אוכל ומסעדות בסידני

סידני, בין הערים הגדולות והמתויירות ביותר בעולם, מציעה למבקרים בה מגוון של מסעדות במבחר של טעמים. מסעדות איטלקיות, יפניות, אוסטרליות המגישות מנות מקומיות וכן מסעדות חדשניות, מודרניות המשלבות בין מנות מערביות מעוצבות לבין מנות מסורתיות.
יעל מעוז - צוות למטייל ברשת
תמונה ראשית עבור: אוכל ומסעדות בסידני
© מאורי הירש

אזורי ריכוז המסעדות

האזורים הידועים בהם מרוכזות המסעדות ובתי הקפה, הם:

Circular Quay (החלק המזרחי) - באזור זה תוכלו למצוא מגוון של מסעדות טובות (חלקן אף יוקרתיות) ובתי קפה, הנימצאים במרחק פסיעה ממש מבית האופרה. אם החלטתם לטייל בערב באזור הזה (ובהחלט כדאי לטייל שם, בייחוד עם החשיכה, כשאורות העיר נוצצים ומאירים את המקום באופן יפהפה), או לצפות באחד המופעים בבית האופרה, כדאי לעצור באחת המסעדות במקום.

The Rocks - באזור הישן והמיוחד הזה תגלו מסעדות ובתי קפה ניחבאים, מיוחדים, כאלו שנבנו בתוך המבנים העתיקים שבאזור ובזכות זה קיבלו את האוירה הכל כך מיוחדת שאופפת אותם. פאבים, בתי קפה קטנים, מסעדות טובות, אפילו אוכל מהיר, את כל אלה תוכלו למצוא שם וליהנות גם מהאוכל הטוב שמציעים, מהבירה המקומית או מהיין האוסטרלי הטוב והמשובח וגם מהאוירה הנהדרת.

Darling Harbor - אזור שוקק חיים זה, ולא רק בשעות הערב, מציע למבקריו מבחר של מסעדות (מכל הסוגים), בתי קפה, גלידריות ומזון מהיר. לאחר טיול באזור תוכלו לעצור לארוחה טובה באחת המסעדות, לשתות קפה קצר באחד מבתי הקפה שלאורך הנמל או לטעום את אחת הגלידות הטובות שנימכרות שם.

Chinatown - זוהי הזדמנות מצויינת לטעות טעמים אסיאתיים יוצאי דופן, השונים בטעמם מהאוכל המערבי שנימצא כמעט בכל מקום בעיר. החל מרשתות למזון מהיר, מסעדות סיניות מסורתיות, ויאטנמיות, קוריאניות ויפניות ועד דוכני אוכל אסיאתי, חנויות לממכר מזון, ומינים שונים ולא מוכרים של מזונות המוצגים בחלונות הראווה של המסעדות ומושכים (בעיקר בגלל הסקרנות) את המבקרים לבדוק מה מציעות.

מסעדות יפניות

Dragonfly
זוהי מסעדה יפנית מקומית מודרנית, שהשפים שלה מצאו דרך נהדרת להפוך את המנות הסטדנרטיות לבעלות עיצוב וטעם מחודשים.

• כתובת: Bourke St. מס` 478, Surry Hills
  • טלפון: 02-9380-7333
  • שעות פתיחה: ימים שני ושלישי החל מהשעה 18:00 ועד 21:00, ימים רביעי עד שישי בשעות 11:00 בבוקר ועד 18: לפנות ערב, בשבת החל מהשעה 12:00 בצהריים ועד 18:00 לפנות ערב. בימי ראשון המסעדה סגורה.

Fishmarket Sushi Bar
מסעדה זו היא לאוהבי האוכל היפני, ובייחוד מנות הסושי. יש הטוענים כי לא יימצא סושי טרי יותר, מזה המוגש במסעדה הזו, סיבה טובה לבקר במסעדה הזו.

• כתובת: Sydney Fisf Market (שוק הדגים), חנות מס` 5, Gipps St, Blackwattw Bay, Pyrmount
  • טלפון: 02-9552-2269
  • שעות פתיחה: ימים שני עד ראשון החל מהשעה 11:00 בבוקר ועד 15:00 בצהריים.
  • אתר אינטרנט:

Raw Bar
מסעדה כייפית ונעימה זו מיועדת בעיקר לאוהבי הסושי, המחפשים אחר אוכל בריא ומגוון המוצע בעלויות סבירות.

• כתובת: מבנה מס` 1, פינת הרחובות Wairoa ו- Warners מס` 136, Bondi Beach
  • טלפון: 02-9365-7200
  • שעות פתיחה: פתוח שיבעה ימים בשבוע החל מהשעה 12:00 בצהריים ועד 23:00.

Shimbashi Soba on the Sea
מסעדה אותנטית זו מגישה מנות מצויינות, שעיקרן מורכבות מאיטריות ה"סובה" (ועל כן שמה), הנעשות במקום מדי יום, על ידי השף שעוסק בהכנתן כבר למעלה מ-20 שנה.

• כתובת: מבנה מס` 6, רציף מס` 9, Cowper Wharf, Woolloomooloo
  • טלפון: 02-9357-7763
  • שעות פתיחה: פתוח שיבעה ימים בשבוע, החל מהשעה 12:00 בצהריים ועד 22:00
  • אתר אינטרנט: sydney.citysearch.com.au

Sushi Bar Rashai
מסעדה זו מיועדת לחובבי הסושי. כדאי להגיע במיוחד ביום שישי או שבת וליהנות מההנחות הניתנות על המנות הנימכרות.

• כתובת: Parramatta Road מס` 241, Annandale
  • טלפון: 02-9560-3007
  • שעות פתיחה: פתוח בימים שלישי עד שבת החל מהשעה 18:00 לפנות ערב ועד 22:30 בלילה.

מסעדות אוסטרליות מקומיות

Bayswater Brasserie

• כתובת: Bayswater Road מס` 32, Kings Cross
  • טלפון: 02-9357-2177
  • שעות פתיחה: ימים שני עד שבת החל מהשעה 17:00 אחר הצהריים ועד אחרון הסועדים, ביום שישי החל מהשעה 12:00 בצהריים וביום ראשון החל מהשעה 17:00 אחר הצהריים ועד 22:00 בלילה.
  • אתר אינטרנט: www.bayswaterbrasserie.com.au

Bourbon & Beefsteak
 המקום הזה, האהוב במיוחד על ידי האמריקאים, פתוח כמעט במהלך היום כולו. בעברו (הוקם בשלבי שנות ה-60) שירת את האמריקאים שסירותיהם עגנו בסידני בתקופת מלחמת ויאטנם. מוסיקה חיה טובה, אוכל טוב ואוירה נעימה, את כל אלה תוכלו למצוא שם.

• כתובת: Darlinghurst Road מס` 26, Kings Cross
  • טלפון: 02-9358-1144
  • שעות פתיחה: בימים שני עד שישי 10:00 בבוקר ועד 06:00 לפנות בוקר, בימים שבת וראשון בין השעות 09:00 בבוקר ועד 06:00 לפנות בוקר.
  • אתר אינטרנט: www.thebourbon.com.au

East Village
 עם שני ברים מקסימים, הפך המקום הזה לאטרקציה תיירות (יש הטוענים אף כאתר עלייה לרגל) של תיירים רבים.

• כתובת: Palmer Street מס` 234 על פינת ליברפול, Darlinghurst
  • טלפון: 02-9331-5457
  • שעות פתיחה: בימים שני עד שבת פתוח בין השעות 12:00 בצהריים עד 24:00, ביום ראשון מהשעה 12:00 בצהריים עד 22:00 בלילה.
  • אתר אינטרנט: www.eastvillage.com.au

Fish Face
 מסעדה זו מצליחה לשלב באופן מצויין בין האוכל האוסטרלי ומרכביו המקומיים לבין הטעמים האיסיאתיים המיוחדים.

• כתובת: Darlinghurst Rd מס` 132
  • טלפון: 02-9332-4803
  • אתר אינטרנט: www.fishface.com.au

מסעדות איטלקיות

Tre Scalini
מבין המסעדות שאורחיה הקבועים הם מידועני העיר. המסעדה הזו מתפארת באוכל משובח ושירות מצויין. היא ממוקמת במרכז עסקים שוקק ובשעות הצהריים מלאה באנשי עסקים מקומיים.

• כתובת: רח` ליברפול מס` 174
  • טלפון: 02-9331-4358
  • שעות פתיחה: פתוח בימים שני עד שישי בין השעות 12:00 ל- 15:00 בצהריים (לארוחת צהריים) וכן בשעות 18:00 עד 22:30 בלילה לארוחת ערב.

Amo Roma (Pizza on the Rocks) Restaurant
 מסעדה זו היא בין המסעדות האיטלקיות הידועות בעיר, בעיקר בזכות העיצוב האופנתי והמודרני שלה, המנות המצויינות והמחירים הסבירים המתאימים לכל כיס.

• כתובת: George st מס` 135
  • טלפון: 02-9247-1920
  • אתר אינטרנט: www.amoroma.com.au

Bel Mondo
 מסעדה זו נימצאת ממש במרכז איזור הרוקס, איזור בילויים ידוע בעיר, ומגישה אוכל איטלקי מוכר לצד מנות אוסטרליות טיפוסיות.

• כתובת: Gloucester Walk (via the Argyle Stairs) The Rocks
  • טלפון: 02-9241-3700
  • שעות פתיחה: ארוחת צהריים מוגשת בימים רביעי ושישי בין השעות 12:00 בצהריים ועד 15:00 בצהריים, ארוחת ערב מוגשת בימים שני עד שבת החל מהשעה 18:00 בערב.
  • אתר אינטרנט: www.belmondo.com.au

Caminetto Italian
מסעדה איטלקית זו, המשרתת את סועדיה כבר שנים רבות, מציעה למבקרים בה מגוון של מנות איטלקיות מסורתיות וטעימות.

• כתובת: Playfair Street מס` 13-17, The Rocks
  • טלפון: 02-9247-5789
  • שעות פתיחה: בימים ראשון עד חמישי בין השעות 10:00 בבוקר ועד 22:00 בלילה, בימים שישי ושבת בין השעות 10:00 בבוקר ועד 23:15 בלילה.
  • אתר אינטרנט: sydney.citysearch.com.au

מסעדות עכשוויות/מודרניות (Contemporary)

Boathouse on Blackwattle Bay
מסעדה זו ידועה בעיר בזכות התפריט העשיר שלה המציע לסועדיו מאכלי ים מצויינים. הביקור במסעדה הזו הוא כולו חוויה קולינרית בטעם איטלקי. אוירה איטלקית, אוכל איטלקי אופייני משובח הן בין הסיבות שמסעדה זו נחשבת בין הטובות בעיר. המסעדה הזו, שהוקמה במבנה עתיק מהמאה ה-17, מתפארת בשירות הטוב והאוכל המצויין שמגישה.

• כתובת: End of Ferry Road, Glebe
  • טלפון: 02-9518-9011
  • שעות פתיחה: ארוחת צהריים מוגשת בימים שלישי עד ראשון החל מהשעה 12:00 בצהריים ועד 15:00 בצהריים, ארוחת ערב מוגשת בימים שלישי עד ראשון החל מהשעה 18:30 אחר הצהריים ועד 23:00 בלילה.

Catalina Rose Bay
מסעדה זו לא אהובה רק על מבקרי המסעדות כי אם גם על תושבי סידני עצמה. עם חלונות הצופים אל נוף המפרץ ואוכל מצויין, לא קשה להבין למה.

• כתובת: Sunderland Avenue מס` 1
  • טלפון: 02-9371-0555
  • שעות פתיחה: המסעדה פתוחה מדי יום החל מהשעה 12:00 בצהריים ועד אחרון הסועדים.
  • אתר אינטרנט: catalinarosebay.com.au

Grand Pacific Blue Room
מסעדה זו היא שילוב של מסעדה, באר ומועדון לילה. אוכל טוב, לצד מוסיקה ואוירה מיוחדת.

• כתובת: Oxford St and South Dowling St
  • טלפון: 02-9331-7108
  • שעות פתיחה: בימים שני עד שבת החל מהשעה 18:00 אחר הצהריים ועד 23:30 בלילה.

Malabar South Indian
 זוהי מסעדה המשלבת באופן מוצלח מאכלים הודיים מסורתיים ומוכרים לצד מנות מערביות יוצאות דופן.

• כתובת: Pacific Highway, Crows Nest מס` 332
  • טלפון: 02-9906-7343
  • שעות פתיחה: ארוחת צהריים מוגשת בימים שני עד ראשון החל מהשעה 12:00 בצהריים ועד 15:00 בצהריים, ארוחת ערב מוגשת במהלך כל השבוע החל מהשעה 17:30 אחר הצהריים ועד 23:00 בלילה.