מסלול ארוך בהאי הדרומי

שקד

”מסלול הטיול שלי באי הדרומי“

קרא עוד

נחתתי בכרייסצ`רץ` בשבוע האחרון של דצמבר והייתי שם כמה ימים בעיר עצמה ובהתארגנות לטיול. בהתחלה ישנתי באכסניה נעימה בשם Dreamland, שנמצאת במרחק 15-20 דקות הליכה מכיכר הקתדרלה. משם עברתי להתארח אצל איה ושי שמאז חזרו לארץ. אצלם פגשתי את השותף שלי ובהמלצתו של שי שכרנו רכב מקוואליטי ל-50 יום במחיר של 20$ ליום.

מכרייסצ`רצ` נסענו לאקרואה ללילה אחד וישנו באכסנית Chez La Mer. אקרואה היא עירה יפה וחמודה ואם רוצים לעשות שיט / שחיה עם דולפינים זה מקום טוב. אנחנו ויתרנו כי זאת היתה רק התחלת הטיול. זה הרבה יותר זול והרבה פחות ממוסחר מהשכנה הצפונית קאיקורה.

מאקרואה התחלנו לנסוע דרומה לעבר דנידין עם עצירה ללילה בעיירה טימארו. ישנו שם אצל מארח היט בשם סטיבן. מטימארו המשכנו לדנידין אל הבית של רן. שם הלכנו לראות פינגווינים, גם צהובי עין וגם כחולים. המקום בו רואים את הפינגווינים צהובי העין נמצא בחוף מרוחק ואח``כ יש עליה גדולה בחול. חצי האי אוטאגו הוא יפה מאוד ואפשר סתם לנסוע בו ולהנות מהנוף.

מדנידין נסענו דרך הקייטלינז לאינוורקרגיל, שם בילינו לילה בהיט של שירלי והמשכנו לטה אנאו לאכסנית Lakefront Te Anau. השותף שלי יצא לטרק המילפורד ואני עשיתי קצת טיולי יום בסביבה, כולל את העליה לקי סאמיט. זה בטח טיול מאוד יפה, רק שירד גשם והיה ערפילי למדי ולא ראיתי כלום. למחרת נסעתי לאסוף את שותפי מסוף הטרק וגם עשיתי את השיט היפה במילפורד. משם נסענו ללילה לקווינסטאון ולנו ב-Butterfli Lodge. משם נסענו לוואנקה להיט של דייב ופיי. עלינו על מאונט איירון, היינו ברוב רוי (המדהים!) וביקרנו במוזיאון הפאזלים. אח``כ נסענו למאונט קוק. לא הזמנו מקום לינה מראש ולא היה לנו ציוד קמפינג, בסוף מצאנו מקום במועדון האלפיניסטים, בו אפשר לישון גם אם לא חברים במועדון. זו לא אכסניה אבל אם אין שום דבר אחר זו בהחלט אופציה סבירה. הלכנו לתצפית בקיאה פוינט וסיור (מאכזב) באגמים הירוקים. למחרת התכוונו לעלות למיולר האט אבל בשל אילוצי מזג אוויר נטשנו וחזרנו ללילה בוואנקה בדרך לחוף המערבי.

העברנו כמה ימים בפוקס, באכסנית Ivory Towers. בשיא העונה כדאי מאוד להזמין מקום מראש. שותפי עשה את טרק הקופלנד ואני עשיתי טיולי יום באזור וטיול של יום שלם על הקרחון. לפני שמגיעים לאזור הקרחונים כדאי מאוד להצטייד באוכל לכמה ימים, כי יש מכולת אחת בערך והיא מאוד יקרה. בפוקס ביקרנו גם באגם מת`יסון המפורסם.

משם נסענו צפונה לגריימאות` לאכסנית דיוק של שושי ודורי. השותף שלי יצא לטרק ההיפי ואני לקחתי אותו לקרמיאה. הוא ישן שם באכסניית רונגו לפני הטרק. רונגו זאת מן אכסנית היפית חמודה מאוד. הבעלים היה נחמד מאוד והזמין אותי להשאר לארוחת צהריים ולקפה, למרות שלא ישנתי שם.

אני חזרתי חזרה לגריימאות` ולמחרת נסעתי לקאיקורה דרך לואיס פאס והאנמר ספרינגס. קאיקורה היא עיר ממוסחרת מאוד. ישנתי שם באכסנית The Lazy Shag שהיתה בשיפוצים בזמנו. יש שם כמה טיולי יום בסביבה, בין היתר טיול צוקים שהוא קצרצר וחביב. שם גם עשיתי ניסיון ראשון להטיס מטוס ססנה. בקאיקורה גם עושים שיט לצפיה בלוויתים. זה יקר אבל מרשים (בתנאי כמובן שרואים אותם). אם מה שרוצים זה שחיה / שיט עם דולפינים עדיף לעשות את זה באקרואה.

מקאיקורה נסעתי לגולדן ביי דרך נלסון (לילה ב-Almond House, אכסניה ביתית ונעימה מאוד). בגולדן ביי אספתי את השותף שסיים את הטרק וישנו בהיט מצוין ליד קולינגווד. חזרנו חזרה לנלסון ללילה ב-Gingerbread House. משם נסענו מזרחה לפיקטון וישנו בהיט של מרגרט. אני יצאתי ליומיים בקווין שרלוט מכיוון שיפ קוב, וישנתי ב-Cnoc na Lear, זו אכסניה קטנטונת בטרק והייתי שם לבד, בהחלט מקום נעים.

תמונת הפרופיל של dubibl
dubibl

”טיפים לכמה מסלולי טיול בטיול מ בנ``ז“

קרא עוד

יש הרבה מסלולי הליכה קצרים מחצי שעה עד מספר שעות. חלקם בטרקים מפורסמים. אין צורך להזמין מקום מראש והכניסה חינם. חלקם קשים למדי כיוון שרוב הדרך בעליה (למשל רוב-רוי) ואחרים נוחים וקלים למשל הקפת אגם. שימו לב לשעת ההתחלה והצטיידו תמיד בפנס.

בדרך לטרק רוב רוי יש לנסוע בדרך חצץ של 30 ק``מ הכוללת Forts, כלומר חוצים אותה פלגים זורמים ברוחב של 3 עד 4 מטרים. ישנם לפחות 7 או 8 מעברים כאלה. אפשר להגיע למקום באמצעות הסעה מוואנקה, אך רכבים פרטיים רגילים עשויים לעבור מכשולים אלה ללא בעיה.

בפארק אבל-טסמן יצאנו לטיול מומלץ שכולל הסעה בסירת טקסי עד לאחד החופים וממנו יצאנו למסלול של כ-6 שעות הליכה לאורך החוף הטיול היה מקסים נוף משגע אך עם קצת מידע יכולנו להפיק יותר. בתחילת הישוב Marahau יש תחנת סירות טקסי אך בישוב עצמו יש עוד חברות דומות וכן שבחרנו במשרד הראשון שנקרא בדרכינו, הפסדנו זמן בהמתנה לסירה ולבסוף התארכה דרכנו בשל הגאות. אגב יש צורך תמידי להיות מעודכן בשעות הגאות והשפל המתפרסמות יום יום בעיתון (תחזית ליומיים הבאים) יש מקומות שיש להגיע אליהם בשיא הגאות למשל סלעי הפנקייק לעומת זאת למערת הקתדרה אפשר להגיע רק בעת השפל.

קראנו ושמענו תלונות על עקיצת זבובי החול. אנו נתקלנו בהם רק במקום אחד, בפארק אגמי נלסון ליד אגם רוטורואה שם הם שרצו בהמוניהם ואנו קיצרנו את שהותנו שם והמשכנו הלאה...

”האי הדרומי - מכרייסצ`רץ` עד פיקטון“

קרא עוד

האי הדרומי עמוס וגדוש באטרקציות מכל סוג לכל דורש ובכל גיל. מקום מצויין להתחיל בו היא כרייסצ`רץ`, העיר הגדולה באי. חשוב מאוד לארגן לעצמכם תחבורה כלשהי, בין אם זה רכב שכור, קנוי או טיול באוטובוס כשהאחרונה פחות מומלצת. בכרייסצ`רץ` אין יותר מדי מה לחפש. אפשר לבקר בגנים הבוטניים, משם להמשיך ברגל ל- Cathedral Square ולהתאמן בלהכנס לצד הנכון של הרחוב עם האוטו... נסיעה של שעתיים מזרחה על כביש 75 תיקח אותכם לחצי האי בנקס עד לעיירה אקרואה, שם תוכלו להנות ממקום שקט, באוירה כפרית וירוקה. אפשר לקחת שיט של שעתיים עד ליציאה מחצי האי וחזרה תמורת 50$, עם סיכוי טוב לכמה דולפינים... מכרייסצ`רץ` אפשר לקחת את כביש 1 ו-79 ללייק טקאפו. ניתן לעשות שם עצירה ללילה ולהמשיך לפארק הלאומי מאונט קוק. לפני הכל גשו למשרד של ה- DOC, לבירור קצר על מסלולי ההליכה באיזור, זמנים מזג אויר וכו`. אנחנו בחרנו לעשות את Hookers Vally ומאוד נהננו. טרק בינוני, 3 שעות הלוך-חזור. משם חזרה לחוף המזרחי לעיירה אומארו, שם אפשר לצפות בשני סוגי פינגווינים: הכחול וצהוב-העין, תמורת תשלום לא סמלי בכלל... בין אומארו לדנידין מפרידות כשעתיים ככה ששווה לעצור ב- Maoraki Boulders, להצטלם כמו דינוזאור שבקע מהביצה ולהמשיך לדנידין. זו העיר הכי חביבה וידידותית שתפגשו בזמן הקרוב. מומלץ להקדיש לה ולחצי האי אוטאגו לפחות 3 ימים.

ממרכז העיר אפשר לקחת את Portobelo Rd על הצד הדרומי של הפנינסולה (חצי אי), בדרך מספר נקודות לצפייה בפינגווינים בשעות הערב וכלבי ים. בסוף הכביש ישנה שמורת אלבטרוסים גם שם ניתן לקחת סיור מודרך. (עזבו אותכם, תעלו על הגבעה, חכו לאלבטרוס וסעו לשלום). מדנידין סעו דרומה לעיירה בלקלות`ה ממנה יוצא כביש 92 העובר לאורך הקייטלינס. לפני היציאה כנסו ללשכת המידע לגבי זמני גאות ושפל ומה של האזור. מומלץ לראות את ה- Cathedral Caves, Nugget Point, Jack`s Blowhole. לאורך הכביש מספר גדול של מושבות כלבי ים, אפשר לרדת אליהם קרוב מאוד ולצלם. אינברקארגיל היא עיר די משעממת שאת היתרון שלה מבינים רק הרבה אחריה - יש בה Pak `n` save - הסופרמרקט האהוב... משם סעו לריברטון לצפייה לסטיוארט איילנד. לא יותר מזה. על כביש 95 סעו לכיוון טה אנאו - שם תקבלו את כל המידע האפשרי על איזור הפיורדלנד. מטה אנאו למילפורד סאונד עובר אחד הכבישים היותר יפים במדינה, עם נקודות עצירה רבות ומסלולי הליכה קצרים.

מילפורד סאונד- לאלה מביניכם שלא הזמינו את הטרק אפשר להתנחם בשיט מדהים תמורת 55$ לשעתיים. גם במזג אויר הכי גשום השיט עוצר נשימה. לא לשכוח בגדי גשם! אל תפספסו את ה- Key Summit בצד המערבי של טרק הרוטברן. ההליכה מתחילה ב- Divide ונגמרת בתצפית לנוף שלא תשכחו בחיים. מאיזור המילפורד סעו לקווינסטאון - בירת האקסטרים של NZ. צניחה חופשית, באנג`י, ראפטינג, ג`ט בואט, רכבל - יש הכל... כדאי לקחת את הגונדולה למעלה (15$) לתצפית מדהימה על העיר והרימארקבלס. מקווינסטאון לוואנקה הנסיעה לא ארוכה. מוואנקה אפשר להגיע לאיזור מאונט אספיירינג ולעשות את טרק הרוב רוי בסופו מגיעים לקרחון רוב רוי - מאוד מומלץ. לא לפספס בשום אופן את בית הקולנוע סינמה פארדיסו ויותר מזה את העוגיה שבאה בהפסקה - ללקק את האצבעות. אפשר להעביר שעה שעתיים בפאזלינג וורלד, מאוד נחמד. מוואנקה הדרך לחוף המערבי עוברת בהאסט פאס, שם תגלו את החופים המדהימים של הווסט קוסט בדרך לקרחונים. הפוקס והפרנץ ג`וזף רחוקים זה מזה 20 דקות נסיעה, ההבדל היחיד הוא המחיר והפופולריות. הפוקס פחות מתוייר ולכן גם יותר זול. לסיור של יום שלם תאלצו להיפרד מ 90$ (עם BBH) אבל תהנו מכל רגע. לא כדאי ללכת על הסיור של חצי יום, שווה להשקיע עוד קצת ולהנות מהליכה על קרחון ליותר מרבע שעה. 10 דקות נסיעה מהפוקס תיקח אותכם לאגם מתיסון, אפשר להנות מתמונה מדהימה של האגם הכחול וברקע צדו המערבי של מאונט קוק משתקף על המים. לא לפספס. למי שאוהב מסלולי הליכה קשים במיוחד שווה להגיע לפארק הלאומי ארתור`ס פאס ולעשות את האבלנץ` פיק. אחרת אין סיבה מיוחדת להגיע לשם... גריימאות`- קחו 2-3 לילות אצל שושי ודורי ב- DUKE ועלו צפונה לראות את סלעי הפנקייק ב Punkaiki. אייבל טזמן - מקום מקסים. אפשר לשלב הליכה בטרק דרך חופים ובבוש עם קיאקים. כנסו למשרד ה DOC במוטואקה למציאת השילוב הטוב ביותר. חשוב להתחשב בזמני הגאות והשפל. נלסון- בירת השמש של הקיווים, אך לא הרבה יותר מזה...מהעיירה פיקטון יוצאת המעבורת שתקח אותכם לאי הצפוני והלא פחות מרשים מהדרומי. יש 2 חברות שמוציאות מעבורות לוולינגטון - Blue Bridge ו- Inter Islander. בדרך כלל ההבדל במחיר לא משמעותי למי שעובר בלי רכב אבל אינטר איילנדר מוציאה יותר מעבורות ביום בשעות יותר נוחות.

הכי חשוב : לא להסתמך לעולם על המלצות טובות או לא טובות של אחרים. מנסיון, תמיד משתלם לנסות בעצמכם. רוב המקומות שקיבלו המלצות גבוהות היו אצלנו מיותרים ולעומת זאת מקומות שהומלץ לנו לוותר - עשו לנו את הטיול.

ניו זילנד מדהימה, ובכל מקרה קשה לא להנות ממנה...

”Great Walks בחורף“

קרא עוד

`מחוץ לעונה`` של הטרקים יש קטעים מסוימים שסגורים בגלל מזג האויר (שלג גבוה מדי למשל) או קטעים שבכלל אי אפשר לעבור דרכם מכיוון שעובדי ה-Doc המסורים מפרקים גשרים, וחלקים מסוימים מהטרק כדי שלא ינזקו מפגעי החורף. זה שהבקתות פחות מאובזרות או שאין פקח זאת לא הבעיה - צריך רק לזכור להביא גזיה ולקחת בחשבון שיהיה מעט קר יותר. כמו כן אי אפשר להזמין מקומות לינה מראש, אבל ממילא התקופה לא עמוסה כך שאין צורך לדאוג שלא יהיה מקום.

הכי טוב כשתהיו שם תתעדכנו ב-Doc לגמי זמינות ועבירות הטרקים באיזור. המידע הכי מהימן הוא כמובן במשרד ה-Doc בטה אנאו שאחראי על הפיורדלנד. יש חלקים מסוימים שעדיין אפשר לעשות, גם בחורף. אבל שוב - זה משתנה מעת לעת בשל מזג האויר.

כמו שתראו כשתהיו שם, יש המון המון מסלולי יום שאפשר לעשות גם בחורף, ובחלקם אפשר אפילו להגיע עד לבקתה הראשונה ולמחרת לחזור חזרה.

למשל: הרוטברן (זה לא ממש הפיורדלנד, אבל שווה) - מהצד של גלנורקי, בד``כ פתוח ואפשר להגיע לרוטברן פלאטס לפחות.

קפלר - אפשר לעשות חלקים ממנו, בד``כ ניתן להגיע עד לבקתות שב-shallow bay (הן קרובות יחסית לתחילת הטרק) אבל מהן אפשר להמשיך לצעוד עד המקום בו הדרך חסומה, ולחזור לבקתה.

מילפורד טרק - אפשר לעשות קצת ממנו, אבל בשל הטרחה והעלויות של השיט בשני הקצוות אני לא חושב שזה כל כך שווה את זה. אלא אם כן במקרה יתברר לך ב-Doc שהטרק במצב טוב.

תמונת הפרופיל של orenma1
orenma1

”מסלולי טיול בניו-זילנד עם ילדים“

המסלולים המומלצים עם ילדים:

Mt. Cook - Hookers Valley, לוקח 4 שעות בערך, מישורי.

טילנו בטרק רוטברן משני הצדדים. מהצד של Te Anau עלינו עד ל- Key Summit לתצפית מדהימה, 3 שעות הלוך חזור. אפשר אחר כך להמשיך עד ל- Hut הראשון אבל אנחנו היינו קצרים בזמן. מהצד של גלרונקי עלינו ל- Falls Hut, שש שעות הלוך חזור. היה יפה אבל אם ממשיכים עד ל- Harris Lakes אז שם הרבה יותר יפה (בעלי המשיך).

שייט במילפורד.

ב- Wanaka יש כמה מסלולים מקסימים והאזור כולו מדהים גם בנסיעה ברכב. עשינו את מסלול Rob Roy Glacier. זה טיול ממש מקסים. אבל שים לב! צריך לנסוע עם הרכב בדרך עפר ולחצות מספר נחלים. עם קראוון זה בעייתי וגם עם רכב לא כולם רוצים לקחת את הסיכון של לדפוק אותו. לקח לנו 6 שעות עם שני הילדים על הגב (צריך לטפס). אחד המסלולים היפים בניו זילנד. מומלץ מאוד.

ב- Wanaka עשינו גם את ה- Diamond Lake שהפתיע לטובה. יש תצפיות מקסימות של האיזור. אפשר לחזור ממספר נקודות אז אין לי זמנים של כל המסלול. לנו לקח 3 שעות והגענו עד לנקודת תצפית.

גם ב- Wanaka טיפסנו להר Roy אבל בלי הילדים. זה טיפוס שאורך כ 3 שעות, עליה של 1200 מטר. רואים נוף מדהים של כל האיזור. עם תינוקת אולי תוכלו לעשות את זה אבל יש רוחות חזקות בדרך והשביל עצמו משעמם, סתם דרך עפר חשופה (לא בתוך יער).

לא לפספס את ה- Puzzling World ב- Wanaka. פשוט מקסים.

בקרחונים, אפשר ללכת עד לקרחונים עצמם (שעתיים בערך). את האטרקציות הרציניות אי אפשר לעשות עם ילדים. אנחנו לקחנו מסוק לכל המשפחה ל- Scenic flight. טסנו מעל הקרחון, נחתנו ושיחקנו קצת בקרח\שלג וחזרנו. היה נחמד בסך הכל אבל עדיף לעשות שם פעילות בנפרד.

הינו ב- b>Punakaiki, שם יש מסלול קצר לראות את הסלעים המדהימים. עדיף להגיע בזמן הגאות אבל לנו היה קשה לתזמן את זה.

Abel Tasman: עשינו את היום הראשון. יש שירות של water taxi אז אתה יכול לבחור איזה חלק מהטרק אתה רוצה לעשות. היה ממש מקסים. יש איזו ספינה שאפשר לישון שם. מאוד המליצו עליה אבל אנחנו לא ניסינו. היום הראשון לוקח 4 שעות בערך. אנחנו לקחנו מונית מים עד לסוף היום הראשון וחזרנו ברגל כך שלא הינו מוגבלים בזמן.

Queen Charlotte: גם כאן יש שירות water taxi. משיטים אותך לנקודת התחלה כלשהי ואוספים אותך בנקודה אחרת וכדאי לך לא לפספס את הטרמפ שלך. אנחנו עשינו את היום האמצעי אני חושבת (Toerent Bay ל- Misletoe Bay). היה מאוד יפה אבל היו מלא צרצרים בדרך ומעופפים ענקיים, ולי לפחות זה מאוד הפריע ופגם בהנאה. הקטע הזה של הטרק היה מאוד לא מתוייר (היינו לבד). המליצו כאן מאוד על Lochmara Bay אבל זה שטח פרטי ומותר לך להגיע לשם רק אם אתה מזמין (מספר חודשים מראש כנראה) מקום לינה. אסור סתם להגיע לטייל שם.

באי הצפוני עשינו את הטונגרירו קרוסינג אבל בלי הילדים. אולי עם התינוקת אפשר אבל צריך לחכות למזג אויר טוב שלא יהיו רוחות חזקות, כי הן חזקות מאוד.

טיילנו גם באיזורים של פעילות תרמית באזור Rotorua. היה מאוד יפה וממש לא הצטערנו על הטרחה של להגיע לאי הצפוני אבל זה היה כרוך בטרחה (מעבורת ונסיעות ארוכות נוספות).

באוקלנד הספקנו להיות רק בגן חיות (זה מה שהילד הגדול רצה). יש גם עולם תת מימי שמאוד המליצו כאן וגם מגדל Sky Tower הכי גבוה בחצי כדור הארץ הדרומי.

אגם בין Te-Anau ל Milford-Sound: הלכנו שם כשעה עם הילדים בנוף מדהים. כמו כן אפשר לטוס במסוק ל lumure-hut (בקפלר) במסוק $140 למבוגר, לטייל קצת למעלה ולרדת תוך 3 שעות למטה- Soutern helikopter. אפשר גם לעשות את Routeburn מצד Glencory עד ל- hut הראשון 3 שעות או השני 6 שעות הלוך חזור. כן אפשר לעשות מסלול של 3 שעות ב- lake tekapo ,mount john. כדאי להשקיע רבע מהזמן באי הצפוני.

בקשר ל- Tongeriro Crossing באי הצפוני: מומלץ ללא ילדים, רוחות חזקות מאוד למעלה ודרך לא יציבה וירידה קשה, פגשנו אנשים שעשו את זה עם ילדים והצטערו על כך.

תמונת הפרופיל של ori_ronen
ori_ronen

”הרכבת הטראנסאלפינית משולבת בטיול“

קרא עוד

ישנו טיול שיוצא מכרייסצ`רץ ליום אחד שכולל את הרכבת הטראנסאלפינית שעוברת בדרך נופית מדהימה עד לפארק הלאומי ארתור פאס, שם יורדים ומצטרפים לרכב 4X4 שיקח אתכם לטיול מדהים באיזור הפארק עצמו ומשם ייצא גם לאיזור נרחב שאין שום סיכוי שבעולם להגיע אליו לבד ויש בו נוף ממש יפה וקצת שונה ממה שיש ברוב ניו זילנד.

אחרי הנסיעה הקופצנית ברכב השטח מגיעים לגדות הנהר ושם עולים לJetboat לנסיעה מטורפת ורטובה בנהר עד שמגיעים לבקתה שבה מחכה רכב חזרה לכרייסצ`רץ.

כמובן שבאמצע היום גם יש ארוחת ברביקיו מצוינת בחווה.

התענוג לא זול בכלל (בערך 250$ מקומי) אבל בהחלט שווה

את זה ולא לשכוח שמכיל נסיעה ברכבת מאוד יקרה, סירת מרוץ ועוד..

”מסלול - האי הדרומי“

קרא עוד

כריסטצרץ, סמוך לכיכר הגדולה (שמופיעה בערך בכל גלויה) יש חנות אינטרנט ענקית, מאד זולה שעל כל שעה נותנת שעתיים נוספות לגלישה בשעות הערב חינם.

לינה : לא אהבתי את הלינה בכריסטצרץ`, אפשר להתכונן בעצם לשהות שם כמה שפחות כנקודת יציאה והצטיידות לטיול, המלצה בכל זאת :

Folly Towers - Tunnel-Vision Backpackers, 44 London St` Lyttelton PH : 03-3287576

ממליץ בחום להגיע לבאנקס פנינסולה, כשעה נסיעה מכריסטצרץ, דרך מדהימה ביופיה ובעצם חלון ראשון לניו זילנד למי שנחת בכריסטצרץ, ישנתי אצל אישה חביבה באכסניה קטנטנה בעיירה Akaroa PH : 03 3047782, בית פרטי שהוסב לאכסניה עם מיטות נהדרות 2-5 בחדר, העיירה היא נקודת מוצא לשיט לוויתנים, מעוף בכדור פורח ומסלולי הליכה קצרים של שעה עד חצי יום.

ממשיכים דרומה, כיוון כללי הר קוק, חובה לעצור באגם Tekapo לארוחת צהריים, ייחודו של האגם הוא צבע הטורקיז של המים, יש מרכז מבקרים ומסעדות לא רעות, אבל גם סנדביץ קטן על שפת המים שווה, הגעה למקום לאורך כביש מספר 8 שיוצא מהחוף המזרחי לתוך היבשת.

ממשיכים עם הכביש עד Mt Cook National Park או הר קוק, מומלץ ביותר להגיע אם ברצונכם לטפס את ההר בשעות הבוקר המוקדמות או לילה קודם ולמצוא מקום לינה במקום ולצאת מוקדם בבוקר, משלמים 18 דולר ניו זילנדי לDOC המקומי, אפשר לטפס את ההר למיולר האט, טיפוס שלב ראשון של מאות מדרגות עד סילי ואלי ומשם עליה ללא מסלול על מסלול חצצי לפיסגה, הבקתה ממש לא מאובזרת אבל הנוף אחד היפים בניו זילנד, מפולות שלגים ממש מההר ממול כל היום (לא לבנות על שינה באוהלים, אין מקום נורמלי לאוהל), יש להצטייד במים בכמות מספקת עד הפסגה מאחר ואין מים לאורך העליה אלא רק למעלה ממי גשמים.

המשך לדנידין בקרוב....

עמית

מתוך הבלוגים - פוסטים על מסלול ארוך בהאי הדרומי

אין עדיין פוסטים על מסלול ארוך בהאי הדרומי.