קרא עוד
בפירנצה יש שני מוזיאונים שנחשבים “אתרי חובה”: גלריה אקדמיה (שהמוצג החשוב היחיד בה הוא הפסל “דוד” של מיכאלאנג'לו) וגלריה אופיצי (שאוצרת, בראש ובראשונה, את אוסף האמנות האינסופי שאגרה משפחת מדיצ'י, שליטי פירנצה לאורך שנים רבות). הדבר מתבטא, בין היתר, במחיר לא-זול ובתורים אינסופיים ומתישים (שמאלצים רבים להזמין כרטיס מראש ולשלם עמלה נוספת).
האם הדבר מוצדק? ל”אקדמיה” לא הספקנו, אבל לגבי “אופיצי” – לא בטוח. אכן, מדובר במוזיאון רציני עם כמה יצירות נחשבות (בעיקר של בוטיצ'לי, לאונרדו דה וינצ'י ומיכאלאנג'לו), אבל הוא לא בליגה של המוזיאונים הגדולים בהם ביקרתי בלונדון, פריז, ניו יורק או שיקגו. הוא לא מאוד מגוון, גם מבחינת הסגנון האומנותי וגם מבחינת התכנים (90% מהמוצגים בו הם ציורים קלאסיים של “המדונה והילד” וסצינות הנצרות הקבועות שרואים במוזיאונים וכנסיות באירופה). למי שאינו חובב אומנות אנין טעם או מתחבר לסגנון ממקום תרבותי או דתי, משלב מסוים האופיצי התחיל קצת – לא נעים – לשעמם ולחזור על עצמו. נראה שההייפ סביבו נובע מכך שהוא המוזיאון הגדול ביותר בפירנצה. במילים אחרות – הכל יחסי.
בשורה התחתונה: אם יש לכם רק יום-יומיים בפירנצה, ואתם לא עונים לקבוצות שציינתי למעלה, ושבעתם מאומנות בסגנון הנ”ל, שקלו לוותר על האופיצי. אם אתם בפירנצה לזמן רב, כנראה שאין מנוס מביקור. בכל זאת, “אופיצי”.
ואגב, לגבי התור – אנחנו הגענו בארבע אחה”צ ונכנסו באזור 16:45, שזה יחסית ממש בסדר (אומרים שהתורים בבוקר הם בין שעתיים לשעתיים וחצי). יצאנו באזור 18:15 וזה בהחלט הספיק. היינו בתחילת אוקטובר, כשיש הרבה מאוד תיירים בפירנצה.