפר, הגענו לכניסה לעתיקות, חנינו, קנינו כרטיס (6 יורו) סיירנו באתר ובמוזיאון - בהחלט מרשים.

לאחר מכן נסענו ל-Akrokorinthos (אקרוקורינטוס). פנינו שמאלה עם הרכב מהיציאה של העתיקות לאחר 50 מטר היה שילוט לכיוון המבצר. נסענו כ-3 ק"מ בכביש מטפס ומפותל עד המבצר. כאשר הגענו השעה היתה 11:30 ואי אפשר היה להיכנס מאחר והיו שם צילומים עבור סרט מסוים, אנשים עם תלבושות עממיות, ריקודים ועוד. האירוע הסתיים בסביבות 12:00. עלינו ברגל למבצר - מקום מרשים עם נוף יפה של המפרץ והסביבה. המבצר שולט על הסביבה ובו עתיקות כולל מקדש אפרודיטה (שווה ביקור).

חזרנו לרכב ונסענו חזרה על כביש E-65 עד שהגענו לירידה עם השלט Epidavros + Loutraki. נסענו בכיוון Loutraki עברנו דרך העיר עד שהגענו לאזור החוף וחנינו. במקום טיילת וטברנות לאורך החוף, יפה מאד. עצרנו באחת הטברנות ואכלנו צהריים. היה טעים ולא יקר במיוחד. לאחר מכן חזרנו דרך העיר. עלינו על כביש E-65 לכיוון אתונה. בשלב מסוים שילמנו אגרה 2.5 יורו והמשכנו עם הכביש עד שהוא נכנס לאתונה. בתוך העיר מאד קשה לעקוב אחרי כביש זה מאחר ואין שילוט ברור. מדי פעם יש שלט של מטוס. בסופו של דבר הגענו לשילוט של מקום בשם Marco polo וכן סימן של מטוס. פנינו ועלינו על כביש אגרה מצוין (2.5 יורו). נסענו לשדה. בדרך יש תחנות דלק כך שאפשר לתדלק לפני החזרת הרכב. הגענו, החזרנו את הרכב, וצעדנו לטרמינל ברגל, שהיה קרוב.

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-26/04/2021

• חזרה לישראל : יש למלא ולשלוח טופס כניסה ארצה, עד 24 שעות לפני הטיסה לארץ.
  • חובה לעטות מסכות.
  • המסעדות פתוחות למשלוחים בלבד והברים סגורים.
  • כל העסקים הלא חיוניים סגורים.