מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה)

מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה) - למטייל (1) מתוף הטיפ של giltz
מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה) מתוך הטיפ של מטייל_4174358 - למטייל (2) מתוך הטיפ של מטייל_4174358
מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה) מתוך הטיפ של מטייל_4174358 - למטייל (3) מתוך הטיפ של מטייל_4174358
מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה) מתוך הטיפ של מטייל_4174358 - למטייל (4) מתוך הטיפ של מטייל_4174358
מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה) מתוך הטיפ של Dror knaani - למטייל (5) מתוך הטיפ של Dror knaani
מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה) מתוך הטיפ של Dror knaani - למטייל (6) מתוך הטיפ של Dror knaani
מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה) מתוך הטיפ של Dror knaani - למטייל (7) מתוך הטיפ של Dror knaani
מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה) מתוך הטיפ של Yoav_3601270 - למטייל (8) מתוך הטיפ של Yoav_3601270
מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה) מתוך הטיפ של Yoav_3601270 - למטייל (9) מתוך הטיפ של Yoav_3601270
מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה) מתוך הטיפ של Yoav_3601270 - למטייל (10) מתוך הטיפ של Yoav_3601270
מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה) מתוך הטיפ של Asherc3 - למטייל (11) מתוך הטיפ של Asherc3
מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה) מתוך הטיפ של Asherc3 - למטייל (12) מתוך הטיפ של Asherc3
מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה) מתוך הטיפ של Asherc3 - למטייל (13) מתוך הטיפ של Asherc3
מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה) מתוך הטיפ של Asherc3 - למטייל (14) מתוך הטיפ של Asherc3
מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה) מתוך הטיפ של Asherc3 - למטייל (15) מתוך הטיפ של Asherc3
מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה) מתוך הטיפ של Asherc3 - למטייל (16) מתוך הטיפ של Asherc3
מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה) מתוך הטיפ של Asherc3 - למטייל (17) מתוך הטיפ של Asherc3
מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה) מתוך הטיפ של giltz - למטייל (18) מתוך הטיפ של giltz
מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה) מתוך הטיפ של giltz - למטייל (19) מתוך הטיפ של giltz
מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה) מתוך הטיפ של giltz - למטייל (20) מתוך הטיפ של giltz
מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה) מתוך הטיפ של giltz - למטייל (21) מתוך הטיפ של giltz
מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה) מתוך הטיפ של giltz - למטייל (22) מתוך הטיפ של giltz
מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה) מתוך הטיפ של giltz - למטייל (23) מתוך הטיפ של giltz
מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה) מתוך הטיפ של giltz - למטייל (24) מתוך הטיפ של giltz
מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה) מתוך הטיפ של giltz - למטייל (25) מתוך הטיפ של giltz
מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה) מתוך הטיפ של giltz - למטייל (26) מתוך הטיפ של giltz
מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה) מתוך הטיפ של giltz - למטייל (27) מתוך הטיפ של giltz
מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה) מתוך הטיפ של giltz - למטייל (28) מתוך הטיפ של giltz
מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה) מתוך הטיפ של giltz - למטייל (29) מתוך הטיפ של giltz
מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה) מתוך הטיפ של giltz - למטייל (30) מתוך הטיפ של giltz
מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה) מתוך הטיפ של giltz - למטייל (31) מתוך הטיפ של giltz
מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה) מתוך הטיפ של giltz - למטייל (32) מתוך הטיפ של giltz
מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה) מתוך הטיפ של giltz - למטייל (33) מתוך הטיפ של giltz
מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה) מתוך הטיפ של giltz - למטייל (34) מתוך הטיפ של giltz
מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה) מתוך הטיפ של giltz - למטייל (35) מתוך הטיפ של giltz
מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה) מתוך הטיפ של giltz - למטייל (36) מתוך הטיפ של giltz
מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה) מתוך הטיפ של giltz - למטייל (37) מתוך הטיפ של giltz
מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה) מתוך הטיפ של giltz - למטייל (38) מתוך הטיפ של giltz
מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה) מתוך הטיפ של giltz - למטייל (39) מתוך הטיפ של giltz
מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה) מתוך הטיפ של giltz - למטייל (40) מתוך הטיפ של giltz
מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה) מתוך הטיפ של צביקה_3670481 - למטייל (41) מתוך הטיפ של צביקה_3670481
מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה) מתוך הטיפ של צביקה_3670481 - למטייל (42) מתוך הטיפ של צביקה_3670481
מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה) מתוך הטיפ של צביקה_3670481 - למטייל (43) מתוך הטיפ של צביקה_3670481
מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה) מתוך הטיפ של צביקה_3670481 - למטייל (44) מתוך הטיפ של צביקה_3670481
מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה) מתוך הטיפ של צביקה_3670481 - למטייל (45) מתוך הטיפ של צביקה_3670481
מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה) מתוך הטיפ של צביקה_3670481 - למטייל (46) מתוך הטיפ של צביקה_3670481
מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה) מתוך הטיפ של Yehudith - למטייל (47) מתוך הטיפ של Yehudith
מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה) מתוך הטיפ של Yehudith - למטייל (48) מתוך הטיפ של Yehudith
מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה) מתוך הטיפ של Yehudith - למטייל (49) מתוך הטיפ של Yehudith
מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה) מתוך הטיפ של Yehudith - למטייל (50) מתוך הטיפ של Yehudith
מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה) מתוך הטיפ של Yehudith - למטייל (51) מתוך הטיפ של Yehudith
מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה) מתוך הטיפ של Yehudith - למטייל (52) מתוך הטיפ של Yehudith
מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה) מתוך הטיפ של ricardo7 - למטייל (53) מתוך הטיפ של ricardo7
הפרטים התקבלו מגולשי אתר למטייל ובאחריותם

31 המלצות על מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה)

תמונת הפרופיל של מטייל_4174358
מטייל_4174358

”למה דווקא בגיאורגיה יש לבחור את המדריך המקומי הטוב ביותר ?“

קרא עוד

במידה והנך אוהב טבע ונופים מרהיבים גיאורגיה זה הטיול עבורך. המדינה ברובה הררית המחייבת נהיגה מקצועית עם ג''יפ 4X4 חדש, התשתיות בהרים גרועות ביותר ומזג האוויר בהרים מגיע 5 מעלות ועד 35 מעלות בשפלה, בדרך ראינו מפולות של חול וסלעים ולכן מתחייבת נהיגה מקצועית ואחראית ללא פשרות..לאחר בדיקה מעמיקה לפני הטיול לערוך טיול בגאורגיה, החלטתי לקחת מדריך שיש לו את האיכויות הבאות: דובר אנגלית על בוריה וקל להבנה, יליד המקום, מדריך מוסמך, בעל תואר אקדמי, אינטלגנציה רגשית גבוהה - לבבי מאוד, בקי בהיסטוריה של המקום, יכולת ארגונית למצוא אופציות לטיול במידה ויש שיטפונות או שינוי מזג אוויר, מציאת בתי מלון במחיר זול יותר Booking, ושינה אצל מקומיים להכרת הפולקלור והאוכל המסורתי תוך המלצה של מסעדות מקומיות, שירות 24/7, מים ושתיה חמה 24/7, בסופו של עניין מצאתי את אלכס שענה על כל הקריטוריונים ומעבר לכך, אלכס מספר טלפון: 995599858545 + אשמח לתת טיפים נוספים ולשלוח את תכנית הטיול שבניתי עם אלכס במלואה, דר'' מיכאל כהן 0586518910 הסלוגן של אלכס: “ אלכס בשטח אין מתח “. לדעתי, אין מחיר למדריך מעולה וחוויה צרופה לכל החיים.

תמונת הפרופיל של ricardo7
ricardo7

”12 יום בגאורגיה - זוג גמלאים בשנות ה- 70 לחיינו“

קרא עוד

אנחנו זוג גמלאים בשנות ה- 70 לחיינו. נעזרנו בשרותיה של חברת דורון טראוול. המלצה על החברה בטיפ נפרד.

יום ראשון: נחיתה בטביליסי ולינה.

יום שני: העיר העתיקה, עלייה ברכבת לאמא גאורגיה ומבצר Narikala, ככר אירופה, ככר החופש וכנסיית Sioni.

יום שלישי: הדרך הצבאית עד לגבול עם רוסיה: מנזר Jvari, אגם Enguri, מבצר Ananuri, הנהרות הנפגשים ב- Pasanauri, אנדרטת השלום ומפל Gvaleti. לינה ב- Gudauri.

יום רביעי: ירידה מהרי הקווקז לכיוון Borjomi עם ביקורים ב- Mtscheta, עיר המערות Uplitsiche, עיר הולדתו של סטאלין Gori ולינה ב- Borjomi.

יום חמישי: ביקור מבצר Ahaltsiche ובעיר המערות Vardzia (בתכנון הראשוני חשבנו להימנע מביקור ב- Vardzia בגלל הקושי בטיפוס עד למערות, אך הנהג שלנו שכנע אותנו שכדאי והוא צדק. לינה ב- Borjomi.

יום שישי: ביקור ב- Bakuriani, באגם Tabatskuri ובפארק היפה ב- Borjomi. לינה ב- Borjomi.

יום שביעי: בדרך לקווקז הגבוה, ל- Mestia, ביקור ברובע היהודי ב- Kutaisi ובבתי הכנסת שבו ובסכר ואגם Enguri. לינה ב- Mestia.

יום שמיני: טיול בהרי הקווקז - הר Ushba, הר Tetmundi והעיירה Ushguli. לינה ב- Mestia.

יום תשיעי: ירידה מהרי הקווקז לכיוון Batumi ובדרך ביקור במוזיאון Badiani (ב- Zugdidi) , ובגן הבוטני שליד Batumi. לינה ב- Batumi.

יום עשירי: ביקור ב- Batumi, שלחוף הים השחור, ובסביבותיה: מבצר Gonio ומפל וגשר Makhuntseti. לינה ב- Batumi.

יום אחד עשר: חזרה לטביליסי ובדרך ביקור במערת Prometheus. לינה בטביליסי.

יום אחרון: השלמת קניית מתנות וטיסה חזרה הביתה.

תמונת הפרופיל של Yehudith
Yehudith

”מסלול שבוע טיול בגיאורגיה ברכבי 4X4“

קרא עוד

יום 1 - טיול בעיר העתיקה ואתרים העיקריים הספיק בהחלט.

יום 2 - פתחנו במסלול הליכה בקניון צאלקה. המפל בתחתית הקניון יפה אך עבורנו המסלול היה יותר קשה ממה שקראנו בהמלצות. יש ירידה תלולה של קילומטר וחצי ואז הלכה על סלעים לאורך הנחל עד שמגיעים למפל. בהמלצות שקראנו דובר על 20 דקות לכל כיוון לנו לקח כמעט שעה. בהמשך היום נסענו בנופים מרשימים ראינו הרבה מים ואגמים אלפינים. את הלילה בילינו בגסטהאוס מקסים שהוא גם חווה אורגנית ליד ורדזיה.

יום 3- בסיור מודרך בעיר המערות ורדזיה, משם העפלנו למעבר ההרים זאכארי פאס. הדרך אינה סלולה ומחייבת רכבי 4X4. הנופים עוצרי נשימה. הדרך מובילה לאתר הנופש והספא סאירמה. בעיירה אפשר לשתות חופשי מי מעיינות מיוחדים בהרכבם הכימי. אשר המקומיים מיחסים להם תועלות בריאותיות שונות. יש במקום גם מרחצות חמים. אנו היינו קצרים בזמן ולא נכנסנו. הכניסה בתשלום. אם רוצים להנות מהם צריך לתכנן לפחות חצי יום נוסף.

יום 4- פתחנו בעיר כותאיסי.נסענו דרך המרכז וראינו את מזרקת האיילים המפורסמת. היעד העיקרי היה מערת פרומתיאוס. משם נסענו שעתיים לעיירת הנופש על שפת הים השחור. בילינו בטבילה בים וטיול לאורך הטיילת המרשימה שלאורכה פסלים מזרקות בתי קפה גלגל נק ועוד.

יום 5- ביקור באתרים היסטוריים ומצודות במזרח הקווקאז. בעיר מצחטה מומלץ מאוד לקחת הדרכה ולשמוע את הסיפורים על הקשר היהודי למקום. לינה בקזבק

יום 6- הוקדש לקווקז הגבוה, ביקרנו בעמק טרוסו המיוחד גם כאן חייבים רכב 4X4 אם לא רוצים ללכת 5 ק”מ לכל כיוון.

יום 7- ירדנו מהקווקז וביקרנו באיזור היין של גיאורגיה. סיירנו ביקב גראנלי כולל הדרכה וטעימות יין. בדרך לשדה התעופה עצרנו בסופר מקומי לקניות של ממתקים וגבינות.

תמונת הפרופיל של Yehudith
Yehudith

”גיאורגיה- טיול של שבוע בעסקת הכל כלול לקבוצת חברים“

קרא עוד

התארגנו חבורה של 4 זוגות, שמונה אנשים בני חמישים פלוס. עוד מהארץ שכרנו נהגים עם שני רכבים 4X4, בעסקת הכול כלול. בהתכתבויות ווטסאפ הסכמנו על מסלול בהתאם למה שקראנו ומה שהמדריך המליץ. הוא שלח לנו רשימת הצעות לגסטהאוס במסלול. בדקנו אותם, חלקם התאימו לסטנדרט שלנו וחלקם לא. איפה שלא התאים, הורדנו מהמחיר המוצע והזמנו באופן עצמאי. השיטה הזו הוכיחה את עצמה כי כך זכינו גם להתנסות בלינות בגסטהאוסים שלא היינו מגיעים אליהם לבד וגם נהנינו ממלונות יותר מפנקים כמו בטיבליס וקוטאיסי.

עסקת הכל כלול בה המדריך/נהג אחראי על הארוחות נוחה מאוד כאשר מדובר בקבוצה. המדריך הודיע למסעדה מראש זמן הגעה צפוי ותמיד היה שפע של מאכלים מקומיים, כך שכולם היו מרוצים.

העיסקה כללה גם כניסות לכל אתרים והדרכה באנגלית של מדריך מהאתר. לדוגמא, בעיר המערות ורדזיה. העיר העתיקה מצטחה, מערת פרומתאוס ועוד.

למרות שבחישוב שלנו יצא בכ 20% יותר יקר מאשר אם היינו מזמינים ומשלמים כל ארוחה וכל אתר בנפרד, אני ממליצה בלב שלם על טיול בסגנון הכל כלול. במיוחד כאשר מדובר בקבוצה של 6 אנשים ויותר. הפורמט הזה פותר הרבה בעיות של התארגנות, יש הרגשה של שפע, הכל זורם ונינוח.

תמונת הפרופיל של whoc
whoc

”10 ימים בגיאורגיה – מסלול טיול עם רכב שכור סוף יוני 2019“

קרא עוד

יום 1 - נחיתה בטיביליסי בשעות אחה"צ המוקדמות.

המרת מט"ח - למרות מה שנכתב כאן שערי ההמרה בשדה התעופה לא טובים יותר מאשר בעיר.

סים מקומי של חברת Magti שנתן כיסוי טוב בכל מקום כולל בהרים למעט בחלק מערוצי הטיול הרגליים.

קבלת רכב שכור מחברת Bestrent (ראו התייחסות בטיפים) .

נסיעה ללינה בכותאיסי.

יום 2 - נסיעה לאושגולי.

גוגל מראה שאפשר לבחור בנתיב "הקצר" (לא דרך מסטיה) ואכן נסענו בו. כדאי לציין ש-30-40 הק"מ האחרונים הם נסיעת שטח גרועה ואיטית (בוץ ובורות) . אם אתם מתכננים לעבור בה כדי לא לחזור במסלול ההגעה נסו את הכיוון ההפוך דהיינו מאושגולי לכותאיסי - בירידה יותר קל.

לינה באושגולי.

יום 3 - אושגולי ומסטיה

קרחון שחרה - נסיעה ברכב והליכה בסוף.

נסיעה למסטיה.

קרחון צ''ילאדי - רכב + הליכה בסוף.

יום 4 - נסיעה לבורג''ומי

נסיעה ארוכה שתיקח את מרבית היום.

סכר אנגורי.

לינה בבורג''ומי.

יום 5 - ורדזיה

נסיעה הלוך וחזור לעיר המערות ורדזיה - שעתיים כל כיוון.

הפרק בבורג''ומי - בריכת הגופרית נחמדה, לא יותר ולא חובה.

לינה בברוג''ומי.

יום 6 - נסיעה לטיביליסי.

מוזיאון סטלין בגורי.

מצחתה.

הגעה אחה"צ לטיביליסי.

לינה בטיביליסי.

יום 7 - הדרך הצבאית

כפי שמתואר כאן כולל כל התחנות בדרך.

כניסיית השילוש הקדוש בקזבגי - יש דרך סלולה חדשה, אפשר להגיע גם ברכב רגיל.

לינה בקזבגי.

יום 8 - קזבגי

עמק סנו/ג''וטה - נסיעה + הליכה בסוף.

מפלי גוולטי.

לינה בקזבגי.

יום 9 - חזרה לטיביליסי

עמק טרוסו.

טיביליסי.

לינה בטיביליסי.

יום 10 - טיביליסי

טיסה בערב הביתה.

תמונת הפרופיל של Tomgor
Tomgor

”9 ימים בגאורגיה - בצורה תרמילאית “

בסוף מאי-תחילת יוני 2017 נסענו לתשעה ימים בגאורגיה. להלן המסלול שלנו:

יום 1 - נחיתה בשעות הצהריים בטביליסי, שיטוט בטביליסי - שדרות רוסטוולי, העיר העתיקה, רכבל. בשעות הערב המאוחרות- רכבת לילה לזוגדידי.

יום 2 - הגעה לזוגדידי, מרשוטקה למסטיה. תחילת טרק מסטיה אושגולי- קטע I- מסטיה-זבשי- 16 ק”מ, 6 שעות. לינה בזבשי.

יום 3 - המשך הטרק קטע Ii- זבשי-אדישי- 10 ק”מ, 7 שעות. מאודישי לקחנו הסעה לאושגולי בשל העובדה שהיום השלישי של הטרק היה חסום בשל השלגים. לינה באושגולי.

יום 4 - הליכה לקרחון שחארה- 16 ק”מ- 6 שעות. נסיעה 3 שעות למסטיה. לינה במסטיה.

יום 5 - הליכה לצלב ולאגמים- אגמי קורילידי. מונית עד לצלב ומשם הליכה לאגמים וחזרה- 7 ק”מ, 4 שעות. בשעות אחה”צ, מרשוטקה לזוגדידי ורכבת לילה חזרה לטביליסי.

יום 6 - הגעה לטביליסי בשעות הבוקר, מונית לקזבגי עם עצירות בדרך הצבאית (מיותר לדעתי, הדרך אינה מרשימה אחרי מה שראינו בסוונטי) , הגעה לקזבגי וכנסיית גרגטי. לינה בגרגטי.

יום 7 - יום הליכה בעמק טרוסו- 24 ק”מ, 7 שעות.

יום 8 - יום הליכה בג'וטה - 16 ק”מ, 5 שעות.

יום 9 - לקחנו נהג עם רכב שיקח אותנו למפלי גוולטי הסמוכים לקזבגי, לתצפית בכפר צדו ולגבול עם רוסיה - מומלץ מאוד. בצהריים חזרה לטביליסי וטיסה לארץ בערב.

גאורגיה מדינה מהממת, זולה ונעימה לטייל.

תמונת הפרופיל של Bagii
Bagii

”מסלול ל-18 יום“

קרא עוד

נסענו ל-18 יום, המסלול שלנו התחלק כך: נחיתה בטביליסי בערב ולינה בעיר, למחרת קבלת רכב ונסיעה לקזבגי. שהיה של 3 לילות בקזבגי וטיולי יום לכנסיית גרגטי, עמק סנו, עמק טורסו. אחר כך נסיעה לכיוון מצ'חטה (לינה בעיר), למחרת נסיעה לקוטאיסי וביקור במערת פרומיתאוס (לינה בקוטאיסי). בבוקר טיול בקניון אוקטצ'ה, משם נסיעה לזוגדידי והפסקת צהריים ומשם נסיעה ארוכה מאוד למסטיה. במסטיה עשינו טיולי יום שכללו עליה לצלב ולאגמים הקפואים, נסיעה לאושגולי, מסלול לקרחון צ'לאדי, סה"כ 3 לילות במסטיה. משם נסיעה ארוכה לים השחור ולינה בעיירה אורייקי למחרת נסיעה קצרצרה לבטומי ובטן גב ל-3 לילות. משם נסיעה לבורג'ומי ולינה (נסענו דרך אקחלציקי - מאוד מאוד ארוך!), למחרת טיול ברדזיה ומשם נסיעה לטביליסי ושהייה של 3 לילות בעיר.

תמונת הפרופיל של Naomi_3368594
Naomi_3368594

”מסלול בן 18 ימים בגאורגיה“

קרא עוד

טיילנו, משפחה עם שלושה ילדים, בגילאי 8,14,16 במשך 18 יום בגאורגיה.

טיילנו בתחילת אוגוסט, זמן מעולה לקווקז הגבוה, פריחה מרהיבה, מזג אויר נעים, אם כי יש סכנה למעט גשם.

10 ימים לקחנו מדריך צמוד עם ג'יפ, מאוד מומלץ (גיאורגי אורשזדה) נסענו לתושטי (ארבעה ימים), ועשינו שם טיולים יומיים לדרטלו וגריוי (מקסים). טרק לאגם אורטי מומלץ, אבל קצת קשה, האזור מקסים.

ירדנו לתלבי וסירנרי – נחמד ,והמשכנו לשאטילי. בעיני פחות מרשים מיתר הקווקז ואפשר לדלג. משם המשכנו לקזבגי, שם טיילנו בעמק סנו ועלינו מג'וטה לאגם – מומלץ. בעמק טרוסו – מדהים

עלינו לקרחון הקזבגי, מאוד יפה אך יום קשה. מי שמעוניין להגיע למטראולוגית, זה יום מאוד ארוך ועדיף לעלות לישון ולרדת למחרת. משם חזרנו לטיביליסי, והמשכנו ברכבת הלילה לזוגדידי ומשם למסטיה. במסטיה לקחנו ג'יפ לצ'לדי מומלץ שעתיים הליכה קלה קרחון מרהיב.

למחרת התחלנו את הטרק מאסטיה אושוגלי – טרק מרהיב לא קל אך שווה. דילגנו על ההליכה מאיפרלי לאושוגלי, ובאושגלי הלכנו לקרחון השחארה שהיה קצת מאכזב .

חזרנו למסטיה ושם עלינו לאגמים בג'יפ – שווה עליה, אפשר גם רגלית. עוד יותר שווה לעלות ברכבל, וללכת בשביל הפונה שמאלה בחורשה, עד קצה הגבעות לאנטנות. הנוף שנפרש שם שווה את השישה ק”מ המעט מייגעים.

אחרי שחרשנו את הקווקז חזרנו לטיבליסי, סיבוב בעיר העתיקה, בילוי ערב בלונה פארק נחמד, למחרת שוק לילו השווה, קצת קניון (זול) עם כל המותגים האירופאים והביתה.

תמונת הפרופיל של michalshavit
michalshavit

”מסלול 12 יום בגיאורגיה“

קרא עוד

חזרנו, בן זוגי ואני, בשבוע שעבר מטיול מדהים בגיאורגיה. שכרנו ג'יפ בטביליסי וטיילנו עצמאית בכל המדינה. חשוב לציין שהמסלול שבחרנו היה גדוש וכלל הרבה נסיעות (בדר”כ 3-6 שעות ביום) שאנחנו מאוד נהננו מהן, גם בגלל הנופים וגם כי עצרנו בנקודות בדרך שבחרנו. בדיעבד כנראה היינו נשארים עוד יום במסטיה ומוותרים על קחתי, אבל שמחנו שיצא לנו לטעום קצת מהכול. האנשים מאוד פתוחים, מסבירי פנים ומוכנים לעזור מעל ומעבר (בעיקר אם מדברים רוסית) והנופים מדהימים ויפהפיים. מאוד מומלץ!

יום 1 – הגענו בשעות הבוקר המאוחרות לטביליסי וישנו במלון בעיר העתיקה. שכרנו ג'יפ מחברת Georgia4you – רכב מצוין (ניסן קסטרה) ושירות מעולה, והסתובבנו בעיר.

יום 2 – יצאנו לכיוון גורי, שם בקרנו במוזיאון סטלין והמשכנו לבורוג'ומי לטיול בפארק ורחיצה במרחצאות המים המינרליים. לינה בבורג'ומי.

יום 3 – נסיעה לעיר המערות ורדזיה, אח”כ ביקור במנזר סאפארה ונסיעה לקוטאיסי דרך הפארק הלאומי בורג'ומי-חרג'ולי (נסיעה מאוד מאתגרת). לינה בקוטאיסי.

יום 4 – יציאה מקוטאיסי, ביקור במערת פרומיתאוס ונסיעה למסטיה. לינה במסטיה.

יום 5 – מסטיה, ונסיעה לאושגולי. לינה באושגולי.

יום 6 – אושגולי ונסיעה לקוטאיסי (עוד נסיעה לא קלה, אולי הכי מאתגרת שהייתה לנו בטיול). לינה בקוטאיסי.

יום 7 – יציאה מקוטאיסי לכיוון קזבגי על הדרך הצבאית, כולל עצירות באנאנורי וגודאורי. לינה בקזבגי.

יום 8 – קזבגי והסביבה.

יום 9 – יציאה לכיוון טלבי, בדרך עשינו פרה גליידינג מדהים. לינה בטלבי.

יום 10 – נסיעה לאומאלו (דרך לא קלה אבל מדהימה). לינה באומאלו.

יום 11 – טושטי, כולל פסטיבל מקומי וביקור של ראש הממשלה הגיאורגי (: נסיעה לקחתי, לינה ביקב באנסלי.

יום 12 – קחתי, סיגנגי היפה, מטסחצה וחזרה בערב לטביליסי.

תמונת הפרופיל של Yoav_3601270
Yoav_3601270

”טיול באזור מסטיה“

קרא עוד

מסטיה נמצאת בחלקה המערבי של גאורגיה. מי שמחליט להתמקד רק בחבל ארץ זה עדיף לקחת טיסה מהארץ לבטומי, הנמצאת במרחק חמש שעות נסיעה משם לעומת טיביליסי המרוחקת כתשע שעות. למיטה הבנתי ישנה מרטושקה (מונית שירות) המבצעת את הנסיעה בין 2 היעדים.

המים באזור מסטיה בכפרים אמורים להיות נקיים. המקומיים אמרו שהמים מגיעים ישירות מהאדמה. באופן כללי אני ממליץ לקחת כ-3 ליטרים של מים בתחילת כל יום. לאורך הדרך ישנם מספר מקומות עם מים טובים לשתייה הזורמים בנחלים. צריך רק לראות שאין אזור מלוכלך מעל…

ביום הראשון הלכנו לקרחון טביברי הנמצא מעל זבשי. המסלול המסומן איננו בטוח, אך מאוד יפה. כשהגענו למעלה, חיילים גאורגיים לא נתנו לנו להמשיך עקב ניסיון ההפיכה בטורקיה וחשש למצב רגיש בגבול הרוסי. טענו שצריך אישור לפני שעולים ביום כזה. שווה לברר לפני שעולים. בנוסף הם הראו לנו דרך הרבה יותר בטוחה בחזרה למטה. ההתחלה של המסלול הבטוח הוא בגשר צפוני יותר מהגשר של המסלול המסומן. ישנו שילוט לעבר כנסיה כלשהי. באיזשהו שלב ממשיכים ישר במקום לפנות ימינה לכניסה ומגיעים לבקתה של החיילים. אחר כך חוצים סוג של קרחון וממשיכים עם המסלול המסומן (לפי מה שהבנתי). תעברו לפני הטיול במרכז המבקרים ותבררו האם ניתן לעלות ודרכי גישה.

ביום השני הלכנו מזבשי לאדישי. העלייה די קשה ואין מקורות מים טובים לאורכה. בסוף מגיעים לאתר סקי שכרגע בבניה, מה שאומר שניתן גם לנצנץ על העלייה ולהגיע לטופ בהסעה. לאחר העליה ישנם מספר מקורות מים טובים לשתייה.

ההליכה מאדישי לאיפרלי. היינו ארבעה אנשים אז לקחנו שני סוסים שיעבירו אותנו את הנהר שליד הקרחון וגם יעלו את הציוד שלנו לפס. 100 לארי לסוס והשעה דיי טובה כי העלייה די קשוחה.
 לפי מה שהבנו מומלץ לחצות בבוקר, אחר הצהריים השלג נמס וגובה המים יותר מסוכן.

למעלה נוף מקסים של כל הרכס. מומלץ לעלות עוד 100 מטר בגובה לכיוון צפון ומשם יש תצפית יותר טובה על הרכס. הבית הראשון שנתקלים בו הוא לא הכפר איפרלי אלא בית בודד שנמצא על הדרך. יש בו מסעדה ביתית נחמדה וגם אפשר להזמין דרכו הסעה לאושגולי ב-80 לארי. ההסעה חסכה לנו ירידה לכפר איפרלי שדיי חדה. בנוסף אינני רואה כל עניין ללכת על הדרך מאיפרלי לאושגולי כי עוברת גם ככה על הדרך הראשית לאושגולי.

כשהיינו באושגולי היה צפי לגשם משעות הצהריים ולכן לקחנו ג'יפ שהביא אותנו כמעט עד לקרחון שחארה ב80 לארי כולל ההמתנה כמובן. החלטה נבונה כי מי שייצא ברגל נאלץ לחזור באותו יום מבלי להגיע לקרחון. תבדקו מזג אוויר לפני שיוצאים לכל יום. חוסך עוגמת נפש. לאחר מכן המשכנו עם אותו נהג חזרה למסטיה ב-120 לארי.

הטיפ עזר לך?

מתוך הבלוגים - פוסטים על מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה)

אין עדיין פוסטים על מסלול בן שבוע-שבועיים בגאורגיה (גרוזיה).

שתפו את החוויות שלכם מהטיול עם קהילת המטיילים הגדולה בישראל

כתבו בלוג

תגיות

הזמנת חופשה לגאורגיה (גרוזיה)