מסלול ארוך באיסלנד

6 המלצות על מסלול ארוך באיסלנד

”איסלנד ימים15-18“

קרא עוד

יום 15 נסיעה ארוכה בדרכי עפר לצוקי לאטרביירג בדרך מפלי דיאנדי-מרשים מאוד, יתר הנסיעה לא ממש שווה והצוקים די מאכזבים. משם דרך חופי החולות האדומים -ממש מאכזב.למעבורת לסנייפלס- שינה בסטיקיהולמר. - בהחלט יום קצת מיותר וליד המעבורת יש בריכה חמה יפיפיה על גדת האוקיינוס לצערנו לא הספקנו.

יום 16 חצי האי סנייפלס- מאוד יפה ולמי שאין זמן או יכולת לעשות את כל השמורות הגדולות נותן בקטנה תמצית של כל איסלנד. קירקבטל- מצטלם יותר יפה מהמציאות, עשינו סיבוב מסביב כל האי -פארק סנייפסיוקטל סיבוב בפארק במגדלור, צוקי הציפורים, תצפית למפל, עליה למכתש, עליה לקרחון תצפית מדהימה ל קרחון ונסיעה לבורגנס לשנת לילה.

יום 17 - מבורגנס יצאנו לכיוון רייקאוויק עצרנו במפל נחמד- ונכנסנו למערת הלבה ויגדלמיר סיור של שעה וחצי מאוד מעניין. משם המשכנו בכביש 550- דרך מדהימה עליה לקרחון סיבוב אחרון על הקרחון ונסיעה דרך כביש 36, דרך תינגלוויר לריקוויאק.

בריקוויאק חצי יום טיול -ממצה מסעדות טובות עיר חביבה גן בוטני נחמד מלא ברכות חמות בעיר למעוניינים והבייתה.

”איסלנד 18 יום- ימים 7-10“

קרא עוד

יום 7- התחלנו את דרכנו צפונה ללגונת הקרחונים- ג''קלסאורלון- ויצאנו לסיור עם זודיאק בלגונה היה מקסים שמענו וראינו את הקרחון מתנפץ. ממול נמצא חוף היהלומים - פשוט מדהים החול השחור והקרחונים עליו אחד משמורות החובה.ואפילו חזינו בכלב ים חביב. המשכנו לאורך החוף לכביש עפר מדהים ביופיו -דרך מס 985 שמעלה עד הקרחון- מומלץ. בחזרה פנצר- שתוקן בהופן-300שח.

יום8 -הפיורדים המזרחים- מעט מאכזבים נסענו לסטוקנס ומשם לסידפיורדר עיירת נמל חביבה ממש שהדרך אליה מרהיבה. משם המשכנו לבורגפיורדר אבל הפאפינים כבר עזבו- הדרך יפה.חזרנו לאיגלייסטר וישנו בבקתה מדהימה ביער ליד איגלסטר.

יום 9 -צפונה סטודלג''י -קניון מרשים, מפל הדטיפוס המרשים מאוד ולידו סלפוס החביב. קניון אסברגי חביב אפשר לוותר.ומשם להוסוויק לשייט לוויתנים. הדעות חלוקות בהקשר זה אצלנו זה היה סיוט. וראינו גב לוויתן ל5 דקות עם זה לא יום ממש יפה כדאי לוותר ועדיף לעשות שיט בהולמוויק. אנחנו ראינו מהכביש משפחת לוויתנים.בפיורדים המערבים בדרך לדרגנס. מהוסוויק נסענו למיוואט שם לנו 3 לילות.

יום 10 - אסקיה

עוד שמורה שנרשמה אצלנו בטופ- 3 חובה באיסלנד -3 שעות נסיעה בדרך מעט מטלטלת. נסענו בF-88 עם כמה מעברי מים שהאחרון היה עמוק למדי. אבל דרך הרבה יותר טובה מ910-905. הדרך ללוע היא 45 דקות לכל כיוון ההר היה מושלג והיה מאוד קר אבל נופים מדהימים בשחור לבן עד שמגיעים ללוע המלא במים ולידו אחיו הקטן הויטי המלא במים חמים - ויש משוגעים שנכנסים לשחות בו. 3 שעות פלוס חזרה ב905-910 עם עזרה בחילוץ אוטו שנכנס לא טוב באחד ממעברי המים ושקע.

”איסלנד - טיול משפחתי ל18 יום“

קרא עוד

מסלול באיסלנד אוג/ 2019-משפחה-1.

דיסקברי 4X4 מומלץ, המון דרכים יפיפיות באיסלנד הם דרכי עפר עבירות ונוחות אבל חייבים 4X4.

הגורם המגביל היחיד בדרכים הינם מעברי המים שקושי המעבר תלוי בעונה ובגשמים אנחנו כשהיינו כולם היו סבירים.

טסנו לאיסלנד ל18 יום -הקפה כןללת של האי כולל השמורות במרכז האי. ישנו 4 ימים בהטלה.

יום1. אחרי הנחיתה חצי האי רייקנאס- נחמד מאוד המגדלור המעיינות הגיאוטרמים, הלגונה הכחולה מבחוץ בלבד.מעיינות גאונהבר ארחות ערב בסלפוס.

יום 2- יצאנו ללנדמלייגר- דרך הר הגעש הקלה כביש 26 ל225- דרך יפיפיה עם 2 מעברי מים פצפונים. בשמורה עשינו טיול של4 שעות עם עליה לתצפית מדהימה על כל השמורה וחזרה דרך האזור הגיאותרמי וחצית שדה לבה פראי - נעזרנו במרכז המבקרים עם המלצות על המסלולים השונים. קינחנו ברחצה בנחל החם- מדהים. חזרנו להלה ב208 דרך הרבה פחות טובה. קינחנו במוזיאון הלבה בסמוך לסלפוס המסביר על כל הרי הגעש -שווה.

יום 3- מעגל הזהב: גייזר- חביב מאוד רצוי מוקדם שהתיירות דלילה. המשכנו לגולפוס מפל באמת מדהים. משם המשכנו לפארק תינגלוויר- ממש מאכזב אפשר לדלג. נסענו בדרך עפר כבעש 32 למפל “הייפוס” מפל מאוד פה ולא מתוייר. ומשם חזרנו להלה בכביש 26.

המשך בטיפ הבא.

”איסלנד 18 יום- ימים 11-14“

קרא עוד

יום 11- סביב אגם מיוואט. קצת חלש אולי בגלל מזג האויר הגשום וקר. דימבורגר- שדה של זקיפי לבה חביב, חצי האי הופ- נופים יפים, המכתשים המדומים סקוטלדגייגר- חלש, הר הקרפאלה עם מכתש הויטי - מרשים, ביקור בתחנת הכוח- מעניין, שדות הבוץ והקיטור בהוויר- מרשים ופיינלה במרחצאות מיוואט ממש כיף- משם כל יום כמעט מצאנו מעין או בריכה חמה לרחוץ בה.

יום 12 נסיעה לגודפוס מפל מאוד יפה ומרשים ניתן לטייל מסביבו. ומשם לאקוורירי- עיר חביבה אין הרבה מה לראות- הגן הבוטני מקסים ןמלא צמחיה ופרחים מה שלא מוצאים בכל איסלנד. ומשם דרך חצי האי טרוליטראטוסלוגי עד לסאודקרור שם ישנו בבית עתיק וחמוד. אחהצ נסענו לטבול במעיין חם "גרטיסלך" ממש בקצה האי על שפת האוקיינוס נחמד מאוד.

יום 13 התחלנו במסע לפיורדים המערביים דרך הולממוויק- ראוי לציין זה היום הכי מרשים ומיוחד בכל הפיורדים המערביים דרך הולמוויק- כלבי ים קצת מרחוק משפחת לוויתנים שחתה בנחת בפיורד מולנו. והגעה לדרגנסס וכמובן לפני ארוחת ערב רחצה בברכות החמות בדרגנסס שממוקמות על שפת האוקיינוס.

יום 14 מדרגנסס לאיספיורדר דרך יפה לאורך הפיורדים, המשכנו מאיספיורדר לבולגאנרוויק שם עלנו לתצפית מדהימה על ההר - דרך עפר כמובן, כל הדרך מלאה בקרקסים קרחוניים. משם המשכנו דרך המנהרות בהר לסודריירי שם רחצנו בבריכות החמות של העיירה וחזרנו לאיספיורדר לארוחה מפנקת של בופה דגים במסעדה המפורסמת. -חובה עיירה נחמדה עם הרבה פסילטיס יחסית לאזור.

תמונת הפרופיל של iritbachi
iritbachi

”שלושה שבועות באיסלנד עם ילדים“

קרא עוד

באוגוסט טיילנו 3 שבועות באיסלנד עם 3 ילדים- 7 ,3 ותינוק בן פחות משנה. שכרנו קראוון מחברת Camper, דגם MH4: Fiat Ducato 4. המחיר היה נמוך מחברות אחרות ולמרות החשש קיבלנו אחלה קראוון. התלבטנו לגבי 4X4, אך הגענו למסקנה שהפער המשמעותי בעלות לא שווה את זה. המשמעות - חשוב מאוד להקפיד על איזה כבישים נוסעים. אם נוסעים על הכבישים שלא מיועדים לרכב רגיל, הביטוח לא תקף. כמו כן, יש חלקים באיסלנד שהכביש לא סלול (לדוגמא בפיורדים המערביים) והנסיעה די מעצבנת ברכב רגיל.

לנו זאת היתה פעם ראשונה בקראוון והחויה נהדרת במיוחד עם ילדים. לאחר שבלילה הראשון לא מצאנו אתר קמפינג מוצלח הבנו שאפשר לטייל בלי צורך ללינה באתרי הקמפינג המסודרים. ההחלטה מצד אחד הורידה את הוצאות ומצד שני חיברה אותנו עוד יותר לטבע. מידי ערב מצאנו מקום לינה בשולי העיירות לצד נחלים או ההרים. המשמעות היא שמידי מספר ימים צריך לעצור בתחנת דלק כדי למלא את המים. סיפור ריקון השרותים יותר מאתגר, אבל גם אפשר להסתדר (להכנס לאתרי קמפינג או לברר בתחנות דלק). החסרון היחידי הוא חוסר היכולת להתחבר לחשמל וכתוצאה שימוש רק של הגז. אך החויה שלהתעורר בטבע בלי נפש חיה מסביב שווה הכל! לעזוב באוגוסט את החום הנוראי של הארץ ולהגיע למקום קריר כמו איסלנד זה נפלא, יחד עם זאת בהחלט קר שם - מומלץ בחום לקחת מגפים, מעילים ופליזים. יחסית היו לנו מעט ימי גשם, אבל צריך לקחת גם את זה בחשבון.

אנחנו עשינו את המסלול המעגלי, עם גיחה קצרה לפיורדים המערביים. את משולש הזהב השארנו לסוף. אחת האטרקציות שלנו בטיול היו המעיינות החמים - הן בטבע והן בבריכות העירוניות. לא לוותר! בכל עיירה קטנה יש בריכה מחוממת, בחוץ. זה הוא מקום המפגש העירוני, כמובן שנקי, שקט ודי וריק. בכל בריכה יש לשימוש הילדים - מצופים, משקפות, צעצועי פלסטיק. למה אין לנו כאלו דברים בארץ?? לגבי המעיינות בטבע - פשוט תענוג. המומלצים: Hveragerdi (מופיע בחלק הדרומי של איסלנד) - מהעירה יוצאים למסלול הליכה של קילומטרים ספורים (נדמה לי 3.5) עד שמגיעים לנחל שבו זורמים מים חמים. בחוץ היו לנו כ-8 מעלות והמים בפנים כ-38, מסביב הרים ירוקים ועשן שעולה מבטן האדמה. תענוג!

Flokalundur - בריכה טבעית ממש על הים, 200 מטר לפני מלון פלוקלנדר, על כביש 62. קל לפספס אז לנסוע לאט, הברכה נמצאת על מעין צוק מעל הים. כשהגענו לשם היה שם זוג אירופי, שהגבר הלך לים, טבל במים הקפואים ועלה למעלה לברכה החמה. מיוטן - אומנם זאת בריכה מוסדרת אבל פשוט נפלאה. Landmannalaugar - בגלל שלא היה לנו רכב 4X4 נסענו עם אוטובוס מקומי לטיול לשם. למרות שהנוף מקסים ושונה משאר איסלנד הטרחה לא מעטה. לקח לנו משהו כמו שעתיים כל כיוון ובאתר עצמו הינו נדמה לי 2 שעות. עשינו בזריזות את המסלול המעגלי והספקנו להיות בטבילה במעינות החמים הנהדרים! טיול נהדר. הטבע בשיאו!

תמונת הפרופיל של gnoga
gnoga

”איסלנד - מקצה לקצה ב-18 ימים“

טיול לאיסלנד 31.8.09 – 17.9

יום 1 – רייקיאויק נסיעה משדה התעופה קפלאוויק (Keflavik לתחנה המרכזית - BSI (Reykjavik). נסענו ב-Fly Bus (3400 קרונות לזוג), נסיעה שאורכה כ -50 דקות. כשהגענו לרייקיאויק חיפשנו את ההוסטל שלנו, אורורה, שהיה ממש נחמד (למעשה השכרנו חדר בדירות של סטודנטים שהגיעו למחרת ולכן ישנו שם רק לילה אחד. המחיר היה 65 יורו ללילה). ישנו בחדר משלנו, טיילנו קצת ברייקיאויק לחפש מידע אך לא הצלחנו לגלות הרבה על האוטובוסים (הלם חורף של האיסלנדים) עשינו קנייה בסופר bonus זאת רשת הסופרים הזולה (יש ברוב המקומות הגדולים).

יום 2 – Golden Circle אחרי ארוחת בוקר נחמדה של הגסט-האוס עשינו עוד קצת קניות לטרק מאחר שלרוב האזורים הפסיקו האוטובוסים לקחנו טיול מאורגן דיי יקר (15,200 קרונות). ביקור בחוות פונים איסלנדים. לאחר מכן נסיעה למפלי גולפוס (Gullfoss) דרך Skalholt - אתר שמילא תפקיד חשוב בהיסטוריה של איסלנד בשנים 1056- 1796. במרחק נסיעה קצר מהמפלים נמצא אזור המעיינות החמים - גייזר (Geysir), שנתן את שמו לתופעה. משם - לשמורת תינגווליר (Pingvellir), ולאחר סיור רגלי בשמורה - נסיעה לרייקיאוויק. היה דיי מוצלח מבחינת התיקים הגדולים כי עד אותו רגע לא סחבנו אותם כמעט, הם הגיעו ישירות לגסט האוס לקחנו אותם איתנו לטיול המאורגן ובחזרה הורידו אותנו בסמוך להוסטל החדש שלקחנו – Yha בסמוך לבריכת השחיה הגדולה (ההוסטל עלה 7200 קרונות ללינה + הוצאת כרטיס חבר לזוג, הלינה עצמה 2,100 לאדם). בערב, נאלצנו לארגן מחדש את התיקים כדי להקל את המשקל שנאלץ לסחוב בימים הבאים. השארנו ב Bsi בשמירת חפצים חלק מהציוד (לא זוכרים כמה עלה) בסה"כ היה מסודר ונקי ולא פחות חשוב, זול.

יום 3 – הנסיעה לסקפטאפל (Skaftafell) לקחנו אוטובוס ישיר מהאכסניה ל-BSI (600 קרונות) אז גילינו שמה שחשבנו שמהווה 2 חברות אוטובוסים נפרדות מהווה למעשה חברה אחת כך שאין למעשה הרבה מבחר ולקחנו משם אוטובוס לסקפטאפל (16,400 קרונות) הדרך לסקפטאפל כללה כמה עצירות כדי להתרשם מהמפלים שנגלים בדרך לשם, הסיבה שלוקח לאוטובוסים להגיע מנק' לנק' כ"כ הרבה זמן היא שבכל עצירה כזו הנוף מהמם והתיירים רוצים לנצל כל דקה. המקומות בהם עצרנו הם: Seljalandsfoss - שם יש אפשרות לעמוד מאחורי המפל עצמו Skogar - מפל מרהיב, יש אפשרות לסיים שם את הטרק ויש טיולי יום בסביבה, אנחנו הסתפקנו בלצלם. כשהגענו לסקפטאפל נכנסו למרכז המידע ושילמנו כדי להעמיד את האוהל (הקמפינג זול בהרבה מהלינה בהוסטלים) יש הוסטל שנקרא Balti בתוך השמורה אך מי שרוצה לישון בו חייב להתקשר ולבקש טרמפ מכיוון שההוסטל ממוקם במעלה הגבעה ורחוק מאוד מתחנת האוטובוס. בגלל שהיו לנו תיקים גדולים ולא ידענו את המיקום המדוייק, נשארנו ללון בשטח. בשטח היה משעשע, לקח לנו דיי הרבה זמן וחבורות בידיים להקים את האוהל וזה אחרי שהחלטנו שהשטח הראשון שבחרנו לא היה ראוי מכיוון שלא הצלחנו לתקוע את היתדות. לאחר שהאוהל היה מוכן יצאנו לסיבוב באזור ושם ראינו שני מפלים שהשני בהם היה ממוקם מסביב להרי בזלת שחורה בצורות מרהיבות שגרמו לכל צעד להיות צעד שווה וראוי (מפל המשושים - Svartifoss) בנק' זו יש לציין שההסתמכות על המפה הסקנדיבנית שקיבלנו (המפות באנגלית אזלו) והן על השילוט היו מיותרות מכיוון שהאיסלנדים לא ידעו להכין מפות. חזרנו לאוהל לארוחת ערב ולישון – תקחו ציוד חם קפאו לנו החיים. שקי שינה צריכים להתאים לפחות למינוס עשר כי לנו לא היו וקפאו לנו החיים. חשוב גם מזרון בידוד טוב.

יום 4 – הנסיעה לקרחון הגדול וללגונת הקרחונים בבוקר שלמחרת לאחר לילה קפוא קיפלנו את הציוד, אכלנו ארוחת בוקר והגענו עם הפקלאות ל-glacier guides - לקחנו טיול מאורגן של הליכה על קרחון ה-Vatnajokull יצאנו עם מדריך ויקינגי, האנגלית שלו היתה מוצלחת, הוא היה מצחיק ונתן לנו פיסות מידע קצרות ומעניינות (טיפ לבאים, להביא וויסקי להליכה על הקרחון) ההליכה עצמה היתה מעייפת אך נהנו מכל דקה. לאחר הביקור בקרחון המשכנו לנסוע לאורך הקרחון עד ללגונה הקרחונית יוקולסרלון (Jokulsarlon). הגענו ללגונה המדהימה ביופיה שם שחו במים כלבי ים. עשינו סיבוב על הסירה באגם הקרחונים כאשר מדריכה מסבירה על הקרחונים, קצר וקולע (הסתבר לנו שבשביל לצלם את ג'ימס בונד רצו שהלגונה תקפא ולכן בנו סכר כדי למנוע ממי מלח לעבור ללגונה וכתוצאה מכך היא קפאה) אפילו טעמנו קרחון בין 1500 שנים והצטלמנו מחובקים עימו. בסוף היום חזרנו למאהל. מי שעם אוטו יכול לקחת את האוטו שלו לסיור ומשם להמשיך מזרחה עם הכביש ההיקפי. אנחנו עשינו הרבה הלוך ושוב כי היינו תלויים בחסדי האוטובוסים.

מתוך הבלוגים - פוסטים על מסלול ארוך באיסלנד

אין עדיין פוסטים על מסלול ארוך באיסלנד.