מסלול עד שבוע בעמק ספיטי

מסלול עד שבוע בעמק ספיטי מתוך הטיפ של yuvalmagen - למטייל (1) מתוך הטיפ של yuvalmagen
מסלול עד שבוע בעמק ספיטי מתוך הטיפ של yuvalmagen - למטייל (2) מתוך הטיפ של yuvalmagen
מסלול עד שבוע בעמק ספיטי מתוך הטיפ של yuvalmagen - למטייל (3) מתוך הטיפ של yuvalmagen
מסלול עד שבוע בעמק ספיטי מתוך הטיפ של yuvalmagen - למטייל (4) מתוך הטיפ של yuvalmagen
הפרטים התקבלו מגולשי אתר למטייל ובאחריותם

8 המלצות על מסלול עד שבוע בעמק ספיטי

תמונת הפרופיל של ayalonim
ayalonim

”טיול לעמק ספיטי“

קרא עוד

סגרנו ג'יפ לארבעה אנשים דרך שלום טרוולס באולד מנאלי - סוכנות מומלצת ביותר. רצינו לשתף את החוויה שלנו כי בכל הסוכנות נותנים את הפרטים היבשים ופחות את מה שחווים באמת.

היום הראשון הוא יום קשה - ישנה נסיעה של כ-12 שעות לכיוון קאזה. הנסיעה קשה מאוד כיוון שעולים בגבהים ויורדים בגבהים. לארוחת צהריים עוצרים בדאבה קטנה בכפר באטאל. כאשר מגיעים לקאזה אל תצפו ליותר מדי, בדרך כלל אין חשמל ואין מים זורמים. תבואו מוכנים עם נרות וגפרורים/מצית.

ביום השני עשינו טיול בכפרים קיבר וקי - כפרים יפים מאוד שהנסיעה אליהם קצרה יחסית. בקי יש גומפה (מנזר טיבטי) עתיקה ונוף החולש על נהר ספיטי. ביום השני ישנו בכפר טאבו בגסטהאוס חמוד ממש קרוב למנזר הישן. היו בו מים זורמים (אך לא חמים) וחשמל לפרקים בערב. הבעלים היה שירותי מאוד ודיבר אנגלית טובה. האוכל היה טעים ובעיקר המומו, ארוחות הבוקר והפנקייק.

ביום השלישי נסענו לכפר דנקאר ובחרנו את מקום הלינה במנזר עצמו. גם שם היו מים זורמים וחשמל מהערב. במסעדה במקום, מומלץ להזמין אוכל מערבי (בעיקר צ'יפס) ופחות אוכל מקומי. לאמיצים ניתן להזמין צ'טאמפה - דייסת חיטה טיבטית טיפוסית. מומלץ לצאת לטיפוס של שעה לכיוון האגם בדנקאר. יש לקחת בחשבון שבגלל הגובה הטיפוס לא קל ואפשר לעצור כל כמה מטרים להסדיר נשימה, אך הנוף שווה את העליה.

ביום הרביעי תיכננו לישון בצאנדרה על האגם, אך בגלל תנאי מזג האוויר נאלצנו לוותר גם על האגם וגם על היום האחרון ולחזור למנאלי.

טיפים נוספים: מומלץ להצטייד בכדורים למחלת גבהים ולכדורים נגד בחילות בנסיעות למי שרגיש. תיהנו.

תמונת הפרופיל של gonenh
gonenh

”טרק בין כפרים בספיטי - אפשר לטייל שם לא בג'יפ!“

קרא עוד

הרוב לא מכירים האפשרות, ועושים את ספיטי בג'יפ. ספיטי עניינה אותי, דווקא בגלל שכיעד טרקים היא לא מוכרת. החלטתי להמר.

לקאזה (Kaza), “עיר הבירה” של ספיטי, הגעתי בלוקאל ממנאלי (300 רופי). יצאנו ב-5:30 בבוקר. תגיעו מספיק מוקדם כדי לתפוס מוקדם (4:45), יש אוטובוס אחד ביום וחבל… הנסיעה בלוקאל מאתגרת לגב. התמודדתי עם זה, אבל אם אתם חוששים – תסעו בג'יפ.

מפה – אפשר לקנות או במנאלי או בסוכנות של לוטה בקאזה.

מקאזה יצאתי בלוקאל לכפר קיבר (Kibber). אחלה הום-סטיי יש שם, 300 רופי ללילה.

למחרת יצאתי לכפר צ'יצ'ים (Chichim), הליכה קצרה. הגישה לכפר היא רק ב-cable-car. אל תעלו, זה נראה פחד אלוהים. אבל מעניין לבוא לראות. בשעת האוטובוס, תושבי הכפר מתאספים, וזה עניין שלם. אפשר לחזור באוטובוס לקיבר.

משם המשכנו עוד באותו היום עד למנזר קי (Ki Monestry). הדרך יפה ויחסית פשוטה. בקלות מפספסים בדרך את האגמים שבכפר גטה (Gete). איזה מקום! כמה אגמונים קטנים, לא גדולים, פשוט באמצע שומקום ובהפתעה. אם זה מדליק אתכם אני ממליץ. הירידה למנזר יפה ומרשימה. אפשר לישון שם ב-200 רופי. נחמד.

משם בבוקר אפשר לתפוס אוטובוס לקאזה חזרה. באותו היום תפסתי עוד אוטובוס ללנגזה (Langza). הלינה שם 300 רופי. משם הטרק ממשיך.

יום אחד הולכים מלנגזה לכפר שנקרא קומיק (Komik), עלה 300 רופי ללילה. יום נוסף משם לכפר דמול (Demul), עוברים בדרך בפאס (400 רופי ללילה). יש שם קטע שהתושבים התאגדו ומבקשים מחיר יותר גבוה. אחרי שזה עיצבן אותי, הבנתי שזה דווקא הגיוני שהם מתארגנים ודואגים לעצמם ביחס לכל התיירים שמגיעים, אז אני מציע שתקבלו את זה בהבנה.

היום האחרון – מדמול לדנקר (Dankar). יש בדנקר עוד אגם, שאני כבר לא ראיתי אותו כי לא הספקתי.

תמונת הפרופיל של Nadavelkana
Nadavelkana

”טרק בעמק ספיטי, הודו“

קרא עוד

בעמק ספיטי, בלי מדריך יש טרק מדהים שחוץ מזוג רגליים בריאות ומצלמה לא צריך כלום. אנחנו הגענו לקאזה (העיר הכי גדולה בספיטי) אחרי חודש בעמק קינור וספיטי (בלוקאלים, מומלץ בחום) וחיפשנו טרק של כמה ימים שלא מצריך מדריך מקומי או חברה שתארגן לך אותו. אחרי שעברנו בכל הסוכנויות בעיר הגענו לסוכנות שבה נמצא בחור בשם לוטה והוא המליץ לנו על טרק מעגלי שיוצא מקאזה ומגיע עד דאנקר ומשם באוטובוס של רבע שעה חוזרים לדאנקר וצייד אותנו ב"מפה" שהוא ציור לנו בשלוש דקות על דף מהמדפסת.

השארנו את התיקים הגדולים בגסט האוס לקחנו את מה שצריך לחמישה ימים ויצאנו מקאזה ברגל לעליה קצת קשה לכיוון הכפר לנצ'ה- אחרי הטיפוס הקשה מגיעים ללנצ'ה שהוא כפר מדהים ששוכן בעמק ירוק שמעליו רכס מושלג וכל השאר מסביב נוף מדברי. בכפר יש מספר כפריים שמזמינים אתכם לישון אצלם כולל ארוחה במחיר סימלי ואנחנו נשארנו לישון בכפר. מלנצ'ה ממשיכים לכפר דימול הליכה מתונה שבדרך עוברים בפס מדהים ביופיו וישנים בדימול ומדימול הולכים לדאנקר. כל הטרק ישנים ב"הום סטיי" בבתים של האנשים והם מכינים לכם אוכל וגם מציידים אתכם באוכל ליום ההליכה שלמחרת. באמת הטרק הזה מדהים בנופיו אפשר לעשות אותו בשלושה ימים או יותר- פשוט ישנים בכפרים בדרך. לא צריך לקחת ציוד חוץ מכסף ובגדים להחלפה.

”עמק ספיטי - ממנאלי עד לה“

קרא עוד

יצאנו דרך חברת Omi ממנאלי במחיר של 12,000 רופי לג`יפ עבור חמישה לילות/שישה ימים (יציאה ממנאלי, ביקור בספיטי, וסיום בלה).

יום 1. ממנאלי עד קאזה - יום נסיעה ארוך מאוד, למעלה מעשר שעות נסיעה בדרכי עפר רעועות. הדרך מאובקת מאוד וממליצה להביא בד כלשהו שאפשר לכסות איתו את הפה והאף. דרך יפיפיה. לינה בחלק החדש של קאזה (בירת המחוז), במלון נקי וחדש יחסית - Khangsar Hotel. בחלק הישן של קאזה ניתן למצוא את השוק המקומי, ולמי שצריך, גם חיבור איטי לאינטרנט.

יום 2. גומפת קי - אנחנו ביקרנו ביום של פסטיבל מקומי והיה מרתק. ביום רגיל, הביקור לא יארך יותר משעה. הגומפה ממוקמת פחות משעה נסיעה מקאזה. הכפר קיבר - הכפר הגבוה ביותר בעולם (?). היות ובאותו היום היה פסטיבל, כל הכפר היה ריק. ביום רגיל אני מאמינה שהמפגש עם האוכלוסייה המקומית יהיה מעניין. למי שמחפש הרבה שקט ושלווה, אפשר לישון בכפר חדר עם מקלחת ושירותים משותפים עולה 150 רופי ללילה.

יום 3. גומפת תבו - גומפה מיוחדת ויפיפיה, הבנוייה מבוץ יבש. תבו נמצאת במרחק שעה וחצי נסיעה מקאזה, כך שאם אתם רוצים, אפשר לבקר בה כביקור יום, ללא לינה. אם אתם בוחרים ללון בתבו, כדאי שתמצאו מקום לינה כבר בשעות הצהריים, היות ומאוחר יותר מגיעים כל הג`יפים. בעיירה יש בתי מלון ברמה גבוהה ביותר (2700 רופי ליום כולל שלוש ארוחות) וגם אפשרות ללון בבית משפחה טיבטית (200 רופי לחדר, תשאלו בבית הקפה Zion שצמוד לגומפה). אל תשכחו להביא פנס לביקור בגומפה היות והיא חשוכה לחלוטין ובלעדי הפנס לא תראו כלום. אסור לצלם בתוך הגומפה.

יום 4. מקאזה אל קיילונג - דרך אגם הירח (יום ארוך). אגם הירח (Chandra Tal) - כשלושה ק``מ צפונית מבטאל יש דרך עפר של 16 ק``מ עד לאגם. הדרך מאוד יפה ועוברת ממש על המצוק. כ-4-5 ק``מ לפני האגם, ממשלת הודו חסמה את הדרך בכדי למנוע הגעה של יותר מדי תיירים, ומשם צריך ללכת ברגל. כשעה ורבע הליכה, קצת עליה בהתחלה ואח``כ מישורי. אם היום יפה והשמש זורחת שווה את ההליכה (אנחנו הלכנו את המסלול ביום גשום וסגרירי ולא היה נעים). האגם יפה ואין מסביבו שום דבר, אז תביאו אתכם אוכל ושתייה.

* אפשרות לקצר את היום וללון בלוסאר, שם יש מקומות לינה פשוטים שניתן למצוא בשעות הצהריים, בדרך אל צ`נדרה טל. אחרי ההליכה לצ`נדרה טל, חוזרים אחורה (כשעה נסיעה) אל לוסאר. למחרת, יום נסיעה של 8-9 שעות עד לקיילונג; הנסיעה מקיילונג ללה אפשרית ביום אחד ארוך של 16 שעות.

בין צ`נדרה טל לקיילונג אין בתי מלון: בבטאל ניתן לישון באוהל מקומי (וזה גם המקום האחרון בו ניתן לאכול אוכל מקומי פשוט עד ההגעה לקיילונג), ובהמשך יש שני בתי מנוחה ממשלתיים (Rest House) בהם לנים העובדים המקומיים, ואם מגיעים אליהם מספיק מוקדם, ניתן אולי למצוא מקום פנוי.

יום 5. מקיילונג אל סרצ`ו. אין הרבה מה לעשות בקיילונג, וגם בית המלון שישנו בו לא היה משהו מיוחד (250 רופי לחדר זוגי עם מקלחת ושירותים צמודים). מנוחה קצרה בקיילונג בשעות הבוקר ונסיעה של כשש שעות עד לסרצ`ו. הנסיעה על דרך עפר במצב סביר יחסית, תוואי דרך לא מסוכן במיוחד. למי שמעוניין לחסוך עלויות נסיעה - ניתן לצאת באוטובוס מקומי מקיילונג ללה (יציאה ב-04:00 לפנות בוקר, הגעה ללה בסביבות השעה 20:00 בערב), ושהג`יפ יחזור ריק למנאלי.

בסרצ`ו אין שום דבר מלבד מספר מחנות אוהלים. מספר קילומטרים לפני סרצ`ו יש מחנות אוהלים פרטיים שנראים ברמה גבוהה קצת יותר. אחרי סרצ`ו (Police Check Post) יש אוהלים מהעבר השני של הואדי, ומשם ועד פאנג (מרחק שלוש שעות נסיעה מפותלת ומסוכנת) אין שום דבר.

האוהלים הממשלתיים ממוקמים ממש מול תחנת המעבר ועולים 15 רופי למיטה באוהל זוגי. באוהלי המסעדות ``דאבות`` שנמצאים בצד השני של הואדי, אפשר לישון 8 איש באוהל תמורת 25 רופי לאדם (מזרון על הרצפה). יש שמיכות מקומיות אבל מומלץ להביא לפחות סדין/ציפה אישית, אם לא שק שינה. ארוחת ערב מוגשת באוהל המרכזי בסגנון ``אכול כפי יכולתך`` של אורז, צ`פטי ודאל חריף, תמורת 50 רופי. אין שירותים, אין מקלחת, אין מים זורמים, וקר מאוד. אבל האוויר הצלול, הנוף המדהים והשמים הנקיים ומלאי הכוכבים שווים הכל.

*אם אפשרי מבחינת זמנים, תמשיכו בנסיעה עד פאנג ותלונו שם. תנאי הלינה בשני המקומות כמעט זהים אבל פחות קר.

יום 6. מסרצ`ו אל לה. מתחילים בנסיעה של שלוש שעות קשות מסרצ`ו אל פאנג. בפאנג נקודת בדיקה משטרתית ושם גם אפשר לעצור לאכול. מפאנג עד לה מדובר ב-100 קילומטר שעושים בדרך מאוד יפה במשך 5-6 שעות נסיעה. בשעתיים הראשונות נוסעים בנופי מרחבים אדירים, ואחר כך נכנסים לקניון מרהיב עם תצורות גאולוגיות מעניינות ומגוון צבעים. מהעיירה Upshi עד לה יש רק עוד שעה נסיעה.

”המלצות כלליות לטרק בעמק ספיטי“

קרא עוד

ספיטי הוא עמק גבוה למדי (3500-4000 מטר ויותר) וחשוב להיות מודעים לנושא הגובה ולתכנן זמן מספיק למנוחה והתרגלות. יתרה מזאת, לעומת לדאק, ספיטי הוא אזור צחיח מאוד וכמעט נטול צמחיה לחלוטין (אין צמחיה = אין חמצן) ולכן הסיכויים שלכם לחלות גבוהים יותר.

בגלל היובש, הליחה הטבעית בפה ובאף קטנה, והגוף נחלש. קחו את כל זה בחשבון ותביאו אתכם מלאי תרופות (נגד בחילה והקאות, נגד כאב ראש, נגד מחלת גבהים). בקאזה יש בית חולים ממשלתי גדול והרופאים דוברי אנגלית. במידה ויש בעיה עם הסתגלות לגובה, אפשר להגיע למקום ולקבל בחינם תרופות ו/או טיפול בחמצן.

חשוב להיות מודעים שהנסיעה היא בדרכי עפר גרועות ויש הרבה שעות בתוך הרכב (קאזה-לוסאר: 2-2.5 שעות; לוסאר-מעבר ההרים: 1 שעה; מעבר ההרים-בטאל: 0.5 שעה; בטאל-גרמפו: 4 שעות; גרמפו-קיילונג: 3 שעות).

להביא שפתון, כובע רחב שוליים, קרם שיזוף ומים. נייר טואלט יקר פי שניים בספיטי ובלה לעומת מנאלי - אז אם אתם רוצים, תביאו כמה גלילים אקסטרא.

ארוחות - את כל הארוחות מכינים במקום, במיוחד בשבילכם, ולכן חשוב מאוד לתת הרבה זמן להכנת הארוחה (לפחות שעתיים מראש). גם את ארוחת הבוקר כדאי שתזמינו ערב קודם ופשוט תציינו את השעה בה אתם רוצים לאכול. האוכל עצמו מבוסס על אורז ודאל, ומגוון הירקות והפירות מוגבל יחסית.

”מסלולי טיול אפשריים בספיטי“

קרא עוד

- טיול רגלי מקיבר לכפר גתה ומשם למטה למנזר קי (ואפשרות לתפוס את אוטובוס הערב חזרה לקיבר) מומלץ.

- טיול רגלי או באוטובוס מקאלפה לכפר רוגי (Rohgi) - מקסים.

- טיול רגלי בקאלפה לאורך אמת המים העליונה - כמעט מישור! תענוג! ושוב.. הנוף...

- טיול רגלי מסנגלה לרצפת העמק לכפר בצרי (Batseri), עם אפשרות לטיפוס לאחו הגבוה סאנגלה-קאנדה.

- טיול רגלי מצ`יטקול לצד השני של הנהר, לאורכו ולתוך היער.

- בטאבו מומלץ בחום לעבור את הכביש הראשי לצד השני ולעלות למערות כדי להשקיף על טאבו - קסום!

- לטרקרים המקצוענים אפשרות לצאת ממוד שבעמק פין ולחצות לעמק פרוואטי (דרך פין-פרוואטי-פאס) או לעמק בבה (דרך Bhaba pass).

”עמק ספיטי ועמק קינור“

קרא עוד

ניתן לנסוע לשם שהדרך נפתחת בערך באמצע יוני. אני נסעתי באוטובוס ממנאלי לקאזה, עיר המחוז(שם יש בית-חולים למי שצריך- בדיקת רופא ועשרה כדורי אנטיביוטיקה ב- 2.5 אגורות). הנסיעה היא ארוכה ועוברת רכס הרים kunzam pass. בקאזה יש כמה מקומות ללינה. כמו כן יש שם גם מקדש ומשם ניתן לנסוע למקדש קי היפה. שם יצא לנו לראות ריקוד של לאמה. ומהמקדש המשכנו לנסוע לכפר קיבר שנמצא בגובה 4200. מהכפר חזרנו לקאזה ושם הוצאנו אישור מעבר לקינור. בדרך לקינור עצרנו בטאבו- כפר מקדשים יפים מאבן חול וציורי קיר יפים. לשם אמור לפרוש הדאלי למה. משם המשכנו לקלפה - כפר עם בתי עץ מגולפים, שממוקם מעל עיר המחוז של עמק קינור. בעיר המחוז רקונג פיו יש מקדש צהוב עם פסל בודהה ענק.

משם נסענו לעמק סנגלה ולבסוף הגענו בנסיעה ארוכה לשימלה. ברב המקומות האנשים היו נחמדים, חוץ מנסיעה שעשינו לפין ואלי שם האנשים היו קצת מפחידים ועזבנו למחרת. הדרכים הן קצת קשות לנסיעה ולפני שנה היה קטע של חצי קילומטר שהיה צריך ללכת ברגל מאוטובוס אחד לשני בגלל שזה אזור של דרדרת אבנים. זה היה בנסיעה מטאבו לרקונג פיו. אני מאוד נהנתי. מיכל

”טיול לספיטי“

קרא עוד

מומלץ למי שלא מתכוון לנסוע ללאדק להשכיר גיפ או לעשות טראק, אפשר גם להגיע באמצעות תחבורה מקומית לאזור ספיטי - נופים מדבריים מדהימים.

מחיר ג'יפ שמתאים ל-5 איש כ-1500 רופי ליום. מקומות מומלצים -הכפר קיבר (הכפר הגבוה בעולם) אגם טאל ומנזרים בודיהסטים שנמצאים בדרך.

מתוך הבלוגים - פוסטים על מסלול עד שבוע בעמק ספיטי

אין עדיין פוסטים על מסלול עד שבוע בעמק ספיטי.