קניון צ'דר

tsvika ba

”קניון הטבע היפה באנגליה“

קרא עוד

כששאלו אותי לראשונה על צ'דר, מיד עלה ניחוח הגבינה האנגלית המפורסמת באפי. אז…

הגבינה נקראת על שם העיר שמייצרת אותה כבר 800 שנה. בכניסה לעיר ממוקם קניון הטבע המדהים ביותר באי הבריטי. העיר ממוקמת מערבה מלונדון, על שפת הים ושפך הסוורן.

כדי להגיע אליה מלונדון, אתם פונים מערבה במכונית על כביש: M4 ובהמשך אל M5. לאחר פחות משלוש שעות אתם בכניסה ל-Cheddar.

האפשרות השניה היא להגיע לתחנת הרכבת פדינגטון (Paddington), ממנה יוצאות כל הרכבות מערבה ולאחר כשלוש שעות אתם יורדים בתחנת הרכבת המקומית.

כמי שאין להם בעיה לנהוג בצד השמאלי של הכביש, קמנו מוקדם בבוקר והגענו לשם במכונית תוך עצירה בעיר המרחצאות – באת'. כל הדרכים בדרום-מערב אנגליה יפות והירוק לגווניו שולט סביב.

כיוון שהגענו לקראת שעת צהריים, מיד התיישבנו לטעום מהגבינה הידועה על כוס יין ומאכלי ים. לאחר מכן לקחנו את אוטובוס הטיולים של העיר וביקרנו ביעדים המומלצים, כולל המערות. לקינוח פנינו ליהנות מהקניון המדהים. טיפסנו מעלה מעלה באחד משבילי ההליכה שהומלצו בפנינו במודיעין התיירות בעיר.

נדהמים מכל מטפסי הצוקים התלויים סביב על המורדות התלולים. מסלולי ההליכה נוחים ומסומנים. הנופים מלמעלה עוצרי נשימה, כשהעיר פרושה תחתינו, כולל האגם וחופי הים. פגשנו את העיזים המקומיות ומספר פרות שרעו סביב. לאחר ירידה ארוכה העירה, פנינו לונדונה בחזרה. פה בדיוק הזמן להמלצה חשובה: השתדלו להגיע לכאן ליותר מיום אחד – האזור יפהפה ומעבר לגשר ממתינה לנו העיר Cardiff בירת וויילס. כל אזור החוף סביב, כולל שמורת הטבע “אקסמור” בדרום (יהלום בפני עצמו).

המלצה חשובה מספר 2: השתדלו לא להגיע ביום גשום, כי ביום כזה ממש מסוכן להסתובב בקניונים. כמו כן, הצטיידו בנעלי הליכה טובות.

הטיפ עזר לך?

מתוך הבלוגים - פוסטים על קניון צ'דר

אין עדיין פוסטים על קניון צ'דר.