טיסה- יום שני 6.8.2012 בשעה 5:55 מנתב"ג -; נחיתה בסביבות 9:00 בלובליאנה
שמורת פליטביציה בקרואטיה.
יום ראשון נסיעה
לכיוון לובליאנה- סלובניה
טיסה יום ראשון בלילה יום שני לפנות בוקר - 13.8.12 בשעה 00:30 מלובליאנה לנתב"ג, נחיתה ב- 4:00 בבוקר.
יום שני- נחיתה ונסיעה לכיוון בלד ( ראשון של הטיול)
יציאה משדה התעופה בסביבות 10:00. רכב שקיבלנו אופל של 9 מקומות, חדש מאוד, רק 5,000 קמ"ש. נסיעה לכיוון אגם בלד. השילוט מאוד ברור.
חיפשנו חניון בעיר. מצאנו אחד של יורו לשעה ומיד אחריו חניון של 2.5 יורו לכל היום.
טיילנו סביב האגם ברגל. בדרך שילבנו שייט בסירת משוטים לאי וחזרה כשעה. כל הטיול כולל השיט ארך כשעתיים וחצי בהליכה מתונה.
לאחר מכן עצרנו בבית הקפה של מלון פארק והזמנו, איך לא, את הקרם שניט המפורסם ואת הגבינציה. מאוד זול יחסית לארץ- קרם שניט- 3.2 לחתיכה גדולה, וגביניציה 3.9 לחתיכה.
טיפים:
לחפש חניה בבלד ב- 2.5 יורו לכל היום. ישנם חניונים של 1 יורו לשעה.
סירת משוטים ל- 6 איש - 15 יורו
החלטנו לוותר על העלייה לטירה ולנסוע במקום זה לערוץ וינטגר. נסיעה קצרה של כ- 10 דקות.
קניון וינטגר - Blejski vintgarhttp://td-gorje.s5.net
2 יורו ילד, 3 לסטודנט, 4 למבוגר.
הליכה של 45 דקות לכל כיוון. 1600 מ' לכיוון, הליכה נינוחה על גשרים מעץ התלויים על ערוץ נחל שוצף. עד למפל שום (sum). מומלץ.
משם חזרנו לארוחת צהערב על גדות אגם בלד.
לקראת השעה 18:00 הגענו לצימר. בעלת הבית נחמדה- ניקיצה. ישבה איתנו לשתות בירה קרה, סיפרה קצת על הצימר.
קיבלנו דירה של חדר שינה זוגי עם שרותים ועוד חדר ובו מיטה זוגית ומיטת קומותיים עם שירותים. כמו כן פינת ישיבה חמודה, פינת אוכל ומטבח. מחדר השינה של הילדים יציאה למרפסת נחמדה.
בנוסף היה חדר שהוא סוג של בר המשותף לכל הדיירים ובו מקרר בו ניתן לאכסן אוכל או מים קרים. גדול ומרווח אך לא היה קומקום למים חמים.
קנינו קצת מצרים בסופר המקומי- מאוד זול.
מים ניתן לשתות מהברז- קרים וטעימים.
לינה באזור בוהיני
BOHINJSKA BISTRICA
APARTMAJI ZORČ
Savska c. 16
www.zorc.info
110 יורו כולל מיסים ללילה
Tel.: 04 572 16 08,  איש קשר:  Nikica Zorč
יום שלישי 7.8.12 ( שני של הטיול)
החלטנו לשנות המסלול ולעשות אותו הפוך. הגענו מוקדם לרכבת המכוניות, בסביבות השעה 8:00. היה כבר תור של 5 מכוניות לפנינו. למרות שהיו דיעות חלוקות בפורום לגבי השימוש ברכבת זו, התברר שטוב היה שעשינו דרך זו. ראשית חוויה לילדים, המנהרות לא כל כך ארוכות ובהחלט חוסך נסיעה, עליה אכתוב בהמשך. נסענו עד Most Na Soci . העלות לנו היתה 19.50 אולי בגלל גודל האוטו. כ- 50 דקות, דרך יפה. יש לשים לב שכל פעם מעלים כ-20 מכוניות, לכן אם הגעתם מאוחר- לא תעלו.
משם נסענו לכיוון קניון טולמין. כרטיס משפחתי עולה 12 יורו. Adults 4,00 EUR Children 2,00 EURStudents 3,20 EUR
ירידה לקניון למסלול נחמד מאוד, אך פיזי- הרבה מדרגות, כ- 200. המסלול אורך כשעה וחצי.
קניון טולמין(Tolminska Korita
התחלנו אתהמסלול בחציית גשר רחב ידיים, שתלוי בגובה רב מעל הטולמינסקה וכנראה משום כך מכונה "גשר השטן". מהצד המזרחי של הגשר יש מדרגות עץ, בהן ירדנו אל השביל שעל צלע המצוקעל הגדה הצפונית של הזדלשצ'יצה. לאורך השביל, בכמה מקומות, נבעו מהמצוק מעיינותקטנים של מים צלולים. הלכנו בשביל עד שהגענו לתצפית אל המקום המכונה "ראש הדוב". במקום הזה מתקרבים המצוק הצפוני והמצוק הדרומי זה לזה, וברווח הצר שביניהם, בערךבגובה שבו עמדנו, תקוע סלע משולש שמזכיר קצת ראש של דב. מאחורי הסלע אפשר לראות אתהמפל נופל ברעש רב.
משם נסענו לכיוון העיירה קובאריד. לא נכנסו למוזיאון, אלא פנינו ישר לכיוון המסלול למפל קוזיאק.
נכנסנו בכניסה הלא נכונה, דרך שביל עפר שהוביל לכניסה אחורית לקמפ קורן. ובעצם הגענו לגשר נפוליאון מכיוון אחר. הליכה במסלול יפה המלווה במיים מדי פעם עד הגעה למפל, הנופל מתוך חריץ בהר. מרשים בהחלט.
כל הדרך הלוך וחזור כשעה וחצי. הכניסה לשמורה והחניה חינם.
מפל קוזאק -; kozjakליד קובריד.
הטיול מתחיל בחציית גשר תלוי ומתנדנד מעל נהר הסוצ'ה, שאורכו 52 מ'. ההליכה מהגשר עד למפל קלה.ליד המפל, לפני גשרי העץ הקטנים המובילים אליו, מגיעים למפל גדול שנשפך לתוך בור עמוק, אך השילוט מורה שזה לא סוף המסלול. יורדים לתוך ערוץ הנחל, קירות הקניון גבוהים, ובעשרות המטרים האחרונים הולכים על גשרים לאט לאט מתחילים לשמוע את נהמת המים. מגיעים למעין מערה גבוהה מאוד -; 50 מטר או יותר -; שבראשה חריץ צר מאוד, שנראה כאילו נפער ברעידת אדמה. משם פורץ מפל אדיר. המראה מהמם ממש. קירות המערה ממש סוגרים, מעט אור שמש נכנס ומאיר נקודות אור בתוך הבריכה שנוצרת ליד המפל. פשוט אי אפשר להתנתק מהיופי המדהים הזה. הביקור בו הוא בהחלט אחד משיאי הטיול, ומאוד מאוד מומלץ. המראה מהמם ממש הקטע האחרון ,עם הגשרים הקטנים,ולסיום גשר עץ צר,צמוד לקיר הסלע,ללא מעקה,אך עם כבל צמוד לקיר,לשיפור האחיזה.רק אז מיתגלה המפל,חבוי בתוך כוך,עם הצצות של נוף מלמעלה,עם צמחיה והמאגר ממנו נישפכים המיים למטה,אל הבריכה.מדהים !!
המשכנו בדרכינו ועצרנו לצד הדרך לפיקניק של ארוחת צהרים.
משם המשכנו למפל בוקה, הנמצא צפונית ל-Kobarid, קצת לפניBovec ,.
מפל בוקה Slap Boka(Map A-5)
ניתן לראות את המפל גם ממגרש החניה שליד הכביש. נכנסים אל החניה ומביטים שמאלה למעלה אל ההרים ושם מתגלה המפל האדיר. את הפניה למפל בוקה קל לראות מהדרך, יש שלט עם בית קפה באותו שם ומלון. הלכנו מס' מטרים לצד הכביש וראינו המפל החלטנו לא ללכת אליו, חזרנו למכונית.
משם נסיעה למפל וישיץ (Vršič Pass)הדרך עמוסה בנופים -; כבישים צרים ומצוקי הטריגלב. הנסיעה כולה לאורך נהר ה- Soca הכחלחל המדהים, מפלים והרבה ירוק לאורך כל הדרך! מזג האוויר היה מצויין ובפסגת מעבר ההרים ירדנו מהרכב להתרשם מהנוף והעוצמה. בדרך עוברים 44 עיקולים מסומנים. העיקולים חדים- נסיעה איטית. זהו מעבר ההרים הגבוה ביותר בסלובניה, כשמסביב מתנשאות פסגות לגבהים של מעל 2,000 מ'. הרי הגיר הסלעיים יוצרים מראה מרהיב מסביב.
ממעבר ההרים ירידה לעמק הסוצה. עמק זה היה זירת קרבות ידועה ואכזרית ביותר במלחמת העולם ה-1.הקרב ניתש בין האימפריה האוסרו-הונגרית לבין איטליה. בשנים 1915-1917.
אחרי מעבר ההרים נסענו לכיוון קרנסה גורה מתוך מטרה לעלות לרכבל ולרדת במגלשת ההרים.
כאן ראינו כמה הסלובנים מדייקים בזמנים. הגענו ב- 16:47, אך האתר נסגר ב- 16:45. אמרו לנו להגיע מחר. קצת אכזבה, אך מתגברים וממשיכים. חזרנו לצימר לבישול ארוחת ערב.
כאן הדרך היתה פחות מפותלת וגם חלקה בכביש מהיר.
כמובן שלמופע האבירים שהתחיל ב- 17:00 לא הספקנו גם כן.
יום רביעי- 8.8.12 אזור בוהיני, אידריאה וירידה אזור מערות ( יום שלישי של הטיול)
קמנו בבוקר ונסענו לכיוון אגם בוהיניBohinjska Bistrica
הצטלמנו ליד הפסל של האייל, איך לא. ומשם נסיעה קצרה למפל סביצ'הSavica Slap. חניה 3 יורו למכונית וכניסה לכולנו 11.80. יש חוברת הסבר בעברית, אך עם שגיאות רבות.
כדי להגיע אל המפל סעו עם המכונית מהקצה המערבי של האגם עד לחניוןהצמוד לכניסה על פי השילוט שבדרך. נסיעהבדרכיעפרצרותבמעלהההריםבתוךהיערותנפלא !
הכניסה ברכב היא עד הקופות. בכניסה לשטח המפל, מיד לאחר קופת התשלום, מצפה לכם עלייה שלכחצי שעה בשביל שבו כ-500 מדרגות כ- 20 דקות. למרבה המזל, המדרגות אינן תלולות וגם מי שאינומיטיב לכת יוכל ליהנות מהטיול. כשתגיעו לקצה העלייה תראו את המפל, שמימיו נשפכיםבעוצמה רבה מגובה 78 מטר אל תוך בריכת מים בצבע טורקיז ומשם הם ממשיכים בזרימה עזהבמורד הערוץ. אך אליה וקוץ בה: בשיא העונה השביל עמוס מטיילים ונקודת התצפית אלהמפל, במעין מרפסת סגורה, עלולה להיות צפופה למדי. למרות זאת, הטיול עודנו מומלץ.
אנחנו הגענו מוקדם בבוקר, לכן לא היה עומס ויכולנו לצפות במפל בצורה נוחה.
משם נסיעה קצרה לעבר הרכבל לעליה להר ווגל.
רכבל להר ווגל
עליה ברכבל 54 יורו -; 10 מבוגר, 7 לילד בכרטיס משפחתי.
בסוף הכביש המקיף את האגם מצד דרום, ישנו שלט המורה על תחנת הרכבת הממוקמת משמאל (דרומית) לכביש. שם הכניסה. גובהו 1,540 מ'. כדאי מאוד רק ביום בהיר.
התחנה התחתונה של הרכבל לעלייה לתצפית נמצאת מעל אתר הקמפינג בקצה המערבי של אגם בוהיני.
העלייה ברכבל היא חוויה עצומה התצפית מלמעלה מדהימה .
מדובר ברכבל סגור לכ-50 איש.
הלכנו כפי שהוצע בטיפים של למטייל למאחורי מבנה המלון הנטוש למרפסת התצפית.
כתגיעו לתחנת הרכבל העליונה צאו מהמבנה ולכו 100 מ' לעבר בית גדול ומגושם הממוקם על קצה המצוק. מלון הפעיל בחורף. עקפו את המבנה ופנו ימינה עד לקצה השני ולגרם מדרגות שיובילו לרחבת מרפסת הנמצאת מעל אגם בוהין ומול רכסי האלפים היוליים.
משם נסיעה בכביש מאוד מאוד מפותל וצר לכיוון העיר אידיראה. בדיעבד התברר שהשילוט לא כל כך טוב ובסופה של דרך חתחתים הגענו לעיירה Most Na Soci  שכזכור וודאי, אליה מגיעה רכבת המכוניות.
הצטערנו שלא עלינו על הרכבת, כי עכשיו הבנו כמה דרך נחסכה לנו ביום בו נסענו ברכבת זו. 30 ק"מ שארכו כשעתיים במהירות נמוכה, עם עצירות רבות והאטות בכל סיבוב בשל הכביש הצר והמכוניות ממול. זה היה סיוט ואמרנו תודה כשיצאנו לכיוון כביש רחב יותר בדרך לאידריה.
הגענו לאידיאה, למכרה הכספית Antonijev rov mine shaft- idrija mercury mine
אך התברר שאחרנו בכ-20 דקות. השער היה נעול, אך הדלת פתוחה. אמרו לנו שזה הסיור האחרון והוא כבר יצא לדרך. שוב התוודאנו לדיוק של הסלובנים. התיישבנו לפיקניק קטן לצד המכרה ואח"כ הלכנו לנו להתפנק בגלידה כפיצוי על האיחור. ביקשו כדור אחד של גלידה- עולה 1 יורו בגביע וופל וביקשנו 2 חצאי כדורים בטעמים שונים. בפועל קיבלנו 2 כדורים במחיר של אחד. הנה הפיצוי.
בדרך לאוטו ראינו כי גם השער פתוח, כי כנראה בדיוק יצאה הקבוצה מסיור. רוני נכנס פנימה והתחיל לדבר עם המדריך שם.
המדריך הסכים לתת לנו סיור פרטי ב- 7 יורו לאדם. הסכמנו.
התחלנו הסיור בסביבות 18:00, והסיור ארך כשעה. לבשנו חלוקים מיוחדים וקסדות ונכנסנו למכרה.
ההסברים היו מעניינים, כנ"ל ההליכה במכרה. בגלל שהיינו לבד ילדינו לא התביישו ושאלו הרבה שאלות, כי הסיור באמת היה מעניין. בסיום הסיור עליה של 140 מדרגות. קטן עלינו.
לאחר היציאה מהמכרה הראה לנו המדריך שתי מבחנות וביקש שנרים אותם. אחת מלאה במים, השניה בכספית. הכספית ממש כבדה.
אידריהidrija- מכרה הכספית
שעות פתיחה בסיור מודרך ב-ו מ- 10:00-15:00.
www.rzs-idrija.si
הגענו לצימר השני הנמצא ליד פוסטויינה בסביבות 20:00. צימר נחמד, בו קיבלנו שני חדרים נפרדים. בחדר אחד מיטה זוגית ובודדת, בשני זויכת וקומיתיים. לכל חדר מקלחת צמודה. היה שם מטבחון לשירות האורחים. בישלנו שם ארוחת ערב וישבנו ליחה מעניינת עם בעל הצימר על המצב בסלובניה, על המלחמה ועל ההסטוריה של המדינה. היה מרתק. כיבד אותנו בליקר אוכמניות שמכין בעצמו.
לינה באזור פוסטויינה
Črtomir Korošec
Reška cesta 3 6258 Prestranek Slovenia
Tel./fax.: +386/5-754 22 97.
266.60 יורו לשני לילות.
יום חמישי 9.8.12 יום רביעי של הטיול מערת פוסטויינה וטירת פארדימה
קמנו בבוקר לארוחת בוקר נחמדה מאוד בצימר שכללה לחם טרי, חביתות, גבינה צהובה מותכת ומיץ גזר מיוחד.
פוסטוינה Postojna Postojnska -; Jamahttp://www.postojnska-jama.si/en-index
כרטיס משולב לפוסטוינה ולפארדימה 159.6 יורו לכולנו. חניה בפוסטויינה 3.5 יורו.
1.7 ק"מ מהעיירה פוסטויינה אל המערה.שילוט מאוד ברור.
מומלץ להגיע מוקדם על מנת להימנע מהעומס והדוחק ובזמן. המסלולים מתחילים מ- 9:00 כל שעה עגולה. ואנחנו לא כל כך שמענו לעיצה זו. הגענו בנחת לכיוון המערה, אך אחרנו ב- 3 דקות את הכניסה ב- 9:00. החלטנו ללכת בינתיים למוזיאון האקווריום שנמצא במקום בינתיים. במוזיאון נראים באקוורומים שונים היצורים החיים במערות הללו, בעיקר התולעת המפורסמת.
בשעה 9:45 הגענו לכיוון הכניסה למערה. התור כבר היה ארוך, אך נכנסים הרבה תיירים בבת אחת למערה. היו שם סדר גודל של כ- 600 איש, אם לא יותר.
עלינו על הרכבת לאחר לבישת מס' שכבות של בגדים. הנסיעה ברכבת אכן אורכת כ- 10 דקות עד הרחבה, בה מתכנסים האנשים לביורים לפי שפות. כיוון שכמות האנשים היתה גדולה, רוב זמן הסיור היה הליכה מהירה כמעט ללא הסברים ועצירות. המערה אכן גדולה ומרשימה בהחלט. סיור של כשעה בתוך המערה במסלול מסודר. בניגוד למה שנאמר בטיפים- אין עלון בעברית.
משם נסיעה קצרה בשילוט ברור מאוד למערת פרדיאמה.
הטירה בנוייה בתוך הר, 6 קומות עם מדרגות לכל כיוון. הנוף מהטירה מדהים. החדרים משלבים בניה באבן עם חלקי מערה.
טירת פרדיאמה predjama פירוש המילים- לפני המערה.
www.postojna-cave.com
נמצאת בתוך הכפר פארדימה המרוחק 9 ק"מ דרומית למערת פוסטויינה.
מרחוק היא נראית כאילו מחבקת חיבוק אוהב על ידי הסלע.
הטירה עצמה מרשימה. בנויה ממש בתוך הצוק, צופה אל הכפרים שמתחתיה. מהמאה ה- 12.
חזרנו לעבר הצימר לאכול ארוחת צהרים חמה.
לאחר ארוחת הצהרים נסענו לכיוון מערת שקוצ'יאן Skocjanske Jame.
זו מערה מיוחדת מאוד, אך כמובן על פי חוקים בלתי כתובים של הטיול, שוב פספסנו ב- 5 דקות את הסיור, ונאלצנו לחכות שעה. בינתיים עלינו לראות תצפית על המערה.
המערה מצריכה כושר גופני טוב, עיות תלולות וכ- 500 מדרגות. שוב, קטן עלינו. במערה 12 מעלות, אך לבשנו בגדים דקים בשל המאמץ הפיזי.
היינו בסיור האחרון של אותו יום ב- 17:00. הסיור ארך כמעט שעתיים.
עלה לנו 59 יורו לכולנו לכניסה
אונסקו בחרה באתר זה להיות תחת חסותה. דרום מערב לכביש המהיר ללובליאנה ולקופר, כ- 2 ק"מ דרומית לישוב divaca. יש לעקוב אחר השילוט למערה.
היא אחרת לגמרי-מספר הנטיפים בה מועט יותר,אם כי גם הם מרשימים.יש בה יותר צבעים בנטיפים,אבל הדבר האדיר בה הוא הנהר הזורם בקרקעית,וההליכה על הקירות התלולים במעברים הבנויים.גם מי שסובל מחרדת גבהים,כמוני,מסוגל להנות.זה אדיר!!!
המערה אדירה,ולא לוותר עליה.
חזרנו לכיוון החדר וליד שדה התעופה למטוסים קלים, שלא רואים כלל אותו ישנה פיצה נחמדה avio pub.
אכלנו 3 פיצות בינוניות וכוס בירה אחת במחיר של 16.5 יורו. יחסית זול.
יום שישי 10.8.12 (חמישי של הטיול) טירת סנזניק והגעה לסלוני
יציאה מהצימר לאחר אכילת ארוחת בוקר נחמדה ופרידה מהמארח שנתן לנו בקבוקון קטן של ליקר שהוא עושה.
נסענו לכיוון טירת סנזניקsneznik. כביש 213 לכיוון קוזאריסצ'ה kozarisce. שם נמצא הכוונה לטירה.
הטירה באמת נראית כאילו יצאה מהאגדות. בהתחלה המקום נראה נטוש, אך בשלט קטן ראינו שיש סיור כל שעה עגולה. חיכינו, ואכן הדלת נפתחה מס' דקות לפני הזמן, נכנסנו ושילמנו 8 יורו לכרטיס משפחתי. היינו יחד עם עוד משפחה סלובנית של שני מבוגרים וילד. התחלנו את הסיור עם מדריכה מקסימה, שהיא גם הקופאית. הסיור התחיל במדרגות ומעליהם פוחלץ של דב. המדריכה התחילה להסביר בסלובנית ואז עברה לאנגלית. פתאום הילד שהיה איתנו התחיל לבכות ולרוץ לדלת. הוא פחד מהפוחלץ, כך שהמשפחה הזו יצאה ושוב יש לנו סיור פרטי.
הטירה עצמה מקסימה, ניתן לראות בה פוחלצים רבים וחדרים מרוהטים כאילו מישהו גר בהם בימים אלו. הסיור ארך כשעה, בה עברנו בכל 4 קומות הטירה.
נחשבת לטירה השמורה ביותר בסלובניה. ממוקמת בפארק גדול עם שני אגמים מלאכותיים. המסלול המרכזי מוביל להר סנזניק הגבוה -1796 מ'- מראה הטירה, הבנויה משלוש קומות ומוקפת חומה, לא השתנה מהמאה ה15. במאות הקודמות שימשה למס' משפחות אצולה וכיום משמשת מוזיאון המציג פרטי אמנות ורהיטים מהמאה ה-19. הטירה ממוקמת כ-20 ק"מ דרום מזרח למערת פוסטוינה, בסמוך לעיירה בשם קוזרישצ'ה kozarisce/
הטירה שופצה על ידי משפחת אצולה schonburg waldenburg שרכשה את הבית במאה ה- 19. הפכה אותו לבית נופש שלה. הריהוט נשמר ללא שינוי וההרגשה היא שתושבי הבית עדיין חיים בו. הקישוט החביב על בני המשפחה- פוחלצים בולט בכל מקום. מזעזע ומרתק כאחד.
מומלץ להקיף את הבריכה הצמודה לטירה דרך היער, טיול נחמד.
משם התחלנו לרדת דרומה בכביש מאוד מפותל ובעייתי, כאשר ההכוונה היתה ממש גרועה. היתה לנו הרגשה מס' פעמים שהלכנו לאיבוד. עברנו את הגבול עם קרואטיה ונכנסנו לאוטוסטרדה. עברנו שתי יציאות ושילמנו רק 23 קונה.
את הקונה מומלץ להחליף בדואר, שם אין עמלה.
משם נסענו לכיוון העיר הגדולהOgulin . בדרך היינו רעבים וראינו אגם קטן במפה, jez. Sabljaki .  כנראה אגם של המקומיים. נסענו לכייון האגם וראינו אגם נחמד, מרושת בכסאות ושולחות לפיקניק. מקום מתאים לפיקניק של צהרים. התיישבנו לאכול.
משם המשך נסיעה לכיוון סלוני בכביש צהוב צר מאוד, שהתרחב לקראת ההגעה לעיירה.
הגענו לצימר. היתה לנו קומה משלנו. 3 חדרי שינה עם שתי מקלחות צמודות. מרווח ונקי.
בעלת הבית הביאה לנו מאפה בצק ממולא גבינה שאימה הכינה.
ANKICA ŠTEFANAC
, PLITVIČKA 39, SLUNJ
MOB.00385981929153
יש חניה 204 יורו. לשני לילות כולל ארוחת בוקר
יום שבת 11.8.12 יום שישי של הטיול שמורת פליטביציה בקרואטיה.- (Jesera Nacionalini (Park Plitvicka
יצאנו עם בוקר לכיוון השמורה לאחר ארוחת בוקר מצויינת הכולל פלצ'ינקה מדהים, שהזכיר לי את הפלצ'ינקה שסבתא שלי היתה מכינה.
התקרבנו לשמורה לכניסה 2. חניה לא מסודרת מתחת לעצים, אך גבו מאיתנו 7 קונה על כל שעת חנייה. הגענו ב- 9:35 ואיזה תור לקניית כרטיסים. למרות התור הארוך רק קופה אחת עובדת.
חיכינו כמעט חצי שעה בתור. עלה לנו 325 קונה לכניסה לכולנו- 2 סטודנטים- 80, 3 ילדים 55 קונה, 1 ילד חינם+ חניה 56 קונה לחניה עבור 8 שעות.
התחלנו בהליכה לכיוון הקרוניות שלקחו אותנו למסלול שהוא מסלול של כ- 4-5 שעות ורובו בירידה.
איזה בלאגן היה ליד הקרוניות, כולם נדחפו כדי לעלות, כולם, מכל המדינות. גם שם חיכינו כמעט שעה, אך ההמשך בהחלט פיצה על כל מה שעברנו שם.
המסלול משגע, צבעי האגמים ירו בכל הגוונים עם מפלים מכל עבר. כמעט כל המסלול עובר על גשרי עץ מעל המים.
בשלב מסוים הגענו לאזור השיט. כאן היה יותר מסודר, היו מסלולים ופחות דחיפות למרות המוני האנשים.
לאחר השיט ישיבה לפיקניק באזור מיועד לכך.
בהמשך הליכה לכיוון המפל הגדול ועליה לכיוון נקודות ההסעה ליציאה מהפארק.
תמונות מהפארק הלאומי אגמי פליטביצה
www.np-plitvicka-jezera.hr
בשנת 1979 הוכרזה שמורת פליטביצה כאתר מורשת עולמית של אונסקו.זוהי השמורה הגדולה ביותר בקרואטיה והגבוההביותר בדרום-אירופה..
שטח הפארק 295 קמ"ר, מזה 2 קמ"ר אגמים. בכל שנה זוכה השמורה ל-900,000 מבקרים.
משם נסענו לכיוון רובע רסטוק Rastocke בסלוני. Slunj
. החלטנו לאכול במסעדת הדגים המומלצת של pedro.
האטרקציה של העיירה היא מפלי המים המרהיבים והנחלים הזורמים כמעט ליד כל בית.
עייפנו מלראות מים, לכן רק הלכנו לאכול. המסעדה יושבת על פלג המים, כאשר חלק מהערוץ נלכד לצורך אקווריום לדגים.
ביקשנו דגים בנייר כסף. הזמנו 3 דגי פורל, 2 מנות תפו"א בתנור, כוס יין וחי ליטר בירה. הכל עלה 200 קונה, בערך 120 שקל. בזיל הזול וטעים.
חזרנו לצימר לשוקו ועוגיות. הפעם הסבתא היתה בבית והיא העלתה לנו עוגת תפוחים טעימה מאוד, שממש התאימה לשוקו שהכנו.
www.slunj-rastoke.com
יום ראשון 12.8.12 יום אחרון לטיול, לובליאנה, שדה תעופה
ארוחת בוקר טעימ ומפנקת ואחריה צילום עם הסבתא והנחמדה. ביקשנו את המתכונים והיא שוט רצה לביתה והביאה קופסה מלאה בעוגת התפוחים המדהימה וכמובן נסתה להסביר בתנועות יידים את המתכונים המופלאים
ויציאה לדרך ארוכה לכיוון לובליאנה. בתכנון 3 שעות נסיעה, לשמחתנו רובם באוטוסטרדה.
בדרך עצרנו שוב ברסטוק להביט קצת יותר בבתים המדהימים. לצערנו ביקשו מאיתנו כסף כדי להיכנס. החלטנו לוותר.
נסיעה של שלוש שעות . 33+8 קונה על הנסיעה באוטוסטרדה עד זגרב ומשם עד הגבול עם סלובניה.
הגעה ללובליאנה וכניסה לחניון התת קרקעי של כיכר הקונגרסKongresni trg. החניה היא בתשלום על פי שעות שהיה ללא הגבלה. לנו עלה על 3 שעות חניה כ- 6 יורו. הסתובבנו קצת בעיר העתיקה בגשרים. הכל סגור למעט מספר בתי קפה. הלכנו לאכול את הפיצה המומלצת פיצה "Foculus", שהיא אחת מהפיצריות הפופולאריות והטובות בעיר.Gregorziceva 3 Ljubljana. הזמנו שתי פיצה מרגריטה, אחד עם עדבניות ובזילקום ואחד עם פסטו כולל בירה ורטוב שום ( שעליו ביקשו 1.5 יורו- גנבים!!!) הכל הסתכם ב- 30 יורו. היה באמת טעים.
משם עלינו ברכב לטירה הצופה על לובליאנה- תצפית נחמדה.
נסענו משם למרכז הקניות הגדול שלהם - BTC והפלא ופלא- המקום שומם, למעט מס' בתי קפה, קולנוע ובאולינג. הכל סגור ומסוגר, כי יום ראשון. התאכזבנו מאוד כי בנינו על בילוי במקום עד הטיסה.
החלטנו לחזור למרכז העיר. חנינו הפעם רחוק יחסית למרכז, בגני טיבולי, וכנראה בגלל יום ראשון לא גבו כסף על החניה. שוטטנו מאט, אך היה מאוד משעמם וחזרנו ברגל למרכז העיר. שם ראינו שני מופעי רחוב חמודים ואכלנו גלידה. ויאללה לטיסה.