חופשה באיטליה - המלצות אגריטוריסמו

המונח אגריטוריסמו (Agriturismo) - תיירות חקלאית באיטלקית - מתייחס לאירוח כפרי, כפי שנהוג לומר במחוזותינו. באיטליה, באופן מסורתי, מוכנס ערך מוסף לאירוח הכפרי בחוות, בדמות ייצור מקומי של יין, גבינות, שמן זית, תבלינים, דבש וכדומה, אשר מוצעים למכירה במקום במחירי "חנות המפעל". להלן שבע המלצות גולשים חמות, שקובצו כאן - בכתבה הבאה.
מערכת אתר למטייל
תמונה ראשית עבור: חופשה באיטליה - המלצות אגריטוריסמו
Shutterstock/Taiga

קאסה בלה

באזור אגם מג'ורה (Lago Maggiore), אשר בחלקו הדרומי של רכס הרי האלפים, אחד המקומות המקסימים הוא אצל אנריקו, בקאסה בלה (Casa Bella). המקום מציע חווית אירוח חמימה, בסגנון לינה וארוחת בוקר (B&B). מקום הלינה קרוב לעיר סטרסה (Stresa), לחופי האגם, במחוז Piedmont בצפון-איטליה. העיר נחשבת למוקד משיכה תיירותי, גם בשל הגנים הבוטאניים בסביבותיה וגם בשל הווילות המרהיבות, שמהוות אטרקציות למטיילים. בית החווה נבנה לפני כ-350 שנה וכולל שני חדרים גדולים להשכרה, עם סלון ומטבח בקומה ראשונה. בקומה השנייה גרה המשפחה. אנריקו, שהיותו ארכיטקט ניכרת בעיצוב הפנים של הבית, מתמחה גם ברוחות בוקר מצוינות, המוגשות לאורחים מדי בוקר.

אחוזה מבודדת בטוסקנה. אילוסטרציה. צילום: איתמר ברקאחוזה מבודדת בטוסקנה. אילוסטרציה. צילום: איתמר ברק

אגריטוריסימו ביטורלי

ברגע שמגיעים לחוות אגריטוריסימו ביטורלי (Bitturelli Agriturismo), נפרש בפני המבקרים מתחם חקלאי מרהיב ובליבו בית החווה המרכזי. החווה, שנמצאת באיזור אגם גרדה (Garda) מרוחקת בערך רבע שעה נסיעה מהפארקים. החווה יפה ומטופחת והאירוח הוא על בסיס לינה וארוחת בוקר, שמוגשת בין השעות 08:00-10:00. החלפת מגבות מתבצעת בכל יום – לא דבר של מה בכך, בסוג זה של אירוח. במקום יש בריכה והגינות מטופחות למישעי. בהחלט מתאים לאתנחתא אביבית בחיק המשפחה המצומצמת.

פונדרה בנינטנדי

במידה וחשקתם במקום לינה זול ונוח במרכז טוסקנה, למטיילים הממונעים שבינינו – בית האירוח פונדרה בנינטנדי (Podere Benintendi), יוכל לעמוד באתגר בגבורה. בית האירוח ממוקם על גבעה מבודדת סמוך לעיירה קרטאלדו (Certaldo), באמצע הדרך בין פירנצה לסיינה, וקרוב לוולטרה ולסן-ג'ממנינו. בשל כך, החווה נוחה ליציאה לטיולי כוכב באיזור. בעבור כ-70 יורו לזוג, תקבלו לינה בחדר נעים עם ארוחת בוקר עשירה, נוף משגע, בריכה פרטית ונוסף על כל הטוב הזה, בעלי המקום פשוט מקסימים. ניתן להזמין בתוספת תשלום (לא גבוה) ארוחת ערב, במידה ומקדימים לבקש זאת מהמארחים כבר בשעות הבוקר.

חוות סן פביאנו

אחוזת סן פביאנו (San Fabuano), הכוללת וילה וארבע סוויטות לאירוח, נמצאת 12 ק"מ מסיינה (כרבע שעה נסיעה), שזהו מיקום מושלם לטיולי כוכב. המקום בבעלות רחל ופיליפו פלורנטיני, שניהם דוברי עברית, אנגלית ואיטלקית (היא ישראלית והוא מקומי), היוצרים אווירה ביתית ומוכנים לעזור בכל דבר ועניין. הדירות מרווחות, נקיות ומאובזרות לחלוטין בכל הדרוש לשהות נעימה ונוחה, כולל מיזוג אוויר וחיבור לאינטרנט. בחוץ יש מתקני שעשועים לילדים ובריכה (בעונה), אך גם מרחבי דשא וטבע יפהפה, המשרים שלווה רוגעת מסביב. תוכלו למצוא גם שפע שבילי טיול ואופניים (אפשר לקבל אופניים במקום). מבקרים שומרי מסורת יכולים לקבל אירוח כשר, כולל כלים ומטבח כשרים, מיחם ופלטה לשבת.

נוף מהמם מהחלון בטוסקנה. אילוסטרציה. צילום: איתמר ברקנוף מהמם מהחלון בטוסקנה. אילוסטרציה. צילום: איתמר ברק

פונטה אנטיקה אגריטוריסמו

בית חווה FonteAntica Agriturism נמצא במבנה בן 700 שנה בכפר הקטן Campi, שבאומבריה. במבנה, בן שלוש הקומות תמצאו חנות מזכרות, מסעדה, אולם אירועים קטן, שני חדרים לבעלי מוגבליות ועוד שמונה חדרים בקומה שמעל. הבית שוכן בתוך חצר רחבת ידיים, המשקיפה על הנוף של האזור. המשפחה המנהלת את המקום, משפחת פארולי, מארחת את כולם בלבביות ובחמימות, דואגת לפרטים ומוודה שתהיה חופשה מושלמת.

לבצ'טו

קרוב מאוד לשפת אגם גרדה, שוכנת חוות לבצ'טו (Lavacetto) הקסומה, במעלה ההר ומעל לעיירה טורי דל בנקו (Torri del Benaco). מדובר בפרובינציה של ורונה (Verona), במחוז ונטו (Veneto), כ-130 ק"מ מוונציה. שביל עפר מבודד, בן קילומטר לערך, המוקף עצי ערמונים, מוביל לחווה גדולה ומטופחת, שמשקיפה לנוף עוצר נשימה. מבנה האירוח פונה אל אגם גרדה ואל ההרים מעבר לו. יחידת האירוח המשפחתית, למשל, חדשה ונוצצת, מרווחת, מצוחצחת ומאובזרת היטב, אם כי לא בעלת אווירה חמימה במיוחד. אבל הנוף - מכל פינה נשקף הנוף המדהים. סוסים יפהפיים משוטטים בקרבת מקום ובעלת החווה, דוברת אנגלית מצויינת, היא אשה חביבה להפליא. ארוחת הבוקר כוללת חלב פרות טרי - ישר מהחליבה הידנית. שקט ורוגע שולטים בחוות לבצ'טו, הנמצאת כעשרים דקות נסיעה משפת האגם, הרחק מהצפיפות והמסחריות של עיירות החוף. אפשר להגיע לכביש המהיר גם בלי לרדת אל האגם. כמו כן, ניתן ליהנות מטיולים רגליים ביערות המקיפים את החווה.

קאסה גאלו

חוות קאסה גאלו (Casa Gallo) ממוקמת במרחק של כ-10 ק"מ מפאדובה (Padova או בוונטית, Pàdoa) וכ-50 ק"מ מוונציה. מערכת הרכבות מגיעה עד לכאן וקיימת תחנת רכבת במרחק של כחמש דקות נסיעה, כך שההגעה לוונציה תהיה נוחה למדי. בעלת החווה היא אישה מבוגרת בשם אינס, וחרף העובדה שאינה דוברת אנגלית שוטפת, סבלנית ומבינה עניין ומשפחתה דוברת מעט אנגלית. המקום, בן שלושה חדרי שינה בסך הכל, מציע לנופשים דירה חדשה ונקייה, מרוהטת באופן מלא. מטבח מאובזר לחלוטין עם תנור, מכונת קפה, מקרר גדול וגם תבלינים, שמן זית וכלי אוכל. בסמוך לבית יש סופרמרקט (Coop) גדול, כך שניתן לבשל לבד. במטבח שכזה הנאת הבישול מובטחת. במקום תמצאו גם מכונת כביסה לשימוש האורחים. בנוסף, הבית מרוהט בטוב טעם ובחורף החימום פועל ונתון לבקרת הדיירים האירעיים.

סביב הבית פרושה חצר גדולה, עם תרנגולות המתרוצצות בין עצי הפרי, השולחנות וכיסאות הגן, שמוצבים בה לרווחת האורחים. בקומה העליונה בבית קיים חדר משחקים לילדים עם פאזלים, ספרים, טלוויזיה ומשחקים נוספים. המארחים ידאגו לכל הפרטים, שיהפכו את חופשתכם לקסומה במיוחד: יסיעו אתכם לתחנת הרכבת ויכבדו אתכם בתוצרתם הביתית (נקניקים, ריבה, יין ולחם).