על שיק, וינטג' ונוסטלגיה - שופינג אחר בהאג

מתכננים טיול בהאג? אמנם חשוב ללמוד על ההיסטוריה של המקום, המבנים המיוחדים, האטרקציות והמוזיאונים, אבל הפעם אני רוצה דווקא לשים דגש על מה שחשוב באמת בביקור בכל עיר - השופינג!
לילך וינק-לוי
תמונה ראשית עבור: על שיק, וינטג' ונוסטלגיה - שופינג אחר בהאג
© לילך וינק-לוי

מתחילים את הקניות ברובע הוף

בעיר האג ממוקמים כל המוסדות הממשלתיים של הולנד, בית המלוכה ובית הדין הבינלאומי, ולמעשה היא הייתה אמורה להיות עיר הבירה הרשמית של המדינה, אבל כידוע לכם אין כך הדבר ואמסטרדם היא בעלת התואר הנכסף. יחד עם זאת, לעיר האג יש הרבה מעבר לטייטלים להציע לכם וכל ביקור בעיר לא שלם עם קצת שופינג.

אני רוצה להתחיל עם האזור המרכזי הנקרא רובע הוף (Hofkawartier), כן, נשמע קצת כמו רבע עוף. אזור זה נושק למדרחוב וממוקם ליד ארמון נורדאיינדה (Palace Noordeinde), אך עם זאת שונה לחלוטין באווירה השולטת בו. יש כאן הרבה סמטאות עם בתי קפה, חנויות בוטיק וגלריות מיוחדות, שמאפיינות אותו.

Emmaחנות מלאה בקיטש לרומנטיות שבינינו. מאוד מזכירה את סגנון “מיכל נגרין”, לכן לא הופתעתי לראות בפנים את אחד הארונות עם הקולקציה שלה. אבל מסתבר שלא רק נגרין מייצגת אותנו פה, גם המעצבות איילת בר ויפעת ברקת. בין פרטי המעצבים החדשים ניתן למצוא גם פרטי יד שנייה ווינטג' מיוחדים. הרבה נשים מבקרות בחנות זאת לפני אירוע או חתונה, כדי להתאבזר בפריטים מיוחדים. אני חשבתי דווקא על המברשות לשיער העתיקות, בתור מתנה מקורית ומיוחדת עבור חברה או קרובת משפחה.

באותו הרחוב, בצידו השני, ממוקמת החנות Episode. אפיסוד היא רשת של חנויות יד שנייה של בגדי וינטג' ממוחזרים. יש להם חמישה סניפים באמסטרדם, ובנוסף, בהארלם, אוטרכט, קופנהגן, פריז, בריסל ואנטוורפן. לאחר שהם אוספים את פרטי הבגדים מחברות המיחזור ולפני ההגעה לחנות הם עוברים ניקוי, תיקונים ולפעמים אף משנים את יעודם. החנות מסודרת על פי חלוקה של פריטי לבוש. מכנסי ג'ינס באזור אחד, חולצות, שמלות, מעילים, כל אחד מהפריטים מקבל את האזור שלו, מה שמאוד מקל על המחפשים משהו מסויים. המבחר הוא גדול והמחירים סבירים פלוס.

Sapore – למי מכם (ומי שלא) מתחיל לחוש ברעב קל, מול חנות אפיסוד ממוקמת מעדנייה איטלקית ביתית וקטנה שחייבים לבקר בה, אם זה לסנדוויץ' איטלקי או בשביל להתענג מאחת ממנות הבית. אני אוהבת שיהיה טוויסט בסנדוויץ' שלי ולכן הזמנתי את החזה עוף ברוטב חזרת! היה מעולה.

Hopi Navajoעדיין באותו הרחוב ובצמוד למעדנייה, אני צועדת עם חברה ואנחנו מקשקשות בעברית. פתאום פונה אלינו בעלת החנות הבאה ומדברת איתנו בעברית. אז כן, גם אחרי 16 שנה בהולנד, כשאני יודעת שישראלים נמצאים פה בכל מקום, עדיין הופתעתי. החנות שלה מתמחה בייבוא של מוצרים אינדיאנים אורגינליים. במבט ראשון אולי לא הייתם חושבים להיכנס פנימה, אבל למי שמחפש/ת לשדרג את המראה עם אקססוריז מיוחדים ואורגינליים, זה המקום. חלק מהפריטים משמשים כפריטי אספנות, למשל, חולצות מתחילת המאה ה-20 מלאות בנשמה, שנלבשו על ידי לוחמים אינדיאנים.

Listed – חנות מעצבים מדליקה עם פינת קפה (קונספט שמאוד מפותח פה) ומקרר דמוי אמקור מפעם. הסגנון בחנות הוא נקי וקלאסי והאווירה מאוד נעימה, ומזמינה לשבת בנוחות על הספה עם כוס קפה, בזמן שבת הזוג עסוקה במדידות.

Wwenחנות רטרו ססגונית, צבעונית וצעירה. יש כאן הרבה פריטים ייחודיים שבעלת החנות מבטיחה שלא ניתן למצוא במקום אחר.

Aan Tafel Met Portazulבאחד הרחובות היותר שיקים של האזור, שבו אפשר למצוא הרבה גלריות, ועבור מי שמרגיש/ה שצריכ/ה אתנחתא קלה מכל הבגדים, כדאי לבקר בחנות זו. אפשר למצוא בה את האוסף הגדול ביותר בהולנד של כלי חרס המצוירים ביד (מתנה מקורית לחזור איתה). בעלי החנות מקפידים לייבא ממדינות שונות באירופה, כשהדגש הוא על עבודת יד וקנייה מחברות קטנות ומשפחתיות, כדי לשמר את האומנות המקומית.

קניות בשכונת סכווינינגן

באזור אחר של האג, על שפת הים, נמצאת השכונה האקסלוסיבית סכווינינגן (Scheviningen). לאחר טיול לאורך הטיילת המשופצת חובה לבקר בפנורמת מאסדך (Panorama Mesdag) המפורסמת. ציור הפנורמה נקרא על שם הנדריק ווילם מאסדך, הצייר שצייר אותה בעזרת אישתו וכמה מתלמידיו לאורך שנה. המקום שבו מוצגת הפנורמה מדמה אשליה אופטית, שגורמת לצופה להרגיש כי הוא עומד על דיונת חול הצופה לחוף הים של האג בשנת 1881. הציור, אשר בגובה 14 מטרים ובאורך של 120 מטרים, מחזיר אותנו הצופים בסוג של מנהרת זמן, שבה אנו יכולים לחוות את היום-יום של אותה התקופה.

במדרחוב קייזר (Keizerstraat) הקרוב לשפת הים ניתן למצוא מגוון של חנויות קונספט המשלבות ביגוד, ריהוט ומוצרי נוי לבית, לצד חנויות של רשתות מקומיות, ואפילו חנות אחת בסגנון חנויות אלנבי הזולות. נכון לעכשיו, הצבעים השולטים במגוון המוצרים ברוב החנויות הם צבעי הפסטל השונים ויחד עם זאת, כל חנות מביאה את הטוויסט הקטן שלה לסגנון.

להלן תמונות מחנויות בוטיק שונות שברחוב זה:

Bonnie & Clyde

Ibiza Style

הרחוב של המקומיים – פרדריק הנדריקלאן

אם תשאלו את המקומיות על רחוב אחד שהן אוהבות לעשות בו שופינג, רוב הסיכויים שהתשובה תהיה פרדריק הנדריקלאן (Frederik Hendriklaan). זהו רחוב מאוד ארוך הממוקם מחוץ למרכז, ושווה להגיע אליו כדי לחוות את חיי היום-יום של ההולנדים. תיירים כמעט ולא תמצאו שם (לעומת זאת אמריקאים דווקא כן). לאורך הרחוב בוטיקים רבים לצד רשתות, חנויות של תיקי עור, בתי קפה, חנויות עם מוצרים לבית ועוד.

רוב החנויות פתוחות שבעה ימים בשבוע, אבל יש לשים לב כי בימי ראשון השעות מוגבלות, ובדרך כלל שעת הפתיחה היא 12:00 בצהריים. אם אתם מגיעים עם רכב כדאי לדעת שהחנייה ברחוב כרוכה בתשלום. יחד עם זאת, ניתן לחנות ללא תשלום ברחוב Willem de Zwijgerlaan החוצה אותו. ניתן להגיע בתחבורה ציבורית עם אוטובוס מספר 24, שמגיע מהתחנה המרכזית בהאג, והנסיעה אורכת כ-15 דקות נסיעה. יורדים בתחנה Gemeente Museum/museon ומשם הולכים עוד 5 דקות ברגל. אני התחלתי את הסיור דווקא בסוף הרחוב שם ממוקמים כמה בוטיקים מעניינים....

Luna Azul – חנות מדליקה וצעירה עם מחירים ממוצעים, קצת וינטג' והרבה שיק. משמעות השם לונה אזול זה ירח כחול, אשר מגיע מאיביזה, ים, שמש, חופים, חופשה, אנשים רגועים ובגדים יפים. בנוסף, בעלת החנות, אשר טיילה הרבה בעולם וראתה תרבויות שונות, מנסה להביא זאת לידי ביטוי גם ברכישת הבגדים לחנות, כך שיש מבחר גדול של בגדים וסגנונות, שאותם ניתן לשלב לכדי מראה ייחודי.

Classics Life Styleכשמה כן היא, חנות קלאסית מעודנת ויוקרתית. פשוט תיכנסו פנימה ותטיילו לאורכה (והיא ארוכה). מרגיש כמו שיק פריזאי. הצבעים השולטים הם שחור, לבן, אפור וצבעי פסטל רכים. עם זאת ניתן למצוא נגיעות קלות של טרנדים עכשוויים.

Hollywood שם החנות לא משקף את אופייה. בהתחלה, כשראיתי את השם היססתי קלות אם להיכנס כי זה הרגיש קצת זול וחבל כי החנות מעוצבת להפליא והבגדים שם איכותיים. טווח המחירים הממוצע הוא 50-100 אירו לפריט. מעבר להיותה חנות בגדים, בצידה האחר היא משמשת כמכון יופי, שבו ניתן לעבור טיפולי פנים מפנקים, איפור זמני וקבוע, בניית ציפורניים, הורדת שיער וכדומה. הן נתנו כאן משמעות חדשה להגדרה “חנות קונספט”. כתובת: Frederik Hendriklaan 217

באותו רחוב ניתן למצוא גם חנויות המתמחות בסוגים שונים של שמן וטפנדים, קפה וגבינות. זה המקום לקנות מתנות למשפחה ולחברים בארץ, ולא בדיוטי "פרי".

כותבת הכתבה היא לילך וינק-לוי, סטייליסטית אישית ב”סטייליל” ומעבירה סיורי סטיילינג אישיים בעברית באמסטרדם. מוזמנים גם לדף הפייסבוק שלה.