החלטנו שחבל על הכסף שמשלמים למדריכים לטיול לברך הדנובה או לעיירות מחוץ לבודפשט.

עשינו זאת בחמישית המחיר ,בצורה עצמאית וחוויתית יותר.

הסבר הגעה מפורט : הגעה לסנטאנדרה ולמצודת וישגראד אפשרית על ידי אוטובוס מבודפשט, מתחנת Arpad Hid או מתחנת Ujpest-varoskapu, אוטובוס מספר 880, צהוב של חברת וולובוס. הקו עובד בין השעות 5:00 ועד 22:00 בתדירות של שעה, כך שאין חשש שלא תצליחו לחזור לבודפשט.

אפשרות אחרת, שאנו בחרנו הינה הגעה באמצעות רכבת ואחר כך באוטובוס - מומלץ למי שיש טרוול-קארד, ישנה הנחה של חצי מחיר בהגעה ברכבת הפרוורים מבודפשט עד סנטאנדרה. מומלץ לקחת כרטיס הלוך וחזור, שזול יותר. ניתן לקחת את רכבת הפרוורים מתחנת Batthynny Ter (קו אדום-2) ושם לקחת את רכבת HEV (קו ירוק) עד סאנטאנדרי. תדירות עד 23:00.

אנו ממשיכים למצודת וישאגרד. עברנו לתחנת האוטובוסים, הנמצאת מאחורי תחנת הרכבת (של סנטאנדרה).

קנינו כרטיסים לאוטובוס באוטומט (350 פורינט) ועברנו לחכות לאוטובוס ברציף מספר 1, אוטובוס מספר 880 (אוטובוס צהוב של חברת וולובוס). נסיעה לוקחת כ-50 דקות, יש שילוט אלקטרוני בגג האוטובוס, המציג את שם התחנה. אנו נעזרנו גם בנהג .

ציון נוסף למיקום התחנה, הינו שמצד שמאל אפשר לראות את המצודה על ראש הרכס ואת מסעדת אבירים מתחת ומצד ימין על הדנובה ישנו מזח סירות קטן.

ליד תחנת האוטובוס מצאנו את לשכת המידע לתיירים של העיר וישאגרד.

ביקשנו את מפת העלייה למצודה והסבר מתאים .

המפה מפורטת מאד ואין אפשרות ללכת לאיבוד ,כמו כן יש שילוט לאורך כל הדרך .

אנו החלטנו לעלות למצודה בדרך הקצרה ולחזור בדרך הארוכה דרך תחנת המשמר הראשונה של המצודה ולקנח בארוחה במסעדת האבירים הסמוכה .

בעונת הקיץ, ישנו מיניבוס תיירים שמעלה ומוריד את התיירים מהמצודה.

ניתן לקבל פרטים נוספים בלשכת המידע לתיירים .

סך הכל עליה רגלית מתונה ואיטית כ-40 דקות, כולל הרבה הפסקות בדרך.
 העלייה אינה קשה וגם ילדים קטנים, שהיו אתנו, עשו את זאת בקלות. סך הכל שהייה במצודה כשעה. לא להחמיץ, נוף ואווירה מהממים.

היציאה מהשביל למצודה מאחורי השירותים וחנויות המזכרות של האתר.

חזרנו דרך תחנת המשמר של המצודה, שהינה מבצר קטן בפני עצמו ועלינו על מגדל התצפית והגג. משם נשקף נוף מרהיב של ברך הדנובה.

סך הכל ירידה 20 דקות.

ביציאה ממוקמת מסעדת האבירים שבה אכלנו ולידה נמצאת תחנת האוטובוס בחזרה לסנטאנדרה.

ניתן להמשיך עם אותו האוטובוס עד בודפשט. כרטיסים קונים אצל הנהג. זמני הגעה מדויקים של האוטובוס, ניתן לשאול בקבלה של המלון שבסמוך לתחנה. ישנם אוטובוסים עד 22:00.

אנו ירדנו מהאוטובוס בסנטאנדרה ומשם המשכנו ברכבת בחזרה לבודפשט .

אם אהבת? אשמח ללחיצה על “המלץ” או LIKE .בתחתית הבלוג . תודה.